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市場調査レポート
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1683945

ドイツの屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Germany Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 175 Pages
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2~3営業日
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ドイツの屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツの屋内用LED照明市場規模は、2025年に8億9,000万米ドルと推定され、2030年には12億米ドルに達し、予測期間(2025-2030)のCAGRは6.26%で成長すると予測されています。

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産業分野の開発と住宅数の増加がLED照明市場の成長を促進すると予測されている

  • 金額ベースでは、2023年には産業用および倉庫用照明が最大のシェアを占め、次いで住宅用、商業用、農業用照明が続くと予想されています。ドイツの工業系企業は、研究開発費全体の約60%を占めており、国の繁栄に大きく貢献しています。企業は戦略的開発にも携わっています。例えば2023年、Osvetleni Cernoch s.r.o.は工業生産能力を増強するため、新しい生産・貯蔵ホールを建設しました。これは、産業と倉庫の数の増加とLED照明の使用の増加を示しています。
  • 数量ベースでは、2023年に住宅用照明が最大のシェアを占め、次いで商業用、工業用、倉庫用、農業用照明が続きます。2017年から2020年にかけて、ドイツの持ち家率はわずかに低下しました。2021年には人口の約49.1%がアパートに住んでいたが、2022年には46.7%に達しました。これにより、ドイツは欧州で最も持ち家率の低い国のひとつとなり、最大の賃貸アパート市場となりました。これにより、賃貸住宅の増加が顕著となり、同国におけるLEDの普及も加速しました。
  • イノベーションの分野では、フィリップスは2023年に新しいフィリップスTrueForce LEDハイベイユニバーサルランプを発表しました。設置が簡単で初期投資が少なく、省エネで、特に倉庫や小売エリアでの産業用途に適しています。2019年にはTRILUX Light Campusを開設し、大聖堂の街ケルンでのプレゼンスを拡大しました。こうした開発がLED照明市場の成長を後押ししています。

ドイツの屋内用LED照明市場動向

移民の増加と消費者の高い購買力がLEDの成長を促進

  • ドイツの人口は、前年のわずか0.1%増(8万2,000人増)に続き、2022年には1.3%増(112万2,000人増)となります。2022年末には、ドイツに住む人口は約8,440万人となります。この開発は、純移民が145万5,000人(2021年:32万9,000人)と大幅に増加したことによるもので、主にウクライナからの難民移動が原因です。このように、移民の増加と人口の増加は、国内の照明ニーズに対してより多くのLED普及を生み出すと予想されます。2017年から2020年にかけて、ドイツの住宅所有率はわずかに減少しました。2021年には人口の約49.1%が持ち家に住み、2022年には46.7%に達しました。これにより、ドイツは欧州で持ち家率が最も低く、賃貸住宅不動産市場が最も大きい国のひとつとなりました。これは賃貸住宅の成長を示しており、同国におけるLEDの普及率も急上昇しています。
  • ドイツでは可処分所得が高いため、個人の消費力が高まり、新しい住宅スペースにより多くの資金を投じることができます。ドイツの1人当たり所得は、2021年12月が51,202.9ドルだったのに対し、2022年12月には48,562.1ドルに達しました。一部の先進国に比べ、一人当たり所得が前年より減少しているにもかかわらず、高い購買力を持っています。例えば、2021年時点でブラジルは7732.4米ドル、フランスは25337.7米ドルです。2021年1月、ドイツで「効率的建築物に対する連邦資金援助」プログラムが開始されました。ドイツ国内に不動産を所有する人、またはドイツ国内で不動産を購入しようとしている人は誰でも、この資金援助に応募することができます。このエネルギー効率化プログラムには、照明エネルギー効率の高い建物も含まれます。このような事例により、国内でのLED照明の需要がさらに急増することが予想されます。

LED照明の成長を促進するグリーンビルディングと認証スキームの増加

  • 商業・工業分野の開発は、IT産業や自動車産業の拡大に助けられています。建築建設業の売上高は、2019年第1四半期と比較して2020年第1四半期は8.2%増加しました。2018年の建設セクターの投資総額は47億ユーロ(50億7,000万米ドル)で、うち20.3%が住宅・非住宅建築物の建設に向けられました。しかし、2022年3月と比較すると、建築許可件数は10,300件減少しました。2022年5月以降、新築住宅の許可件数は前年同月より減少しています。新築の減少にもかかわらず、環境に配慮した建物を設計するチャンスは非常に大きい可能性があります。2022年末までに、2013年にはわずか550件だった認証ビルが、すでに2,800件を超えています。2022年には、112億ユーロ(120億8,000万米ドル)の取引が、持続可能性認証を取得した建物に対して行われました。その結果、建設件数の増加により、より多くの住宅やビルが建設されることになり、LED需要が増加することになります。
  • 商業部門の電力需要は8~10時間程度です。産業部門の電力使用量は、1日や1年を通して変動しない傾向があります。住宅部門の電力需要は、約7~9時間変動します。さらに、2022年にドイツのバート・ヘルスフェルトで行われた試験実験では、地元の人々がそれぞれの好みに合わせて街灯の設定を変更できるようにしました。この試験では、センサーとAIベースの制御を接続し、154基の街灯をLEDに交換しました。こうした活動がLED照明の市場拡大を後押ししています。

ドイツの屋内用LED照明産業概要

ドイツの屋内用LED照明市場は適度に統合されており、上位5社で47.45%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), Signify(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • A.L.S. Architektonische Licht-Systeme GmbH
    • ams-OSRAM AG
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Liper Elektro GmbH
    • Osvetleni Cernoch s.r.o.
    • Signify(Philips)
    • Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001643

The Germany Indoor LED Lighting Market size is estimated at 0.89 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.2 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.26% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing development in the industrial sector and an increase in the number of residential houses are expected to drive the growth of LED lighting market

  • In terms of value, industrial and warehouse lighting was expected to hold the largest share in 2023, followed by residential, commercial, and agricultural lighting. German industrial companies make a significant contribution to the country's prosperity at around 60% of total R&D expenditure. Companies are also involved in strategic development. For instance, in 2023, Osvetleni Cernoch s.r.o. built a new production and storage hall to increase its industrial production capacity. This indicated an increase in the number of industries and storage areas and an increase in the use of LED lighting.
  • In terms of volume, residential lighting accounted for the largest share in 2023, followed by commercial, industrial and warehouse, and agricultural lighting. From 2017 to 2020, Germany's homeownership rate declined slightly. About 49.1% of the population lived in apartments in 2021, and in 2022 it reached 46.7%. This made Germany one of the countries with the lowest home ownership rates and the largest market for rental apartments in Europe. This marked the growth of rental accommodation, which also accelerated the adoption of LEDs in the country.
  • In the area of innovation, Philips unveiled the new Philips TrueForce LED high bay universal lamp in 2023. It is easy to install, has a low initial investment, saves energy, and is especially suitable for industrial applications in warehouses and retail areas. In 2019, the company expanded its presence in the cathedral city of Cologne with the opening of the TRILUX Light Campus. These developments are driving the growth of the LED lighting market.

Germany Indoor LED Lighting Market Trends

Rise in number of immigrants and high purchasing power of consumers to drive the growth of LEDs

  • Germany's population increased by 1.3% (+1,122,000 people) in 2022, following only 0.1% (+82,000 people) the year before. At the end of 2022, there were about 84.4 million people living in Germany. This development is due to a substantial increase in net immigration to 1,455,000 people (2021: 329,000), mainly caused by the refugee movements from Ukraine. Thus, the growing number of immigrations and population is expected to create more LED penetration for the need for illumination in the country. Between 2017 and 2020, the homeownership rate in Germany decreased slightly. In 2021, about 49.1% of the population lived in an owner-occupied dwelling, and in 2022, it reached 46.7%. This makes Germany one of the countries with the lowest homeownership rate and the biggest rental residential real estate market in Europe. This indicates the growth of rental accommodations, which also surges the LED penetration in the country.
  • In Germany, disposable income is high, which results in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. Germany's per Capita income reached USD 48,562.1 in December 2022, compared to USD 51,202.9 in December 2021. Compared to some developed nations, it has high purchasing power even though per capita income was decreasing compared to the previous year. For instance, as of 2021, Brazil had USD 7732.4, and France had USD 25,337.7. In January 2021, the "Federal Funding for Efficient Buildings" program was launched in Germany. Anyone who owns property in Germany or who is looking to buy property in Germany can apply for the funding. The energy efficiency program also includes lighting energy efficiency building. Such instances are further expected to surge the demand for LED lighting in the country.

Increase in green buildings and certification scheme to drive the growth of LED lights

  • The development of the commercial and industrial sectors has been aided by the expansion of the IT and automobile industries. Turnover in building construction increased by 8.2% in Q1 2020 compared to Q1 2019. In 2018, the construction sector saw EUR 4.7 billion (USD 5.07 billion) of total investments, out of which 20.3% were directed toward the construction of residential and non-residential buildings. However, compared to March 2022, there was a decline in building permits of 10,300. Since May 2022, fewer permits have been issued for new homes than were issued during the same month a year earlier. Despite the decline in new construction, the chances to design green buildings could be very large. By the end of 2022, there were already over 2,800 certified buildings, up from only 550 in 2013. In 2022, deals of EUR 11.2 billion (USD 12.08 billion) were made with buildings that had earned sustainability certification. Consequently, the rise in construction indicates more houses and buildings to be built, thus increasing the demand for LED.
  • Electricity demand in the commercial sector tends to be around 8-10 hours. Electricity use in the industrial sector tends not to fluctuate through the day or year. Electricity demand in the residential sector varies for about 7 to 9 hours. Additionally, a test experiment in Bad Hersfeld, Germany, in 2022 allowed locals to modify the settings for the streetlights to suit their individual preferences. The pilot connected sensors and AI-based controls to replace 154 streetlights with LEDs. These activities fuel the market expansion for LED lighting.

Germany Indoor LED Lighting Industry Overview

The Germany Indoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 47.45%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Signify (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 Horticulture Area
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Germany
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 A.L.S. Architektonische Licht-Systeme GmbH
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.4 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.5 Liper Elektro GmbH
    • 6.4.6 Osvetleni Cernoch s.r.o.
    • 6.4.7 Signify (Philips)
    • 6.4.8 Thorlux Lighting (FW Thorpe Plc)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 TRILUX GmbH & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms