デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683962

南米の屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

South America Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 173 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
南米の屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

南米の屋内用LED照明市場規模は、2025年に6億2,670万米ドルと推定され、2030年には8億3,250万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030)のCAGRは5.84%で成長します。

South America Indoor LED Lighting-Market-IMG1

可処分所得の増加、政府投資、商業建設の増加が地域の屋内用LED照明市場の成長を牽引

  • 数量と金額では、2023年に商業セグメントが最大シェアを占め、住宅、産業・倉庫、農業照明がこれに続くと予測されています。南米の屋内商業用市場は今後数年で成長すると予想されています。2020年、COVID-19の大流行は商業建築業界に大きな影響を及ぼし、オフィスや商業スペースは閉鎖を余儀なくされ、その後改修や新しい現実への適応が必要となりました。パンデミックによって大きな打撃を受けた市場セグメントは、オフィスや商業施設の建設であり、そうしたスペースに対する需要は減少しました。しかし、経済の回復に伴い、南米市場ではさらなる開発が進んでいます。ブラジルの月収は、2016年12月の4,272.3米ドルから2017年12月には4,779.7米ドルに増加しました。ブラジルとアルゼンチンでは、可処分所得が増加しており、その結果、個人の購買力が高まり、小売商品により多くのお金を使うことができるようになっています。
  • さらに、メキシコは2017年にプエブラの学校インフラの改善に1億米ドル以上を投資しました。同国における建設活動の活発化により、LED照明の使用が増加しています。この成長は最終的に建物数の増加とLED照明器具の使用の増加につながります。
  • さらにチリ政府は、2023年に総額46億米ドルに相当する14件のコンセッション契約の一般入札を開始するという目標を掲げていました。このプロジェクトには、3億9,800万米ドルの空港ライトレールと、国際空港とサンティアゴを結ぶ12kmのライトレールの建設が含まれます。この取り組みは、サンティアゴの地下地下鉄システムと空港をつなぐものです。このような商業分野の開発により、この地域ではLED照明の利用拡大が求められています。

南米の屋内用LED照明市場動向

同地域の人口増加と手頃な価格の住宅計画が屋内用LED照明市場の成長を牽引

  • 南米では、ブラジル、コロンビア、アルゼンチンが収益と人口の面で主要国です。この地域では、ブラジルが2億1,250万人で大きなシェアを占め、次いでコロンビアが2020年に5,080万人となります。人口の85.5%は都市部に住んでいます。この地域の人口は0.8%の変化率で増加しています。このため、人口の増加によりLEDの普及が進み、照明のニーズが高まると予想されます。
  • ブラジルでは、可処分所得が増加しており、その結果、個人の消費力が高まり、新しい居住空間により多くの資金を投入できるようになっています。ブラジルの月収は、2016年12月の4,272.3米ドルから2017年12月には4,779.7米ドルに増加しました。アルゼンチンでは、月収は2021年12月の3,539.2米ドルから2022年12月には4,354.6米ドルに増加しました。
  • ブラジルの手頃な価格の住宅プログラムが復活しつつあります。ブラジル大統領は、2023年2月に低所得者向けの全国的な連邦住宅プログラムを再開する計画を発表しました。大統領は当初、2009年に"Minha Casa, Minha Vida"(マイホーム、マイライフ)と名付けられたこのプログラムを創設しました。住宅販売は増加し、建設工事も活発化しています。2022年第1~3四半期のサンパウロ全体の住宅販売戸数は前年同期比7.9%増の50,728戸、発売戸数は4.3%増の51,715戸でした。上記の例は、上記のように政府による住宅プログラムの提供、住宅の販売、住宅の新築が増加しているため、今後数年間で住宅所有率が上昇することを示唆しています。このような事例により、同地域では屋内用LED照明の需要が急増すると予想されます。

LED照明市場は、照明の電力消費を減少させるためのパートナーシップや政府のイニシアティブの増加によって推進されています。

  • 住宅消費は南米の総エネルギー使用量の42%を占める。同国の建設生産量は増加すると予想されています。この地域で最大の国家であるブラジルは、2021年にパンデミック以前を上回る水準で好調でした。さらに、南米のインフラプロジェクトを開発するため、米国貿易開発庁(USTDA)とラテンアメリカ開発銀行(CAF)は2022年7月に提携を再確認しました。同地域のLED市場は、建設活動の増加により拡大しています。
  • 商業部門の電力需要は8~10時間程度です。産業部門の電力使用量は、1日や1年を通して変動しない傾向にあります。住宅部門の電力需要は、約7~9時間変動します。さらに、街灯プログラムでは、2022年に2つの異なるサイクルで最大15件の官民パートナーシップ(PPP)契約を構成する必要がありました。すでに5つの市町村が、サービス提供を強化するため、第1段階で民間パートナーとPPPコンセッション契約を締結しています。これにより、38万9000本の街灯をLED技術に交換するために約1億600万米ドルを支出する必要があります。これにより、照度が向上します。
  • エネルギー・鉱業省は2022年に効果的な公共照明プログラムを設立しました。このプログラムの支援により、全国のさまざまな地域社会が、エネルギー使用量の少ないLED街灯に切り替わることになります。インテリジェント照明システムなど、エネルギー効率の高い技術の使用を促進する取り組みもこの計画に含まれています。こうした取り組みは、この地域でのLED照明の販売につながる可能性があります。

南米の屋内用LED照明産業概観

南米の屋内用LED照明市場は適度に統合されており、上位5社で54.41%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。Cree LED(SMART Global Holdings, Inc.), EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), OPPLE Lighting and Signify(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • アルゼンチン
    • ブラジル
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • Cree LED(SMART Global Holdings, Inc.)
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Signify(Philips)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • Toshiba Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001660

The South America Indoor LED Lighting Market size is estimated at 626.7 million USD in 2025, and is expected to reach 832.5 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.84% during the forecast period (2025-2030).

South America Indoor LED Lighting - Market - IMG1

Increasing disposable incomes, government investments, and rising commercial constructions to drive the growth of the regional indoor LED lighting market

  • In terms of volume and value, the commercial segment was expected to hold the largest share in 2023, followed by residential, industrial and warehouse, and agricultural lighting. The South American indoor commercial market is expected to grow over the coming years. In 2020, the COVID-19 pandemic had a major impact on the commercial construction industry as offices and commercial spaces had to be closed and later needed to be refurbished or adapted to the new reality. The market segment that was hit badly by the pandemic was office and commercial construction, as demand for such spaces declined. However, further developments are occurring in the South American market as the economy regains strength. Monthly income in Brazil increased to USD 4,779.7 in December 2017, up from USD 4,272.3 in December 2016. In Brazil and Argentina, disposable income is increasing, which, in turn, increases the purchasing power of individuals, enabling them to spend more money on retail goods.
  • Additionally, Mexico invested more than USD 100 million in improving school infrastructure in Puebla in 2017. Increased construction activity in the country has increased the use of LED lighting. The growth will ultimately lead to an increase in the number of buildings and an increase in the use of LED lighting fixtures.
  • In addition, the Chilean government had set a goal of opening public tenders for 14 concession contracts worth a total of USD 4.6 billion in 2023. The project includes a USD 398 million airport light rail and the construction of a 12 km light rail linking the international airport with Santiago. The effort will connect Santiago's underground metro system to the airport. These developments in the commercial sector are demanding greater use of LED lighting in the region.

South America Indoor LED Lighting Market Trends

Increasing population and affordable housing plans in the region to drive the growth of the indoor LED lighting market

  • In South America, Brazil, Colombia, and Argentina are the main countries in terms of revenue and population. In this region, Brazil occupied a major share of the population, which accounted for 212.5 million, followed by Colombia with 50.8 million in 2020. 85.5 % of the population lives in urban areas. The population in this region is growing at a rate of 0.8% change. Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
  • In Brazil, disposable income is growing, which results in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. Brazil's monthly earnings increased up to USD 4,779.7 in December 2017 from USD 4,272.3 in December 2016. In Argentina, monthly earnings increased to USD 4,354.6 in December 2022 from USD 3,539.2 in December 2021.
  • Brazil's affordable housing program is making a return. Brazil's president announced plans to restart the nationwide federal housing program for low-income individuals in February 2023. President initially created the program, named "Minha Casa, Minha Vida," which translates to "My Home, My Life," in 2009. Sales of homes are increasing, and construction work is picking up. The overall number of residential sales in Sao Paulo increased by 7.9% year-over-year to 50,728 units in the first three quarters of 2022, and the number of launches increased by 4.3% to 51,715 units. The above instance suggests that the rate of house ownership will increase in the coming years because, as stated above, the government offering housing programs, sales of homes, and new constructions of homes are increasing. Such instances are expected to surge the demand for indoor LED lighting in the region.

The LED lighting market is propelled by increasing partnerships and government initiatives to decrease lighting electricity consumption

  • Residential consumption accounts for 42% of total energy use in South America. The nation's construction production is anticipated to rise. The largest nation in the area, Brazil, did well in 2021, with levels greater than before the pandemic. Additionally, to develop infrastructure projects in South America, the United States Trade and Development Agency (USTDA) and the CAF-Development Bank of Latin America (CAF) reaffirmed their partnership in July 2022. The region's LED market is expanding as a result of the rise in construction activities.
  • Electricity demand in the commercial sector tends to be around 8-10 hours. Electricity use in the industrial sector tends not to fluctuate through the day or year. Electricity demand in the residential sector varies for about 7 to 9 hours. In addition, the streetlight program required structuring up to 15 public-private partnership (public-private partnership (PPP) agreements in two different cycles in 2022. Five municipalities have already entered into PPP concession agreements with private partners in the first phase to enhance service delivery. This will necessitate spending about USD 106 million to replace 389,000 streetlights with LED technology. This will result in better illumination.
  • The Ministry of Energy and Mining established an effective Public Lighting program in 2022. With the help of this program, various communities around the nation will switch over to LED street lighting that uses less energy. Initiatives to promote the use of energy-efficient technologies, such as intelligent lighting systems, are included in this plan. These initiatives could lead to the sales of LED lights in the region.

South America Indoor LED Lighting Industry Overview

The South America Indoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 54.41%. The major players in this market are Cree LED (SMART Global Holdings, Inc.), EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), OPPLE Lighting Co., Ltd and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 Horticulture Area
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Argentina
    • 4.8.2 Brazil
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 Cree LED (SMART Global Holdings, Inc.)
    • 6.4.4 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.7 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.8 Signify (Philips)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 Toshiba Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms