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市場調査レポート
商品コード
1683949

屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 206 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 206 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

屋内用LED照明市場規模は、2025年に280億7,000万米ドルと推定され、2030年には363億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030)のCAGRは5.31%で成長します。

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工業生産需要の増加、保管スペースのニーズの高まり、オフィススペースの利用可能性の増加が、同地域の屋内用LED照明市場の需要を牽引しています。

  • 金額シェアでは、2023年に産業・倉庫(I&W)がシェアの大半(49.2%)を占め、商業(31.1%)、住宅(17.5%)、農業が続きます。今後数年間は(I&W)と農業用照明のシェアが上昇し、残りの部門では若干の減少が予想されます。COVID-19期間中、世界各地で産業界はいくつかの内外からの逆風に直面しました。多くの国が2021年の工業生産を維持しました。2021年、米国は2020年比11.55%増の2兆4,971億米ドルを生産しました。同期間中、英国は2,748億7,000万米ドルを生産し、2020年比で16.57%増加しました。このように、工業生産の増加は倉庫の必要性を高め、今後数年間の屋内照明需要を増加させる結果となりました。
  • 政府の補助金や住宅制度は、多くの国で新しい住宅の導入に重要な役割を果たしています。インドでは、政府がいくつかの省エネプログラムを導入しています。例えば、中央政府の野心的なプラダン・マントリ・アワス・ヨジャナ(PMAY)プログラムは、2022年までに全国で2,000万戸の手頃な価格の都営住宅を建設することを目標としています。カナダのカルガリーでは、2022年に複数戸の住宅プロジェクトが17,306件の着工を記録しました。
  • eコマースと輸出ブームにより、新しい倉庫やその他の物流インフラへの需要が高まっており、物流関連の建築物はますます重要な分野となっています。2022年7月、Yum China Holdings Inc.は上海の嘉定地区で面積6万1,000平方メートルのYum China Supply Chain Management Centerの建設を開始しました。このような事例は、世界の屋内LED市場の成長を促進すると予想されます。

世界中でeコマース、住宅所有、スマートシティの開発が進み、LED照明の売上が増加すると思われます。

  • 金額シェアと数量シェアでは、アジア太平洋が屋内用LED照明の大半を占めています。金額シェアでは、2023年、アジア太平洋地域は北米に次いで第2位、次いで欧州、中東・アフリカ、南米となっています。2021年、アジア太平洋地域では、中国の生産額は4,865億8,000万米ドル、2020年比26.04%増。2022年の工業生産は3.6%増加しました。2023年3月、中国の工業生産は前年比3.9%増加しました。このように、パンデミック後の工業生産の増加は、今後数年間の室内照明の需要につながります。
  • さらに北米では、2022年までに米国の新興企業の大半が小売業に特化した企業になると予想され(15.05%)、これには実店舗とeコマース企業1社が含まれます。次いで、レストランなどのフードビジネスが13.71%を占めました。新興企業の増加により、同地域では屋内LEDの需要が高まると予想されます。
  • さらに欧州では、2017年から2020年にかけて、ドイツの持ち家率はわずかに低下しました。2021年には人口の約49.1%がアパートに住み、2022年には46.7%がアパートに住むようになりました。その結果、ドイツの持ち家率は欧州で最も低く、賃貸アパート市場は最大級のものとなります。インフレと高金利により、住宅価格は四半期ベースで過去16年間で最も急落しました。都市部と地方の住宅およびアパートは平均3.6%下落しました。来年の新築住宅建設は減少すると予想されています。全体として、LED照明の需要成長率は住宅販売需要によって変動する可能性があるが、賃貸住宅の増加は国内でのLED採用を加速させる可能性があります。

世界の屋内用LED照明市場動向

人口増加、グリーンビルディング、政府によるLED導入促進プログラムが市場を牽引

  • 世界の人口は2020年の77億9,000万人から2023年には80億人に達します。人口上位国には中国(14億5,000万人)、インド(14億2,000万人)、米国(3億3,680万人)が含まれます。さらに、世界の雇用者数は2015年の31億6,000万人から2022年には33億2,000万人に増加し、ほぼ1億3,000万人増加します。雇用者数の増加と人口増加の結果、より多くの知識が国民に広まるにつれて、LEDの使用は増加すると思われます。
  • COVID-19の大流行にもかかわらず、エネルギー効率の高い建設に対する世界の支出は、2019年の1,650億米ドルから2020年には1,840億米ドル超へと、異例の11.4%増となりました。エネルギー効率への投資の年間成長率は、2015年以来初めて3%を超えました。エネルギー効率の高い建物の開発が進み、人口増加の住宅ニーズに対応するため、住宅の部屋数を増やす必要があるため、LEDの需要が増加します。
  • 世界的には、新築住宅の発売が増加しており、照明の必要性からLEDの普及が進んでいます。例えばインドでは、ムンバイ首都圏(MMR)の新規発売戸数が前年の56,883戸から2022年には2倍以上の1,24,652戸に増加しました。ブラジルのアフォーダブル住宅プログラムも再開されました。ブラジル大統領は、低所得者向けの全国的な連邦住宅プログラムを2023年2月に再開する計画を発表しました。同大統領は2009年に「Minha Casa, Minha Vida」(直訳すると「私の家、私の人生」)と名付けられたこのプログラムを創設しました。このような事例は、同国におけるLED照明の需要をさらに高めると予想されます。

スマートシティ、グリーンビルディングの開発、政府の取り組みが市場成長を牽引

  • スマートシティや住宅の開発は北米の政府によって支援されており、住宅や商業分野でも新技術の採用が進んでいます。一例として、米国のグリーンビルディングは2021年に劇的に増加し、現在830億米ドルを超えています。これはグリーンビルディング分野の拡大を示すもので、ビルや不動産業界のカーボンフットプリントの低減に不可欠です。LEDはエネルギー効率が高いので、建設活動の増加とグリーンビルディングの採用がその使用を促進します。その結果、この地域のLED市場は拡大しています。
  • 商業用の電力使用は毎日10時間から12時間続きます。産業部門の電力消費は1日24時間で、住宅部門では5.5~7時間です。エネルギー効率の高い照明ソリューションに対する需要がアジア太平洋で高まることが予想されるのは、インドのUJALAプログラムやSLNPプログラムのような政府のイニシアチブが、それぞれLEDを低価格で提供したり、街灯のLED設置プロジェクトを実施したりして、さまざまな産業での利用を促進しているためです。
  • 政府が有益な取り組みに参加し、支援するようになってから、エネルギー効率の高い照明システムへのニーズの高まりが主に認識されるようになりました。世界中の数多くの政府が、性能要件、ラベリング、インセンティブ制度など様々な取り組みを通じて、非効率的な光源を段階的に廃止するよう迅速に動いています。例えば、EUはエコデザイン指令と有害物質制限指令に基づく要件を修正し、LEDへの移行が10年以上前に始まった欧州では、2023年にすべての蛍光灯を実質的に禁止しました。

屋内用LED照明産業の概要

屋内用LED照明市場は細分化されており、上位5社で36.84%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。ACUITY BRANDS, INC., LEDVANCE GmbH(MLS), OPPLE Lighting, Panasonic Holdings Corporation and Signify(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • 湾岸協力会議
    • インド
    • 日本
    • 南アフリカ
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • Current Lighting Solutions, LLC.
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Nichia Corporation
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify(Philips)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001647

The Indoor LED Lighting Market size is estimated at 28.07 billion USD in 2025, and is expected to reach 36.35 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.31% during the forecast period (2025-2030).

Indoor LED Lighting - Market - IMG1

The increasing demand for industrial production, rising need for storage space, and increasing availability of office space drive the demand for indoor LED lighting market in the region

  • In terms of value share, in 2023, industrial and warehouse (I&W) accounted for the majority of the share (49.2%), followed by commercial (31.1%), residential (17.5%), and agricultural. The market share is expected to gain in (I&W) and agricultural lighting in coming years and a small reduction in the remaining divisions. Across the globe, industries faced several internal and external headwinds during COVID-19. A large number of countries sustained their industrial production in 2021. In 2021, the United States produced a total of USD 2,497.1 billion, an increase of 11.55% compared to 2020. During the same period, the UK produced a total of USD 274.87 billion, an increase of 16.57% compared to 2020. Thus, the growing industrial production resulted in creating more need for warehouses and increasing the demand for indoor lighting in coming years.
  • Government subsidies and housing schemes play a key role in the adoption of new houses in many nations. In India, the government has introduced several energy-saving programs. For example, the central government's ambitious Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) program aimed to build 20 million affordable metropolitan housing units nationwide by 2022. In Calgary, Canada, under multi-units, home projects fueled 17,306 starts in 2022.
  • E-commerce and the export boom have led to demand for new warehouses and other logistics infrastructure, and logistics-related building is becoming an increasingly important sector. In July 2022, Yum China Holdings Inc. commenced the construction of the Yum China Supply Chain Management Center in Shanghai's Jiading district, with an area of 61,000 square meters. Such instances are expected to drive the growth of the global indoor LED market.

Rising e-commerce, home ownership, and smart city development across the world would boost LED light sales

  • In terms of value and volume share, Asia-Pacific has the majority share in indoor LED lighting. In terms of value share, in 2023, APAC stood second after North America, followed by Europe, the Middle East & Africa, and South America. In 2021, in APAC, China's output value totaled USD 486.58 billion, an increase of 26.04% compared to 2020. In 2022, industrial production increased by 3.6%. In March 2023, China's industrial production increased by 3.9% year-on-year. Thus, post-pandemic increases in industrial output will lead to demand for indoor lighting in the coming years.
  • Furthermore, in North America, by 2022, most US startups were expected to be retail-focused (15.05%), including both brick-and-mortar stores and one e-commerce company. Restaurants and other food businesses followed, accounting for 13.71% of new businesses. An increase in the number of startups is expected to increase the demand for indoor LEDs in the region.
  • Additionally, in Europe, between 2017 and 2020, the German homeownership rate declined slightly. About 49.1% of the population lived in apartments in 2021 and 46.7% in 2022. As a result, Germany has the lowest homeownership rate in Europe and one of the largest rental apartment markets. Inflation and high-interest rates have pushed home prices to their steepest quarterly decline in 16 years. Urban and rural homes and apartments fell an average of 3.6%. New home construction is expected to decline next year. Overall, the growth rate of demand for LED lighting may fluctuate depending on home sales demand, but growth in rental housing could accelerate LED adoption in the country.

Global Indoor LED Lighting Market Trends

The market is driven by increasing population, green buildings, and government programs to promote LED adoption

  • The world's population reached 8 billion people in 2023, up from 7.79 billion in 2020. The largest countries by population included China (1.45 billion), India (1.42 billion), and the US (336.8 million). Furthermore, global employment increased to 3.32 billion people in 2022 from 3.16 billion in 2015, an increase of almost 0.13 billion people. The use of LEDs will increase as more knowledge is spread throughout the population as a result of the rise in the number of employed individuals and population growth.
  • Despite the COVID-19 pandemic, worldwide spending on energy-efficient construction increased by an exceptional 11.4% in 2020 to over USD 184 billion, up from USD 165 billion in 2019. The yearly growth rate for investments in energy efficiency surpassed 3% for the first time since 2015. The requirement for additional rooms in a house will result in increased demand for LEDs due to the rise in the development of energy-efficient buildings and to meet the residential needs of the expanding population.
  • Globally, launches of new houses have been rising, creating more LED penetration due to the need for illumination. For instance, in India, new launches in the Mumbai Metropolitan Region (MMR) increased over two-fold to 1,24,652 units in 2022 from 56,883 units in the previous year. Brazil's affordable housing program also restarted. The Brazilian President announced plans to restart the nationwide federal housing program for low-income individuals in February 2023. The President created the program, named "Minha Casa, Minha Vida," which translates to "My Home, My Life," in 2009. Such instances are further expected to raise the demand for LED lighting in the country.

Development of smart cities, green buildings, and government initiatives to drive the growth of the market

  • The development of smart cities and homes is being supported by governments in North America, which are also adopting new technology in the residential and commercial sectors. As an illustration, green buildings in the US increased dramatically in 2021 and now exceed USD 83 billion dollars. This demonstrates the expansion of the green building sector, which is crucial for lowering the carbon footprint of the building and real estate industries. As LED is energy efficient, increased construction activity and the adoption of green building practices will encourage its use. As a result, the LED market in the area is expanding.
  • Commercial electricity use lasts between 10 and 12 hours every day. Electricity consumption in the industrial sector accounts for 24 hours a day, while in the residential sector, it varies from 5.5 to 7 hours. The demand for energy-efficient lighting solutions is expected to rise in Asia-Pacific, in part because of government initiatives like India's UJALA and SLNP programs, which offer LEDs at reduced prices and LED installation projects for streetlights, respectively, and promote their use in a variety of industries.
  • After governments began taking part in and supporting beneficial efforts, the growing need for energy-efficient lighting systems was mainly realized. Numerous governments all over the world are moving swiftly to phase out inefficient light sources through a variety of efforts like performance requirements, labeling, and incentive schemes. For instance, the EU modified requirements under the Ecodesign Directive and the Restriction of Hazardous Substances Directive, which essentially prohibited all fluorescent lighting in 2023 in Europe, where the transition to LED began more than ten years ago.

Indoor LED Lighting Industry Overview

The Indoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 36.84%. The major players in this market are ACUITY BRANDS, INC., LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), OPPLE Lighting Co., Ltd, Panasonic Holdings Corporation and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 Horticulture Area
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Argentina
    • 4.8.2 Brazil
    • 4.8.3 China
    • 4.8.4 France
    • 4.8.5 Germany
    • 4.8.6 Gulf Cooperation Council
    • 4.8.7 India
    • 4.8.8 Japan
    • 4.8.9 South Africa
    • 4.8.10 United Kingdom
    • 4.8.11 United States
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Middle East and Africa
    • 5.2.4 North America
    • 5.2.5 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 Current Lighting Solutions, LLC.
    • 6.4.4 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 Nichia Corporation
    • 6.4.7 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.8 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.9 Signify (Philips)
    • 6.4.10 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms