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市場調査レポート
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1683951

インドの屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

India Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 169 Pages
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2~3営業日
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インドの屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 169 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの屋内用LED照明市場規模は、2025年に31億8,000万米ドルと推定され、2030年には42億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.07%で成長します。

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産業分野の開発と住宅数の増加がLED照明市場の成長を牽引

  • 金額シェアでは、2023年には産業・倉庫が最大シェア(58%)を占め、住宅(24.4%)、商業(15.2%)、農業照明(2%)と続きます。インドは、2030年までに1兆米ドル相当の商品を輸出する能力を持ち、世界の主要な製造拠点になろうとしています。さらに、2025年までにGDPに占める製造業の割合を25%まで引き上げることを目的とした国家製造業政策など、さまざまなプログラムや政策の実施も進んでいます。この取り組みは、中核製造業の開発をさらに加速させることを目的としています。産業用照明の需要は、倉庫業、物流業、工業作業において着実に伸びています。例えば、倉庫・産業・物流(WIL)部門は、2025年度までに5兆米ドルの経済規模になるというインドのビジョンを実現する上で極めて重要であると予想されています。これらの要因により、国内の倉庫や産業におけるLED照明の販売が増加しています。
  • 数量シェアでは、2023年には住宅用照明が最大シェア(68%)を占め、商業用(28.4%)、産業用・倉庫用照明(2%)、農業用照明(2%)と続きます。2022年の全国の登録者を含めた平均世帯人数は4.4人で、個人世帯と持ち家の増加につながります。インドでは50%以上の人が自分の家に住み、30%近くが借家に住み、13%が親の家に住んでいます。また、インドの不動産セクターは、オフィスや住宅スペースの需要増加により、最近著しい成長を遂げています。2021年度第4四半期のインド7都市における住宅販売は29%増加し、新規物件数は2020年度第4四半期比で51%増加しました。このような開発により、住宅におけるLED照明のニーズが高まっています。

インドの屋内用LED照明市場動向

核家族化、都市化、一人当たり所得の増加が住宅分野の成長を牽引

  • 2014年のインドの平均世帯人数は1世帯あたり4.8人でした。多くの州や連邦直轄領では、都市部の世帯よりも農村部の世帯に住む人の方が多いです。全登録世帯を含む平均世帯人数は2022年までに4.4人となり、その結果、個人世帯/持家所有が増加しました。インドでは50%以上の人が自分の家に住んでいるが、30%近くが賃貸で、13%が親の家に住んでいます。都市部の総人口に占める移民の割合は大きいです。移住者の増加により、照明のニーズを満たすLEDの普及が見込まれています。
  • インドでは可処分所得が増加しており、その結果個人の消費力が上昇し、新しい居住空間への支出が増加しています。インドの一人当たり所得は、2021年3月の1,971.6米ドルに対し、2022年3月には2,301.4米ドルに達しました。いくつかの開発途上国と比べると、インドの一人当たり所得は少ないです。例えば、2022年の日本の一人当たり所得は33,911.2米ドル、ベトナムは3,716.8米ドル、中国は12,732.5米ドルです。これは、インドの個人の購買力が他国より低い可能性を示唆しています。
  • インドの不動産セクターは最近、住宅だけでなくオフィスの需要も高まり、高い成長を遂げています。21年度第4四半期のインド7都市における住宅販売戸数は、20年度第4四半期比で29%増加し、新規発売戸数は51%増加しました。政府はいくつかの省エネ制度を導入しました。電力省は、UJALA(Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All)プログラムの下、7年間で3678億個のLED照明を配布し、年間477億7,800万ユニットの電力を節約しました。このプログラムは2015年1月5日に開始されました。このような事例により、国内のLED照明の需要がさらに高まることが期待されます。

FDIの増加と効率的な照明の重視がLEDの導入を後押し

  • 2021年には、産業部門が全エネルギーの41%を消費し、次いで家庭部門(26%)、商業部門(8%)が続きます。さらに、建設部門が急速に拡大しています。2021年3月、国会は、タウンシップ、モール/ショッピングセンター、商業ビルの運営・管理について、自動ルートを通じてインドの建設部門に100%の直接投資を認めることを承認しました。これは、より多くのビルが建設され、LEDの必要性が高まることを示唆しています。
  • 商業部門の電力需要は11~13時間程度になる傾向があります。産業部門の電力使用量は、1日や1年を通して変動しない傾向があります。住宅部門の電力需要は、照明が点灯する夕方に最も高くなる傾向があり、平均点灯時間は約6~8時間変動します。さらに、明るさが改善され暗い部分が少なくなったため、街路照明国家計画によって市民の夜間の生産性が向上し、ドライバーや歩行者にとって車道の安全性が高まりました。1兆300億個のスマートLEDが設置された州では、電気代が最大50%削減されました。これらの自動照明は、日の出と日の入りに合わせて点灯・消灯することで、無駄を最小限に抑えます。
  • 2021年には、再生可能エネルギー発電が総発電量の約20%を占めるようになります。国は2030年までに再生可能エネルギー容量を500ギガワットに達する予定です。さらに、UJALAイニシアチブの一環として、361億3,000万個以上のLED照明がインド全土に配布されました。その結果、年間469億2,000万kWhのエネルギーが節約され、年間3,800万CO2の温室効果ガスが削減されたと推定されています。この取り組みにより、インドでは電力使用量が削減され、LEDの使用が促進されました。

インドの屋内用LED照明産業概要

インドの屋内用LED照明市場は断片化されており、上位5社で11.62%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., Signify(Philips), Surya Roshni Limited and Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • Bajaj Electrical Ltd
    • Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • Eveready Industries India Limited
    • Havells India Ltd.
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Orient Electric Limited
    • Signify(Philips)
    • Surya Roshni Limited
    • Syska Led Lights Private Limited
    • Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001649

The India Indoor LED Lighting Market size is estimated at 3.18 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.27 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.07% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing development in the industrial sector and increase in the number of residential houses to drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value share, industrial and warehouse will have the largest share (58%) in 2023, followed by residential (24.4%), commercial (15.2%) and agricultural lighting (2%). India is on track to become a major manufacturing hub in the world, with the ability to export USD 1 trillion worth of goods by 2030. Further, the implementation of various programs and policies, such as the National Manufacturing Policy, which aims to increase the manufacturing share of GDP to 25% by 2025. The effort is aimed at further accelerating the development of the core manufacturing industry. Demand for industrial lighting has grown steadily in warehousing, logistics, and industrial operations. For example, the Warehousing, Industry, and Logistics (WIL) sector is expected to be crucial to realizing India's vision of becoming a USD 5 trillion economy by FY2025. These factors are increasing sales of LED lighting in domestic warehouses and industries.
  • In terms of volume share, residential lighting will have the largest share (68%) in 2023, followed by commercial (28.4%), industrial and warehouse lighting (2%), and agricultural lighting (2%). The average household size, including all registrants nationwide, in 2022 was 4.4, leading to an increase in private households and homeowners. Over 50% of people in India live in their own homes, nearly 30% live in rented houses, and 13% live in their parents' homes. In addition, the Indian real estate sector has recently experienced significant growth due to increased demand for office and residential space. Home sales in seven Indian cities increased by 29% in Q4 FY2021, with new listings up 51% compared to Q4 FY2020. These developments cater to the need for LED lights in houses.

India Indoor LED Lighting Market Trends

Increasing nuclear families, urbanization, and increasing per capita income are driving the growth of the housing sector

  • The average household size in India in 2014 was 4.8 people per household. In many states and union territories, more people live in rural households than in urban households. The average household size, including all registered households, was 4.4 by 2022, which resulted in increased private household/own housing ownership. More than 50% of people in India live in their own houses, while almost 30% live on a rental basis and 13% in their parents' houses. A large share of the total urban population are migrants. The increase in the number of migrants is expected to create LED penetration in the country to meet the need for illumination.
  • In India, disposable income is growing, resulting in the rising spending power of individuals and spending on new residential spaces. India's per capita income reached USD 2,301.4 in March 2022, compared to 1,971.6 USD in March 2021. Compared to some developing nations, India's per capita income is less. For instance, in 2022, Japan's per capita income was USD 33,911.2, Vietnam's was USD 3,716.8, and China's was USD 12,732.5. This suggests that the purchasing power of individuals in India may be lower than those of other nations.
  • The Indian real estate sector has witnessed high growth in recent times with a rise in demand for office as well as residential spaces. Housing sales in seven Indian cities increased by 29% and new launches by 51% in Q4 FY21 over Q4 FY20. The government introduced a few energy-saving schemes. The Power Ministry distributed 36.78 crore LED lights under the Unnat Jyoti by Affordable LEDs for All (UJALA) program in seven years, which saved 47,778 million units of electricity per annum. The program was launched on January 05, 2015. Such instances are further expected to raise the demand for LED lighting in the country.

Increasing FDI and emphasis on efficient lighting is pushing the implementation of LEDs

  • In 2021, the industrial sector consumed 41% of all energy, followed by the household sector (26%) and the commercial sector (8%). Additionally, the construction sector is expanding quickly. In March 2021, the Parliament approved allowing 100% FDI in India's construction sector through the automatic route for the operation and management of townships, malls/shopping centers, and commercial buildings. This suggests that more buildings will be built, raising the need for LEDs.
  • Electricity demand in the commercial sector tends to be around 11-13 hours. Electricity use in the industrial sector tends not to fluctuate through the day or year. Electricity demand in the residential sector tends to be highest in the evenings, when lights are turned on, and the average lighting time varies for about 6 to 8 hours. Further, due to improved brightness and fewer dark areas, the Street Lighting National Program has allowed citizens to increase their productivity at night and made roadways safer for drivers and pedestrians. The electricity costs in the states where 1.03 crore smart LEDs have been installed are reduced by up to 50%. These automatic lights minimize waste by turning on and off at sunrise and sunset.
  • In 2021, renewable energy accounted for around 20% of total electricity generation. The nation is slated to reach a renewable energy capacity of 500 gigawatts by 2030. Additionally, more than 36.13 billion LED lights have been distributed throughout India as part of the UJALA initiative. As a result, there have been estimated annual energy savings of 46.92 billion kWh and reductions in greenhouse gas emissions of 38 million CO2 annually. This initiative has reduced electricity use and promoted LED use in the country.

India Indoor LED Lighting Industry Overview

The India Indoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 11.62%. The major players in this market are Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., Signify (Philips), Surya Roshni Limited and Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 Horticulture Area
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 India
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Bajaj Electrical Ltd
    • 6.4.2 Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • 6.4.3 Eveready Industries India Limited
    • 6.4.4 Havells India Ltd.
    • 6.4.5 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.6 Orient Electric Limited
    • 6.4.7 Signify (Philips)
    • 6.4.8 Surya Roshni Limited
    • 6.4.9 Syska Led Lights Private Limited
    • 6.4.10 Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms