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市場調査レポート
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1683960

北米の屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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ページ情報
英文 186 Pages
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2~3営業日
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北米の屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の屋内用LED照明市場規模は、2025年に64億6,000万米ドルと推定され、2030年には76億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.39%で成長します。

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工業生産への需要の増加、保管スペースへのニーズの高まり、オフィススペースの利用可能性の増加が市場の需要を促進しています。

  • 金額ベースでは、2023年に商業用がシェアの大半を占め、次いで住宅用、工業・倉庫(I&W)用、農業用が続きます。I&Wの市場シェアは年々上昇し、残りの部門は若干減少すると予想されます。米国産業は、国内消費の低迷、半導体不況、工場閉鎖、COVID-19の急増によるサプライチェーンの混乱など、いくつかの内外の逆風に直面しました。さらに、米国は2021年の工業生産を維持しました。2021年の米国の工業生産は2兆4,971億米ドルとなり、2020年比で11.55%増加しました。
  • 米国の鉱工業生産は、2023年4月に0.4%増と上方修正された後、2023年5月には前年同月比0.2%増となりました。鉱業は5%増、公益事業は3.8%減、製造業は0.3%減でした。メキシコの製造業生産高は合計2,300億7,000万米ドルで、2020年比で21.44%増加しました。従って、この地域での工業生産の増加は、今後数年間、屋内照明の需要を増加させると予想されます。
  • カナダの商業用不動産セクターは、2022年半ば以降、市場のボラティリティの上昇に直面しています。金融、テクノロジー、ライフサイエンス部門がオフィス需要を牽引しており、リース料は2021年に比べて上昇しています。雇用は建設、倉庫、その他のセクターで増加しました。2022年12月、カナダでは10万4,000人の雇用が増加しました。2022年第4四半期の国内オフィスの空室率は16.5%で、2022年第3四半期および2021年第4四半期を上回りました。このような事例から、近い将来、オフィススペースの需要が増加し、その結果、室内照明製品のニーズが高まると予想されます。

製造施設、住宅所有者、小売施設の増加が室内照明の需要を促進すると予想される

  • 金額と数量で見ると、2023年には米国がシェアの大半を占め、北米がそれに続きます。市場シェアは、北米の残りでは減少し、米国では今後数年間で変動が少なくなると予想されます。北米の多くの国でEV需要が急増し、製造設備が増加しました。2022年3月、ベトナムの自動車メーカーであるVinFastは、Chatham郡に40億米ドルを投資して全電気自動車SUV工場の設立を計画しました。2023年4月には、フォードが13億米ドルを投資してカナダに新たな製造拠点を設立すると発表しました。製造施設の増加により、市場では屋内用LEDの需要が高まると予想されます。
  • 2022年、米国では実店舗やeコマース事業を含む小売業に焦点を当てた新興企業が最も多かった(15.05%)。レストランやその他の食品関連事業は新興企業の13.71%を占める。新興企業の増加により、この地域では屋内LEDのニーズがさらに高まると予想されます。
  • 米国の世帯数は2020年から2022年にかけて1億2,845万世帯から1億3,120万世帯に増加しました。さらに、2023年5月に建築許可で認可された個人所有の住宅戸数は1,491,000戸でした。これは1,417,000から増加した2023年4月より5.2%多いです。2023年5月の個人住宅着工戸数は1,631,000戸でした。これは2022年5月の1,543,000を5.7%上回っています。このように、世帯数と住宅所有者数の増加は、同地域で屋内LEDのさらなる需要を生み出すと見られています。

北米の屋内用LED照明市場動向

個人所有住宅の増加と政府政策がLED市場を牽引

  • 北米では、米国とカナダが収益と人口の面で主要都市です。北アメリカの現在の人口は2023年6月現在で3億7,550万人です。米国はこの地域の人口の3億3,100万人と大きなシェアを占めており、次いでカナダが2020年までに3,770万人となります。人口の82.6%は都市部に住んでいる(2019年には3億470万人)。この地域の人口は0.6%の変化率で増加しています。従って、人口増加によりLEDの普及が進み、国内の照明ニーズが高まると見られています。
  • カナダと米国では、可処分所得が高く、その結果、個人の消費力が高まり、新しい居住空間により多くの資金を充てることができます。カナダの月収は2023年3月に3,464米ドルとなり、2023年2月の3,500米ドルから減少しました。平均月収が若干減少しているとはいえ、北米の先進国であるため、他国と比べて購買力は高いです。
  • 2023年5月の建築許可件数は1,491,000戸でした。これは1,417,000から増加した2023年4月より5.2%多いです。5月の個人住宅着工戸数は1,631,000戸でした。これは2022年5月の1,543,000戸を5.7%上回り、4月の修正値1,340,000戸を21.7%上回りました。
  • エネルギー政策法(EPAct)第179D条により、2022年には1平方フィート当たり1.88米ドルの控除があったものが、新規制により2023年にはアップグレードされたスペース1平方フィート当たり5米ドルに最大税控除額が跳ね上がった(ただし、1平方フィート当たり2米ドルに上昇する予定)。対象となるプロジェクトは、室内照明、空調、建物外壁などです。このような事例により、この地域でのLED照明の需要が急増すると予想されます。

古いランプのアップグレードと交換、LED照明の使用を促進する政府のイニシアチブの増加

  • 住宅用、商業用、工業用の各タイプは、総電力量の約3分の1を使用しています。2021年3月のカナダの住宅平均販売価格は前年同月比31.6%上昇しました。歴史的な低金利と広さへのニーズから、パンデミック期には小規模地域の戸建住宅需要が増加しました。しかし、低い住宅ローン金利と急速な人口増加が新築住宅への高い需要を牽引しています。2021年3月の住宅建築投資は11ヵ月連続で増加し、7.6%増の140億カナダドル(109億9,000万米ドル)となりました。この地域のLED市場は、建設活動の増加により拡大しています。
  • 商業部門の電力需要は8~10時間程度になる傾向があります。産業部門の電力使用量は、1日や1年を通して変動しない傾向があります。住宅部門の電力需要は、約7~9時間変動します。米国全土で道路や高速道路が増えたため、照明の需要も増加しています。米国では、公共の高速道路や街路の建設に、2017年には月平均894億米ドル、2021年には月平均999億米ドルの費用がかかります。その結果、地域社会は古い街灯インフラのアップグレードや交換に多くの資金を費やし、LEDの使用を奨励しています。
  • カナダ政府は、カナダのENERGY STARなど、照明に使用されるエネルギー量を削減するためのいくつかのプログラムを開始しました。さらに2021年3月、カナダのラヴァル市は、3万7,000個のランプをスマート制御のLED照明器具に更新する計画を承認しました。LED照明への切り替えにより、年間275万米ドルの削減が見込まれています。この地域でのLEDの採用は、こうした取り組みによって促進されます。

北米の屋内用LED照明産業概要

北米の屋内用LED照明市場はかなり統合されており、上位5社で75.28%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 ACUITY BRANDS, INC., Current Lighting Solutions, LLC., LEDVANCE GmbH(MLS), Panasonic Holdings Corporation and Signify(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅
    • 米国
    • その他北米地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • Cree LED(SMART Global Holdings, Inc.)
    • Current Lighting Solutions, LLC.
    • Dialight
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Feit Electric Company, Inc.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify(Philips)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001658

The North America Indoor LED Lighting Market size is estimated at 6.46 billion USD in 2025, and is expected to reach 7.63 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.39% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing demand for industrial production, rising need for storage space, and increasing availability of office space are driving the demand for the market

  • In terms of value, in 2023, commercial accounted for the majority of the share, followed by residential, industrial and warehouse (I&W), and agricultural. The market share is expected to gain in I&W and a small reduction in the remaining divisions in years. The US industries faced several internal and external headwinds, such as weak domestic consumption, semiconductor crunch, plant closures, and supply chain disruptions caused by the surge of COVID-19. Further, the United States sustained its industrial production in 2021. In 2021, the United States produced a total of USD 2,497.1 billion, an increase of 11.55% compared to 2020.
  • In the United States, industrial production grew by 0.2% Y-o-Y in May 2023, after an upwardly revised rise of 0.4% in April 2023. Mining went up by 5%, utilities dropped by 3.8%, and manufacturing fell by 0.3%. Mexico produced a total of USD 230.07 billion, an increase of manufacturing output of 21.44% compared to 2020. Thus, the growing industrial production in this region is expected to create more demand for Indoor lighting in the coming years.
  • The Canadian commercial real estate sector has been facing increasing market volatility since the middle of 2022. The financial, technology, and life sciences sectors are the drivers of demand for office space, with leasing rates increasing compared to 2021. Employment gains were registered in the construction, warehouse, and other sectors. In December 2022, 104 thousand jobs were added in Canada. The availability of national offices in Q4 of 2022 and accounted for 16.5%, which was higher than in Q3 of 2022 and Q4 of 2021. These instances are expected to create more demand for office spaces in the near future, which will result in creating more need for indoor lighting products.

The growing number of manufacturing facilities, house owners, and retail facilities is expected to drive the demand for indoor lighting

  • In terms of value and volume, in 2023, the United States accounted for the majority of the share, followed by the Rest of North America. The market share is expected to decline for the Rest of North America and gain for the United States with less fluctuation in the coming years. Demand for EVs surged across many countries in North America, resulting in increasing manufacturing facilities. In March 2022, VinFast, a Vietnamese automaker, planned to establish an all-electric SUV plant in Chatham County with an investment of USD 4 billion. In April 2023, Ford announced its new manufacturing hub in Canada, with an investment of USD 1.3 billion. The increase in manufacturing facilities is expected to create more demand for indoor LEDs in the market.
  • In 2022, the largest number of startups in the United States focused on retail (15.05%), including brick-and-mortar stores and an e-commerce business. Restaurants and other food-related businesses account for 13.71% of the startups. The increasing number of startups is expected to create more need for indoor LEDs in the region.
  • The number of households in the United States grew from 128.45 million to 131.2 million between 2020 and 2022. Further, the number of privately owned dwelling units authorized by building permits in May 2023 was 1,491,000. This is 5.2% more than the April 2023 rate, which was increased from 1,417,000. The number of privately owned homes started in May 2023 was 1,631,000. This is 5.7% above the May 2022 rate of 1,543,000. Thus, the growing number of households and house owners is expected to create more demand for indoor LEDs in the region.

North America Indoor LED Lighting Market Trends

Increase in private-owned dwellings and government policy to drive the market for LED

  • In North America, the US and Canada are the main cities in terms of revenue and population. The current population of Northern America is 375.5 million as of June 2023. The United States occupies a major share of the people in this region, accounting for 331 million, followed by Canada at 37.7 million by 2020. 82.6 % of the population lives in urban areas (304.7 million people in 2019). The population in this region is growing with a 0.6% change. Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
  • In Canada and the US, disposable income is high, resulting in rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. Canada's monthly earnings stood at USD 3,464 in Mar 2023, reduced from USD 3,500 in Feb 2023. Even though it is showing a slight decline in average monthly earnings, it has a high purchasing value compared to other nations, as it is a developed country in North America.
  • The number of privately owned dwelling units authorized by building permits in May 2023 was 1,491,000. This is 5.2% more than the April 2023 rate, which was increased from 1,417,000. The number of privately owned homes started in May was 1,631,000. This is 5.7% above the May 2022 rate of 1,543,000 and is 21.7% higher than the revised April estimate of 1,340,000.
  • As per the Energy Policy Act (EPAct) section 179D, the maximum tax deduction jumped to USD 5 per sq. ft. of upgraded space in 2023 under the new regulations, which has USD 1.88 per sq. ft. deductions in 2022 (but is set to rise to USD 2.00 per sq. ft.). Eligible projects include interior lighting, HVAC, and building envelopes. Such instances are expected to surge the demand for LED lighting in the region.

Upgradation and replacement of old lamps, increasing government initiatives to promote the use of LED lights

  • Each customer type-residential, commercial, and industrial-uses around one-third of the total amount of electricity. The average selling price of a home in Canada climbed by 31.6% Y-o-Y in March 2021. Demand for detached homes in smaller areas increased during the pandemic due to historically low lending rates and a need for more space. However, low mortgage rates and rapid population increase drive a high demand for new homes. Residential building investment increased for 11 consecutive months in March 2021, up 7.6% to CAD 14.0 billion (USD 10.99 billion). The region's LED market is expanding due to the rise in construction activities.
  • Electricity demand in the commercial sector tends to be around 8-10 hours. Electricity use in the industrial sector tends not to fluctuate through the day or year. Electricity demand in the residential sector varies for about 7 to 9 hours. The demand for illumination is also rising as there are more roads and highways across the US. In the US, public highway and street building cost an average of USD 89.4 billion per month on average in 2017 and USD 99.9 billion per month on average in 2021. As a result, communities are spending more money to upgrade or replace their old street lighting infrastructure, encouraging the use of LEDs.
  • The Canadian government has launched several programs to cut down on the amount of energy used for lighting, including ENERGY STAR in Canada. Furthermore, in March 2021, the Canadian city of Laval approved a plan to upgrade 37,000 lamps to LED luminaires with smart controls. The switch to LED lighting is anticipated to save USD 2.75 million annually. The adoption of LEDs in the area is facilitated by these efforts.

North America Indoor LED Lighting Industry Overview

The North America Indoor LED Lighting Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 75.28%. The major players in this market are ACUITY BRANDS, INC., Current Lighting Solutions, LLC., LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Panasonic Holdings Corporation and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 Horticulture Area
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 United States
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 United States
    • 5.2.2 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 Cree LED (SMART Global Holdings, Inc.)
    • 6.4.3 Current Lighting Solutions, LLC.
    • 6.4.4 Dialight
    • 6.4.5 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.6 Feit Electric Company, Inc.
    • 6.4.7 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.8 NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.9 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.10 Signify (Philips)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms