デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683941

フランスの屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

France Indoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 169 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
フランスの屋内用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 169 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フランスの屋内用LED照明市場規模は、2025年に13億7,000万米ドルと推定され、2030年には20億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030)のCAGRは8.60%で成長します。

France Indoor LED Lighting-Market-IMG1

産業・住宅分野での開発増加と商業オフィス分野へのFDI流入が市場成長を牽引

  • 金額シェアでは、2023年、産業用と倉庫が室内照明セグメントの中で大半のシェアを占めます。COVID-19のパンデミックは、フランスが工業生産能力を国内に戻す努力を加速させているようです。フランスの鉱工業生産は、2022年11月の2%増に続き、12月には1ヵ月で1.1%増加しました。製造業生産高は、2022年11月の2.4%増の後、2022年12月には前月比0.3%増となりました。このセグメントの市場は、LED需要に関しては飽和状態にありますが、倉庫数の増加に伴うセグメントの成長が需要を引き続き押し上げると予想されます。
  • 数量ベースでは、2023年には住宅が最も高いシェアを占める。住宅建設活動は近年、さまざまな結果を示しています。2022年1~11月のフランス(マヨットを除く)の新築許可戸数は前年同期比5.6%増の44万8,416戸で、2021年の同18.5%増に続いています。2023年、フランスの住宅価格はやや安定し(おそらく成長率は5%を下回る)、年間不動産販売件数は100万件をわずかに上回る程度にとどまると予想されました。COVID-19パンデミックによる閉じ込め以来、フランスでは多くの人々が大都市から地方に移り住んでいます。住宅用室内照明の市場は、今後数年間はより安定すると予想されます。
  • オフィス分野は、パンデミック時にWFHの状況や低開発・低販売により減少した後、2023年からシェアが増加すると予想されました。COVID-19の大流行により減少したフランスへのFDIフローは、2021年には回復したが(191.4%増)、依然として金融危機前の水準を下回っています。2022年、フランスへのFDIプロジェクトは3%増加した(1,259件)。オフィス分野での販売回復により、LED需要の増加が期待されます。

フランスの屋内用LED照明市場動向

高い一人当たり所得と省エネ制度がLED照明の利用を促進

  • 2022年のフランスの平均世帯人数は2.2人/世帯。フランスの現在の人口は、2023年6月現在で6,570万人で、毎年0.2%前後の緩やかなペースで増加しています。人口の81.5%は都市人口である(2020年には5,320万人)。したがって、人口の増加によりLEDの普及が進み、国内の照明ニーズが高まると予想されます。
  • 2017年から2020年にかけて、ドイツの住宅所有率はわずかに減少しました。2021年には人口の約64.7%が持ち家に住み、2022年には63.4%に達しました。これにより、フランスは持ち家率が最も高い国のひとつとなったが、今後数年間は緩やかに減少し、同国では最も低い賃貸住宅不動産市場がさらに成長すると予想されます。こうした事例から、LEDの普及は進んでいるが、住宅セグメントでは以前に比べて普及が進んでいないことがうかがえます。
  • フランスでは可処分所得が高く、その結果、個人の消費力が高まり、新しい住宅スペースにより多くの資金を投じることができます。フランスの1人当たり所得は、2021年12月の27,184.2米ドルに対し、2022年12月には25,337.71米ドルに達しました。いくつかの先進国に比べ、フランスの購買力は高いです。例えば、ブラジルは2021年時点で7732.4米ドル、イタリアは2017年時点で15321.9米ドルであり、それより低いです。
  • 2017年6月、フランス政府は省エネ証明書制度を発表し、世帯主の所得に応じてLED電球の価格の最大100%をカバーできる補助金を得ることができるようになりました。このような制度により、同国におけるLED照明の需要はさらに急増すると予想されます。

エネルギー改修とエネルギー効率化プロジェクトがLED市場の成長を牽引

  • 2019年、最終的な電力使用量が最も多いセグメントはビジネスと専門家(47%)、次いで住宅(ほぼ38%)、重工業(16%)です。住宅部門の消費支出は、人々が自宅で過ごす時間が長くなった結果(遠隔地やパートタイム雇用など)、最初の戸締まり期間中にほぼ5%増加しました。さらに、フランスの復興計画に追加された「Ma PrimeRenov」プログラムによって推進されたエネルギー改修プロジェクトが、この活動の主な支援源となりました。その結果、建設の増加は、より多くの住宅やビルの建設を示し、LEDの需要を増加させました。
  • 商業部門の電力需要は、営業時間中に最も高くなる傾向があり、夜間や週末は大幅に減少します。通常、1日では8~10時間程度です。産業部門の電力使用量は、住宅部門や商業部門のように1日や1年を通して変動しない傾向があり、特に24時間稼動している製造施設では顕著です。住宅部門の電力需要の変動は7~9時間程度です。さらに、パリ政府は2017年にグリーン化するため、2,500以上のLEDベースの街灯の交換を積極的に進めています。LED照明の国内市場は、こうした取り組みが牽引しています。
  • さらに、シテオス(VINCIエナジー)は、3,000以上の自治体のエネルギー効率向上を支援しています。例えば、パリ郊外のセルジー・ポントワーズ市は、建物の80%を改修することで、18年間でエネルギー使用量を47%削減することを約束しました。国の既存の照明インフラの代わりに、さらに7,000個のエネルギー効率の高いLED照明を設置することで、このプロジェクトはLED照明産業の成長に拍車をかけています。

フランスの屋内用LED照明産業概要

フランスの屋内用LED照明市場は断片化されており、上位5社で23.66%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), Signify(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • フランス
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明
    • 農業用照明
    • 商業照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • Airis LED
    • ams-OSRAM AG
    • BEGA Lighting
    • CisLED
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Signify(Philips)
    • Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001639

The France Indoor LED Lighting Market size is estimated at 1.37 billion USD in 2025, and is expected to reach 2.06 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.60% during the forecast period (2025-2030).

France Indoor LED Lighting - Market - IMG1

Increasing developments in the industrial and residential segments, along with FDI flows in the commercial office segment, driving the market's growth

  • In terms of value share, in 2023, industrial and warehouse accounted for the majority share among indoor lighting segments. The COVID-19 pandemic seems to have accelerated France's efforts to return industrial production capacities to the country. French industrial production increased by 1.1% over one month in December 2022, after +2% in November 2022. Manufacturing output rose by 0.3% M-o-M in December 2022, after +2.4% in November 2022. While the market in this segment is saturating in terms of LED demand, the growth in the segment with an increasing number of warehouses is expected to continue boosting the demand.
  • In terms of volume, in 2023, residential accounted for the highest share. Residential construction activity has been showing mixed results in recent years. In the first 11 months of 2022, new dwellings authorized in France, excluding Mayotte, rose by 5.6% Y-o-Y to 448,416 units, following an 18.5% Y-o-Y increase in 2021. During 2023, house prices in France were expected to stabilize a bit (perhaps growth would drop below 5%), and the number of property sales would remain just above 1 million during the year. Since the COVID-19 pandemic-induced confinements, many people have moved from the major cities to the provinces in France. The market in the residential indoor lighting segment is expected to get more stable over the coming years.
  • The office segment's share was expected to increase from 2023 after declining during the pandemic due to WFH conditions and low development and sales. After dropping due to the COVID-19 pandemic, FDI flows to France rebounded in 2021 (+191.4%) but remained below pre-crisis levels. In 2022, FDI projects increased by 3% (1,259 projects) in France. Rebound sales in the office segment are expected to increase demand for LEDs.

France Indoor LED Lighting Market Trends

High per capita income and energy saving scheme to promote use of LED lights

  • The average household size is 2.2 people per household in France in 2022. The current population of France is 65.7 million as of June 2023, increasing at a slow pace of around 0.2% yearly. 81.5 % of the population is urban (53.2 million people in 2020). Thus, the increase in population is expected to create more LED penetration and increase the need for illumination in the country.
  • Between 2017 and 2020, the homeownership rate in Germany decreased slightly. In 2021, about 64.7% of the population lived in an owner-occupied dwelling, and in 2022, it reached 63.4%. This makes France one of the countries with the highest homeownership rate, but in coming years, it is expected to decline slowly, and the lowest rental residential real estate market is expected to grow further in the country. These instances suggest that LED penetration is there, but the penetration is less compared to previous years in the residential segment.
  • In France, disposable income is high, which results in the rising spending power of individuals and affording more money on new residential spaces. France's per Capita income reached USD 25,337.71 in December 2022, compared to USD 27,184.2 in December 2021. Compared to some developed nations, it has high purchasing power. For instance, Brazil had USD 7732.4 as of 2021, and Italy had USD 15,321.9 as of 2017, which is lower.
  • In June 2017, the French government announced the Energy Savings Certificate scheme, which allows people to get subsidies that can cover up to 100% of the price of LED bulbs based on the householder's income. Such instances are further expected to surge the demand for LED lighting in the country.

Energy renovation and energy efficient projects to drive the growth of the LED market

  • The segment with the biggest final electricity usage was business and professionals (47%), followed by residential (almost 38%) and heavy industry (16%) in 2019. Consumer expenditure in the residential sector increased by almost 5% during the first lockdown as a result of people spending more time at home (remote or part-time employment, etc.). Furthermore, the energy renovation projects that were promoted by the "Ma PrimeRenov" program added to the French recovery plan were the main source of support for this activity. Consequently, the rise in construction indicates more houses and buildings to be built, thus increasing the demand for LED.
  • Electricity demand in the commercial sector tends to be highest during operating business hours; it decreases substantially on nights and weekends. Usually, in a day, it is around 8-10 hours. Electricity use in the industrial sector tends not to fluctuate through the day or year as in the residential and commercial sectors, particularly at manufacturing facilities that operate around the clock, i.e., 24 hours. Electricity demand in the residential sector varies for about 7 to 9 hours. Additionally, the government of Paris is aggressively replacing more than 2,500 LED-based streetlights in order to convert to green in 2017. The nation's market for LED lights is driven by such initiatives.
  • Additionally, Citeos (VINCI Energies) supports more than 3,000 municipalities in enhancing their energy efficiency. For instance, Cergy-Pontoise, a city outside of Paris, has pledged to cut its energy use by 47% over 18 years by rehabilitating 80% of its buildings. By installing 7,000 more energy-efficient LED lights in place of the nation's existing lighting infrastructure, this project is fueling the growth of the LED light industry.

France Indoor LED Lighting Industry Overview

The France Indoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 23.66%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Signify (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 Horticulture Area
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 France
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Airis LED
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 BEGA Lighting
    • 6.4.4 CisLED
    • 6.4.5 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.6 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.7 Signify (Philips)
    • 6.4.8 Thorlux Lighting (FW Thorpe Plc)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 TRILUX GmbH & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms