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市場調査レポート
商品コード
1692064

北米の鶏肉の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Poultry Meat - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 243 Pages
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2~3営業日
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適宜更新あり
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北米の鶏肉の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 243 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の鶏肉市場規模は2025年に643億6,000万米ドルと推定・予測され、2030年にはCAGR 1.07%で成長し679億米ドルに達すると予測される(2025年~2030年)。

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オンライン・チャネルの人気の高まりと赤身肉への需要の高まりが市場を押し上げる

  • 食生活パターンの変化と消費者の赤身肉志向は、オン・トレードとオフ・トレードの両チャネルを通じて鶏肉需要の増加をもたらしました。オン・トレード・チャネルにおける鶏肉の売上は、2022年から2017年にかけて23.42%増加しました。冷凍肉は、オン・トレードの食鳥肉市場で金額ベースで49.67%という大きなシェアを占めています。これは利便性の向上と保存性の高さにより増加すると予測されます。バーチャル・レストランにおける鶏肉の存在感もここ数年で高まっており、手羽先やフライドチキンといった商品に大きな注目が集まっています。
  • 北米のオンライン・チャネルは最も急成長している流通チャネルであり、予測期間中にCAGR 5.34%を記録すると予測されています。オンライン食料品店は、サプライ・チェーン・ネットワークの拡大や非接触配送・決済への投資を継続的に行っています。大手メーカーや小売業者も、大きな可能性を理解してオンライン販売モードを追加しています。メーカーはeコマース・サイトでインタラクティブな調理実演を提供し、より多くの顧客を引き付けるために様々なブランド製品の景品を提供しています。メーカーやその他のオンライン・チャネルは、魅力的な料理や調理法が掲載された料理本を無料で提供し、料理愛好家の興味を引いています。
  • スーパーマーケットの売上も、オーガニック、抗生物質不使用、地元産など、幅広い専門商品の提供で活況を呈しています。スーパーマーケットは、2022年には金額ベースで67.69%を占め、オフ・トレード・チャネルの主要シェアを占めています。同地域のスーパーマーケットでは、特にミレニアル世代から、その利便性から、マリネ済み、カット済み、味付け済みなどの製品に対する需要が大きく伸びています。

同地域の鶏肉消費は価格上昇の中で伸びた。

  • 米国はこの地域の鶏肉市場で大きなシェアを占めています。同国の鶏肉市場は2017年から2022年にかけて28.64%成長しました。この期間の鶏肉の消費量の増加は、主に、脂肪分が高い他の種類の肉の代用品として鶏肉が消費者に受け入れられるようになったことによるものです。
  • 米国労働統計局によると、2022年の7月の消費者物価指数では、鶏肉の物価上昇率が食肉製品カテゴリーの中で最も高く、調整前の前年同月比で17.6%、前月比で1.4%上昇しました。鶏肉カテゴリーでは、生鮮丸鶏が前年同期比15.9%増、前月比1.9%増、生鮮・冷凍鶏肉部位が前年同期比18.6%増、前月比1.1%増となりました。米国のミレニアル世代は、一般的な米国家庭よりも20%多く鶏肉を購入しています。ミレニアル世代は、鶏の黒毛和牛を購入する際、過剰指数を示し、牛肉や他の種類の肉を購入する際、過小指数を示します。
  • カナダは鶏肉消費において最も急成長している国になると予想されます。予測期間中にCAGR 1.35%を記録すると予測されるが、これは主に生産量の増加と生態学的要因によるものです。鶏肉生産の世界平均と比較すると、カナダの鶏のカーボンフットプリントは世界で最も低い国のひとつです。加工鶏肉は、口当たりの良さと利便性の向上により、同国で大幅な伸びを示しました。鶏肉ベースのハンバーガー、ソーセージ、パン粉をまぶした鶏フィレ肉、モルタデッラ、パテ、手羽先のソース煮、味付けした鶏ドラムスティック、パン粉をまぶしたトルコなどが、同国で人気のある鶏肉加工品です。

北米の鶏肉市場の動向

国内外市場からの需要拡大が同地域の生産を押し上げる見込み

  • 2021年、米国はこの地域で最大の鶏肉生産国であり、メキシコ、カナダがそれに続き、それぞれ83.31%、8.15%、6.4%のシェアを占めています。米国の鶏肉生産量は2023年には1%増の2,130万トンになると予測されています。2022年、米国の鶏肉産業は世界最大の生産国であり、世界第2位の輸出国です。米国の鶏肉生産は、2013年から2022年にかけて、国内外の消費者需要を満たすためにほぼ拡大しました。2021年には米国で91億3,000万羽のブロイラーが生産され、2020年から1%減少しました。このうち、2021年に生産されたブロイラーの総重量は592億ポンドで、2020年からわずかに減少しました。
  • 2022年1~9月の米国におけるトルコの食肉生産量は39億1,000万ポンドで、2021年の同時期から7%減少しました。しかし、トルコの生産量の減少は、ブロイラーの生産量の増加が上回りました。米国の鶏肉生産は、大豆粕を中心とする豊富な国内飼料資源と、一般に家畜全体で最も大きな生産コストである飼料としてのトウモロコシにより、競争優位性を持っています。2021年、カナダの養鶏農家は15億kgの鶏肉、トルコ、シチューイング鶏を生産し、前年比1.4%増加しました。2021年の養鶏農家の鶏肉生産量は13億キログラムで、カナダの鶏肉生産量全体の89.9%を占めました。
  • 2021年のトルコの生産量は、2020年に比べ5.0%減の1億5,040万キログラムでした。養鶏はメキシコで最も普及している畜産業です。2021年には、家禽はメキシコの家畜生産の60%以上を占めています。2019年にはメキシコ全体のGDPの0.89%を生み出しました。養鶏産業はメキシコの農業GDPの28.1%、畜産GDPの36.6%を供給しています。

飼料価格の上昇が市場に影響

  • FAO食肉価格指数によると、鶏肉は2022年6月に1990年以来の最高値を記録しました。FAO(国連食糧農業機関)によると、鶏肉指数は130,39ポイントを数え、2021年6月より28.9%上昇しました。2022年6月も124.74ポイントを4.5%上回ったが、これはFAO食品価格指数全般の動向に反しており、5月の157.9ポイントから2022年6月は154.2ポイントへとわずかに低下しました。
  • 鶏肉価格を押し上げるもう一つの要因は、鶏肉用飼料のコストです。例年と比べ、トウモロコシと大豆の価格はかなり高く、レストランや食料品店に並ぶ鶏肉価格を押し上げています。従来型大豆の価格は2021年に7年ぶりの高値に達し、9月には1ブッシェル当たり33米ドルとなりました。同時に、2021年から2022年にかけて、トウモロコシの平均価格は前年比21%増の5.45米ドル/ブッシェルとなりました。
  • 2022年に米国全土で鳥インフルエンザとして知られる強毒性鳥インフルエンザが蔓延したため、農家は2022年1月以降、32州で280近い裏庭や商業用の群れを全滅させざるを得なくなりました。この要因によって供給が減少し、価格が上昇しました。消費者は1年前に比べて鶏一羽丸ごとを約5%高く買っているが、スーパーマーケットの価格が10%上昇したことを考えれば相対的な価値に過ぎないです。同様に、第1四半期の全羽冷凍トルコの価格はポンドあたり1.31米ドルと報告され、2021年から19%上昇しました。あらゆる種類の食肉の価格が世界中で上昇し、中でも鶏肉価格は史上最高値まで急上昇しました。この価格上昇は、ウクライナ戦争と北半球での鳥インフルエンザの流行に影響された世界の供給逼迫の継続が主な原因です。

北米の鶏肉産業の概要

北米の鶏肉市場は適度に統合されており、上位5社で56.60%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Cargill Inc., Hormel Foods Corporation, JBS SA, Sysco Corporation and Tyson Foods Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • 鶏肉
  • 生産動向
    • 食鳥
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 缶詰
    • 生鮮/冷蔵
    • 冷凍
    • 加工品
      • 加工タイプ別
      • デリミート
      • マリネ/テンダー
      • ミートボール
      • ナゲット
      • ソーセージ
      • その他加工鶏肉
  • 流通チャネル
    • 非売品
      • コンビニエンスストア
      • オンライン・チャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オン・トレード
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米

第5章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Continental Grain Company
    • Foster Farms Inc.
    • George's Inc.
    • Hormel Foods Corporation
    • House Of Raeford
    • JBS SA
    • Koch Foods Inc.
    • Perdue Farms Inc.
    • Sysco Corporation
    • The Kraft Heinz Company
    • Tyson Foods Inc.
    • WH Group Limited

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90364

The North America Poultry Meat Market size is estimated at 64.36 billion USD in 2025, and is expected to reach 67.9 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 1.07% during the forecast period (2025-2030).

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The growing popularity of online channels, coupled with rising demand for leaner meats, is boosting the market

  • The changing dietary patterns and consumers preferring leaner meats resulted in higher demand for poultry meat through both on-trade and off-trade channels. Poultry meat sales within the on-trade channel increased by 23.42% from 2022 to 2017. Frozen meat holds a substantial share of 49.67% by value of the on-trade poultry meat market. It is projected to rise due to the increased convenience and a greater shelf-life. The presence of chicken in virtual restaurants has also increased in the past few years, with a major focus on products such as chicken wings or fried chicken.
  • The online channel in North America is projected to be the fastest-growing distribution channel, and it is expected to register a CAGR of 5.34% during the forecast period. Online grocery stores are continuously investing in increasing supply chain networks and contactless delivery and payments. Major manufacturers and retailers have also added online modes of sales by understanding the huge potential. Manufacturers provide interactive cooking demonstrations on their e-commerce sites and offer a variety of branded product giveaways to attract more customers. Manufacturers and other online channels provide free cookbooks with attractive dishes and methods to draw the interest of cooking enthusiasts.
  • Supermarket sales are also booming with the wide range of specialty products offered, such as organic, no-antibiotic, and locally grown. Supermarkets held the major share in off-trade channels with 67.69% by value in 2022. Supermarkets in the region are observing a strong growth in demand for products such as pre-marinated, pre-cut, or pre-seasoned meat, especially from the millennials due to the convenience.

Poultry consumption in the region grew amid the rising prices

  • The United States holds a major share of the poultry market in the region. The poultry market in the country grew by 28.64% from 2017 to 2022. The rise in poultry meat consumption during the period was majorly due to the increased consumer acceptance of poultry as a substitute for other meat types, which have a higher fat content.
  • In 2022, according to the US Bureau of Labour Statistics, chicken had the highest price inflation among meat product categories in the July Consumer Price Index, increasing by an unadjusted 17.6% Y-o-Y and 1.4% M-o-M, as opposed to increases of 7.2% and 0.4%, respectively, for the overall meat category. Gains of 15.9% Y-o-Y and 1.9% M-o-M for fresh whole chicken and 18.6% Y-o-Y and 1.1% M-o-M for fresh and frozen chicken parts were recorded in the chicken category. The millennial population in the US purchased 20% more chicken than the typical American home. They are over-indexed when buying dark chicken meat and under-indexed when buying beef and other types of meat.
  • Canada is anticipated to be the fastest-growing country in terms of poultry consumption. It is projected to register a CAGR of 1.35% during the forecast period, majorly due to its increasing production and ecological factors. In comparison to the global average for poultry production, Canadian chickens have one of the lowest carbon footprints in the world. Processed poultry observed substantial growth in the country owing to enhanced mouthfeel and convenience. Poultry-based burgers, sausages, breaded chicken fillets, mortadella, pate, chicken wings in sauce, chicken drumsticks with seasoning, turkey with breadcrumb coating, and others are the popular processed poultry products in the country.

North America Poultry Meat Market Trends

Growing demand from domestic and foreign markets is expected to boost regional production

  • In 2021, the United States was the largest producer of poultry in the region, followed by Mexico and Canada, with shares of 83.31%, 8.15% and 6.4%, respectively. Poultry production in the US is forecasted to be 1% higher in 2023 to 21.3 million tons. In 2022, the US poultry industry was the world's largest producer and second-largest exporter of poultry meat. Poultry production in the US mostly expanded from 2013 to 2022 to meet domestic and foreign consumer demand. In 2021, 9.13 billion broilers were produced in the United States, a 1% dip from 2020. From this, a total of 59.2 billion pounds of live-weight broilers were produced in 2021, a minor dip from 2020.
  • Turkey's meat production in the United States during January-September 2022 was 3.91 billion pounds, 7% down from the same period in 2021. However, a decline in turkey production was outweighed by increases in broiler production. Poultry production in the US has a competitive advantage due to abundant domestic feed resources, primarily soybean meal, and corn as feed, which is generally the most significant production cost across livestock. In 2021, poultry farmers in Canada produced 1.5 billion kilograms of chicken, turkey, and stewing hens, an increase of 1.4% compared with the previous year. Poultry farmers produced 1.3 billion kilograms of chicken in 2021, which accounted for 89.9% of total poultry production in Canada.
  • In 2021, turkey production declined 5.0% to 150.4 million kilograms compared with 2020. Poultry farming is the most prevalent livestock industry in Mexico. In 2021, poultry represented more than 60% of Mexico's livestock production. It generated 0.89% of Mexico's overall GDP in 2019. The poultry farming industry provided 28.1% of Mexico's agricultural GDP and 36.6% of its livestock GDP.

Rising feed prices are influencing the market

  • The FAO Meat Price Index states that chicken meat reached its highest price in June 2022 since 1990. According to the Food and Agricultural Organization (FAO), the Poultry Meat Index counts 130,39 points, which is 28.9% more than in June 2021. The number was also 4.5% above 124.74 points during June 2022, which is against the trend of the general FAO Food Price Index, which dropped slightly from 157.9 points in May to 154.2 points in June 2022.
  • Another factor driving the price of chicken is the cost of poultry feed. Compared to previous years, the cost of corn and soybeans has been quite high, thus boosting the price of chicken once it reaches a restaurant or grocery store. The price of conventional soybeans reached a seven-year high in 2021 to USD 33 per bushel in September. At the same time, during 2021-2022, average corn prices increased by 21% Y-o-Y to USD 5.45 per bushel.
  • The spread of the highly virulent avian influenza, also known as bird flu, across the United States in 2022 has compelled farmers to annihilate close to 280 backyard and commercial flocks in 32 states since January 2022. This factor resulted in a decrease in supply and a price increase, with consumers paying about 5% more for entire chickens than they did a year ago, which is only a relative value given that supermarket prices have risen 10%. Similarly, prices for whole-hen frozen turkey in the first quarter were reported at USD 1.31 per pound, up 19% from 2021. Prices for all types of meat rose across the globe, with poultry prices rising sharply to an all-time high. The price rise was majorly due to the continuous tight global supply conditions impacted by the war in Ukraine and bird flu outbreaks in the northern hemisphere.

North America Poultry Meat Industry Overview

The North America Poultry Meat Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 56.60%. The major players in this market are Cargill Inc., Hormel Foods Corporation, JBS SA, Sysco Corporation and Tyson Foods Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Poultry
  • 3.2 Production Trends
    • 3.2.1 Poultry
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 Canada
    • 3.3.2 Mexico
    • 3.3.3 United States
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Canned
    • 4.1.2 Fresh / Chilled
    • 4.1.3 Frozen
    • 4.1.4 Processed
      • 4.1.4.1 By Processed Types
      • 4.1.4.1.1 Deli Meats
      • 4.1.4.1.2 Marinated/ Tenders
      • 4.1.4.1.3 Meatballs
      • 4.1.4.1.4 Nuggets
      • 4.1.4.1.5 Sausages
      • 4.1.4.1.6 Other Processed Poultry
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade
  • 4.3 Country
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 Mexico
    • 4.3.3 United States
    • 4.3.4 Rest of North America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Cargill Inc.
    • 5.4.2 Continental Grain Company
    • 5.4.3 Foster Farms Inc.
    • 5.4.4 George's Inc.
    • 5.4.5 Hormel Foods Corporation
    • 5.4.6 House Of Raeford
    • 5.4.7 JBS SA
    • 5.4.8 Koch Foods Inc.
    • 5.4.9 Perdue Farms Inc.
    • 5.4.10 Sysco Corporation
    • 5.4.11 The Kraft Heinz Company
    • 5.4.12 Tyson Foods Inc.
    • 5.4.13 WH Group Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms