デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683911

ドイツの家禽肉:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Germany Poultry Meat - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 203 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ドイツの家禽肉:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 203 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ドイツの家禽肉市場規模は2025年に42億9,000万米ドルと推定・予測され、2030年には43億9,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは0.45%で成長すると予測されます。

Germany Poultry Meat-Market-IMG1

小売店の拡大が市場成長を牽引

  • 英国では、家禽肉製品が最も消費される主なチャネルは取引外流通チャネルです。商業外流通チャネルのサブタイプの中では、スーパーマーケットとハイパーマーケットが主要チャネルです。スーパーマーケットは、2022年には金額ベースで64.2%の最大市場シェアを占めました。こうした小売業態の成長は、事業拡大やスーパーマーケットやハイパーマーケットの増加といった要因とともに、英国の鶏肉製品市場にプラスの影響を与えました。ディスカウント店の人気に伴い、食料品小売市場はTesco、Sainsbury's、Asda、Morrisonsのスーパーマーケットによって支配されました。2022年には、テスコが市場シェア27.5%で英国最大の小売業者となり、セインズベリーが15.2%でそれに続いた。
  • 英国のレストランでは、チキンウィング、ナゲット、ロリポップなどの家禽肉料理が人気です。同国では肉の消費量が多いため、2018年から2022年にかけて、オン・トレード・チャネルを通じて家禽肉消費は金額ベースで16.85%の売上成長を記録しました。マクドナルド、KFC、サブウェイなどの人気ファーストフードチェーンの特別なレシピや味が消費者に好まれ、売上にプラスの影響を与えています。2022年現在、英国のサブウェイ店舗数は2,209で、欧州で最も多いです。
  • 商取引外のチャネルでは、オンラインチャネルが市場で最も急成長しています。予測期間中のCAGRは6.39%と予測されています。このように、インターネットユーザーの増加に対応したオンライン食料品店の増加が、予測期間中の乳製品のオンライン販売を促進すると予想されます。2022年現在、英国では食料品のオンラインショッピングは13%に過ぎないです。

ドイツの家禽肉市場動向

鶏肉が同国の家禽類の90%を占める

  • ドイツの家禽生産は、2022年には前年比2.52%の微減成長となります。2022年、ドイツの鶏肉は産卵鶏とブロイラー鶏が90%を占める。残りの大半はターキーで、次いでアヒルが約200万羽です。ドイツではガチョウの飼育はセントマーチン・グースかクリスマスグースの販売に限られており、ホロホロチョウ、ダチョウ、キジ、ウズラ、ハトはごくわずかしかいないです。
  • ブロイラー、ターキー、アヒルと比較すると、ドイツにおける鶏肉生産の経済状況は、耕作可能な土地、全体的なマージン、労働時間当たりの収益に関して、他の家禽種と比較してブロイラーがかなり有利であることを示しています。ニーダーザクセン州は養鶏において圧倒的な地位を占めています。ニーダーザクセン州では2羽に1羽の鶏が養鶏場で飼われています。ターキーとアヒルの養殖もニーダーザクセン州では圧倒的で、それぞれ40%が農場で飼育されています。
  • ドイツで実施された集中的な品種改良プログラムにより、鶏の特定の特性が改良され、アウグスブルク種、ベルギッシュ種、ビーレフェルト種、ドイツ・ランシェーン種、ローマン・ブラウン種など、さまざまな鶏の品種が誕生しました。環境問題がますます深刻になるにつれ、ドイツ政府は「グリーンチキン」のようなプロジェクトに投資しています。このプロジェクトは、オーガニック鶏肉に環境や気候に配慮した飼料を与えることで、農場経営の経済性を改善しようとするものです。加工施設の拡張はブロイラー肉の増産に貢献し、自給自足につながる一方、ターキーと北京ダックは2022年の国内需要のそれぞれ76%と86.5%を満たすにすぎないです。

国内のインフレが鶏肉を含む消費者物価の上昇につながっている

  • ドイツの鶏肉価格は2017年から2022年にかけて8.23%上昇しました。ドイツのインフレ率は2023年5月の6.1%に対し、2023年6月は6.4%でした。インフレ率は3ヵ月連続で低下した後、2023年6月にわずかに上昇しました。2023年3月の鶏肉価格は、鶏肉価格(19.3%増)が牽引し、2022年3月より25%上昇しました。
  • 全国的な鶏肉価格の上昇は主に生産コストの上昇に起因します。その結果、養鶏農家は飼料費とエネルギー費の増加により、相当な財政難に直面しています。その結果、家禽肉の小売価格が上昇しています。ドイツ食鳥産業中央協会(ZDG)によれば、生産者が生産物の運賃を支払えなくなれば、家禽肉はスーパーマーケットで品薄になる可能性があるといいます。ロシアとウクライナの紛争が続く中、飼料価格は2倍に、ガス代は3倍近くになっています。生産コストを均衡させるため、生産者価格は鶏肉が1米ドル/kgから1.60米ドル/kgに、ターキー肉が1.58米ドル/kgから2.20米ドル/kgに上昇しました。2022年現在、国内のターキー飼育場の5軒に1軒が、生産コストの上昇により空室となっています。
  • 2,000gのブロイラー鶏の価格は、2023年5月には1.28米ドル/kgであったが、2022年5月には1.26米ドル/kgでした。と畜については、1,700~1,900gの鶏で、平均価格は2023年5月が0.26米ドルであったのに対し、2022年5月は0.33米ドルでした。同様に、9.5kgのターキーの雌鶏の価格は、2023年5月が1.84米ドル/kg、2022年5月が1.62米ドル/kgでした。18.5kgのターキーの雄鶏は、2023年5月に1.85米ドル/kg、2022年5月に1.65米ドル/kgでした。

ドイツの家禽肉産業の概要

ドイツの家禽肉市場は断片化されており、上位5社で29.59%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Lambert Dodard Chancereul(LDC)Group, PHW Group, Plukon Food Group, Sprehe Geflugel und Tiefkuhlfeinkost Handels GmbH & Co. Kommanditgesellschaft and Vion Group(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • 鶏肉
  • 生産動向
    • 食鳥
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 缶詰
    • 生鮮/冷蔵
    • 冷凍
    • 加工品
      • 加工タイプ別
      • デリミート
      • マリネ/テンダー
      • ミートボール
      • ナゲット
      • ソーセージ
      • その他加工鶏肉
  • 流通チャネル
    • 非売品
      • コンビニエンスストア
      • オンライン・チャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向の分析を含む)
    • Gut Bergmark Premium Geflugel GmbH & Co. KG
    • HEIDEMARK GmbH
    • Heinrich Borgmeier GmbH & Co KG
    • Herta GmbH
    • Lambert Dodard Chancereul(LDC)Group
    • PHW Group
    • Plukon Food Group
    • Rothkotter Group
    • Rugenwalder Muhle Carl Muller GmbH & Co. KG
    • Sprehe Geflugel und Tiefkuhlfeinkost Handels GmbH & Co. Kommanditgesellschaft
    • Vion Group
    • VOSSKO GMBH & CO. KG

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001601

The Germany Poultry Meat Market size is estimated at 4.29 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.39 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 0.45% during the forecast period (2025-2030).

Germany Poultry Meat - Market - IMG1

The expansion of retail outlets is driving the market's growth

  • In the United Kingdom, the off-trade distribution channel is the primary channel through which poultry meat products are consumed most. Of all the sub-types of the off-trade channel, supermarkets and hypermarkets are the major channels. Supermarkets held the largest market share of 64.2% by value in 2022. The growth of these retail formats, along with factors like business expansion and the increase in supermarkets and hypermarkets, positively impacted the poultry products market in the United Kingdom. With the popularity of the discounters, the grocery retail market was dominated by Tesco, Sainsbury's, Asda, and Morrisons supermarkets. In 2022, Tesco was the largest retailer in the United Kingdom, with a market share of 27.5%, followed by Sainsbury's with 15.2%.
  • Poultry meat dishes in UK restaurants, including chicken wings, nuggets, and lollipops, are popular in the country. Poultry meat consumption registered a sales growth of 16.85% by value from 2018 to 2022 through the on-trade channel, owing to the high meat consumption in the country. Special recipes and tastes of popular fast-food chains like McDonald's, KFC, and Subway are preferred by consumers, affecting sales positively. As of 2022, the United Kingdom had the highest number of Subway restaurants in Europe, with 2,209 locations.
  • In the off-trade channel, online channels are the fastest-growing segment of the market. It is projected to register a CAGR of 6.39% during the forecast period. Thus, an increasing number of online grocery shops in response to the rising number of internet users is anticipated to drive online sales of dairy products during the forecast period. As of 2022, only 13% of grocery shopping was done online in the United Kingdom.

Germany Poultry Meat Market Trends

Chicken accounts for 90% of the country's poultry population

  • Poultry production in Germany experienced a slight decline of 2.52% in growth in 2022 compared to the previous year. In 2022, the poultry population in Germany constituted 90% laying hens and broiler chickens. The turkey accounts for most of the remaining population, followed by ducks with approximately two million animals. Goose farming in Germany is limited to selling St. Martin's Goose or Christmas goose, while guinea fowl, ostrich, pheasant, quail, and pigeon are only present in a minimal number.
  • Compared to broilers, turkeys, or Peking ducks, the economic situation of chicken meat production in Germany shows considerable advantages for broilers compared to other poultry species regarding cultivable land, overall margin, and per working hour earnings. Lower Saxony has a dominant position in poultry farming. Every second chicken in Lower Saxony is kept on a poultry farm. Turkey and duck farming also dominate in Lower Saxony, with 40% of each being held in farms.
  • Intensive breeding programs conducted in Germany refined specific characteristics of chickens, leading to the emergence of various breeds of chickens, including the Augsburg, the Bergische, the Bielefeld, the German Langshane, and the Lohmann Brown chicken. As environmental concerns become increasingly acute, the German government has been investing in projects like "GreenChicken," which seeks to improve the economics of on-farm operations by providing organic chicken with environmentally and climatologically friendly feed. Expanding processing facilities contributes to increased broiler meat production, resulting in self-sufficiency, while turkey and Pekin ducks met only 76% and 86.5% of domestic demand in 2022, respectively.

Inflation in the country is leading to a rise in consumer prices, including poultry

  • The poultry prices in Germany rose by 8.23% from 2017 to 2022. Germany's inflation rate was 6.4% in June 2023, compared with 6.1% in May 2023. The inflation rate increased slightly in June 2023 after declining for three consecutive months. Poultry prices were 25% higher in March 2023 than in March 2022, driven by chicken prices (+19.3%).
  • The increase in poultry prices across the country is primarily attributed to the increasing cost of production. As a result, poultry farmers face considerable financial difficulties due to increased feed and energy costs. This has resulted in a rise in the retail price of poultry meat. According to the Central Association of the German Poultry Industry (ZDG), poultry meat may become scarce in supermarkets if producers cannot afford their produce fare. The cost of feed has doubled, while the cost of gas has nearly tripled in the context of the ongoing Russia-Ukraine conflict. To balance the cost of production, producer prices increased from USD 1.00/kg to USD 1.60/kg for chicken and from USD 1.58/kg to USD 2.20/kg for turkey meat. As of 2022, one in five turkey houses in the country were empty due to higher production costs.
  • The price of broiler chicken weighing 2,000 g was USD 1.28/kg in May 2023, which was USD 1.26/kg in May 2022. For slaughter, hens weighed 1,700-1,900 g, and the average price was USD 0.26 in May 2023, whereas in May 2022, it was USD 0.33. Similarly, for turkey hens weighing 9.5 kg, the prices were USD 1.84/kg in May 2023 and USD 1.62/kg in May 2022. Turkey roosters of 18.5 kg were priced at USD 1.85/kg and USD 1.65/kg in May 2023 and 2022, respectively.

Germany Poultry Meat Industry Overview

The Germany Poultry Meat Market is fragmented, with the top five companies occupying 29.59%. The major players in this market are Lambert Dodard Chancereul (LDC) Group, PHW Group, Plukon Food Group, Sprehe Geflugel und Tiefkuhlfeinkost Handels GmbH & Co. Kommanditgesellschaft and Vion Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Poultry
  • 3.2 Production Trends
    • 3.2.1 Poultry
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 Germany
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Canned
    • 4.1.2 Fresh / Chilled
    • 4.1.3 Frozen
    • 4.1.4 Processed
      • 4.1.4.1 By Processed Types
      • 4.1.4.1.1 Deli Meats
      • 4.1.4.1.2 Marinated/ Tenders
      • 4.1.4.1.3 Meatballs
      • 4.1.4.1.4 Nuggets
      • 4.1.4.1.5 Sausages
      • 4.1.4.1.6 Other Processed Poultry
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Gut Bergmark Premium Geflugel GmbH & Co. KG
    • 5.4.2 HEIDEMARK GmbH
    • 5.4.3 Heinrich Borgmeier GmbH & Co KG
    • 5.4.4 Herta GmbH
    • 5.4.5 Lambert Dodard Chancereul (LDC) Group
    • 5.4.6 PHW Group
    • 5.4.7 Plukon Food Group
    • 5.4.8 Rothkotter Group
    • 5.4.9 Rugenwalder Muhle Carl Muller GmbH & Co. KG
    • 5.4.10 Sprehe Geflugel und Tiefkuhlfeinkost Handels GmbH & Co. Kommanditgesellschaft
    • 5.4.11 Vion Group
    • 5.4.12 VOSSKO GMBH & CO. KG

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms