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市場調査レポート
商品コード
1692067

インドの鶏肉:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

India Poultry Meat - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 195 Pages
納期
2~3営業日
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インドの鶏肉:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの鶏肉の市場規模は2025年に65億米ドルと推定・予測され、2030年には75億1,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは2.95%で成長すると予測されます。

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新興企業による鶏肉製品ポートフォリオの拡大が市場を牽引

  • インドでは、鶏肉が大きな成長を記録しています。Licious、Meatigo、TenderCutsなどの新興企業も鶏肉製品をオンラインで提供しており、国内の多くの消費者を魅了しています。FreshToHomeスタートアップは現在、メトロを含む28都市で展開しており、インド56都市に拡大し、合計100店舗を展開しています。同スタートアップは毎月200万件近い注文を届けています。FreshToHomeは現在、年間2万5,000トン近い農産物を販売しています。同様に、Zappfreshはグルグラムを拠点とするオンライン精肉店です。このブランドは、新鮮な鶏肉、調理済み商品、すぐに食べられる商品を提供し、1日2,000~2,500件の注文を受け、平均600インドルピーで配送しています。
  • オフトレードはインドで最も急成長している鶏肉の消費流通チャネルであり、予測期間中のCAGRは金額ベースで4.16%と予測されています。鶏肉はインドで最も好まれ、最も消費されている食肉であるため、消費者は自宅で食べることを好み、主に新鮮な状態で購入します。また、消費者は大量に購入することで割引などのその他の特典を得ることができます。このような要因が、同国における非取引チャネルを通じた鶏肉の成長に寄与しています。
  • オン・トレードは、インドで鶏肉が消費される主要な流通チャネルです。2018年から2021年にかけて、オン・トレード・チャネルを通じた全体の売上は約14%増加しました。KFCやDomino's Pizzaなどの外食チャネルも新しい食肉製品をメニューに追加しており、今後数年間は需要に対応するためにさらに追加されると予想されます。こうした外食産業の店舗数の増加も、鶏肉市場の成長を後押ししています。このように、オン・トレード・チャネルはインドにおける鶏肉の成長に飛躍的に貢献しています。

インドの鶏肉市場動向

飼料価格の高騰と疫病の発生による打撃にもかかわらず、鶏肉生産は伸びると予想される

  • 鶏肉生産量は2017年から2022年の間に30.08%の良好な成長率を観測。しかし、2023年の前年比成長率は12.48%でした。生産率の伸びの鈍化は、主に予期せぬ鳥インフルエンザと飼料価格の上昇の影響でした。供給不足のため、トウモロコシと大豆粕の価格は2022年に約35%上昇しました。
  • 消費者は競争力のある価格設定だけでなく、製品の一貫性、柔軟性、高タンパク質・低脂肪含有量にも惹かれるため、鶏肉の消費は増加すると予想されます。一般に、鶏肉産業への貢献度は、組織部門が約80%、非組織部門が約20%です。インドでは、所得の増加、中間層の急成長、垂直統合型鶏肉メーカーの開発による生産・販売経費の削減による消費者価格の低下により、鶏肉産業が成長しています。インドの鶏肉産業の将来を形成すると予想される主な要因には、一貫生産、活鳥から冷蔵・冷凍製品への市場シフト、トウモロコシと大豆の競合価格での供給を保証する政策などがあります。
  • 高収量ブロイラー(生後6週で週当たり2.4~2.6kg)の開発と、栄養、飼育環境、管理、疾病予防の面で標準化された実践パッケージにより、インドでは過去40年間にブロイラー生産が飛躍的に増加した(年間8~10%)。価格が不安定な市場では、飼料コストの上昇が生産費全体を押し上げる可能性があると予想されます。トウモロコシ、ジャワー、フィッシュミール、米ぬかなど、栄養価の高い家禽用飼料が容易に入手できるようになったことで、飼料要求率が向上することが期待されています。

生産コストの上昇が業界の収益性に影響

  • 2022年のインドの鶏肉市場価格は前年比0.96%増となりました。2022年上半期には、全国的に熱波の状況が鶏肉産業に深刻な影響を与えたため、鶏肉価格は低下し、高温で鶏が死ぬかもしれないという心配から農家が市場で鶏を売り払ったため、鶏肉価格は50%も急落しました。
  • インドの養鶏業界は、ブランド構築や鶏肉への付加価値付けという点で、ここ数年で大きく進歩しました。しかし、一般的に、インドの鶏肉市場の約91%は、完全な競合環境のもと、ウェット市場とオープンな卸売市場を通じて販売されているのが現状です。このような状況では、2つの商品の違いは価格だけです。その結果、養鶏業者は他の生産者との競争の餌食になり、生産物を安い価格で販売し、効率的な生産にもかかわらず損失を被る可能性が高いです。運賃、輸送費、人件費、関連コストによる輸入価格の高騰は、鶏肉価格の高騰をもたらしました。
  • ホレカ部門では、ブロイラー鶏肉の需要が供給を上回っています。ブロイラー鶏肉の卸売価格は2022-23会計年度に上昇しました。2022-23会計年度のブロイラー肉価格は1.69米ドル/kgから1.75米ドル/kgの間でした。しかし、2022-23会計年度の供給不足により、トウモロコシと大豆ミール(鶏肉に不可欠な2つの飼料)の価格が約35%上昇し、2023年に下落する可能性は低いです。したがって、マージンは2年連続で減少すると予想されます。この価格上昇により、加工業者や外食産業はすでにチキンロール、チキンビリヤニ、チキンカレーなどの価格改定を余儀なくされています。

インド鶏肉業界の概要

インドの鶏肉市場は細分化されており、上位5社で15.70%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Skylark Hatcheries Private Limited, Sneha Farms Pvt. Ltd., Suguna Foods Private Limited, Tyson Foods Inc. and VH Group(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • 鶏肉
  • 生産動向
    • 食鳥
  • 規制の枠組み
    • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 缶詰
    • 生鮮・冷蔵
    • 冷凍
    • 加工品
      • 加工タイプ別
      • デリミート
      • マリネ/テンダー
      • ミートボール
      • ナゲット
      • ソーセージ
      • その他加工鶏肉
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン・チャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Al Arif Foods
    • Godrej Industries Ltd.
    • India Broiler Group Pvt. Ltd
    • ITC Limited
    • Skylark Hatcheries Private Limited
    • Sneha Farms Pvt. Ltd.
    • Suguna Foods Private Limited
    • Tyson Foods Inc.
    • VH Group

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90368

The India Poultry Meat Market size is estimated at 6.5 billion USD in 2025, and is expected to reach 7.51 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 2.95% during the forecast period (2025-2030).

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Expansion of poultry meat product portfolio by startups driving the market

  • In India, poultry meat is registering a huge growth. Startups such as Licious, Meatigo, and TenderCuts are also offering poultry meat products online, which has attracted many consumers in the country. FreshToHome startup is currently present in 28 cities, including metros, and has expanded to 56 Indian cities with a total of 100 stores. The startup delivers nearly 2 million orders every month. FreshToHome currently sells close to 25,000 tonnes of produce a year. Similarly, Zappfresh is an online meat store based in Gurugram. The brand offers fresh chicken, as well as ready-to-cook and ready-to-eat variants, and delivers nearly 2,000-2,500 orders a day, with an average ticket size of INR 600.
  • Off-trade is the fastest-growing distribution channel through which poultry meat is consumed in India, and it is projected to register a CAGR of 4.16% by value during the forecast period. As poultry meat is the most preferred and most-consumed meat in India, consumers prefer to eat it at home and purchase it mostly in fresh form. Consumers also get additional benefits, such as discounts, if they purchase in bulk quantity. These factors contributed to the growth of poultry meat through off-trade channels in the country.
  • On-trade is the major distribution channel through which poultry meat is consumed in India. The overall sales through the on-trade channel increased by around 14% from 2018 to 2021. Foodservice channels, such as KFC and Domino's Pizza, also added new meat products to their menus, and they are expected to add more to cater to the demand over the coming years. The growing number of these foodservice outlets also aids the growth of the poultry meat market. Thus, the on-trade channel is contributing exponentially to the growth of poultry meat in India.

India Poultry Meat Market Trends

Poultry production is anticipated to grow despite the hit by surging feed prices and outbreaks

  • Poultry meat production observed a favorable growth rate of 30.08% between 2017 and 2022. However, the Y-o-Y growth rate in 2023 was 12.48%. The slower growth in production rate was majorly an impact of the unexpected bird flu and the rise in feed prices. Due to a shortage of supplies, the price of maize and soymeal increased by approximately 35% in 2022.
  • Consumption of poultry meat is anticipated to increase as consumers are drawn not only to the competitive pricing but also to product consistency, flexibility, and higher protein/lower fat content. In general, organized and unorganized sectors contribute around 80% and 20% to the poultry industry, respectively. In India, the poultry industry is growing due to rising incomes, a fast-growing middle class, and the development of vertically integrated poultry manufacturers that have lowered consumer prices by reducing production and marketing expenses. Key factors that are expected to shape the future of the Indian poultry industry include integrated production, the market shift from live birds to refrigerated and frozen products, and policies that guarantee competitively priced supplies of corn and soybeans.
  • The development of high-yield broilers (2.4 to 2.6 kg per week at six weeks of age) along with a standardized package of practices in terms of nutrition, accommodation, management, and disease prevention have led to a dramatic increase in broiler production in India (8 to 10% per year) over the past 40 years. In a market where prices are volatile, the rising feed costs are expected to potentially drive up the overall production expenses. The easy availability of nutritious poultry feeds, like maize, jawar, fish meal, and rice bran, is expected to improve the feed conversion ratio.

Rising production costs are impacting the profitability of the industry

  • The Indian poultry market prices grew by 0.96% in 2022 compared to the previous year. During the first half of 2022, chicken prices decreased as heatwave conditions across the country had a severe impact on the poultry industry, with chicken prices plunging by 50% as farmers sold off their chickens in the market due to worries that high temperatures could kill them.
  • The Indian poultry industry has come a long way in the last few years in terms of brand-building and adding value to chicken meat. However, in general, around 91% of the Indian chicken meat market is still sold through the wet market and the open wholesale market in a perfectly competitive environment. In such conditions, the price is the only difference between any two products. As a result, the poultry farmer is most likely to fall prey to the competition from other producers, sell his produce at a low price, and suffer losses despite the performance efficiency. The rise in import prices due to freight, transport, labor, and associated costs resulted in a spike in poultry meat prices.
  • The demand for broiler chicken exceeds the supply in the HORECA sector. Wholesale broiler chicken prices increased in the fiscal year 2022-23. Broiler meat prices ranged between USD 1.69/kg and 1.75/kg during the fiscal year 2022-23. However, the supply shortage during the fiscal year 2022-23 caused the prices of corn and soy meal (two essential chicken feeds) to increase by around 35%; it was unlikely to decline in 2023. Hence, margins are anticipated to decrease for the second consecutive year. The price rise has already compelled processors and the foodservice sector to revise the prices of chicken rolls, chicken biriyani, chicken curry, etc.

India Poultry Meat Industry Overview

The India Poultry Meat Market is fragmented, with the top five companies occupying 15.70%. The major players in this market are Skylark Hatcheries Private Limited, Sneha Farms Pvt. Ltd., Suguna Foods Private Limited, Tyson Foods Inc. and VH Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Poultry
  • 3.2 Production Trends
    • 3.2.1 Poultry
  • 3.3 Regulatory Framework
    • 3.3.1 India
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Canned
    • 4.1.2 Fresh / Chilled
    • 4.1.3 Frozen
    • 4.1.4 Processed
      • 4.1.4.1 By Processed Types
      • 4.1.4.1.1 Deli Meats
      • 4.1.4.1.2 Marinated/ Tenders
      • 4.1.4.1.3 Meatballs
      • 4.1.4.1.4 Nuggets
      • 4.1.4.1.5 Sausages
      • 4.1.4.1.6 Other Processed Poultry
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Al Arif Foods
    • 5.4.2 Godrej Industries Ltd.
    • 5.4.3 India Broiler Group Pvt. Ltd
    • 5.4.4 ITC Limited
    • 5.4.5 Skylark Hatcheries Private Limited
    • 5.4.6 Sneha Farms Pvt. Ltd.
    • 5.4.7 Suguna Foods Private Limited
    • 5.4.8 Tyson Foods Inc.
    • 5.4.9 VH Group

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms