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市場調査レポート
商品コード
1683523

フィリピンの中古車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Philippines Used Car - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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フィリピンの中古車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フィリピンの中古車市場は予測期間中にCAGR 7.4%を記録すると予想されます。

Philippines Used Car-Market-IMG1

COVID-19の大流行により、消費者は個人の健康や衛生に気を配るようになりました。その結果、公共交通機関よりも自家用車を好む傾向が強まりました。消費者の行動と嗜好の変化は、フィリピンの中古車市場に新たな機会をもたらしました。こうした機会を考慮し、いくつかの新規参入企業やOEMが市場に参入すると予想されます。パンデミックは、新車市場がより脆弱になる一方で、中古車市場がより回復力を持つことを実証しました。

フィリピンの中古車販売は、過去10年間で驚くべきスピードで進化してきました。フィリピンのような新興諸国は、先進国と比較して中古車所有に有利なエコシステムを構築しています。フィリピンはこの地域で最も急成長している市場の一つであり、人口増加、成長機会の向上、手頃な価格、GDP成長率の上昇により中古車販売が急増しています。

乗用車の中古車販売が増加しているとはいえ、中古車の購入には常にリスク要因が伴う。中古車の品質に関する買い手と売り手の信頼関係は完全には確立されておらず、ターゲット市場の成長に影響を与える可能性があります。

フィリピン中古車市場の動向

予測期間中、組織化されたプレーヤーが高い成長率を記録する見込み

フィリピンの中古車市場の大半を支配しているのは未組織企業です。さらに、非組織プレーヤーは中古車に対して保証を提供していないです。売り手の中には、事故車の損傷を隠し、価値をつり上げるために、再塗装したり、へこみを取り除いたりして詐欺を働く者もいます。その結果、不正行為の割合が高くなり、非組織的なディーラーの市場シェアが大きくなることが、中古車市場の成長にとって脅威となっています。

しかし、組織化された業者による中古車販売は近年増加しています。未組織の業者と比較すると、組織化された業者は顧客により良いサービスと価値を提供しています。彼らは、購入者に多様な中古車の選択肢を提供しています。品質エンジニアは、これらのプレーヤーで利用可能な車両を認定しています。その結果、低品質の中古車を購入するリスクは大幅に減少しました。組織化されたプレーヤーは、中古車市場の透明性と、売り手と買い手の双方にとっての適正価格の確立に貢献しています。これがフィリピンにおける中古乗用車販売の増加に寄与しています。例えば

  • トヨタはフィリピンで強力な顧客基盤を持っており、トヨタ認定中古車(TCUV、単にトヨタ・サーティファイド)は、顧客が車を売却または下取りする際に最良の価格を提供することで、顧客の忠誠心に報いるために創設されました。トヨタの顧客はTCUVを利用して、トヨタの高品質基準を満たした中古車を購入することもできます。

このような新興国市場の開発に基づき、対象市場の組織化セグメントは予測期間中に大きく成長すると予想されます。

オンライン販売チャネルは予測期間中に大きな成長が見込まれる

インターネットの開拓、ビジネス需要を高めるeコマースサイト/アプリケーションの利用、ハイブリッド車や電気自動車の導入といったテクノロジーの発展が、市場における買い手の立場を変化させています。消費者は、オンライン・テクノロジーのおかげで、自動車、その残存価値、第三者利益率、その他の要因について知識を深めています。

さらに、機械学習と人工知能は、収益増加と運営コストの削減に重要な役割を果たすと予想され、予測期間中の市場成長にプラスの影響を与えると思われます。

フィリピンの中古車産業概要

フィリピンの中古車市場は非常に細分化されており、多数の新興企業や地域プレーヤーが存在します。しかし、競争上の優位性を獲得するため、大手レンタル会社は合弁事業や提携を設立し、より新しい製品を発売しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • ベンダー・タイプ
    • 組織
    • 未組織
  • 車両タイプ別
    • ハッチバック
    • セダン
    • スポーツ・ユーティリティ・ビークル(SUV)および多目的車(MPV)
  • 燃料タイプ別
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • その他
  • 販売チャネル別
    • オンライン
    • オフライン

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Carmudi
    • Carousell
    • CarMax Enterprise Services, LLC
    • Carmix(LausAutoGroup)
    • Toyota Motor Philippines Corporation
    • Automart
    • Philkotse.com
    • Zigwheels
    • Tsikot.com
    • Car Empire

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91599

The Philippines Used Car Market is expected to register a CAGR of 7.4% during the forecast period.

Philippines Used Car - Market - IMG1

With the COVID-19 outbreak, consumers were seen to be more concerned about personal health and hygiene. As a result, the preference for private transportation increased rather than the public transportation system. The shift in consumer behavior and preferences created new opportunities for the Philippines' used car market. Considering these opportunities several new players and OEMs are expected to enter the market. The pandemic demonstrated that, while the new car market becomes more vulnerable, the used car market becomes more resilient.

Used car for sale in the Philippines has evolved at an incredible rate over the last decade. Emerging countries, such as the Philippines, create a favorable ecosystem for used car ownership when compared to developed countries. The Philippines is one of the region's fastest-growing markets, with used car sales skyrocketing as a result of a rising population, improved opportunities, affordability, and a higher GDP growth rate.

Despite the fact that used passenger car sales are increasing, there is always a risk factor involved in purchasing a used car. The trust between buyers and sellers regarding the quality of used cars has not been completely established, which may have an impact on target market growth.

Philippines Used Car Market Trends

Organized Players are expected to witness higher growth rates during the forecast period

The unorganized players control the majority of the used car market in Philippines. Furthermore, the unorganized players do not provide any warranty on pre-owned vehicles. Some sellers commit fraud by re-painting and removing dents from accident vehicles in order to conceal their damage and obtain a falsely inflated value, which causes buyers to be wary of purchasing used cars. As a result, the higher rate of malpractices and unorganized dealers' larger market share pose a threat to the growth of the used car market.

However, used car sales through organized players have increased in recent years. When compared to unorganized market players, organized players provide better service and value to the customer. They offer buyers a diverse selection of used vehicles to choose from. Quality engineers have certified the vehicles available with these players. As a result, the risk of purchasing low-quality used cars has been significantly reduced. Organized players have contributed to the transparency of the used car market and the establishment of fair prices for both sellers and buyers. This has contributed to an increase in used passenger car sales in the Philippines. For instance

  • Toyota has a strong customer base in the Philippines, and the Toyota Certified Used Vehicle (TCUV, or simply Toyota Certified) was created to reward customer loyalty by providing the best price for their vehicles when they sell or trade in. Toyota customers can also use TCUV to purchase used cars that have met Toyota's high-quality standards.

Based on such developments, the organized segment in the target market is expected to grow significantly during the forecast period.

Online sales channel is expected to grow with significant rate over the forecast period

Advances in technology, such as the development of the internet, the use of e-commerce sites/applications to boost business demand, and the introduction of hybrid and electric vehicles, have altered buyer positions in the market. Consumers are becoming more knowledgeable about the vehicle, its residual value, third-party profit margin, and other factors thanks to online technologies. For instance,

  • Carsome intends to enter the market in the near future and provide an online platform for used car sales in the Philippines.

Additionally, Machine learning and Artificial Intelligence are expected to play an important role in increasing revenues and decreasing costs of operation, which will positively impact the market growth during the forecast period.

Philippines Used Car Industry Overview

The used car market in the Philippines is highly fragmented, with numerous startups and regional players. Although, in order to gain a competitive advantage, major rental companies are establishing joint ventures and partnerships to launch newer products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Restraints
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD Million)

  • 5.1 Vendor Type
    • 5.1.1 Organized
    • 5.1.2 Unorganized
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Hatchbacks
    • 5.2.2 Sedans
    • 5.2.3 Sports Utility Vehicles (SUV) and Multi-Purpose Vehicles (MPV)
  • 5.3 By Fuel Type
    • 5.3.1 Petrol
    • 5.3.2 Diesel
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 By Sales Channel
    • 5.4.1 Online
    • 5.4.2 Offline

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Carmudi
    • 6.2.2 Carousell
    • 6.2.3 CarMax Enterprise Services, LLC
    • 6.2.4 Carmix (LausAutoGroup )
    • 6.2.5 Toyota Motor Philippines Corporation
    • 6.2.6 Automart
    • 6.2.7 Philkotse.com
    • 6.2.8 Zigwheels
    • 6.2.9 Tsikot.com
    • 6.2.10 Car Empire

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS