デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627140

北米のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

NA Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
北米のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米のアルコール飲料パッケージング市場は予測期間中にCAGR 5.5%を記録する見込み

NA Alcoholic Drinks Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • Krones AG社によると、アルコール飲料の消費量は2020年に2,440億リットルに達し、世界で2番目に消費量の多い包装飲料の種類となります。ジェフリーズ・グループLLCによると、米国のアルコール飲料市場は、2027年までに約3,876億米ドルの市場価値が予測され、世界最大のアルコール市場になると予想されています。カナダは第10位で、市場規模は約481億7,000万米ドルと予測され、米国アルコール市場の8分の1に相当します。
  • COVID-19により、アルコール飲料の全体的な消費量に大きな変化はありません。ビールとワインの売上は増加したが、ハードリカーは減少しました。ビールとワインの売上は増加したが、ハードリカーの売上は減少しました。低価格と中価格の蒸留酒の需要は増加したが、高級な超高級蒸留酒と超高級蒸留酒の需要は減少しました。消費者の交流が制限され、家で過ごす時間が長くなるにつれ、ワインとビールの卸売需要が急増しています。消費者の1本あたりの消費額も、パンデミック前より増えています。
  • パンデミックの間の買い物や飲酒パターンの変化は、バッグ・イン・ボックスのような大型包装形態と、缶のような小型包装形態へのシフトにつながった。米国では缶入りワインとともにバッグ・イン・ボックス・ワインの売上が急増しています。バッグ・イン・ボックス形式の拡大は、閉鎖的な買い物習慣や消費者の買い置き願望による一時的な動向と見られているが、缶入りワインには長期的な魅力があります。
  • 缶入りワインや缶ビールのメーカーは、アルミ缶のパッケージングに大きな需要があることを目の当たりにしているが、これは缶のような新しいフォーマットが近年広く受け入れられるようになったためです。この動向は、特にミレニアル世代を中心とする消費者が、利便性を提供する様々なワインフォーマットを積極的に採用するという、大きな文化的変化によってますます推進されています。
  • 著名なウイスキーブランドであるジョニーウォーカーは、ガラス製ではなく紙製のボトルを使用したジョニーウォーカーの限定版を発売すると発表しました。このボトルを作るために、ジョニーウォーカーの親会社であるディアジオ社は、ベンチャー経営会社パイロット・ライト社と提携し、持続可能なパッケージング技術を持つ新会社パルペックス・リミテッドを立ち上げました。ディアジオ社によれば、このボトルは世界初のプラスチックを使用しない紙ベースのスピリッツボトルです。紙は持続可能な方法で調達された木材パルプから供給され、ウイスキーは2021年末までに発売される予定です。これは、持続可能なパッケージングに向けたアルコールブランドによる重要な取り組みと見なされるに違いないです。

北米のアルコール飲料パッケージング市場の動向

ワインの消費が大きく伸びる見込み

  • COVID-19は、アルコールのeコマースとデジタル・エンゲージメントの飛躍的な増加に拍車をかけています。eコマースによって、消費者はさまざまなアルコール飲料を比較、検討、発見することができるからです。一口飲む前からワインの味や香りを知ることができるため、特にワイン分野に適しています。
  • シリコンバレー銀行が発表した「米国ワイン産業の現状2021年レポート」によると、米国のワイン市場規模は国産が1.45%増、輸入が14.33%増となっています。ミレニアル世代は他のどの世代よりも速いペースでワインを採用しています。ミレニアル世代はブランド・ロイヤリティが低いと推定されます。ミレニアル世代は、ブランド・ロイヤリティが低いと推定されます。一般的に、彼らはさまざまな産地の、異なるパッケージの、はっきりとした味わいのワインを試すことを好み、冒険心を大いに刺激します。
  • PETワインボトルは割れにくく、持ち運びが簡単なため、コテージやパーティー、アウトドア・イベントに最適であると、消費者は好意的に受け止めています。さらに、消費者は環境面での利点を高く評価しており、これがパッケージの革新をさらに後押ししています。
  • ワインにとって、パッケージングとブランディングは重要な側面であり、進化を続けています。例えば、米国を拠点とするワイン生産者EandJ Galloは、3リットルの箱入りワインのカテゴリーで新ブランド "Naked Grape "を立ち上げ、成功を収めました。他のブランドも、店頭で目立つように革新的なパッケージングを試みています。例えば、「ソフィア」ブランドはピンクの缶入りワインを販売しており、「バンディット」ブランドは小型で持続可能な500mlと1リットルのカートンでワインを包装しています。
  • United Nations of Fine Winesによると、ヴィーガニズムは最も急成長しているワイン動向のひとつです。それはワイン生産にも反映され、よりヴィーガンフレンドリーなワインを生み出すことにつながるが、そのためにはガラス瓶が必要です。このような新しい動向は、ガラスびん包装が同市場でトップの座を維持するのに役立つと思われます。

米国が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 米国はワインの消費量が最も多く、2020年には3,300万ヘクトリットルに達し、これはカナダの総消費量の7倍以上です。携帯性と利便性がワイン包装革新の重要な原動力となり、米国を拠点とする新時代のワイン販売業者Bota BoxとBlack Boxは、テトラパックやバッグ・イン・ボックス・ワイン、カートンなどの代替包装を模索するようになった。シリコンバレー銀行が発表した「State Of Wine Industry Report 2020」によると、国内の缶入りワインは全体のシェアとして0.5%にもかかわらず、2019年には80%の成長を記録しました。
  • 軽量ガラスは近年の大きな技術革新であり、旧来のガラス素材と同等の耐性と高い安定性を提供しながら、原材料の使用量を削減しています。また、米国ではビールやウイスキーの売上が好調で、プレミアム飲料の需要も増加していることから、アルコール飲料がガラス包装市場を牽引すると予想されます。
  • 2020年、米国では飲料用アルコールの総量が過去20年間で最大の伸びを示しました。2%増加し、2002年以来最大伸びとなっています。アルコール飲料の中では、ビールがここ数年で大幅な伸びを示しました。ビールの販売量の大半はガラス瓶入りであり、ガラス包装業界の生産率向上の必要性を後押ししています。ウイスキー、ラム酒などのアルコール飲料の高級品への需要の高まりも、ガラス瓶の成長を後押ししています。
  • しかし、米国と中国の間で進行中の貿易戦争は、国内のガラス包装市場に影響を与える可能性があります。Ardagh Groupによると、米国のワイン業界のガラス瓶の70%以上は中国から輸入されており、中国からの輸入品に課される関税率の上昇により、ガラス製造インフラを改善する必要性が高まり、今後数年間は製品全体のコスト上昇につながると予想されます。

北米アルコール飲料パッケージング業界の概要

アルコール飲料のパッケージングソリューションを提供する企業が複数存在することで、市場競争は激化しています。そのため市場は適度に細分化されており、多くの企業が拡大戦略を展開しています。最近の動向をいくつか紹介する:

  • 2020年2月-Garcon Wines社はAmcor plc社と提携し、米国でポストコンシューマーリサイクル(PCR)PETプラスチック製の平型ワインボトルを製造。アムコーのPETボトルは洗練されたモダンなデザインで、利便性と持続可能性を求める今日のライフスタイルに完璧にマッチしています。PETボトルは割れにくく、ビーチやプールに適しているほか、軽量で無限にリサイクルでき、ガラス瓶やアルミ缶よりも二酸化炭素排出量が少ないため、環境面でもメリットがあります。
  • 2020年7月、キャンパック・グループとペンシルバニア州ブランンドンに位置するGiorgi Global Holdings, Inc、および Can pack Groupのオーナーは共同で、Can packがペンシルバニア州オリファントに工業用不動産を取得したことを発表しました。これは北米における製造施設の拡大という目標に沿ったものです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 消費者の高い購買力
    • アルコール飲料消費の増加
  • 市場の課題
    • 環境および持続可能性への懸念の高まり
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 主要材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • アルコール製品別
    • ワイン
    • スピリッツ
    • ビール
    • レディ・トゥ・ドリンク(RTD)
    • その他のアルコール飲料
  • 製品タイプ別
    • プラスチックボトル
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他の製品タイプ
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • Ball Corporation
    • United Bottles & Packaging
    • Ardagh Group SA
    • WestRock LLC
    • Crown Holdings Incorporated
    • Owens-Illinois(O-I), Inc.
    • Encore Glass
    • Brick Packaging, LLC
    • Berry Global, Inc.
    • IntraPac International LLC

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 50018

The NA Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.

NA Alcoholic Drinks Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • According to Krones AG, alcoholic beverage consumption reached 244 billion liters in 2020, making it the second most consumed packed beverage type in the world. The United States alcoholic beverage market is expected to be the largest alcohol market worldwide, with a projected market value of about 387.6 billion USD by 2027, according to Jefferies Group LLC. Canada ranked 10th with a market value projected at around USD 48.17 billion, amounting to one-eight of the United States alcohol market.
  • Due to COVID-19, overall consumption of alcoholic beverages didn't change much: beer and wine sales rose, whereas hard liquor sales declined. Demand for budget and mid-priced spirits increased, while demand for high-end super-premium and ultra-premium spirits decreased. As consumers limit interactions and spend more time at home, there have been huge spikes in demand for wholesale wine and beer. Consumers are also spending more per bottle than before the pandemic.
  • Changes in shopping and drinking patterns during the pandemic have led to a shift towards large packaging formats, such as bag-in-a-box, and small packaging formats, such as cans. Bag-in-box wine sales are booming along with canned wine in the United States. While the expansion of the bag-in-box format is largely seen as a temporary trend driven by lockdown shopping habits and consumers' desire to stock up, but canned wine has long-term appeal.
  • Manufacturers of canned wine and beer witnessed a huge demand for aluminum can packaging, and this is due to new formats such as cans gaining wider acceptance in recent years. This trend has been increasingly driven by a significant cultural shift, as consumers, with millennials particularly standing out as keen adopters of different wine formats that offer convenience.
  • A prominent whisky brand Johnnie Walker announced that it would release a limited edition of Johnnie Walker whisky using bottles made of paper rather than glass. To create the bottle, Diageo, the parent company of Johnnie Walker, partnered with venture management company Pilot Lite to launch Pulpex Limited, a new sustainable packaging technology company. According to Diageo, it is the world's first plastic-free paper-based spirit bottle. The paper will be supplied from sustainably-sourced wood pulp, and the whisky will be launched by the end of 2021. This must be seen as a significant effort made by any alcohol brand towards sustainable packaging.

North America Alcoholic Drinks Packaging Market Trends

Wine Consumption is expected to Grow Significantly

  • Covid-19 has spurred an exponential increase in alcohol e-commerce and digital engagement. Since e-commerce allows consumers to compare, review, and discover between different alcoholic beverages. It is particularly well suited to the wine segment since people get a fair idea about the taste and smell of wine even before taking a single sip.
  • According to the State of the US Wine Industry 2021 Report by Silicon Valley Bank, the domestic and imported US wine market volume increased by 1.45% and 14.33%, respectively. Millennials are adopting wine at a faster rate than any other generation. They are estimated to have low brand loyalty. In general, they like to experiment with distinct-tasting wines from various regions in different packaging, which greatly appeals to their sense of adventure.
  • Consumers are receiving PET wine bottles positively, as the bottles are unbreakable and easier to carry, making them exceptional for cottages, parties, and outdoor events. Moreover, consumers appreciate the environmental benefits, which are further favoring innovations in the packaging.
  • For wine, packaging and branding is an important aspect, which is evolving, and many suppliers are extending and launching their current/new brands in this space. For instance, United States-based wine producer EandJ Gallo launched a new brand, "Naked Grape," in the 3-liter box category of wine and got successful. Other brands are also experimenting with innovative packaging solutions to stand out on the store shelf. For instance, the Sofia brand sells wine in pink cans, and the Bandit brand packages its wine in small, sustainable 500 ml and one-liter cartons.
  • According to the United Nations of Fine Wines, Veganism is one of the fastest-growing wine trends. It is also reflected in wine production, leading to more vegan-friendly wines, which would require the glass bottles because of zero rates of chemical reactions ensuring that the wine inside the glass bottle has its aroma and flavor intact. This new trend will help the glass packaging segment to retain its top position in the given market.

United States is Expected to Hold Significant Market Share

  • The United States consumes the largest volume of wine of any country, at 33 million hectoliters in 2020, which is more than seven times Canada's total wine consumption. Portability and convenience became significant drivers in wine packaging innovation, which led to United States-based new-age wine sellers Bota Box and Black Box to explore alternative packagings, such as tetra packs and bag-in-box wine and cartons. According to the State Of Wine Industry Report 2020 by Silicon Valley Bank, canned wine in the country has recorded an 80% growth in 2019, despite the 0.5% as an overall share.
  • Lightweight glass has been the major innovation in recent times, offering the same resistance as the older glass materials and higher stability while reducing the volume of the raw materials used. Also, alcoholic drinks are expected to lead the way for the glass packaging market, owing to the decent sales of beer and whiskey in the United States, with an increasing demand for premium variants.
  • In 2020, the United States witnessed the biggest volume gain in total beverage alcohol volume in nearly twenty years. It was up by 2%, the most significant increase since 2002. Among alcoholic beverages, beer witnessed substantial growth in the past few years. The majority of beer volume is sold in glass bottles and is driving the need for increased production rates in the glass packaging industry. The increasing demand for premium variants in alcoholic drinks like whiskey, rum, etc., is also driving the growth of glass bottles.
  • However, the ongoing trade war between the United States and China may impact the glass packaging market in the country. Ardagh Group stated that over 70% of the US wine industry glass bottles are imported from China; and due to increase in the tariff rate imposed on China imports, the need for improving glass manufacturing infrastructure is expected to rise, leading to an increase in the overall cost of the product in coming years.

North America Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview

The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies. Some of the recent developments are:

  • February 2020 - Garcon Wines collaborated with Amcor plc to produce flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic in the United States. Amcor's PET Bottles are sleek, modern, and perfectly match with today's lifestyle requirements for convenience and sustainability. PET bottles are unbreakable, beach- and pool-friendly, and also have environmental benefits since they are lightweight, infinitely recyclable, and have a lower carbon footprint than glass bottles or aluminum cans.
  • July 2020, The Can pack Group and Giorgi Global Holdings, Inc., situated in Blandon, Pennsylvania, and the owner of the Canpack Group jointly announcedCanpack'ss acquisition of industrial property in Olyphant, Pennsylvania. This is in line with a goal to expand manufacturing facilities in North America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 High Purchasing Power of Consumers
    • 4.4.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Primary Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Alcoholic Products
    • 5.2.1 Wine
    • 5.2.2 Spirits
    • 5.2.3 Beer
    • 5.2.4 Ready to Drink (RTD)
    • 5.2.5 Other Types of Alcoholic Beverages
  • 5.3 By Product Type
    • 5.3.1 Plastic Bottles
    • 5.3.2 Glass Bottles
    • 5.3.3 Metal Cans
    • 5.3.4 Cartons
    • 5.3.5 Pouches
    • 5.3.6 Other Product Types
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United States
    • 5.4.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Ball Corporation
    • 6.1.3 United Bottles & Packaging
    • 6.1.4 Ardagh Group SA
    • 6.1.5 WestRock LLC
    • 6.1.6 Crown Holdings Incorporated
    • 6.1.7 Owens-Illinois (O-I), Inc.
    • 6.1.8 Encore Glass
    • 6.1.9 Brick Packaging, LLC
    • 6.1.10 Berry Global, Inc.
    • 6.1.11 IntraPac International LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET