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市場調査レポート
商品コード
1637878
アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2025~2030年)APAC Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場規模は、2025年に184億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.3%で、2030年には250億8,000万米ドルに達すると予測されます。
飲料パッケージにおけるボトルと缶の需要は、同地域でアルコール飲料の消費が増加するにつれて拡大すると予想されます。ボトルや缶は輸送や保管に便利なため、顧客からの人気が高いです。こうした要因から、アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場では、ボトルの需要が増加すると予想されます。
アルコール飲料メーカーは多様な製品を提供しており、パッケージングは市場拡大に不可欠です。レクリエーション活動に対する消費者の支出が増加し、社会的受容性も高まった結果、アルコール飲料商品に対する需要が着実に増加し、包装業界に影響を与えています。
ガラスはそのリサイクル性、再利用性、中性反応性により、急成長しているアルコール飲料用包装材料のひとつに浮上しています。また、金属缶の人気が高まっていることも、アルコール飲料パッケージング市場を牽引しています。金属缶はアルコール飲料を貯蔵・流通させるための包装容器です。その強度と剛性により、アルコールを失うことなく缶への充填が迅速かつ容易になります。
さらに、この地域のアルコール市場には、祝祭、都市化、女性の地位向上、社交的な傾向のある若者の増加など、さまざまな要因が影響しており、市場の成長を後押ししています。さらに、ライトビール、ワイン、ライトアルコール飲料、リキュール、シングルモルトなどの新しいアルコール飲料カテゴリーによる多くの成長も、予測期間中に同地域のパッケージ市場を押し上げました。
アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場は、主要企業の存在によって緩やかなものとなっています。市場の主要企業には、Amcor Group GmbH、Crown Holdings, Inc.、Ball Corporation、AGI Glaspac、Berry Global Inc.などがあります。この分野で最近行われた戦略的イニシアチブは以下の通り:
2023年8月-Crown Holdings Inc.は、飲料缶とエンドの製造施設であるHelvetia Packaging AGの買収を発表しました。ザールルイス工場の買収により、クラウンの飲料缶ネットワークは拡大し、年間生産能力は約10億個となります。本契約の一環として、クラウンは既存のヘルベティアの顧客基盤と関連契約を買収完了時に引き継ぎます。
2023年7月-Amcor Rigid Packaging(ARP)は、Ron Rubin Wineryの新しいBLUE BINワインシリーズ向けに、100%再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)パッケージを発売しました。同シリーズはボトル750ml。従来のワイン包装に比べ、温室効果ガス排出量を削減することに加え、rPET包装には多くの環境上の利点があります。
The APAC Alcoholic Drinks Packaging Market size is estimated at USD 18.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 25.08 billion by 2030, at a CAGR of 6.3% during the forecast period (2025-2030).
The demand for bottles and cans in beverage packaging is expected to grow as alcoholic beverage consumption rises in the region. Bottles and cans are more convenient to transport and store, making them popular among customers. Due to these factors, the demand for bottles in the Asia-Pacific alcoholic drinks packaging market is expected to increase.
Packaging has been essential in market expansion, with alcoholic beverage makers offering diverse products. Consumer expenditure on recreational activities has increased, as has societal acceptability, resulting in a steady increase in demand for alcoholic drink goods, impacting the packaging industry.
Glass has emerged as one of the fastest-growing alcohol packaging materials due to its recyclability, reusability, and neutral reactivity. Also, the rising popularity of metal cans drives the alcohol packaging market. Metal cans are packaging containers for storing and distributing alcoholic beverages. Its strength and stiffness make filling cans faster and easier without losing alcohol.
Furthermore, various factors influence the alcohol market in the region, including festivities, urbanization, women's empowerment, rising numbers of young people who tend to socialize, etc, push the market growth. Moreover, a lot of growth from new alcoholic drinks categories like light beer, wines, light alcoholic beverages, liqueurs, and single malts also pushed the packaging market in the region over the forecast period.
The Asia-Pacific alcoholic drinks packaging market is moderate with the presence of major players. Some of the major players in the market are Amcor Group GmbH, Crown Holdings, Inc., Ball Corporation, AGI Glaspac, Berry Global Inc., and others. Some recent strategic initiatives made in this sector are:
August 2023 - Crown Holdings Inc. announced the acquisition of Helvetia Packaging AG, a beverage can and end manufacturing facility. The acquisition of the Saarlouis plant will expand Crown's beverage can network, with an annual capacity of around 1 billion units. As part of the agreement, Crown will take over the existing Helvetia customer base and associated contracts at closing.
July 2023 - Amcor Rigid Packaging (ARP) launched 100% recycled polyethylene terephthalate (rPET) packaging for Ron Rubin Winery's new BLUE BIN wine range. The range is 750 ml in a bottle. In addition to reducing greenhouse gas emissions compared to conventional wine packaging, rPET packaging offers many environmental advantages.