デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1637878

アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2025~2030年)

APAC Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場規模は、2025年に184億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.3%で、2030年には250億8,000万米ドルに達すると予測されます。

アジア太平洋地域 Alcoholic Drinks Packaging-Market-IMG1

飲料パッケージにおけるボトルと缶の需要は、同地域でアルコール飲料の消費が増加するにつれて拡大すると予想されます。ボトルや缶は輸送や保管に便利なため、顧客からの人気が高いです。こうした要因から、アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場では、ボトルの需要が増加すると予想されます。

アルコール飲料メーカーは多様な製品を提供しており、パッケージングは市場拡大に不可欠です。レクリエーション活動に対する消費者の支出が増加し、社会的受容性も高まった結果、アルコール飲料商品に対する需要が着実に増加し、包装業界に影響を与えています。

ガラスはそのリサイクル性、再利用性、中性反応性により、急成長しているアルコール飲料用包装材料のひとつに浮上しています。また、金属缶の人気が高まっていることも、アルコール飲料パッケージング市場を牽引しています。金属缶はアルコール飲料を貯蔵・流通させるための包装容器です。その強度と剛性により、アルコールを失うことなく缶への充填が迅速かつ容易になります。

さらに、この地域のアルコール市場には、祝祭、都市化、女性の地位向上、社交的な傾向のある若者の増加など、さまざまな要因が影響しており、市場の成長を後押ししています。さらに、ライトビール、ワイン、ライトアルコール飲料、リキュール、シングルモルトなどの新しいアルコール飲料カテゴリーによる多くの成長も、予測期間中に同地域のパッケージ市場を押し上げました。

アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場の動向

金属製パッケージの著しい成長が市場を押し上げる

  • アルコール飲料パッケージング市場は、プラスチック、紙、ガラス、金属などの複数の材料に基づいて市場セグメンテーションを調査。また、ボトル、缶、パウチ、カートン、同様の容器などの製品もカバーしています。さらに、市場分析では、持続可能性、飲料製品の生産率、需給、パンデミックが市場に与える影響など、いくつかの要因を考慮しています。
  • Ball Corporation、Amcor Group Gmbh、Berry Global Inc.などの企業は、インドにおける金属包装事業の大幅な増加を予測しています。その持続可能性から、ウイスキー、ワイン、ハードスピリッツといった新しいカテゴリーがアルミ缶に移行しています。
  • ビール愛好家や醸造業者も、飲料の品質と鮮度を維持する上での缶の利点を認識しています。缶は、時間の経過とともにビールを劣化させる光や酸素からの保護に優れています。さらに、金属缶はリサイクル性が高く、ガラス瓶のリサイクルよりも少ないエネルギーで済みます。地域がより環境に優しい未来を築こうと努力する中、ビール業界の缶へのシフトは、国の持続可能性の目標と一致しています。
  • さらに、限りなくリサイクル可能な飲料パッケージを選択することが地域社会や環境に与える影響の大きさを理解しているため、企業は金属パッケージの未来に投資しています。各社はインドで積極的にカテゴリーの拡大を模索し、かなり幅広いアルコール飲料を包含しています。また、各社は規制の動向を注視しており、缶にとって有利な環境を期待しています。
  • Engineering Exports Promotion Council Indiaは、2023年におけるインドのアルミニウムおよび関連製品の純輸出額は88億米ドルであると述べています。輸出額の増加に伴い、アルミニウム生産は規模の経済と費用対効果を経験すると思われます。これにより、アルコール飲料の包装オプションがより手頃な価格になり、メーカーにとってより望ましい選択肢となる可能性があります。
  • この地域で事業を展開するアルコールメーカーは、新しいパッケージのアルコール飲料の発売に力を入れています。例えば、2024年3月、ユナイテッド・ブリュワリーズ・リミテッド(UBL)は、缶入りクイーンフィッシャービールの発売を発表しました。クィーンフィッシャー・ビールは、限定缶のクィーンフィッシャーの処方から女性醸造家による醸造まで、すべて女性による取り組みです。

ビールは市場で大きなシェアを占めると予想されます。

  • ビールの消費量はここ数年で増加しています。年間2,000万人以上が飲酒適齢期を迎えており、インドは依然として世界有数のビール市場です。インド最大のビール・メーカーであり、有名なキングフィッシャー・ブランドのメーカーであるユナイテッド・ブリュワリーズは、最近、最新のキングフィッシャー・インスタント・ビールを発売しました。この製品は、2つの小袋が箱に入っています。
  • 王冠の栓が付いたガラス瓶は、この地域の伝統的なビール・パッケージです。ガラスはアルコール包装に広く利用されているため、予測期間を通じて需要は増加すると思われます。さらに、ガラスの価格はアルコール産業のマージンプロファイルに大きく影響し、原油価格の変動に応じて変動します。
  • さらに、この地域ではグルテンフリーのビールの人気が高まっています。中国、インド、ベトナムでは、ビールの消費量も年率6%以上で増加しています。その結果、嗜好や調理の革新が進み、ビール需要が刺激され、缶ビールの成長が見込まれます。
  • 中国国家統計局によると、中国では2023年7月に400万キロリットル近いビールが生産されたが、2022年12月には254万キロリットルだった。ビール生産量の増加により、パッケージング企業は創造的で環境に優しいパッケージング・オプションを開発するための研究開発に資金を費やす可能性があります。アジアにおけるアルコール飲料パッケージの品質と魅力は、環境に優しいパッケージング、新しいデザイン、素材によって向上すると思われます。
  • さらに、2024年3月、シンガポールに設立されたLion Brewery Co.は、新境地を開拓することで、同国のクラフトビールの存在感を世界の舞台で高めています。同社は、インライン・ニトロ技術を用いた缶入りニトロ・スタウトを開発した最初のクラフトビールメーカーであり、ドバイで販売される最初のシンガポールのクラフトビールです。シンガポールのクラフトビールブランドがニトロスタウトの缶ビールを製造したのはこれが初めてです。

アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング業界の概要

アジア太平洋地域のアルコール飲料パッケージング市場は、主要企業の存在によって緩やかなものとなっています。市場の主要企業には、Amcor Group GmbH、Crown Holdings, Inc.、Ball Corporation、AGI Glaspac、Berry Global Inc.などがあります。この分野で最近行われた戦略的イニシアチブは以下の通り:

2023年8月-Crown Holdings Inc.は、飲料缶とエンドの製造施設であるHelvetia Packaging AGの買収を発表しました。ザールルイス工場の買収により、クラウンの飲料缶ネットワークは拡大し、年間生産能力は約10億個となります。本契約の一環として、クラウンは既存のヘルベティアの顧客基盤と関連契約を買収完了時に引き継ぎます。

2023年7月-Amcor Rigid Packaging(ARP)は、Ron Rubin Wineryの新しいBLUE BINワインシリーズ向けに、100%再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)パッケージを発売しました。同シリーズはボトル750ml。従来のワイン包装に比べ、温室効果ガス排出量を削減することに加え、rPET包装には多くの環境上の利点があります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 持続可能な包装への需要の高まり
    • アジアにおけるアルコール飲料消費の増加
  • 市場抑制要因
    • プラスチック使用に対する政府の規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • パウチ
    • カートン
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • シンガポール
    • オーストラリアとニュージーランド

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Group GmbH
    • Mondi Group
    • Crown Holdings, Inc.
    • Gerresheimer AG
    • Hualian Glass Bottle
    • Ball Corporation
    • AGI Glaspac

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48130

The APAC Alcoholic Drinks Packaging Market size is estimated at USD 18.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 25.08 billion by 2030, at a CAGR of 6.3% during the forecast period (2025-2030).

APAC Alcoholic Drinks Packaging - Market - IMG1

The demand for bottles and cans in beverage packaging is expected to grow as alcoholic beverage consumption rises in the region. Bottles and cans are more convenient to transport and store, making them popular among customers. Due to these factors, the demand for bottles in the Asia-Pacific alcoholic drinks packaging market is expected to increase.

Packaging has been essential in market expansion, with alcoholic beverage makers offering diverse products. Consumer expenditure on recreational activities has increased, as has societal acceptability, resulting in a steady increase in demand for alcoholic drink goods, impacting the packaging industry.

Glass has emerged as one of the fastest-growing alcohol packaging materials due to its recyclability, reusability, and neutral reactivity. Also, the rising popularity of metal cans drives the alcohol packaging market. Metal cans are packaging containers for storing and distributing alcoholic beverages. Its strength and stiffness make filling cans faster and easier without losing alcohol.

Furthermore, various factors influence the alcohol market in the region, including festivities, urbanization, women's empowerment, rising numbers of young people who tend to socialize, etc, push the market growth. Moreover, a lot of growth from new alcoholic drinks categories like light beer, wines, light alcoholic beverages, liqueurs, and single malts also pushed the packaging market in the region over the forecast period.

APAC Alcoholic Drinks Packaging Market Trends

Significant Growth in Metal Packaging to Boost the Market

  • The market for alcoholic beverages packaging research market segmentation based on several materials such as plastic, paper, glass, and metal. It also covers products such as bottles, cans, pouches, cartons, and similar containers. Furthermore, the market analysis considers several factors, including sustainability, beverage product production rates, supply and demand, and the influence of pandemics on the market.
  • Ball Corporation, Amcor Group Gmbh, Berry Global Inc., and other companies foresee a significant increase in their metal packaging business in India. Because of their sustainability, new categories like whiskey, wine, and hard spirits have moved to aluminum cans.
  • Beer enthusiasts and brewers have also recognized the benefits of cans in maintaining the quality and freshness of the beverage. Cans offer superior protection against light and oxygen, which can degrade beer over time. Additionally, metal cans are highly recyclable, requiring less energy than glass bottle recycling. As the region strives to build a greener future, the beer industry's shift toward cans aligns with the nation's sustainability goals.
  • Furthermore, businesses are investing in the future of metal packaging because they understand the significant impact of choosing endlessly recyclable beverage packaging on communities and the environment. Companies actively seek expanded categories in India, encompassing a considerably broader range of alcoholic beverages. The companies also closely examine the regulatory developments and expect a favorable environment for cans.
  • Engineering Exports Promotion Council India stated India's net export value for aluminum and related products in 2023 was USD 8.8 billion. Aluminum production will experience economies of scale and cost-effectiveness as its export value rises. This might lead to more affordable packaging options for alcoholic beverages, making it a more desirable choice for manufacturers.
  • Alcohol producers operating across the region are focused on launching alcoholic beverages in new packages. For instance, in March 2024, United Breweries Limited (UBL) announced the launch of Queenfisher beer in cans. Queenfisher Beer is an all-women initiative, from formulating the limited-edition Queenfisher can brewing it by women brewers.

Beer is expected to take a significant share of the market.

  • Beer consumption has risen in the last few years. With over 20 million people reaching the legal drinking age yearly, India remains one of the world's foremost beer markets. United Breweries, India's largest beer manufacturer and maker of the well-known Kingfisher brand, has recently released their latest Kingfisher Instant Beer. The product is packaged in a box with two sachets.
  • The glass bottle with a crown closure is the traditional beer packaging in the region. Because glass is widely utilized in alcohol packaging, demand is likely to rise throughout the forecast period. Furthermore, glass prices substantially influence the margin profile of alcohol industries, which swings in response to crude oil price fluctuations.
  • Furthermore, gluten-free beers are becoming increasingly popular in this region. Beer consumption is also increasing at over 6% per year in China, India, and Vietnam. As a result, rising innovation in tastes and preparations is anticipated to stimulate beer demand, resulting in beer cans' growth.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, close to 4 million kiloliters of beer was produced in China in July 2023 which was 2.54 million kiloliters in December 2022. Due to the increase in beer production, packaging businesses may spend money on R&D to develop creative and environmentally friendly packaging options. The quality and appeal of alcoholic beverage packaging in Asia will be improved through eco-friendly packaging, new designs, and materials.
  • Moreover, in March 2024, Singapore-founded Lion Brewery Co. is elevating the country's craft beer presence on the global stage by breaking new ground. They are the first craft brewery to pioneer a canned nitro stout with in-line nitro technology and the first Singaporean craft beer to be distributed in Dubai. This marks the first time a Singaporean craft beer brand has produced a canned Nitro Stout beer.

APAC Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview

The Asia-Pacific alcoholic drinks packaging market is moderate with the presence of major players. Some of the major players in the market are Amcor Group GmbH, Crown Holdings, Inc., Ball Corporation, AGI Glaspac, Berry Global Inc., and others. Some recent strategic initiatives made in this sector are:

August 2023 - Crown Holdings Inc. announced the acquisition of Helvetia Packaging AG, a beverage can and end manufacturing facility. The acquisition of the Saarlouis plant will expand Crown's beverage can network, with an annual capacity of around 1 billion units. As part of the agreement, Crown will take over the existing Helvetia customer base and associated contracts at closing.

July 2023 - Amcor Rigid Packaging (ARP) launched 100% recycled polyethylene terephthalate (rPET) packaging for Ron Rubin Winery's new BLUE BIN wine range. The range is 750 ml in a bottle. In addition to reducing greenhouse gas emissions compared to conventional wine packaging, rPET packaging offers many environmental advantages.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Sustainable Packaging
    • 5.1.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks in Asia
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Government Regulation for Plastic Usage

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Glass
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Cans
    • 6.2.3 Pouches
    • 6.2.4 Carton
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 India
    • 6.3.3 Japan
    • 6.3.4 Singapore
    • 6.3.5 Australia and New Zealand

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group GmbH
    • 7.1.2 Mondi Group
    • 7.1.3 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.4 Gerresheimer AG
    • 7.1.5 Hualian Glass Bottle
    • 7.1.6 Ball Corporation
    • 7.1.7 AGI Glaspac

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET