デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1640509

ラテンアメリカのアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

LA Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ラテンアメリカのアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ラテンアメリカのアルコール飲料パッケージング市場は予測期間中にCAGR 5.1%を記録する見込みです。

LA Alcoholic Drinks Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 近年、メキシコのテキーラ、ブラジルのカイピリーニャ、アルゼンチンのマルベックワインなど、アルゼンチンの特定の地酒が国際的に脚光を浴びるようになった。これらは、この地域で最も売れているカテゴリーです。さらに、観光客の増加は、その地域の人気のあるアルコール飲料を味わうために、より多くの収入を費やす傾向があります。従って、これらのトップセラー国は、市場成長にプラスの影響をもたらします。
  • パンアメリカン保健機関が2020年にラテンアメリカとカリブ海地域で実施した調査によると、COVID-19パンデミックの最初の月(2020年3月~6月)のアルコール飲料の消費量は、2019年と比較して、女性で15.2%、男性で13.1%減少しました。これは、COVID-19の蔓延を抑えるために政府が実施した距離を置く措置によって一部説明される可能性があります。その期間中、バーやナイトクラブなど人々が通常飲酒する様々な施設が閉鎖され、パーティーや集会が禁止され、場所によってはアルコール飲料の販売さえも禁止されました。
  • 汎米保健機構によると、パンデミック中にワインの人気が高まり、2020年に分析された期間(2020年3月~6月)の消費者のシェアは、2019年に比べて7.5%増加しました。同時に、ビールと蒸留酒の消費者シェアはそれぞれ3.6%と3.5%下がった。しかし、パンデミック後、売上はCOVID-19以前の水準に回復すると予想されています。
  • 国際ブドウ・ワイン機構によると、アルゼンチンとチリは2020年もラテンアメリカ全域でワインの生産量と輸出量のトップを維持しています。両国が輸出するワインの大部分はバルクで出荷されます。そのため、輸出されるワインの大部分は他の国で包装されているため、これらの国のワイン包装の成長は抑制されています。

ラテンアメリカのアルコール飲料パッケージング市場の動向

ビールが市場を独占する見込み

  • ラテンアメリカのビール消費量は世界第3位です。世界的に最も人気のあるビールはピルスナーだが、消費者の習慣が変わりつつあり、クラフトビールやプレミアムビールの消費が急速に増加しています。同様に、ビール・メーカーも従来のガラス瓶パッケージから金属缶やペットボトルへと移行しつつあります。
  • ラテンアメリカ全域でアウトドア活動やイベントの人気が高まっていることを認識し、金属缶のフォーマットは、ビールの消費者が製品の味や品質を損なうことなく、多様で活動的な環境でお気に入りのビールを簡単に楽しめるようにします。飲料缶は無限にリサイクル可能で、最短60日で新しい缶に生まれ変わることができます。
  • 消費者の可処分所得の増加と急速な都市化(ブラジルの都市人口は87%)は、調査対象市場におけるビール人気を牽引するいくつかの重要な要因です。さらに、ノンアルコール・ビールのイントロダクションは、この地域におけるこのカテゴリーの需要を押し上げると予想されます。
  • ブラジルはラテンアメリカ最大のビール消費国です。ブラジルのビール市場は主に国内ブランドによって支えられています。販売されているビールの大半はエントリー・プライスで、多くの消費者が手に入れやすいです。しかし、ブラジルの消費者の多くは、"飲む量は少ないが、美味しく飲む"という動向を取り入れています。ビール市場の消費者はより「実験的」になり、その結果、新しいスタイルのビールを求める人が増えています。この動向は、プレミアム・ビールやクラフト・ビールに様々な機会をもたらしています。また、現代の消費者(主にミレニアル世代とZ世代)はブランドへの忠誠心が低いようで、市場に新しいタイプのビールを導入する機会を生み出しています。

ブラジルが大きな市場シェアを占める見込み

  • ブラジルは本来ワインとは無縁かもしれないが、亜熱帯気候のため、多種多様で特徴的なワイン生産を行っています。ブラジルは2020年に190万ヘクトリットルのワインを生産する第3位の生産国です。パラグアイ、中国、米国が3大輸出市場で、ブラジルワインの総輸出量の70%以上を占める。メーカーはバルク輸出の代わりに主にスパークリングワインのボトルを輸出し、地元のワイン包装産業を促進しています。
  • ブラジルの大手ビール会社Ambev SAは、2025年までにパッケージのプラスチック汚染をなくすという目標を掲げています。同社は、この取り組みによって2億3,909万米ドル(約25億円)のビジネスが創出されると見積もっています。同社は、サプライヤー、メーカー、リサイクル協同組合、新興企業、大学などの利害関係者と提携し、すべての飲料をリターナブル包装にするか、100%リサイクル材料で作ることを目指しています。
  • 2020年、ブラジルを拠点とするクラフトビールブランドのビアランドは、自社の製品ポートフォリオの100%をガラス製ではなく金属製の缶に詰めることを決定しました。このパッケージ移行に際して、同社はクラウン・ホールディングス社の子会社であるクラウン・エンバラゲンス・メタリカス・ダ・アマゾニア社と協力しました。このクラフトビールメーカーは、地域的なリーチを拡大し、地元の消費者にアピールし、ブランドの存在感を高め、入手しやすさを向上させ、変化する市場の需要に対応することを目指しています。Bierland社が飲料缶を選んだ理由は、その固有の利点の多さにあります。
  • Amcor plc社は、サンパウロ州レメの飲料メーカーNew Age Bebidas社のために、グラスのようなシャンパンスタイルのベースと、軽量で飛散しにくいPETの利便性を組み合わせた600mLのカスタムボトルをデザインしました。Amcor社は、ワンステップ・ブロー成形プロセスを使用して、この醸造所向けのボトルを製造しました。ボトルには王冠型のメタルキャップが付いており、標準的なガラス瓶を再現しています。PETボトルはガラスに代わり、同じ低温充填、キャッピング、低温殺菌工程を経る。

ラテンアメリカのアルコール飲料パッケージング業界の概要

アルコール飲料パッケージングソリューションを提供する企業が複数存在するため、市場競争は激化しています。そのため市場は適度に細分化されており、多くの企業が拡大戦略を展開しています。最近の動向をいくつか紹介する:

  • 2020年7月-IntraPac International LLCは特許取得済みのフラスコ型ペットボトルを発売しました。これは100mlのフラスコで、外出時の利便性に最適なサイズです。さらに、肩の形状を強化し、グラム数を減らし、前面ラベルパネルの面積を10%増やし、ブランディングスペースを提供します。このボトルは100%PCRで加工できます。
  • 2020年2月- ガルコンワインズは、消費者再利用(PCR)PETプラスチックを使用した平型ワインボトルの製造において、Amcor plcと提携しました。アムコーのPETボトルは洗練されたモダンなデザインで、利便性と持続可能性を求める今日のライフスタイルに完璧にマッチしています。PETボトルは割れにくく、ビーチやプールに適しているほか、軽量で無限にリサイクルでき、ガラス瓶やアルミ缶よりも二酸化炭素排出量が少ないため、環境面でもメリットがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 消費者の高い購買力
    • アルコール飲料メーカーにおけるパッケージによる差別化意識の高まり
  • 市場の課題
    • 環境と持続可能性への関心の高まり
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 一次材料別
    • ガラス
    • 金属
    • プラスチック
  • アルコール製品別
    • ワイン
    • スピリッツ
    • ビール
    • RTD
    • その他のアルコール飲料
  • 製品タイプ別
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • プラスチックボトル
    • その他の製品タイプ
  • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Plc
    • United Bottles & Packaging
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings Inc.
    • O I Glass Inc.
    • Encore Glass
    • IntraPac International LLC
    • Graham Packaging Co.
    • Berry Global Inc.
    • Ardagh Group SA

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 53934

The LA Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period.

LA Alcoholic Drinks Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • In recent years, Argentina's certain local drinks came into the international limelight, such as Mexico's tequila, Brazil's Caipirinha, and Argentina's Malbec wine. These are the top-selling categories across the region. Moreover, rising tourists tend to spend more of their income to taste popular alcoholic drinks of the region. Therefore, these top-selling countries result in a positive impact on the market growth.
  • According to a survey carried out by Pan American Health Organization in Latin America and the Caribbean in 2020, the consumption of alcoholic beverages decreased between the first months of the COVID-19 pandemic (March to June 2020) for both women and men by 15.2% and 13.1% respectively, when compared to 2019. It could be partly explained by the distancing measures implemented by governments to limit the spread of COVID-19. During that period, various establishments where people usually drink, such as bars and night clubs were closed, parties and gatherings were not allowed, and in some places, even sales of alcoholic beverages were prohibited.
  • According to Pan American Health Organization, wine gained popularity during the pandemic, with the share of consumers increasing by 7.5% during the period (March to June 2020) analyzed in 2020, compared to 2019. At the same time, the beer and spirits share of consumers went down by 3.6% and 3.5%, respectively. But after the pandemic, it is expected that sales will rebound back to the pre-COVID-19 level.
  • According to the International Organisation of Vine and Wine, Argentina and Chile remained the top producer and exporters of wine across Latin America in 2020. A big chunk of wine-both countries' export shipped in bulk. Therefore, the growth of wine packaging in these countries is restrained because a large share of their wine exported is packaged somewhere else.

Latin America Alcoholic Drinks Packaging Market Trends

Beer Expected to Dominate the Market

  • Latin America is the third biggest beer consumer by volume in the world. Pilsner is the most popular beer globally, but consumer habits are changing, and craft & premium beer consumption is increasing fast. Similarly, beer manufacturers are also transitioning from traditional glass bottle packaging to metal cans and PET bottles.
  • Recognizing the growing popularity of outdoor activities and events throughout Latin America, the metal can format will help beer consumers easily enjoy their favorite brews in diverse, active environments without compromising product taste or quality. Beverage cans are infinitely recyclable and can be transformed into new cans in as little as 60 days, attributes that contribute to a circular economy.
  • The increasing disposable incomes of consumers and rapid urbanization ( 87% urban population in Brazil) are a few significant factors driving the popularity of beer in the market studied. In addition, the introduction of non-alcoholic beer is expected to boost the demand for this category in the region.
  • Brazil is the biggest consumer of beer in Latin America. Domestic brands primarily supply its beer market. Most sold beers are considered entry-price, which makes them accessible to a large audience. However, many Brazilian consumers have adopted the trend "drink less but drink better." Consumers in the beer market have become more 'experimental,' resulting in more people looking for new beer styles. This trend opens up a variety of opportunities for premium and craft beers. Also, modern consumers (primarily Millennials and Gen-Z) seem to be less brand loyal, creating opportunities for introducing new types of beers in the market.

Brazil is Expected to Hold Significant Market Share

  • Brazil may not be inherently associated with wine, but it has a wide variety of distinctive wine production characteristics because of its subtropical climate. Brazil is the third-largest producer, with 1.9 million hectoliters of wine in 2020. Paraguay, China, and the United States are the three major export markets, as they constitute more than 70% of total Brazilian wine exports. Manufacturers mainly export sparkling wine bottles instead of exporting in bulk, promoting the local wine packaging industry.
  • Brazil's one of the largest brewer Ambev SA has set a target to eliminate plastic pollution in its packaging by 2025. The company estimated that this move could generate USD 239.09 million (approx.) in business. It is partnering with stakeholders, including suppliers, manufacturers, recycling cooperatives, startups, and universities, to have all its beverages either in returnable packaging or made of 100% recycled material.
  • In 2020, Brazil-based craft beer brand Bierland decided to pack 100% of its product portfolio into metal cans instead of glass. For this packaging transition, the company collaborated with Crown Embalagens Metalicas da Amazonia S.A., a Crown Holdings, Inc subsidiary unit. The craft brewer aims to expand its regional reach and appeal to local consumers, increase its brand presence, enhance its accessibility and respond to changing market demands. Bierland chose beverage cans due to their many inherent benefits.
  • Amcor plc designed a custom 600 mL bottle for beverage maker New Age Bebidas of Leme, Sao Paulo, that features a glass-like, champagne-style base combined with the convenience of lightweight and shatter-resistant PET. Amcor used its one-step blow molding process to make the bottles for the brewery. The bottles feature a crown metal cap, replicating the standard glass bottle. The PET bottle will replace the glass and go through the same cold-filling, capping, and pasteurizing processes.

Latin America Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview

The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies. Some of the recent developments are:

  • July 2020 - IntraPac International LLC launched a patented Flask PET bottle. It is a 100 ml Flask which is the perfect size for on-the-go convenience. Moreover, it offers an enhanced shoulder profile, reduced gram weight, and increases the front label panel area by 10%, offering additional branding space. This bottle can be processed with 100% PCR.
  • February 2020 - Garcon Wines collaborated with Amcor plc for the production of flat wine bottles made with post-consumer recycled (PCR) PET plastic. Amcor's PET Bottles are sleek, modern, and perfectly matching with today's lifestyle requirements for convenience and sustainability. PET bottles are unbreakable, beach- and pool-friendly, and also have environmental benefits since they are lightweight, infinitely recyclable, and have a lower carbon footprint than glass bottles or aluminum cans.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 High Purchasing Power of Consumers
    • 4.4.2 Growing Awareness Amongst the Alcoholic Beverage Manufacturers to Differentiate their Products Over Packaging
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Primary Material
    • 5.1.1 Glass
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Plastic
    • 5.1.4 Paper
  • 5.2 By Alcoholic Products
    • 5.2.1 Wine
    • 5.2.2 Spirits
    • 5.2.3 Beer
    • 5.2.4 Ready To Drink
    • 5.2.5 Other Types of Alcoholic Beverages
  • 5.3 By Product Type
    • 5.3.1 Glass Bottles
    • 5.3.2 Metal Cans
    • 5.3.3 Plastic Bottles
    • 5.3.4 Other Product Types
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Argentina
    • 5.4.3 Mexico
    • 5.4.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Plc
    • 6.1.2 United Bottles & Packaging
    • 6.1.3 Ball Corporation
    • 6.1.4 Crown Holdings Inc.
    • 6.1.5 O I Glass Inc.
    • 6.1.6 Encore Glass
    • 6.1.7 IntraPac International LLC
    • 6.1.8 Graham Packaging Co.
    • 6.1.9 Berry Global Inc.
    • 6.1.10 Ardagh Group SA

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET