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市場調査レポート
商品コード
1640531

米国のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

US Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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米国のアルコール飲料パッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のアルコール飲料パッケージング市場は予測期間中にCAGR 5.5%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 市場の成長は、アルコール消費量の増加、クラフトビール業界からの金属缶需要の増加、アルコール飲料業界におけるPET包装の使用増加など、さまざまな要因に左右されます。
  • アルコール飲料の包装は、デザイン、堅牢性、持ち帰りの可能性という点で大きく進化しています。アルコール飲料メーカーは、自社のブランドを表現し、二酸化炭素排出量を削減し、持ち帰りに適した容器を提供する革新的な方法を模索しています。
  • さらに、アルコール飲料の生産者は定期的に新製品やフレーバーの追加を発表し、使用量を増やしてアルコール飲料パッケージ市場を後押ししています。
  • この地域のアルコール飲料パッケージ市場の成長は、エネルギーと原材料のコスト上昇によって大きく阻害されており、パッケージの製造コストが上昇しています。
  • COVID-19の発生中、ウイルスの影響を抑制するために、サプライチェーンプロセスを混乱させ、いくつかの国で生産工場を閉鎖した様々な国によって課されたロックダウンのために調査された市場は、低成長に直面しています。

米国のアルコール飲料パッケージング市場の動向

プラスチックが成長を牽引

  • アルコール飲料は、プラスチック製パッケージング・ソリューションを採用する傾向が強まっています。様々な飲料包装用のスタンドアップパウチやスパウト付きパウチの需要が増加しています。しかし、飲料の品質はpH、保存温度、圧力、汚染物質の存在に影響されます。レベルの変化は飲料の組成を変化させる可能性があります。酸化の可能性を排除するため、高いバリア性(熱、湿気、バクテリア)などの特性を持つ軟包装製品を採用する企業が増えています。
  • 生産、出荷、マテリアルハンドリングのコスト削減への傾斜と並んで、包装材料の軽量化が急速に採用される傾向が、飲料の軟質プラスチック包装を後押ししています。
  • 飲料用ガラス包装の物流は、輸送中の破損の発生が多いため、高価で不便です。プラスチック包装が提供する費用対効果と物流の容易さが、複数の飲料メーカーにプラスチック包装を選ぶよう促しています。このような導入の可能性は、調査した市場にプラスの影響を与えると予想されます。
  • 飲料包装によく使用されるスパウト付きスタンドアップパウチは、より効果的かつ効率的な陳列のために店頭に立てるのが簡単であるため、予測期間を通じて液体包装への使用が増加すると予想されます。飲料包装に使用される標準的なガラスや硬いプラスチックよりも安価であるため、スパウト付きスタンドアップパウチの普及につながっています。

大きな市場シェアを占めると予想されるガラス瓶

  • ガラスはリサイクル可能で、品質や純度を落とすことなく無限に再利用できるため、アルコール飲料の包装にもよく使われています。ガラスの耐水性は、ガラス包装のアルコールの風味の汚染を避けるのに役立っています。
  • ビール瓶の需要を促進する要因とともに、地域全体で酒瓶のようなガラスの需要が増加しているのは、特にCOVID-19の大流行による注文停止後の缶の不足です。
  • また、ガラス瓶は携帯や保管に非常に便利であるため、消費者に好まれる選択肢となっています。これらの要因により、アルコール飲料用ガラス瓶パッケージの需要が促進されると予想されます。
  • 包装にリサイクル素材を使用することを意識し、ボトルに使用するリサイクルガラスの割合を高める酒類メーカーが増えています。例えば、アブソルート社は、リサイクルガラスを41%使用した限定デザインを発売することで、パッケージの無駄を最小限に抑えることを宣言しています。
  • 再生ガラスは化学的相互作用の割合が0%であるため、アルコールの強さ、香り、風味に影響を与えないです。その結果、ガラスカテゴリーは同地域のアルコール飲料パッケージング市場シェアを拡大すると予測されます。

米国のアルコール飲料パッケージング業界の概要

アルコール飲料の包装ソリューションを提供する企業が複数存在するため、市場競争は激化しています。そのため市場は適度に細分化されており、多くの企業が拡大戦略を展開しています。

  • 2022年5月-Coca-Cola UNITED PartnersはO-i Glassと提携し、新しいガラス瓶を作るためのリサイクルガラスを増やします。コカ・コーラボトリングカンパニーUNITEDは、「廃棄物のない世界」の構築に取り組んでおり、2030年までにボトルに50%のリサイクル材料を使用するという目標を掲げています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者の高い購買力
    • アルコール飲料消費の増加
  • 市場の課題
    • 包装をめぐる環境と持続可能性への懸念の高まり
  • COVID-19の市場への影響評価

第6章 市場セグメンテーション

  • 主要材料別
    • ガラス
    • 金属
    • プラスチック
  • アルコールタイプ別
    • ワイン
    • スピリッツ
    • ビール
    • レディ・トゥ・ドリンク(RTD)
    • その他のアルコール
  • 製品タイプ別
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • プラスチックボトル
    • カートン
    • パウチ
    • その他の製品タイプ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings Inc.
    • Amcor PLC
    • Owens-Illinois Inc.
    • United Bottles & Packaging
    • Brick Packaging LLC
    • Berry Global Inc.
    • IntraPac International LLC
    • Encore Glass
    • WestRock LLC
    • Ardagh Group SA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54348

The US Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.

US Alcoholic Drinks Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growth of the market depends on serval factors, including the rising consumption of alcohol, the growing demand for metal cans from the craft beer industry, and the increasing use of PET packaging in the alcoholic beverage industry.
  • Alcoholic beverage packaging is evolving significantly in terms of design, robustness, and to-go possibilities. Alcohol producers are seeking for innovative ways to represent their brand, reduce carbon emissions, and offer suitable take-out containers.
  • Additionally, producers of alcoholic beverages regularly release new products and flavor additions, increasing usage and propelling the market for alcoholic beverage packaging.
  • The region's alcoholic beverage packaging market growth is being severely hampered by the growing cost of energy and raw materials, which raises the cost of manufacturing packaging.
  • During the outbreak of COVID-19, the market studied faced slow growth due to lockdowns imposed by various countries that have disrupted the supply chain process and the closure of production plants in some countries to curb the effect of the virus.

US Alcoholic Drinks Packaging Market Trends

Plastic to Witness the Growth

  • Alcoholic beverages are increasingly embracing plastic packaging solutions. There is an increasing demand for stand-up and spouted pouches for various beverage packaging. However, the quality of beverages is affected by pH, storage temperature, pressure, and the presence of contaminants. Changes in the levels can alter the composition of the beverage. Companies are increasingly employing flexible packaging products with properties such as high barrier resistance (heat, moisture, and bacteria) to eliminate possible oxidation.
  • The rapidly adopted tendency of lightweight packaging material, alongside the inclination towards reducing production, shipment, and handling costs, is driving the flexible plastic packaging of beverages.
  • Logistics of glass packaging for beverages is expensive and inconvenient due to the large generation of breakage during transportation. Driven cost-effectiveness and ease of logistics offered by plastic packaging have encouraged multiple beverage companies to opt for it. Such likely implementation is expected to impact the studied market positively.
  • Spouted stand-up pouches, a product commonly used for beverage packaging, are anticipated to witness an increase in their use for liquid packaging throughout the projection period because they are simple to stand up on store shelves for more effective and efficient display. The market under study is predicted to choose a low-cost option for liquid and beverage packaging, leading to the widespread use of spouted stand-up pouches since they are less expensive than the standard glass and stiff plastic used for beverage packaging.

Glass Bottles Expected to Hold Significant Market Share

  • Glass is also often used in alcohol packaging since it is recyclable and may be reused endlessly without losing quality or purity. The water-resistant ability of glass helps avoid contamination of the flavor of alcohol in glass packaging.
  • Increased demand for glass, such as liquor bottles, across the region, along with the factor driving the demand for beer bottles, is the shortage of cans, especially after shutdown orders due to the COVID-19 pandemic.
  • Glass Bottles also offer great convenience in carrying and storage, making them a preferable choice by consumers. These factors are expected to promote the demand for glass bottle packaging for alcoholic drinks.
  • More and more liquor manufacturers are becoming aware of using recycled materials in their packaging and raising the percentage of recycled glass used in their bottles. For instance, Absolut has vowed to minimize packaging waste by launching a limited-edition design made from 41% recycled glass.
  • It does not influence the strength, smell, or flavor of the alcohol because it has a 0% rate of chemical interaction. As a result, the glass category is predicted to increase its region's alcohol drinks packaging market share.

US Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview

The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market is moderately fragmented, with many companies developing expansion strategies.

  • May 2022 - Coca-Cola UNITED Partners is partnering with O-I Glass to capture more recycled glass to be created into new glass bottles. Coca-Cola Bottling Company UNITED is committed to building a World Without Waste and has a goal of using 50% recycled material in their bottles by 2030.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High Purchasing Power of Consumers
    • 5.1.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns over Packaging
  • 5.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Primary Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Metal
    • 6.1.3 Plastic
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Alcohol Type
    • 6.2.1 Wine
    • 6.2.2 Spirits
    • 6.2.3 Beer
    • 6.2.4 Ready to Drink (RTD)
    • 6.2.5 Other Alcohol Types
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Glass Bottles
    • 6.3.2 Metal Cans
    • 6.3.3 Plastic Bottles
    • 6.3.4 Cartons
    • 6.3.5 Pouches
    • 6.3.6 Other Product Types

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ball Corporation
    • 7.1.2 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.3 Amcor PLC
    • 7.1.4 Owens-Illinois Inc.
    • 7.1.5 United Bottles & Packaging
    • 7.1.6 Brick Packaging LLC
    • 7.1.7 Berry Global Inc.
    • 7.1.8 IntraPac International LLC
    • 7.1.9 Encore Glass
    • 7.1.10 WestRock LLC
    • 7.1.11 Ardagh Group SA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET