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市場調査レポート
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1640676

欧州のアルコール飲料包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Alcoholic Drinks Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のアルコール飲料包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のアルコール飲料包装市場は予測期間中にCAGR 5.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • アルコール飲料の需要は英国、イタリア、ドイツ、フィンランドで増加すると予測され、欧州の包装産業の拡大に貢献します。欧州のアルコール飲料包装メーカーは、社交の場でのアルコール使用傾向の高まりから、新たなビジネスの展望が開けるという利益を得ています。欧州では、若い消費者がビールやワインを飲むことに慣れてきています。
  • ガラスは飲料に含まれる化学品と反応せず、その結果、これらの飲料の香り、強さ、風味を保護するため、包装材として人気があります。ガラスのような包装材料は高い需要が見込まれます。その結果、ガラス瓶はビール販売の大半の包装に使用されています。今後もこの傾向は続くと予想されます。ガラス包装は完全にリサイクル可能であるため、持続可能性の観点から望ましい包装の選択肢です。
  • 若い消費者の間で缶が受け入れられるようになったため、缶入りワインや缶入りビールの製造業者はアルミ缶の包装に大きな需要を持つようになりました。この傾向は、ミレニアル世代が利便性を提供する様々な形態のワインを熱狂的に消費していることから、実質的な文化的変化によって徐々に押し上げられました。
  • 顧客は、より少ない量でより良いものを飲むことを選択するため、アルコール飲料全体でクラフトの位置づけがより重要になりつつあり、企業はメッセージを伝えるために包装を使用するよう求められています。これは、ビールでは飲料用金属缶、アルコールではコルク栓付きガラス瓶といった飲料包装の増加に見られる可能性があります。
  • COVID-19の流行は総アルコール消費量には影響を与えず、ビールとワインの売上は増加したが、ハードリカーの売上は減少しました。低価格帯と中価格帯の蒸留酒は需要が増加したが、高級な超高級蒸留酒と超高級蒸留酒は需要が減少しました。人付き合いを控え、家で過ごす時間が増えたため、ワインとビールの卸売需要が大幅に増加しました。消費者は、流行前よりも1本当たりの単価を高めています。

欧州のアルコール飲料包装市場の動向

ガラス製包装が市場で大きなシェアを占める見込み

  • ガラス包装など、プラスチック包装に代わる再利用可能で環境に優しい包装への需要が、ガラス包装セグメントの成長を牽引しています。消費者の習慣の変化と可処分所得の増加が産業の拡大を促進すると予想されます。新興国におけるアルコール消費量は増加しており、これがこのセグメントを後押ししています。アルコール飲料のプレミアム化が進み、クラフトビールのような独創的なアルコール飲料に対する消費者の需要が高まっていることから、新興国市場の発展が期待されています。
  • ガラスは強度や品質を損なうことなく完全にリサイクルされます。リサイクルされたガラス瓶のほとんどは、新しいガラス瓶の製造に使用されます。ワイン包装における重要性の高まりと旺盛な市場需要により、ガラス容器のニーズは増加すると予測されます。
  • 酒類メーカーのボトルに再生ガラスが使用される割合は、包装に再生資源を使用する意識が高まるにつれて大きくなっています。スウェーデンのプレミアムウォッカブランドであるアブソルート社は、リサイクルガラスを41%使用した限定デザインを発表し、包装廃棄物の削減に取り組んでいます。
  • バッグ・イン・ボックス(BIB)は、人々の購買行動、ライフスタイル、人口統計、飲酒機会の変化により、ワイン産業の人気動向として浮上してきました。現在ボトルワインの消費者の多くがBIBカテゴリーに移行しており、箱入りワインが提供する品質、実用性、手頃な価格、開封後もワインの鮮度が保たれることに、新たな顧客が引き込まれています。加えて、箱入りワインは持続可能性と環境面でもメリットがあり、市場と消費者がより環境に優しい決断をするために不可欠です。ワイン・カテゴリーにおいて、ガラス包装は常に不釣り合いな市場シェアを誇ってきたため、この動向は最終的にガラス包装の市場シェアを大幅に低下させる可能性があります。
  • SIBA-Society of Independent Brewers, UKによると、缶ビール、瓶ビール、樽生ビールが増加する一方で、樽生ビールの生産量は2021年に31%減少します。これは、COVID-19の大流行による英国内のパブの営業停止に対応したものと考えられます。しかし、2022年にはガラスの包装タイプも3%減少しました。

英国が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 包装市場は、rPETや紙ベースの包装など、環境に優しい包装を採用する傾向が高まっているため、全体的に拡大しています。飲料メーカーは、使い捨てプラスチックとその環境への影響に対する社会的認識が高まる中、自分たちの役割を果たしているように見せかけようと躍起になっています。使い捨てプラスチックに関する規制はすでに法制化され、英国では2023年に施行される予定であるため、飲料メーカーは包装の環境負荷を下げるという点で先手を打つことができると予想されます。
  • 革新的な企業は、軟質包装市場の拡大に伴い、軟質なフォーマットを使って既存の産業に課題する機会に目を光らせています。アルコール飲料は、この動向に注目している最も新しいビジネスのひとつであり、スパウトパウチはクールなタッチを加え、すでにミレニアル世代を魅了しています。
  • ミレニアル世代の嗜好は、最も強力な消費者購買グループの1つとして重要性を増しています。ミレニアル世代は、その携帯性の向上と軽量化により、軟質な包装を好むことが示されています。アルコールパウチは、軽量で携帯性に優れているため、ガラス瓶よりもはるかに柔軟な構造を持っています。
  • 革新的で魅力的な包装は、全体的な体験を向上させるため、企業はオンラインでも顧客を引き付けることができるギフト用の新しいデザインや包装を探しています。
  • Independent Retail Newsによると、Stella Artoisは2022年現在、英国(英国)で最も売れているビールブランドです。Stella Artoisはビールを販売することで、2022年4月までの12ヶ月間で2億4,600万英ポンド以上を稼いです。Budweiserは2022年に1億6,470万英ポンド相当のビールを販売し、小売売上高で第2位となりました。

欧州のアルコール飲料包装産業概要

アルコール飲料包装ソリューションを提供する企業が複数存在することで、市場競争は激化しています。そのため、多くの企業が拡大戦略を展開することで、市場の結束が強まる可能性があります。

  • 2023年1月-イタリアの消費者は、ワインと蒸留酒の欧州eラベルプラットフォームであるU-LabelとイタリアのGiunkoとの提携により、製品包装とリサイクルに関するデジタル情報にアクセスできるようになります。2023年1月1日からイタリアで販売されるワインと蒸留酒は、製品包装の識別と分類、または使用されている包装資材のタイプと廃棄方法を消費者に開示しなければならないです。イタリアの規制当局は、ボトルに記載されたQRコードをスマートフォンでスキャンすることでアクセスできるeラベルを通じて、メーカーがこの情報をデジタルで提供することを許可しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 消費者の高い購買力
    • アルコール飲料消費の増加
  • 市場課題
    • 環境と持続可能性への懸念の高まり
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 一次材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • アルコール製品別
    • ワイン
    • スピリッツ
    • ビール
    • レディトゥドリンク(RTD)
    • その他のアルコール飲料
  • 製品タイプ別
    • プラスチックボトル
    • ガラス瓶
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ドイツ
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • Ball Corporation
    • United Bottles & Packaging
    • Ardagh Group SA
    • WestRock LLC
    • Crown Holdings Incorporated
    • Owens-Illinois(O-I)Inc.
    • Encore Glass
    • Brick Packaging, LLC
    • Berry Global Inc.
    • IntraPac International LLC

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 56781

The Europe Alcoholic Drinks Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The demand for alcoholic drinks is anticipated to rise in the United Kingdom, Italy, Germany, and Finland, which will help the packaging industry in Europe expand. Manufacturers of alcoholic beverage packaging in Europe benefit from the rising trend of alcohol use during social gatherings since it opens up new business prospects. In Europe, young consumers are becoming more accustomed to drinking beer and wine.
  • Glass is a popular choice for packaging since it does not react with the chemicals in drinks and, as a result, protects the scent, strength, and flavor of these beverages. Packaging materials like glass are anticipated to be in high demand. As a result, glass bottles are used for packaging the majority of beer sales. Throughout the forecast, this tendency is anticipated to persist. Since glass packaging is entirely recyclable, it is a desirable packaging choice for sustainability.
  • The increased acceptability of cans among young customers led to significant demand for aluminum can packaging from canned wine and beer producers. This tendency has been progressively pushed by a substantial cultural shift since millennials are enthusiastic consumers of various wine forms that provide convenience.
  • Craft positioning is becoming more significant across alcoholic beverages as customers choose to drink less but better, pushing firms to use packaging to communicate their message. This may be seen in the increase in beverage packaging, such as metal beverage cans for beer and glass bottles with cork closures for alcohol.
  • The COVID-19 epidemic did not affect total alcohol consumption; beer and wine sales increased while hard liquor sales decreased. Budget and mid-range spirits increased in demand, while high-end super-premium and ultra-premium spirits saw a decline in demand. There have been significant increases in the demand for wholesale wine and beer as people cut back on socializing and spend more time at home. Consumers are paying more for each bottle than before the epidemic.

Europe Alcoholic Drinks Packaging Market Trends

Glass Packaging is Expected to have a Major Share in the market

  • The demand for reusable and environmentally friendly alternatives to plastic packaging, such as glass packaging, is driving the growth of the glass packaging sector. It is anticipated that changing consumer habits and rising disposable incomes will propel industry expansion. Alcohol consumption in emerging economies is rising, which is helping the sector. Western markets are expected to develop due to the rising premiumization of alcoholic beverages and rising consumer demand for creative alcoholic beverages like craft beer.
  • Glass is completely recycled without sacrificing its strength or quality. Most recycled glass bottles are used in the manufacture of new glass bottles. Due to its growing significance in wine packaging and strong market demand, the need for glass containers is projected to increase.
  • A greater proportion of recycled glass is being utilized in liquor makers' bottles as they become more aware of employing recycled resources in their packaging. Absolut, a premium vodka brand from Sweden, has pledged to reduce packaging waste by introducing a limited-edition design composed of 41% recycled glass.
  • Bag-in-Box (BIB) has emerged as a popular trend in the wine industry due to changes in people's purchasing behaviors, lifestyles, demography, and occasions for drinking. Numerous current bottled wine consumers have switched to the BIB category, and new customers have been drawn in by the quality, practicality, and affordability that boxed wine offers and the wine's continued freshness after opening. Additionally, boxed wine offers advantages for sustainability and the environment, which are essential for the market and consumers to make more eco-friendly decisions. Since glass packaging has consistently had a disproportionate market share in the wine category, this trend could eventually cause glass packaging to lose considerable market share.
  • According to SIBA - Society of Independent Brewers, UK, beer production in casks declined by 31% in 2021 while canned, bottled, and keg beer increased. This is likely a response to the shutdowns of pubs in the UK because of the COVID-19 pandemic. However, in 2022 the packaging type for glass too decreased by 3%.

The United Kingdom is Expected to Hold Significant Market Share

  • The packaging market is expanding overall due to the rising trend of adopting environmentally friendly packaging, such as rPET, paper-based packaging, etc. Drink manufacturers are eager to appear to be doing their part as public awareness of single-use plastics, and their environmental impact grows. Drink companies are anticipated to do well to be ahead of the curve when it comes to lowering the environmental impact of their packaging, as regulations on single-use plastics have already been voted into law and will be implemented in the UK in 2023.
  • Innovative firms keep an eye out for opportunities to use flexible formats to challenge established industries as the flexible packaging market expands. Alcohol is one of the newest businesses to notice the trend, with spout pouches adding a cool touch that's already attracting the millennial demographic.
  • Millennials' preferences are becoming more significant as one of the most powerful consumer purchasing groups. Millennials have been shown to prefer flexible packaging due to its enhanced portability and lighter weight. Alcohol pouches have a far more flexible structure than glass bottles because of their lighter weight and portability.
  • Alcohol Gifting is a rising trend in the UK, innovative and appealing packaging adds to the overall experience, and hence companies are looking for new designs and packaging for gifting purposes that can attract customers online as well.
  • According to Independent Retail News, Stella Artois was the top-selling beer brand in the United Kingdom (UK) as of 2022. By selling beer, Stella Artois made over 246 million British pounds in the 12 months that ended in April 2022. Budweiser sold 164.7 million British pounds worth of beer in 2022, ranking second in terms of retail revenue.

Europe Alcoholic Drinks Packaging Industry Overview

The availability of several players providing packaging solutions for alcoholic beverages has intensified the competition in the market. Therefore, the market could be more cohesive, with many companies developing expansion strategies.

  • January 2023 - Consumers in Italy will have access to digital information regarding product packaging and recycling owing to a partnership between U-Label, the European e-label platform for wines and spirits, and the Italian company Giunko. Wines and spirits sold in Italy starting on January 1, 2023, must disclose to consumers the identification and categorization of the product packaging or the type of packaging materials used and how they should be disposed of. Italian regulators permit manufacturers to provide this information digitally via an e-label that may be accessed by scanning a QR code with a smartphone on the bottle.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 High Purchasing Power of Consumers
    • 4.4.2 Increasing Consumption of Alcoholic Drinks
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Increasing Environmental and Sustainability Concerns
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Primary Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Alcoholic Products
    • 5.2.1 Wine
    • 5.2.2 Spirits
    • 5.2.3 Beer
    • 5.2.4 Ready-to-drink (RTD)
    • 5.2.5 Other Types of Alcoholic Beverages
  • 5.3 By Product Type
    • 5.3.1 Plastic Bottles
    • 5.3.2 Glass Bottles
    • 5.3.3 Metal Cans
    • 5.3.4 Cartons
    • 5.3.5 Pouches
    • 5.3.6 Other Product Types
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 France
    • 5.4.3 Italy
    • 5.4.4 Germany
    • 5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Ball Corporation
    • 6.1.3 United Bottles & Packaging
    • 6.1.4 Ardagh Group SA
    • 6.1.5 WestRock LLC
    • 6.1.6 Crown Holdings Incorporated
    • 6.1.7 Owens-Illinois (O-I) Inc.
    • 6.1.8 Encore Glass
    • 6.1.9 Brick Packaging, LLC
    • 6.1.10 Berry Global Inc.
    • 6.1.11 IntraPac International LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET