デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1602616

アルコール包装市場:素材タイプ別、用途別-2025-2030年の世界予測

Alcohol Packaging Market by Material Type (Glass, Metal, Paper & Paperboard), Application (Beer, Spirits, Wine) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 195 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
アルコール包装市場:素材タイプ別、用途別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アルコール包装市場は、2023年に250億2,000万米ドルと評価され、2024年には264億4,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 5.75%で成長し、2030年には370億1,000万米ドルに達すると予測されています。

アルコール包装とは、アルコール飲料を封入するための容器や素材の設計と製造のことで、保存という主な機能だけでなく、消費者へのアピールやブランド・アイデンティティを高める役割も果たします。アルコール包装の必要性は、製品の完全性を維持し、輸送の安全性を確保し、ブランドの差別化を高め、法的基準を遵守し、消費者の嗜好に応える必要性から生じています。アルコール包装の用途はボトル、缶、カートン、樽に及び、最終用途はビール、ワイン、スピリッツ、レディ・トゥ・ドリンク・カクテルなど多様なアルコール飲料に及んでいます。市場成長は、プレミアム飲料やクラフト飲料に対する消費者需要の高まり、パッケージングの持続可能性に関する規制圧力、素材イノベーションの先進化、差別化されたブランドや美観への注目の高まりといった要因に大きく影響されています。環境に優しいパッケージング・ソリューションへの傾斜の高まりは、注目すべき機会を示しています。企業は、消費者と環境の期待に沿うために、生分解性、リサイクル可能、または再利用可能な代替パッケージングの開発に投資すべきです。さらに、ユーザーとのインタラクションや製品追跡を強化する技術を統合したスマート包装イノベーションも有望な機会となっています。しかし、原材料コストの変動、各地域での厳しい規制遵守ニーズ、廃棄物発生に関する環境問題などの課題は、市場の成長を阻害する可能性があります。戦略的な対策としては、包装にデジタル・コンポーネントを統合するためのハイテク企業との協力関係の促進や、リサイクルと持続可能性の実践に関する消費者教育への関与が挙げられます。イノベーションに最適な分野としては、輸送の影響を軽減する軽量素材の探求、消費者の関与を高めるための拡張現実(AR)または仮想現実(VR)パッケージング・ソリューションの実験、パーソナライズされたパッケージング体験のためのAIの活用などが挙げられます。アルコール包装市場はダイナミックで、技術進化、持続可能性への関心の高まり、消費者の期待の移り変わりを特徴としており、利害関係者の機敏な適応と戦略的先見性が求められます。

主な市場の統計
基準年[2023] 250億2,000万米ドル
予測年[2024] 264億4,000万米ドル
予測年[2030] 370億1,000万米ドル
CAGR(%) 5.75%

市場力学:急速に進化するアルコール包装市場の主要市場インサイトを公開

アルコール包装市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネスチャンスの獲得を行うことができます。こうした動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 都市化の進展と消費者のアルコール可処分所得の増加
    • フレーバーアルコールの入手可能性により、アルコール飲料を求める消費者が増加
    • 製品の長期保存の必要性
  • 市場抑制要因
    • 製造コストの高さ
  • 市場機会
    • プレミアム製品と魅力的なデザインのパッケージの開発
    • 環境問題を緩和するための持続可能な包装のための広範な研究開発
  • 市場の課題
    • 政府による包装に関する厳しい規制

ポーターの5つの力:アルコール包装市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターの5つの力フレームワークは、市場情勢の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することで、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:アルコール包装市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、アルコール包装市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析アルコール包装市場における競合情勢の把握

アルコール包装市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスアルコール包装市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、アルコール包装市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨アルコール包装市場における成功への道筋を描く

アルコール包装市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 都市化の進行と消費者のアルコール可処分所得の増加
      • フレーバーアルコールの入手可能性により、アルコール飲料の消費者がさらに増加
      • 製品の保存期間を長くする必要性
    • 抑制要因
      • 生産コストが高い
    • 機会
      • プレミアムな製品と魅力的なパッケージデザインの開発
      • 環境問題を緩和するための持続可能なパッケージングに関する広範な研究開発
    • 課題
      • 政府による包装に関する厳しい規制
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 アルコール包装市場素材タイプ別

  • ガラス
  • 金属
  • 紙・板紙
  • プラスチック

第7章 アルコール包装市場:用途別

  • ビール
  • スピリッツ
  • ワイン

第8章 南北アメリカのアルコール包装市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のアルコール包装市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのアルコール包装市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • Ardagh Group
  • Ball Corporation
  • Berry Global, Inc.
  • Brown-Forman Corporation
  • Constellation Brands Inc.
  • Crown Holdings, Inc.
  • G3 Enterprises
  • Liqui-Box Corporation by DuPont de Nemours, Inc.
  • Molson Coors Beverage Company
  • Nampak Ltd.
  • O-I Group
  • Vidrala S.A.
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. ALCOHOL PACKAGING MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. ALCOHOL PACKAGING MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. ALCOHOL PACKAGING MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. ALCOHOL PACKAGING MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. ALCOHOL PACKAGING MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY GLASS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY METAL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY PAPER & PAPERBOARD, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY PLASTIC, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY BEER, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY SPIRITS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY WINE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. AMERICAS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. AMERICAS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. ARGENTINA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. ARGENTINA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. BRAZIL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. BRAZIL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. CANADA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. CANADA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. MEXICO ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. MEXICO ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. UNITED STATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. UNITED STATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. ASIA-PACIFIC ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. ASIA-PACIFIC ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. AUSTRALIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. AUSTRALIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. CHINA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. CHINA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. INDONESIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. INDONESIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. JAPAN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. JAPAN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. MALAYSIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. MALAYSIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. PHILIPPINES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. PHILIPPINES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SINGAPORE ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SINGAPORE ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. SOUTH KOREA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. SOUTH KOREA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. TAIWAN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. TAIWAN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. THAILAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. THAILAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. VIETNAM ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. VIETNAM ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. DENMARK ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. DENMARK ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. EGYPT ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. EGYPT ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FINLAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FINLAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. FRANCE ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. FRANCE ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. GERMANY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. GERMANY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ISRAEL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ISRAEL ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. ITALY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. ITALY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NETHERLANDS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NETHERLANDS ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NIGERIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NIGERIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. NORWAY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. NORWAY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. POLAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. POLAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. QATAR ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. QATAR ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. RUSSIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. RUSSIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SAUDI ARABIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SAUDI ARABIA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SOUTH AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SOUTH AFRICA ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SPAIN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SPAIN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWEDEN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWEDEN ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. SWITZERLAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. SWITZERLAND ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. TURKEY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. TURKEY ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED ARAB EMIRATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED ARAB EMIRATES ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. UNITED KINGDOM ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY MATERIAL TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. UNITED KINGDOM ALCOHOL PACKAGING MARKET SIZE, BY APPLICATION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. ALCOHOL PACKAGING MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 103. ALCOHOL PACKAGING MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-4369010659AC

The Alcohol Packaging Market was valued at USD 25.02 billion in 2023, expected to reach USD 26.44 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 5.75%, to USD 37.01 billion by 2030.

Alcohol packaging refers to the design and production of containers and materials used to encase alcoholic beverages, serving not only the primary function of preservation but also enhancing consumer appeal and brand identity. The necessity of alcohol packaging arises from the need to maintain product integrity, ensure safety in transport, enhance brand differentiation, comply with legal standards, and meet consumer preferences. Applications of alcohol packaging span across bottles, cans, cartons, and kegs, with an end-use scope covering a diverse array of alcoholic beverages like beer, wine, spirits, and ready-to-drink cocktails. Market growth is significantly influenced by factors such as rising consumer demand for premium and craft beverages, regulatory pressures on packaging sustainability, advancements in material innovation, and an amplified focus on differentiating branding and aesthetics. The increasing inclination towards eco-friendly packaging solutions presents noteworthy opportunities; companies should invest in developing biodegradable, recyclable, or reusable packaging alternatives to align with consumer and environmental expectations. Furthermore, smart packaging innovations, integrating technology for enhanced user interaction or product tracking, also stand as a promising opportunity. However, challenges such as fluctuating raw material costs, stringent regulatory compliance needs across different regions, and environmental concerns regarding waste generation can impede market growth. Strategic measures should include fostering collaborations with tech firms to integrate digital components into packaging and engaging in consumer education about recycling and sustainability practices. The best areas for innovation include exploring lightweight materials that reduce transportation impacts, experimenting with augmented reality (AR) or virtual reality (VR) packaging solutions to boost consumer engagement, and leveraging AI for personalized packaging experiences. The alcohol packaging market is dynamic, characterized by technological evolution, increased sustainability focus, and shifting consumer expectations, requiring agile adaptation and strategic foresight from stakeholders.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 25.02 billion
Estimated Year [2024] USD 26.44 billion
Forecast Year [2030] USD 37.01 billion
CAGR (%) 5.75%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Alcohol Packaging Market

The Alcohol Packaging Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Increasing urbanization coupled with rise in disposable income for alcohol among consumers
    • Availability of flavored alcohol attracts more consumers for alcoholic drinks
    • Need for longer shelf-life of the product
  • Market Restraints
    • High cost of production
  • Market Opportunities
    • Development of premium products and attractive designs in packaging
    • Extensive research and development for sustainable packaging to mitigate environmental concerns
  • Market Challenges
    • Strict regulations for packaging from governments

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Alcohol Packaging Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Alcohol Packaging Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Alcohol Packaging Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Alcohol Packaging Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Alcohol Packaging Market

A detailed market share analysis in the Alcohol Packaging Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Alcohol Packaging Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Alcohol Packaging Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Alcohol Packaging Market

A strategic analysis of the Alcohol Packaging Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Alcohol Packaging Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Anheuser-Busch InBev SA/NV, Ardagh Group, Ball Corporation, Berry Global, Inc., Brown-Forman Corporation, Constellation Brands Inc., Crown Holdings, Inc., G3 Enterprises, Liqui-Box Corporation by DuPont de Nemours, Inc., Molson Coors Beverage Company, Nampak Ltd., O-I Group, and Vidrala S.A..

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Alcohol Packaging Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Material Type, market is studied across Glass, Metal, Paper & Paperboard, and Plastic.
  • Based on Application, market is studied across Beer, Spirits, and Wine.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing urbanization coupled with rise in disposable income for alcohol among consumers
      • 5.1.1.2. Availability of flavored alcohol attracts more consumers for alcoholic drinks
      • 5.1.1.3. Need for longer shelf-life of the product
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost of production
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Development of premium products and attractive designs in packaging
      • 5.1.3.2. Extensive research and development for sustainable packaging to mitigate environmental concerns
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Strict regulations for packaging from governments
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Alcohol Packaging Market, by Material Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Glass
  • 6.3. Metal
  • 6.4. Paper & Paperboard
  • 6.5. Plastic

7. Alcohol Packaging Market, by Application

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Beer
  • 7.3. Spirits
  • 7.4. Wine

8. Americas Alcohol Packaging Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Alcohol Packaging Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Alcohol Packaging Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • 2. Ardagh Group
  • 3. Ball Corporation
  • 4. Berry Global, Inc.
  • 5. Brown-Forman Corporation
  • 6. Constellation Brands Inc.
  • 7. Crown Holdings, Inc.
  • 8. G3 Enterprises
  • 9. Liqui-Box Corporation by DuPont de Nemours, Inc.
  • 10. Molson Coors Beverage Company
  • 11. Nampak Ltd.
  • 12. O-I Group
  • 13. Vidrala S.A.