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市場調査レポート
商品コード
1666314
アジア太平洋の冷凍ポテト市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、エンドユーザー別Asia Pacific Frozen Potato Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type (French Fries, Hash Brown, Shaped, Mashed, Battered/Cooked, Topped/Stuffed, and Others) and End User (Residential and Commercial) |
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アジア太平洋の冷凍ポテト市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2025年01月13日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の冷凍ポテト市場は、2023年に141億4,183万米ドルとなり、2031年までには214億8,438万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは5.4%と推定されます。
コールドチェーンインフラの進歩がアジア太平洋の冷凍ポテト市場を牽引
予冷、冷蔵保管、冷蔵輸送からなるコールドチェーンは、ポストハーベスト処理チェーンの柱の一つです。コールドチェーンは、あらゆるポストハーベスト産業(先進国、開発途上国を問わず)のバックボーンであり、食品ロスを削減するために不可欠な一連の技術とみなされています。さらに、コールドチェーンロジスティクスは、冷凍食品の市場シェアを高めようとする国にとって不可欠なものであることが証明されています。コールドチェーンインフラは近年大幅に増加しています。例えば、国際冷蔵協会(IIR)とグローバルコールドチェーンアライアンス(GCCA)の報告書によると、2020年の世界の冷蔵倉庫の総容量は7億1,900万立方メートルに増加し、これは2018年に報告された容量よりも16.7%大きいです。また、新興国におけるコールドチェーン容量の拡大は国ごとに異なります。主要市場のサービスプロバイダーは、競争に勝ち残り、世界中で効率性、完全性、安全性を維持するために、常に技術を改善しています。例えば、ベンダーは危害分析重要管理点(HACCP)やRFID技術を導入し、小口出荷の効率化を図っています。さらに、消費者に付加的なサービスを提供するため、マルチコンパートメント冷凍車の保有台数を拡大しています。
このように、コールドチェーンインフラの進歩は、アジア太平洋の冷凍ポテト市場プレーヤーにとって有利な機会として浮上しています。
アジア太平洋の冷凍ポテト市場概要
中国の消費者の食生活の選好とパターンは、ライフスタイルが徐々にテンポの速いものになったことから変化しています。さらに、可処分所得も増加しています。所得の増加と食習慣の変化に伴い、冷凍ポテトを含む加工食品の消費量は着実に増加しています。中国は世界有数のジャガイモ生産国です。米国農務省(USDA)によると、2021年の中国の生鮮ジャガイモ生産量は9,900万トンで、2020年から3%増加しました。このように、安価な労働力と資源で豊富な原材料を入手できることから、冷凍ポテトメーカーは中国での製造拠点を拡大する必要に迫られています。これはさらに、中国の顧客に国際的な冷凍ポテト・ブランドへの幅広いアクセスを提供すると予想されます。これらすべての要因が、予測期間中の中国の冷凍ポテト市場の開拓を後押しすると期待されています。
アジア太平洋の冷凍ポテト市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋の冷凍ポテト市場のセグメンテーション
アジア太平洋の冷凍ポテト市場は、製品タイプ、エンドユーザー、国に分類されます。
製品タイプ別では、アジア太平洋の冷凍ポテト市場は、フライドポテト、ハッシュブラウン、成形済み、マッシュ、衣付き/調理済み、トッピング/詰め物、その他に区分されます。2023年のアジア太平洋の冷凍ポテト市場シェアでは、フライドポテトセグメントが最大のシェアを占めました。
エンドユーザーの観点では、アジア太平洋の冷凍ポテト市場は住宅用と商業用に二分されます。2023年のアジア太平洋の冷凍ポテト市場では、商業セグメントがより大きなシェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋の冷凍ポテト市場は中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、ASEAN、その他アジア太平洋に区分されます。中国セグメントは2023年にアジア太平洋の冷凍ポテト市場で最大のシェアを占めました。
Agristo NV、Aviko BV、Bart's Potato Co、Farm Frites International BV、Godrej Agrovet Ltd、Greenyard NV、Himalaya Food International Ltd、JR Simplot Co、Kipco Damaco NV、Kraft Heinz Co、Lamb Weston Holdings Inc、McCain Foods Ltd、Rairandev Golden Fries Pty Ltdは、アジア太平洋の冷凍ポテト市場で事業を展開している主要企業です。
The Asia Pacific frozen potato market was valued at US$ 14,141.83 million in 2023 and is expected to reach US$ 21,484.38 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.4% from 2023 to 2031.
Advancement in Cold Chain Infrastructure Drives Asia Pacific Frozen Potato Market
The cold chain, which consists of pre-cooling, refrigerated storage, and refrigerated transport, is one of the pillars of the postharvest handling chain. It is regarded as the backbone of any postharvest industry (developed or developing) and an essential set of technologies for reducing food losses. In addition, cold chain logistics have proven to be a critical necessity for any country seeking to enhance its frozen food market share. Cold chain infrastructure has increased significantly in recent years. For instance, according to the International Institute of Refrigeration (IIR) and the Global Cold Chain Alliance (GCCA) report, the total capacity of refrigerated warehouses globally increased to 719 million cubic meters in 2020 which is 16.7% greater than the capacity reported in 2018. In addition, the expansion of cold chain capacity in emerging countries differs for each country. The expansion of cold chain capacity in emerging countries varies for each country. Major market service providers are constantly improving their technologies to stay ahead of the competition and maintain efficiency, integrity, and safety across the globe. For instance, vendors have implemented Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) and RFID technology to improve efficiency with smaller shipments. In addition, they are expanding their multi-compartment refrigerated vehicle fleets to provide additional services to consumers.
Thus, advancements in cold chain infrastructure are emerging as a lucrative opportunity for the Asia Pacific frozen potato market players.
Asia Pacific Frozen Potato Market Overview
The dietary preferences and patterns of Chinese consumers have changed since lifestyles have gradually become fast-paced. Additionally, disposable incomes have been increasing. The consumption of processed food products including frozen potatoes has been rising steadily, in line with income growth and changing eating habits. China is among the leading producers of potatoes in the world. According to the United States Department of Agriculture (USDA), fresh potato production in China accounted for 99 million metric tons in 2021, up by 3% from 2020. Thus, the availability of an abundance of raw materials with cheap labor and resources is compelling frozen potato manufacturers to expand their manufacturing base in China. This, further, is expected to provide wider access to international frozen potato brands to Chinese customers. All these factors are expected to aid the development of the frozen potato market in China over the forecast period.
Asia Pacific Frozen Potato Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Frozen Potato Market Segmentation
The Asia Pacific frozen potato market is categorized into product type, end user, and country.
By product type, the Asia Pacific frozen potato market is segmented into French fries, hash brown, shaped, mashed, battered/cooked, topped/stuffed, and others. The French fries segment held the largest share of the Asia Pacific frozen potato market share in 2023.
In terms of end user, the Asia Pacific frozen potato market is bifurcated into residential and commercial. The commercial segment held a larger share of the Asia Pacific frozen potato market in 2023.
Based on country, the Asia Pacific frozen potato market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, ASEAN, and the Rest of Asia Pacific. China segment held the largest share of Asia Pacific frozen potato market in 2023.
Agristo NV; Aviko BV; Bart's Potato Co; Farm Frites International BV; Godrej Agrovet Ltd; Greenyard NV; Himalaya Food International Ltd; JR Simplot Co; Kipco Damaco NV; Kraft Heinz Co; Lamb Weston Holdings Inc; McCain Foods Ltd; and Rairandev Golden Fries Pty Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific frozen potato market.