|
市場調査レポート
商品コード
1666313
北米の冷凍ポテト市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、エンドユーザー別North America Frozen Potato Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type (French Fries, Hash Brown, Shaped, Mashed, Battered/Cooked, Topped/Stuffed, and Others) and End User (Residential and Commercial) |
||||||
|
北米の冷凍ポテト市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - 製品タイプ別、エンドユーザー別 |
出版日: 2025年01月13日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即納可能
![]() |
北米の冷凍ポテト市場は、2023年に237億3,353万米ドルとなり、2031年までには350億2,470万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは5.0%と推定されます。
クイックサービスレストラン(QSR)の拡大が北米の冷凍ポテト市場を牽引
ファストフードやクイックサービス・レストランは、今や消費者にとって時代のニーズとなっています。ペースの速いライフスタイルのため、人々はますます利便性を優先するようになっています。さらに、共働き家庭や単身世帯の増加により、人々は私生活に十分な時間を割けなくなっています。そのため、利便性が高く、時間と労力を節約できる商品を求めるようになっています。ファーストフード店やクイックサービスレストラン(QSR)は、大量生産された商品を短時間で提供し、消費者に大きな利便性を提供しています。これらのレストランが人気を博しているのは、非常に短時間で様々な料理を手頃な価格で提供しているからです。消費者は今、食事に利便性と迅速なサービスを求めています。クイックサービス・レストランは、座って食事ができ、ドライブスルー、テイクアウト、宅配など、消費者の現代的なライフスタイルに合った数多くのサービスを提供しているため、消費者のニーズに応えています。こうしたクイックサービスレストラン(QSR)の成長と拡大により、冷凍ポテトの需要も増加しています。冷凍フライドポテト、ハッシュ・ブラウン、成形ポテト、詰め物・トッピング・ポテトのような製品は、冷凍ポテトは準備に時間がかからず使いやすいため、QSRで主に求められています。このため、QSRは消費者に素早く料理を提供することができ、これがクイックサービスレストランの主な強みとなっています。
北米の冷凍ポテト市場概要
北米の冷凍ポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は、コンビニエンス食品の消費の増加と、多忙なライフスタイルによる労働人口の需要の急増により、冷凍ポテトの有力市場となっています。さらに、間食傾向の高まりによる若年層の冷凍ポテト需要の増加が、米国の市場成長を後押ししています。
消費者の選好の進化と衝動的な購入は、予測期間中に冷凍ポテトの需要を促進すると予測されます。フライドポテトのような冷凍ポテトは米国の若年層に高い人気があり、この動向は同国の市場成長に新たな機会を提供しています。食品加工とサプライチェーン・マネジメントの進歩は、食品ユニット全体での冷凍ポテトの調達に役立っています。冷凍ポテトの需要急増に伴い、食品・飲料業界の多くのメーカーが冷凍ポテトを食品に組み込んでいます。これが米国の冷凍ポテト市場の成長を後押しすると期待されています。
北米の冷凍ポテト市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の冷凍ポテト市場セグメンテーション
北米の冷凍ポテト市場は、製品タイプ、エンドユーザー、国に分類されます。
製品タイプ別では、北米の冷凍ポテト市場はフレンチフライ、ハッシュブラウン、成形済み、マッシュ、衣付き/調理済み、トッピング/詰め物、その他に区分されます。2023年の北米の冷凍ポテト市場シェアでは、フライドポテトセグメントが最大シェアを占めました。
エンドユーザーの観点では、北米の冷凍ポテト市場は住宅用と商業用に二分されます。2023年の北米の冷凍ポテト市場では、商業セグメントが大きなシェアを占めました。
国別では、北米の冷凍ポテト市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国セグメントは2023年に北米の冷凍ポテト市場で最大のシェアを占めました。
Aviko BV、Bart's Potato Co、Farm Frites International BV、Greenyard NV、Himalaya Food International Ltd、JR Simplot Co、Kraft Heinz Co、Lamb Weston Holdings Inc、McCain Foods Ltdは北米の冷凍ポテト市場で事業を展開する主要企業です。
The North America frozen potato market was valued at US$ 23,733.53 million in 2023 and is expected to reach US$ 35,024.70 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.0% from 2023 to 2031.
Expansion of Quick Service Restaurants (QSRs) Fuels North America Frozen Potato Market
Fast-food and quick-service restaurants have now become the need of the hour for consumers. Due to the fast-paced lifestyle, people are increasingly prioritizing convenience. Moreover, due to the rising number of dual-income families and single-person households, people don't get enough time to focus on their personal lives. Therefore, they are seeking products that offer them convenience and help save their time and effort. Fast food restaurants and quick service restaurants (QSRs) offer mass-produced products in no time offering huge convenience to the consumers. These restaurants are becoming popular because they offer a variety of food in very less time and at affordable prices. Consumers now want convenience and quick service with their food. Quick-service restaurants cater to the needs of the consumers as they offer sit and dine, along with numerous services such as drive-thru, takeout, and home delivery, which suits the modern lifestyle of the consumers. Due to the growth and expansion of these quick-service restaurants or QSRs, the demand for frozen potatoes has also increased. Products like frozen French fries, hash browns, and shaped and stuffed/topped potatoes are mostly demanded by the QSRs because frozen potato requires less preparation time and is easy to use. This helps the QSRs to provide the consumers with their food quickly, which is the main strength of the quick-service restaurants.
North America Frozen Potato Market Overview
The North America frozen potato market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US is the prominent market for frozen potatoes due to the rising consumption of convenience food products and surging demand from the working population due to busy lifestyles. Moreover, increasing demand for frozen potatoes from the young age population due to the rising trend of snacking is propelling the market growth in the US.
The evolving taste of consumers and impulsive purchases are projected to propel the demand for frozen potatoes over the forecast period. Frozen potatoes, such as French fries, are highly popular among the young population in the US, and this trend offers new opportunities for market growth in the country. Advancements in food processing and supply chain management have helped in the procurement of frozen potatoes across food units. With the surging demand for frozen potatoes, many manufacturers in the food and beverage industry are incorporating frozen potatoes into their food products. This is expected to bolster the growth of the frozen potato market in the US.
North America Frozen Potato Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Frozen Potato Market Segmentation
The North America frozen potato market is categorized into product type, end user, and country.
By product type, the North America frozen potato market is segmented into French fries, hash brown, shaped, mashed, battered/cooked, topped/stuffed, and others. The French fries segment held the largest share of the North America frozen potato market share in 2023.
In terms of end user, the North America frozen potato market is bifurcated into residential and commercial. The commercial segment held a larger share of the North America frozen potato market in 2023.
Based on country, the North America frozen potato market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US segment held the largest share of North America frozen potato market in 2023.
Aviko BV; Bart's Potato Co; Farm Frites International BV; Greenyard NV; Himalaya Food International Ltd; JR Simplot Co; Kraft Heinz Co; Lamb Weston Holdings Inc; and McCain Foods Ltd are some of the leading companies operating in the North America frozen potato market.