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市場調査レポート
商品コード
1765006
北米の家庭用扇風機市場の2031年予測-地域別分析-製品タイプ別、流通チャネル別North America Household Fans Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type and Distribution Channel |
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北米の家庭用扇風機市場の2031年予測-地域別分析-製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即納可能
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北米の家庭用扇風機市場は、2023年に30億3,464万米ドルと評価され、2031年には45億7,513万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは5.3%と推定されます。
世帯数と住宅数の増加が北米の家庭用扇風機市場を牽引
住宅市場の成長は、人口増加、都市化動向、良好な経済状況など様々な要因によるものです。redfinによると、米国では2024年1月に販売された住宅数は284,121戸で、2023年1月に販売された住宅数を1.8%上回りました。住宅建設は民間部門の重要なコンポーネントです。2023年6月の季節調整済み年率は8,563億米ドルとなり、5月の8,486億米ドルから0.9%増加しました。2023年3月、政府はカナダ全土で少なくとも10万戸の住宅建設を支援するため、29億6,000万米ドルの住宅促進基金を立ち上げました。米国国勢調査局によると、2023年11月の個人所有住宅数(季節調整済み年率)は156万戸で、2022年11月の143万戸に比べ9.3%増加しました。
国連の報告書によると、世界全体で約16億人が適切な住宅を持てずにおり、専門家はこの数が2030年までに30億人に増加すると予測しています。国連ハビタット(UN-Habitat)が述べているように、この30億人に住宅を供給するためには、世界は毎日9万6,000戸の手頃な価格の住宅を新たに建設する必要があります。新しく建設される住宅は、レジャー、娯楽、リラクゼーション・スペースを備えた広々としたリビング・エリアを、近代的な住宅設計の不可欠な要素として備えていることが多いです。住宅市場の成長により、民生用電子機器製品に対する需要は著しく高まっています。したがって、世帯数と住宅数の増加が世界の家庭用扇風機市場の成長を牽引しています。
北米の家庭用扇風機市場概要
北米は、家庭用扇風機市場の企業にとって最も重要な地域の1つです。この地域では、エネルギー効率の高い冷房オプションへのシフトが顕著であるためです。北米の家庭用扇風機市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。これらの国の消費者は、過剰なエネルギーの必要性を減らす経済的な家庭用冷房オプションを継続的に求めています。エアコンの過剰使用に加え、持続可能性が主要な関心事となり、家庭用扇風機の人気につながっています。同地域では、家庭用扇風機の費用対効果や耐久性、建設活動の活発化といった要因が市場成長にプラスの影響を与えています。住宅セグメントで家庭用扇風機が広く使用されていることも、北米の家庭用扇風機市場の成長を後押ししています。天井扇風機は、室内の空気を循環させて部屋全体にすきま風を起こすことができるため、家庭用扇風機の中で最も効果的なタイプであると考えられています。住宅リフォームへの支出が増加していることが、今後数年間の同地域の家庭用扇風機市場の主要動向と見られています。全米住宅建設業者協会(National Association of Home Builders)が2022年に実施した調査によると、新築住宅の購入者は平均で1万2,000米ドルをリフォームに、5,000米ドルを家具に、4,000米ドルを民生用電子機器製品に費やしています。エコフレンドリー扇風機は、消費者の光熱費節約に役立ちます。さらに、エネルギー効率とスマート技術の使用は、北米のにおける家庭用扇風機の採用を広範囲に推進しています。
北米の家庭用扇風機市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の家庭用扇風機市場セグメンテーション
北米の家庭用扇風機市場は、製品タイプ、流通チャネル、国に分類されます。
製品タイプ別に見ると、北米の家庭用扇風機市場は、天井扇風機、台座扇風機、テーブル扇風機、換気扇、壁掛け扇風機、その他に区分されます。2023年には天井扇セグメントが最大の市場シェアを占めています。
流通チャネルでは、北米の家庭用扇風機市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に分類されます。2023年には専門店セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、北米の家庭用扇風機市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米の家庭用扇風機市場シェアは米国が独占しました。
Honeywell International Inc、Lasko Products, LLC、Vornado Air, LLC、Panasonic Holdings Corp、Hunter Fan Co、Ozeri、SEG Products Inc、SEB SA、TOSHIBA CORPORATIONは北米の家庭用扇風機市場で事業を展開する主要企業です。
The North America household fans market was valued at US$ 3,034.64 million in 2023 and is expected to reach US$ 4,575.13 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.3% from 2023 to 2031.
Growing Number of Households and Residences Fuels North America Household Fans Market
The housing market growth is attributed to various factors such as population increase, urbanization trends, and favorable economic conditions. According to redfin, in the US, the number of houses sold in January 2024 was 284,121, which was 1.8% higher than the number of houses sold in January 2023. Residential construction is a crucial component of the private sector. It witnessed a noteworthy increase to a seasonally adjusted annual rate of US$ 856.3 billion in June 2023, marking a 0.9% rise from the revised May estimate of US$ 848.6 billion. In March 2023, the government launched the Housing Accelerator Fund worth US$ 2.96 billion to aid in the building of at least 100,000 homes across Canada. According to the US Census Bureau, in November 2023, the number of privately owned houses (at a seasonally adjusted annual rate) was 1.56 million units, a rise of 9.3% compared to 1.43 million units in November 2022.
According to a United Nations report, approximately 1.6 billion people globally lack adequate housing, and experts predict this number could increase to 3 billion by 2030. To provide housing for these 3 billion people, the world will need to construct 96,000 new affordable homes each day, as stated by UN-Habitat. Newly constructed homes often feature spacious living areas as integral components of modern residential designs, with leisure, entertainment, and relaxation spaces. The demand for home appliances is rising significantly due to the growing housing market. Thus, the growing number of households and residences drives the global household fans market growth.
North America Household Fans Market Overview
North America is one of the most significant regions for companies in the household fans market, as there has been a noticeable shift in this region toward energy-efficient cooling options. The household fans market in North America is segmented into the US, Canada, and Mexico. Consumers in these countries continuously seek economical household cooling options that reduce the need for excessive energy. Besides the excessive use of air conditioners, sustainability has become a primary concern, leading to the popularity of household fans. Factors such as the cost-effectiveness and durability of household fans and increased construction activity in the region positively impact the market growth. The widespread usage of household fans in the residential sector also fuels the North America household fan market growth. Ceiling fans are considered the most effective types of household fans as they can circulate air inside the room to create a draft throughout the room. The increasing spending on home renovation activities is seen to be the major trend for the household fan market in the region in the coming years. A study by the National Association of Home Builders in 2022 discovered that new home buyers spend on average US$ 12,000 on renovations, US$ 5,000 on furnishing, and US$ 4,000 on home appliances. Environmentally friendly fans help consumers save on utility bills. Moreover, energy efficiency and the use of smart technology are extensively driving the adoption of household fans in North America.
North America Household Fans Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Household Fans Market Segmentation
The North America household fans market is categorized into product type, distribution channel, and country.
Based on product type, the North America household fans market is segmented into ceiling fan, pedestal fan, table fan, exhaust fan, wall fan, and others. The ceiling fan segment held the largest market share in 2023.
In terms of distribution channel, the North America household fans market is categorized into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2023.
By country, the North America household fans market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America household fans market share in 2023.
Honeywell International Inc; Lasko Products, LLC; Vornado Air, LLC; Panasonic Holdings Corp; Hunter Fan Co; Ozeri; SEG Products Inc; SEB SA; and TOSHIBA CORPORATION are some of the leading companies operating in the North America household fans market.