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市場調査レポート
商品コード
1765007
アジア太平洋の家庭用扇風機の2031年市場予測-地域別分析-製品タイプ別、流通チャネル別Asia Pacific Household Fans Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type and Distribution Channel |
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アジア太平洋の家庭用扇風機の2031年市場予測-地域別分析-製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の家庭用扇風機市場は、2023年に57億7,926万米ドルと評価され、2031年には89億9,495万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは5.7%と推定されます。
eコマースチャネルを通じた民生用電子機器製品の販売増加がアジア太平洋の家庭用扇風機市場を押し上げる
eコマースサイト、オンライン市場、ソーシャルメディアなどのオンラインチャネルは、幅広い家庭用扇風機を求める消費者にとって主要なプラットフォームです。顧客はeコマースサイトを通じて、家庭用ファンを便利に閲覧・購入することができます。オンラインチャネルにより、メーカーや小売業者は世界の顧客基盤に到達し、市場リーチを拡大することができます。eコマースのウェブサイトは、家庭用扇風機の詳細な製品情報、仕様、設置ガイドを提供することで、顧客への技術情報の提供を保証しています。eコマースプラットフォーム上のユーザーレビューや評価は、製品の性能や顧客満足度に関する貴重な洞察を記載しています。
多くのeコマースプラットフォームは、家庭用扇風機とスマートホームエコシステムとの互換性を強調し、技術に詳しい消費者にアピールしています。スマートフォンとインターネットアクセスの普及は、eコマースプラットフォームのリーチを拡大した。物流と配送サービスの進歩により、eコマースプラットフォームは信頼性の高い配送を提供できるようになりました。オンラインショッピングは便利な体験を提供し、顧客は自宅にいながらにして商品を閲覧、比較、購入することができます。eコマースやオンライン流通チャネルを通じた民生用電子機器の販売は、オンラインショッピングが提供する利便性により増加しており、予測期間中、家庭用扇風機市場に有利な機会を創出すると予想されます。
アジア太平洋の家庭用扇風機市場概要
アジア太平洋の家庭用扇風機市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、インドネシア、シンガポール、ベトナム、その他のアジア太平洋のに区分されます。都市化の進展と中産階級の可処分所得の増加により、天井扇風機、台座扇風機、テーブル扇風機、壁掛け扇風機、換気扇などの家庭用ファンを含むモダンで便利な家庭用品の需要が高まっています。国際労働機関(ILO)によると、アジア太平洋の諸国の総所得は2021年に3.5%増加したが、中国は2021年に0.3%、2022年上半期に0.7%を維持した。また、中央・西アジアでは総所得が12.4%増加しました。さらに、同地域の世帯数の増加が、アジア太平洋の家庭用扇風機の需要を高める主要因となっています。アジア太平洋のには世界の人口の約3分の2が住んでおり、22億人以上の市民が主要都市に居住しています。同地域では、多くの消費者が手頃な価格でベーシックな家庭用扇風機を選ぶ傾向にあります。近年、中国、日本、韓国、インド、オーストラリアなどの新興国では、いくつかの動向が家庭用扇風機市場を形成しています。こうした動向のひとつが、多機能な家庭用扇風機への嗜好の高まりです。消費者は、複数のタスクをこなし、家庭内の効率化と省エネを促進する多機能製品を求めています。その結果、メーカーは革新的な家庭用扇風機を開発することで、こうした需要に応えてきました。2021年5月、天井扇風機カテゴリーにおけるインドの市場主要企業であるCrompton Greaves Consumer Electricals Ltd.は、IoT対応SilentPro Smart天井扇風機の新しい先進的なシリーズを発売しました。この新しい空力設計はActivBLDC技術で構成されており、静音性が2倍向上し、電気代が最大50%節約されます。さらに、スマート技術の統合は家庭用扇風機メーカーにとって重要な動向となっています。この動向は、アジア太平洋の消費者の間で家庭用扇風機への関心が高まっていることを反映しています。
アジア太平洋の家庭用扇風機市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋の家庭用扇風機市場のセグメンテーション
アジア太平洋の家庭用扇風機市場は、製品タイプ、流通チャネル、国別に分類されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋の家庭用扇風機市場は、天井扇風機、台座扇風機、テーブル扇風機、換気扇、壁掛け扇風機、その他に区分されます。2023年には、天井扇セグメントが最大の市場シェアを占めています。
流通チャネルでは、アジア太平洋の家庭用扇風機市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に分類されます。2023年には専門店セグメントが最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋の家庭用扇風機市場はオーストラリア、中国、インド、日本、韓国、ベトナム、インドネシア、シンガポール、その他のアジア太平洋のに区分されます。2023年のアジア太平洋の家庭用扇風機市場シェアは中国が独占しています。
Crompton Greaves Consumer Electricals Ltd、Honeywell International Inc、Vornado Air, LLC、Panasonic Holdings Corp、SEB SA、TOSHIBA CORPORATIONは、アジア太平洋の家庭用扇風機市場で事業を展開している主要企業の一部です。
The Asia Pacific household fans market was valued at US$ 5,779.26 million in 2023 and is expected to reach US$ 8,994.95 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.7% from 2023 to 2031.
Growing Sales of Home Appliances Through E-Commerce Channel Boost Asia Pacific Household Fans Market
Online channels such as e-commerce sites, online marketplace, and social media are major platforms for consumers seeking a wide range of household fans. Customers can browse and buy household fans through e-commerce websites conveniently. Online channels enable manufacturers and retailers to reach a global customer base and expand market reach. E-commerce websites ensure the provision of technical information to customers by offering detailed product information, specifications, and installation guides for household fans. User reviews and ratings on e-commerce platforms provide valuable insights into product performance and customer satisfaction.
Many e-commerce platforms highlight the compatibility of household fans with smart home ecosystems, appealing to tech-savvy consumers. The proliferation of smartphones and internet access has expanded the reach of e-commerce platforms. Advances in logistics and delivery services have made it possible for e-commerce platforms to offer reliable shipping. Online shopping offers a convenient experience and enables customers to browse, compare, and purchase products from the comfort of their homes. Sales of household appliances through e-commerce and online sales channels are rising owing to the convenience offered by online shopping, which is expected to create lucrative opportunities for the household fans market during the forecast period.
Asia Pacific Household Fans Market Overview
The household fans market in Asia Pacific is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Singapore, Vietnam, and the Rest of Asia Pacific. The rising urbanization and increasing disposable income of the middle-class population drive the demand for modern and convenient housewares, including household fans such as ceiling fans, pedestal fans, table fans, wall fans, exhaust fans, and others. According to the International Labor Organization (ILO), the total income of countries in Asia Pacific rose by 3.5% in 2021, whereas China held 0.3% in 2021 and 0.7% in the first half of 2022. Also, total income grew by 12.4% in Central and Western Asia. Further, the growing number of households in the region is a key factor bolstering the demand for household fans in Asia Pacific. Asia Pacific is home to nearly two-thirds of the world's population, with over 2.2 billion citizens residing in major cities. In the region, many consumers tend to opt for affordable and basic household fans. In recent years, several trends have shaped the household fans market in emerging countries such as China, Japan, South Korea, India, and Australia. One of these trends is the growing preference for multifunctional household fans. Consumers seek versatile products that perform multiple tasks, promoting efficiency and energy-saving in their household. As a result, manufacturers have responded to these demands by developing innovative household fans. In May 2021, Crompton Greaves Consumer Electricals Ltd., India's market leader in the ceiling fan category, launched a new advanced range of IoT-enabled SilentPro Smart ceiling fans. This new aerodynamic design consists of ActivBLDC technology making it two times more silent and saving up to 50% on electricity cost. Moreover, smart technology integration has been a critical trend for household fan manufacturers. This trend reflects a growing interest in household fans among consumers across Asia Pacific.
Asia Pacific Household Fans Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Household Fans Market Segmentation
The Asia Pacific household fans market is categorized into product type, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific household fans market is segmented into ceiling fan, pedestal fan, table fan, exhaust fan, wall fan, and others. The ceiling fan segment held the largest market share in 2023.
In terms of distribution channel, the Asia Pacific household fans market is categorized into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific household fans market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, Vietnam, Indonesia, Singapore, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific household fans market share in 2023.
Crompton Greaves Consumer Electricals Ltd; Honeywell International Inc; Vornado Air, LLC; Panasonic Holdings Corp; SEB SA; and TOSHIBA CORPORATION are some of the leading companies operating in the Asia Pacific household fans market.