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市場調査レポート
商品コード
1519902
中古トラックの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Used Truck - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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中古トラックの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の中古トラックの市場規模は、2024年に476億2,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.23%以上で成長し、2029年には610億9,000万米ドルに達すると予測されています。
中古トラックの世界市場は、近年著しい成長を遂げています。この成長には、建設、農業、eコマース活動の増加が拍車をかけています。中古トラックの価値提案は、世界の中古トラック市場を開拓する重要な原動力となっています。
新車トラックに比べて低コストであること、建設・物流産業全体で貨物需要が高まっていることから、中古トラックに対する需要は長年にわたって大きくなっています。しかしながら、トラックメーカーが提供するインセンティブや割引、新技術、(低価格で入手可能な)燃費効率、新型トラックのダウンタイムの少なさといった要因が、中古トラックよりも新型トラックを顧客が好むことにつながっています。
さらに、建設、農業、eコマース活動の増加は、資材輸送の需要を増大させ、その結果、過去3年間、世界中で中古トラックの販売が増加しました。中古トラックの価値提案は、中古トラック市場の成長に寄与する主要な要因です。
従って、中古トラックの価格低下とその運転品質の向上は、予測期間中、様々な顧客セグメントからの需要を押し上げると予想されます。
中古トラック市場における大型トラックの優位性は、物流、建設、大規模輸送などの主要産業における不可欠な役割に起因しています。例えば、2022年の世界のeコマース産業は、2021年のUSD 2805に対し、USD 2809と評価されました。今後数年間はCAGR 10%以上で成長し続けると予想されます。これらの車両は、重量物や大量の物品を、特に長距離にわたって移動させるために不可欠であり、これらの部門が効率的に機能するために不可欠です。多様で要求の厳しい作業を処理する能力により、好まれる選択肢となっています。
大型トラックは、軽トラックに比べて堅牢な構造と長寿命で知られています。この耐久性は中古市場において重要な要素であり、中古モデルであっても購入者に信頼できる性能を保証するからです。その製造品質は、厳しい使用や過酷な条件に耐えるように設計されており、重量物の運搬や輸送に依存するビジネスにとって価値ある投資となっています。
古い大型トラックの中古市場への流れは、技術の進歩や排ガス規制の強化によって促進され、古いモデルの回転を促しています。新型モデルはより燃費が良く、環境に適合しているため、旧型モデルは中古市場でより入手しやすく、手頃な価格になっています。このような力学により、大型トラックの安定供給が確保され、中古トラック市場における人気と優位性が維持されています。
アジア太平洋の中古トラック市場における急成長は、主に堅調な経済開拓と主要産業の拡大によって後押しされています。新興経済諸国から先進経済諸国まで多様な経済圏を特徴とするこの地域では、大型輸送を必要とする物流、建設、製造セクターの需要が拡大しています。特にインドやインドネシアなどの国々におけるインフラ整備の増加は、この需要をさらに加速させています。
これらの成長経済圏では、費用対効果と効率への注目が高まっていることも、中古トラック需要を後押ししています。発展途上諸国における予算の制約と信頼できる輸送ソリューションの必要性により、中古トラックはコストと性能のバランスがとれた魅力的な選択肢となっています。
アジア太平洋最大の市場である中国は、その巨大な製造基盤と世界貿易のハブとしての地位により、極めて重要な役割を果たしています。その広大な国土を横断する物資輸送のための広範な内需は、道路やインフラ開拓への多大な投資と相まって、中古トラックにとって格好の市場となっています。さらに、旧式で効率の悪いトラックから新型トラックへの買い替えを奨励する中国の政策は、活気ある中古市場を生み出し、この地域最大の市場としての地位を強化しています。
インドでも近年、中古車需要が急増しています。インド市場は主に、eコマースと物流の需要拡大、国全体のインフラ整備と建設プロジェクトの増加によって牽引されています。例えば、2022年6月、道路交通高速道路省は、ビハール州パトナとハジプルで13,585クローナ(17億米ドル)相当の15の国道プロジェクトを開通させました。このような大規模な新車購入は予算と費用がかさむため、大型商用車の需要が高まり、ひいては中古トラック需要の増加につながると予想されます。
このように、新興経済諸国により、アジア太平洋市場は今後数年間、中古トラック産業をリードしていくと予想されます。
中古トラック市場で事業を展開している主なプレーヤーは、Scania, Mercedes-Benz, Renault, Mascus, Volvo Trucksです。メーカーは、IoT、AI、スマートナビゲーションシステム、事故防止技術などの先進技術を取り入れることで、市場での競争力を維持するために新製品の投入に注力しています。
The Used Truck Market size is estimated at USD 47.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 61.09 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 5.23% during the forecast period (2024-2029).
The global market for used trucks has witnessed significant growth in recent times. This growth is fueled by increased construction, agriculture, and e-commerce activities, which have spurred the need for material transportation. Their value proposition is a key driver for developing the global used trucks market.
Owing to the low costs compared to the new trucks and rising freight demand across the construction and logistics industries, the demand for used trucks has been significant over the years. However, factors such as the incentives and discounts offered by the truck manufacturers, new technologies, fuel efficiency (available at a low price), and less downtime of new trucks lead to customers preferring new trucks over the used ones.
Moreover, the rise in construction, agriculture, and e-commerce activities has increased the demand for material transportation, resulting in increased sales of used trucks across the world over the past three years. The value proposition of used trucks is the key factor contributing to the growth of the used truck market.
Hence, reduced prices of used trucks and their increased operational quality are expected to boost demand from various customer segments during the forecast period.
The dominance of heavy-duty trucks in the used truck market can be attributed to their integral role in key industries such as logistics, construction, and large-scale transportation. For instance, in 2022, the e-commerce industry worldwide was valued at USD 2809, as compared to USD 2805 in 2021. It is expected to continue to grow with a CAGR of over 10% in the next few years. These vehicles are crucial for moving heavy and large quantities of goods, especially over long distances, which is vital for the efficient functioning of these sectors. Their ability to handle diverse and demanding tasks makes them a preferred choice.
Heavy-duty trucks are known for their robust construction and longer lifespan compared to lighter trucks. This durability is a significant factor in the used market, as it assures buyers of reliable performance even with pre-owned models. Their build quality is designed to withstand rigorous use and harsh conditions, making them a worthwhile investment for businesses that rely on heavy hauling and transportation.
The stream of older heavy-duty trucks into the used market is facilitated by advancements in technology and stricter emission regulations, which prompt the turnover of older models. Newer models are more fuel-efficient and environmentally compliant, making older versions more accessible and affordable in the used market. This dynamic ensures a steady supply of heavy-duty trucks, maintaining their popularity and dominance in the used truck market.
The Asia-Pacific (APAC) region's rapid growth in the used truck market is primarily fueled by the robust economic development and expansion of key industries. This region, characterized by a diverse range of economies from emerging to developed, sees a growing demand in the logistics, construction, and manufacturing sectors, which require heavy-duty transportation. The rise in infrastructure development, particularly in countries like India and Indonesia, further accelerates this demand.
The increasing focus on cost-effectiveness and efficiency in these growing economies also drives the demand for used trucks. Budget constraints and the need for reliable transportation solutions in developing countries make used trucks an attractive option, balancing cost with performance.
China, as the largest market in APAC, plays a pivotal role due to its massive manufacturing base and status as a global trade hub. Its extensive internal demand for transportation of goods across its vast geographical area, coupled with significant investments in road and infrastructure development, makes it a prime market for used trucks. Furthermore, China's policies that encourage the replacement of older, less efficient trucks with newer models have created a vibrant secondary market, reinforcing its position as the largest market in the region.
India has also witnessed a surge in demand for used cars in recent years. The market in India is primarily driven by the growing demand for e-commerce and logistics and the increasing infrastructure and construction projects across the country. For instance, in June 2022, the Ministry of Road Transport and Highways opened 15 national highway projects worth INR 13,585 crores (USD 1.7 billion) in Patna and Hajipur, Bihar. This is expected to drive the demand for heavy-duty commercial vehicles, which will, in turn, lead to an increase in the demand for used trucks, as purchasing new vehicles on such a large scale is budget-straining and a costly affair.
Thus, owing to its developing/emerging economies, the Asia-Pacific market is expected to lead the used truck industry in the years to come.
Key players operating in the used trucks market are Scania, Mercedes-Benz, Renault, Mascus, and Volvo Trucks. Manufacturers focus on launching new products to stay competitive in the market by incorporating advanced technologies, including IoT, AI, smart navigation systems, and accident prevention technologies.