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市場調査レポート
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1431030

オンライン戦略ゲーム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Online Strategy Games - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンライン戦略ゲーム:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンライン戦略ゲームの市場規模は、2024年に195億8,000万米ドルと推定され、2029年までには308億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは9.51%で成長する見込みです。

Online Strategy Games-Market

主なハイライト

  • オンライン戦略ゲーム市場は、近年人気が大幅に高まっている急速に成長している業界です。市場には、ターンベースの戦略ゲームや大規模マルチプレイヤーオンライン ゲーム (MMO)が含まれます。
  • マルチプレイヤーオンライン戦略ゲームでは、プレイヤーが互いに対話し、共通の目標を達成するためにチームを結成することができます。これにより、特に若いゲーマーの間でオンライン戦略ゲームの人気が高まりました。
  • スマートフォンやタブレットの普及により、ゲーマーはオンライン戦略ゲームに簡単にアクセスできるようになりました。多くのオンライン戦略ゲームがモバイルプラットフォームで利用できるようになり、より幅広いユーザーがゲームにアクセスできるようになりました。
  • オンラインゲーム業界はさまざまな規制や法律の対象となり、地域によって大きく異なります。これらの規制の変更や新しい法律の導入は、企業が特定の市場で事業を行う能力に影響を与える可能性があります。
  • COVID-19は世界中のビジネスに影響を与えました。しかし、パンデミックはゲーム業界にプラスの影響を与えました。このような困難な時期に、モバイルゲーム業界の役割は、人々が安心感を得られるよう支援することでした。モバイルゲームはストレスを軽減し、エンターテイメントと社会的なつながりを提供します。これは、特に世界的な隔離期間中には非常に必要でした。パンデミック中に支出が増加したため、CPI(インストールあたりのコスト)の低下とダウンロードの増加がモバイルゲームにプラスの影響を与えました。誰もが通常のライフスタイルに戻った後でも、ゲーム活動は引き続き増加する可能性が高いと予測されています。

オンライン戦略ゲーム市場動向

スマートフォン普及率の増加が市場成長を牽引

  • インターネットとスマートフォンの普及がオンライン戦略ゲーム市場の成長を牽引しています。5Gネットワークは高速インターネットを提供し、ハイエンドゲームはネットワーク速度の向上により究極のレベルで機能します。例えば、2022年10月、通信事業者Vi(Vodafone Idea)はゲームプラットフォームCareGameと提携し、インド全土で5Gクラウドゲーム体験を提供します。
  • スマートフォンやパソコンの台数の増加は、市場の成長をさらに促進します。良質なRAMをサポートするスマートフォンは、オンラインゲームをよりスムーズに動作させ、ユーザーは最高の体験を得ることができます。モバイルゲームは、オンライン・アドベンチャー・ゲーム市場により多くの消費者を参入させる鍵となります。
  • 新興国と先進国の両方でスマートフォンの普及が進んでいるため、近年はモバイル技術が脚光を浴びています。スマートフォンの普及に伴い、ベンダーはiOSやAndroidなど様々なOSに対応したゲームアプリを宣伝できるようになりました。
  • スマートフォンの普及が進み、ゲーム開発に動向技術を採用するようになり、技術が進歩したことが、オンライン戦略ゲーム業界を発展させる大きな要因となっています。
  • Ericssonによると、スマートフォンのモバイルネットワーク契約数は2022年に世界で約66億に達し、2028年には78億を超えると予測されています。中国、インド、米国がスマートフォンのモバイルネットワーク契約数が最も多いです。

アジア太平洋が大きな市場シェアを占める見込み

  • アジア太平洋は、調査対象市場において最も急成長している地域のひとつです。これは主に、この地域の奥深いゲーム文化が、盛んなesportsシーンと戦略ゲームに熱中するゲーマーの大規模なコミュニティを育んできたためです。
  • さらに、スマートフォンの普及率とオンラインゲームの増加は、アジア太平洋のARおよびVR市場の成長を促進するいくつかの要因です。ARベースのアプリやゲームの開拓が進んでいることから、予測期間中に市場機会が創出されると予想されます。
  • ケニアのようなアフリカ諸国におけるオンライン戦略ゲームの成長の促進力となっているのは、高速インターネットインフラの確立であり、これによってゲーマーは国内だけでなく世界各地でゲームを見たり競い合ったりできるようになりました。さらに、コンピュータやコンソールゲームが最近勢いを増しており、全国のほとんどの郊外やショッピングセンターで10代に人気のビデオゲーム・スポーツが開設されています。
  • この地域では、さまざまなオンライン戦略ゲームが人気です。リーグ・オブ・レジェンド、Dota2、オナー・オブ・キングス、クラッシュ・オブ・クラン、ライズ・オブ・キングダムズ、モバイル・レジェンドなどです。これらのゲームはカジュアル・ゲーマーに人気があり、プロ・プレイヤー、チーム、トーナメントによる競争シーンも盛んです。
  • 業界全体では、オンライン戦略ゲームを開発する新興企業を奨励し、流通と販売を促進するために資金を増やし、地理的に拡大することに伴い、投資が増加しています。

オンライン戦略ゲーム産業の概要

オンライン戦略ゲーム市場は適度に細分化されており、Mircosoft Corporation、Take-Two Interactive Software Inc、Relic Entertainment、Paradox Interactive AB、Amplitude Studiosなどの主要企業が存在します。同市場のプレイヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するため、提携や買収などの戦略を採用しています。

2023年1月、MicrosoftはクラウドゲームサービスBoosteroidと提携し、より多くのゲームを世界中の人々に提供します。Microsoftは、Boosteroidのウクライナのソフトウェア開発チームを支援する新たな10年契約を通じて、XboxのPCゲームや「Call of Duty」などのアクティビジョン・ブリザードのタイトルを世界の独立系クラウドゲームプロバイダーに提供します。

2022年7月、Square EnixはリアルタイムRPG戦略ゲーム「ディオフィールド・クロニクル」の開発に取り組みました。Diofield Chronicleは2022年9月にリリースされる予定でした。しかし、プレイヤーはすでに2022年8月からSteamで体験版を入手することができました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の増加
    • インターネット普及率の上昇
    • クラウドの普及拡大
  • 市場抑制要因
    • 違法コピー、法規制、ゲーム取引中の不正行為に関する懸念などの問題
    • ユーザーのプライバシーとセキュリティの問題、政府の規制

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 広告
    • アプリ内課金
    • 有料アプリ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • ロシア
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mircosoft Coroporation
    • Take-Two Interactive Software Inc.
    • Relic Entertainment
    • Paradox Interactive AB
    • Amplitude Studios
    • Madruga Works
    • A Sharp LLC
    • Subset Games
    • Feral Interactive
    • Firaxis Games Inc
    • THQ Inc
    • Square Enix Holdings Co., Ltd.
    • Supercell Oy

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91550

The Online Strategy Games Market size is estimated at USD 19.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 30.84 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.51% during the forecast period (2024-2029).

Online Strategy Games - Market

Key Highlights

  • The online strategy game market is a rapidly growing industry experiencing a significant increase in popularity in recent years. The market includes turn-based strategy games and massively multiplayer online games (MMOs).
  • Multiplayer online strategy games allow players to interact with each other and form teams to achieve a common goal. This led to an increase in the popularity of online strategy games, particularly among younger gamers.
  • The increasing availability of smartphones and tablets has made it easier for gamers to access online strategy games. Many online strategy games are now available on mobile platforms, making them more accessible to a wider audience.
  • The online gaming industry is subject to various regulations and laws, varying significantly by region. Changes to these regulations or the introduction of new laws could impact the ability of companies to operate in certain markets.
  • COVID-19 influenced businesses around the world. However, the pandemic had a positive impact on the gaming industry. During these difficult times, the role of the mobile gaming industry was to help people gain some reassurance. Mobile games can reduce stress and provide entertainment and social connections. This was very necessary, especially during global quarantine. Lower CPIs (cost per install) and increased downloads impacted mobile gaming positively as this spending increased during the pandemic. Even when everyone returned to their normal lifestyles, the predictions are that gaming activity will likely continue to rise.

Online Strategy Games Market Trends

Increasing Smartphone Penetration Drives the Market Growth

  • The increasing internet and smartphone penetration drive the growth of the online strategy games market. 5G networks provide high-speed internet, where high-end games function at their ultimate level with better network speed. For instance, in October 2022, telecom operator Vi (Vodafone Idea) partnered with the gaming platform CareGame to offer a 5G cloud gaming experience across India.
  • The rising number of smartphones and computers further enhances market growth. Smartphones with good-quality RAM support make online games run smoother, enabling users to gain the best experience. Mobile gaming is key to driving more consumers into the online adventure games market.
  • Due to the rising penetration of smartphones in both emerging and developed countries, mobile technologies have gained prominence in recent years. With the growing popularity of smartphones, vendors can now promote gaming apps compatible with various operating systems, such as iOS and Android.
  • The growing smartphone penetration and technological advancement with the increasing adoption of trending technologies for developing games are the major factors in developing the online strategy games industry.
  • According to Ericsson, smartphone mobile network subscriptions worldwide reached approximately 6.6 billion in 2022 and are forecast to exceed 7.8 billion by 2028. China, India, and the United States have the highest smartphone mobile network subscriptions.

Asia-Pacific Region is Expected to Hold Significant Market Share

  • Asia-Pacific has been one of the fastest-growing regions for the studied market. This is primarily due to the region's deep gaming culture, which has fostered a thriving esports scene and a large community of gamers passionate about strategy games.
  • Additionally, the rising penetration of smartphones and online gaming are some factors driving the Asia-Pacific AR and VR market growth. The growing development of AR-based apps and games is anticipated to create market opportunities over the forecast period.
  • The driver behind the growth of online strategy gaming in African countries like Kenya has been the establishment of high-speed internet infrastructure, enabling gamers to watch and compete with each other across the country and the world. Additionally, computer and console gaming has gained momentum recently, with video gaming sports popular with teenage being opened up in most suburbs and shopping centers countrywide.
  • There are a variety of online strategy games popular in this region. Some include League of Legends, Dota2, Honor of Kings, clash of Clans, the Rise of Kingdoms, and mobile legends. These games are popular for casual gamers and have a thriving competitive scene with professional players, teams, and tournaments.
  • The overall industry witnesses increased investments in line with encouraging startups to develop online strategy games, increasing funding to boost distribution and sales, and expanding geographically.

Online Strategy Games Industry Overview

The Online Strategy Gaming Market is moderately fragmented, with major players like Mircosoft Corporation, Take-Two Interactive Software Inc, Relic Entertainment, Paradox Interactive AB, and Amplitude Studios. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In January 2023, Microsoft partnered with cloud gaming service Boosteroid to provide more games to more people globally. Microsoft would offer Xbox PC games and Activision Blizzard titles like "Call of Duty" to the global independent cloud gaming provider through a new 10-year deal to support Boosteroid's Ukrainian software development team.

In July 2022, Square Enix worked on a real-time RPG strategy game called Diofield Chronicle. The Diofield Chronicle was expected to be released on September 2022. However, players could already get the demo version on Steam starting from August 2022.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Smartphone Penetration
    • 5.1.2 Rising Internet Penetration
    • 5.1.3 Growth in Cloud Adoption
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Issues, such as Piracy, Laws and Regulations, and Concerns Related to Fraud During Gaming Transactions
    • 5.2.2 User Privacy and Security Issues, along with Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Advertising
    • 6.1.2 In-App Purhcase
    • 6.1.3 Paid App
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Russia
      • 6.2.2.5 Spain
      • 6.2.2.6 Italy
      • 6.2.2.7 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 South Korea
      • 6.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 United Arab Emirates
      • 6.2.5.2 Saudi Arabia
      • 6.2.5.3 Iran
      • 6.2.5.4 Egypt
      • 6.2.5.5 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mircosoft Coroporation
    • 7.1.2 Take-Two Interactive Software Inc.
    • 7.1.3 Relic Entertainment
    • 7.1.4 Paradox Interactive AB
    • 7.1.5 Amplitude Studios
    • 7.1.6 Madruga Works
    • 7.1.7 A Sharp LLC
    • 7.1.8 Subset Games
    • 7.1.9 Feral Interactive
    • 7.1.10 Firaxis Games Inc
    • 7.1.11 THQ Inc
    • 7.1.12 Square Enix Holdings Co., Ltd.
    • 7.1.13 Supercell Oy

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET