デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1594636

スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場:オペレーティングシステム別、ゲームタイプ別-2025-2030年世界予測

Online Smartphone & Tablet Games Market by Operating System (Android, iOS), Game Type (Casual, Massive Multiplayer Online Games, Social) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 182 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場:オペレーティングシステム別、ゲームタイプ別-2025-2030年世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場の2023年の市場規模は474億1,000万米ドル、2024年には549億8,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 16.38%で成長し、2030年には1,371億1,000万米ドルに達すると予測されます。

オンラインスマートフォン・タブレットゲーム市場には、特にモバイル機器をターゲットとしたデジタルゲームアプリとコンテンツが含まれ、ゲーム消費パターンの顕著な変化を浮き彫りにしています。この市場は、スマートフォンやタブレットの普及率の増加、インターネット接続の強化、多様なユーザー層に対応するアプリベースのエコシステムの普及が原動力となっています。こうしたゲームの必要性は、さまざまな年齢層にアピールできる、利用しやすいエンターテインメント・フォーマットに対する需要の高まりに起因しています。これらのゲームの用途は、娯楽、学習、社会的交流に及び、最終用途市場には、個人ユーザー、企業主催のゲーミフィケーション、インタラクティブな学習ツールを模索する教育機関などが含まれます。

主な市場の統計
基準年[2023] 474億1,000万米ドル
予測年[2024] 549億8,000万米ドル
予測年[2030] 1,371億1,000万米ドル
CAGR(%) 16.38%

同市場の成長に影響を与える主な要因としては、モバイル技術の進歩、広告および収益化戦略の増加、カジュアルゲームユーザー層の拡大などが挙げられます。さらに、拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術の統合により、没入型ゲーム体験の機会が急増しています。アジアとアフリカの新興市場は、サブスクリプションベースのゲームモデルの革新と相まって、有利な機会をもたらしています。こうした機会を捉えるため、ゲーム開発者はローカライズされたコンテンツ、フリーミアムモデル、クラウドゲーム機能に注力することが推奨されます。

しかし、市場の飽和、ユーザー獲得と維持の課題につながる競合の多さ、アプリ内課金やデータプライバシーに関する規制上の制約など、限界もあります。さらに、急速な技術進歩により、頻繁なアップデートや修正が必要となり、小規模な開発者にとっては課題となっています。

AIを活用したパーソナライズされたゲーム体験、クロスプラットフォームゲーム、透明性の高い取引システムを実現するブロックチェーン技術、環境に配慮したアプリ開発など、イノベーションの領域は開拓の余地があります。市場情勢は非常にダイナミックであり、競争環境は継続的な適応と創造的な解決策を必要としています。持続的な事業成長のためには、利害関係者は倫理基準を維持しつつ、共同事業に注力し、収益源を多様化し、新たなテクノロジーを活用する必要があります。進化する消費者の嗜好を理解するために包括的な市場調査とデータ分析に取り組むことは、イノベーションをユーザーの期待に沿わせ、競争市場で優位に立つために極めて重要です。

市場力学:急速に進化するスマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場の主要な市場インサイトを解明

スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネスチャンスの獲得に備えることができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができ、また、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 全世界におけるスマートフォンおよびタブレットの普及率の上昇
    • 若年層におけるゲームの普及とインタラクティブ・エンターテインメント・システムに対する意識の高まり
    • モバイル機器やタブレットでの没入型ゲームや競合ゲームの増加
  • 市場抑制要因
    • マルチプレイヤー・クラウドゲームのサーバー割り当て問題
  • 市場機会
    • 5G技術の活用によるスマートフォンやタブレットのオンラインゲームの変革
    • 基本プレイ無料のビジネスモデルのイントロダクションと、オーディオ機器や高解像度ディスプレイの利用可能性などの技術的進歩
  • 市場の課題
    • スマートフォン&タブレット向けオンラインゲームの利用に伴うセキュリティやプライバシーの問題

ポーターの5つの力:スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターの5つの力フレームワークは、スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場における競合情勢の把握

スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックススマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場における成功への道筋を描く

スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 世界中でスマートフォンとタブレットの普及が増加
      • 若者のゲーム利用の増加とインタラクティブエンターテイメントシステムへの意識
      • モバイルデバイスやタブレットでの没入型および競争型ゲームの急増
    • 抑制要因
      • マルチプレイヤークラウドゲームサーバーの割り当ての問題
    • 機会
      • 5G技術を活用したスマートフォン・タブレット向けオンラインゲームの変革
      • 無料でプレイできるビジネスモデルのイントロダクション、オーディオ機器や高解像度ディスプレイの利用などの技術的進歩
    • 課題
      • スマートフォン&タブレット向けオンラインゲームの使用に関連するセキュリティとプライバシーの問題
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場オペレーティングシステム別

  • アンドロイド
  • iOS

第7章 スマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場ゲームタイプ別

  • カジュアル
  • 大規模マルチプレイヤーオンラインゲーム
  • 社交

第8章 南北アメリカのスマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のスマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのスマートフォン&タブレット向けオンラインゲーム市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Com2uS Holdings Corp.
  • CyberAgent Inc.
  • Electronic Arts Inc.
  • Machine Zone Inc.
  • NCSoft Corp.
  • Netmarble Corp.
  • NEXON America Inc.
  • Nintendo Co. Ltd.
  • Rovio Entertainment Oyj
  • Sony Group Corp.
  • Square Enix Holdings Co. Ltd.
  • Supercell Oy
  • Take Two Interactive Software Inc.
  • The Walt Disney Company
  • Vivendi SE
  • Warner Bros Discovery Inc.
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY ANDROID, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY IOS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY CASUAL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE GAMES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY SOCIAL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SIZE, BY GAME TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 101. ONLINE SMARTPHONE & TABLET GAMES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-742BD51828CC

The Online Smartphone & Tablet Games Market was valued at USD 47.41 billion in 2023, expected to reach USD 54.98 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 16.38%, to USD 137.11 billion by 2030.

The online smartphone and tablet games market encompasses the digital gaming apps and content targeted specifically at mobile devices, highlighting a remarkable shift in gaming consumption patterns. This market is driven by the increasing penetration of smartphones and tablets, enhanced internet connectivity, and the proliferation of app-based ecosystems that cater to a diverse user demographic. The necessity for these games stems from the rising demand for accessible entertainment formats, which are appealing across various age groups. Applications of these games span entertainment, learning, and social interaction, while end-use markets include individual users, corporate-sponsored gamification, and educational institutions exploring interactive learning tools.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 47.41 billion
Estimated Year [2024] USD 54.98 billion
Forecast Year [2030] USD 137.11 billion
CAGR (%) 16.38%

Key factors influencing the growth of this market include advancements in mobile technology, increased advertising and monetization strategies, and the expanding casual gaming user base. Moreover, the integration of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies presents burgeoning opportunities for immersive gaming experiences. Emerging markets in Asia and Africa, combined with innovations in subscription-based gaming models, present lucrative opportunities. To capture these, it is recommended that game developers focus on localized content, freemium models, and cloud gaming capabilities.

However, limitations include the market's saturation, high competition leading to user acquisition and retention challenges, and regulatory constraints concerning in-app purchases and data privacy. Additionally, the rapid technological advancements necessitate frequent updates and modifications, posing a challenge for smaller developers.

Innovation areas ripe for exploration involve AI-driven personalized gaming experiences, cross-platform gaming, blockchain technology for transparent transaction systems, and eco-friendly app development. Market nature is highly dynamic, with a competitive landscape requiring continual adaptation and creative solutions. For sustained business growth, stakeholders need to focus on collaborative ventures, diversify revenue streams, and leverage emerging technologies while maintaining ethical standards. Engaging in comprehensive market research and data analytics to understand evolving consumer preferences is crucial for aligning innovations with user expectations and staying ahead in the competitive market.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Online Smartphone & Tablet Games Market

The Online Smartphone & Tablet Games Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Rise in penetration of smartphones and tablets across the globe
    • Increase in adoption of games among the youth and awareness toward interactive entertainment system
    • Upsurge in immersive and competitive gaming on mobile devices and tablets
  • Market Restraints
    • Multiplayer cloud gaming server allocation issues
  • Market Opportunities
    • Transformation of online smartphone and tablet games by using 5G technology
    • Introduction of free-to-play business models and technological advancements such as availability of audio devices and high-definition displays
  • Market Challenges
    • Security and privacy issues associated with use of online smartphone & tablet games

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Online Smartphone & Tablet Games Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Online Smartphone & Tablet Games Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Online Smartphone & Tablet Games Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Online Smartphone & Tablet Games Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Online Smartphone & Tablet Games Market

A detailed market share analysis in the Online Smartphone & Tablet Games Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Online Smartphone & Tablet Games Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Online Smartphone & Tablet Games Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Online Smartphone & Tablet Games Market

A strategic analysis of the Online Smartphone & Tablet Games Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Online Smartphone & Tablet Games Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Com2uS Holdings Corp., CyberAgent Inc., Electronic Arts Inc., Machine Zone Inc., NCSoft Corp., Netmarble Corp., NEXON America Inc., Nintendo Co. Ltd., Rovio Entertainment Oyj, Sony Group Corp., Square Enix Holdings Co. Ltd., Supercell Oy, Take Two Interactive Software Inc., The Walt Disney Company, Vivendi SE, and Warner Bros Discovery Inc..

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Online Smartphone & Tablet Games Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Operating System, market is studied across Android and iOS.
  • Based on Game Type, market is studied across Casual, Massive Multiplayer Online Games, and Social.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Rise in penetration of smartphones and tablets across the globe
      • 5.1.1.2. Increase in adoption of games among the youth and awareness toward interactive entertainment system
      • 5.1.1.3. Upsurge in immersive and competitive gaming on mobile devices and tablets
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Multiplayer cloud gaming server allocation issues
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Transformation of online smartphone and tablet games by using 5G technology
      • 5.1.3.2. Introduction of free-to-play business models and technological advancements such as availability of audio devices and high-definition displays
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Security and privacy issues associated with use of online smartphone & tablet games
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Online Smartphone & Tablet Games Market, by Operating System

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Android
  • 6.3. iOS

7. Online Smartphone & Tablet Games Market, by Game Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Casual
  • 7.3. Massive Multiplayer Online Games
  • 7.4. Social

8. Americas Online Smartphone & Tablet Games Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Online Smartphone & Tablet Games Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Online Smartphone & Tablet Games Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Com2uS Holdings Corp.
  • 2. CyberAgent Inc.
  • 3. Electronic Arts Inc.
  • 4. Machine Zone Inc.
  • 5. NCSoft Corp.
  • 6. Netmarble Corp.
  • 7. NEXON America Inc.
  • 8. Nintendo Co. Ltd.
  • 9. Rovio Entertainment Oyj
  • 10. Sony Group Corp.
  • 11. Square Enix Holdings Co. Ltd.
  • 12. Supercell Oy
  • 13. Take Two Interactive Software Inc.
  • 14. The Walt Disney Company
  • 15. Vivendi SE
  • 16. Warner Bros Discovery Inc.