市場調査レポート
商品コード
1457845
モバイルアプリ内広告・ゲーム内広告の世界市場の予測、2024-2028年:ビデオ広告が本格化Worldwide Mobile In-App and In-Game Advertising Forecast, 2024-2028: Video Ads Rolls On |
モバイルアプリ内広告・ゲーム内広告の世界市場の予測、2024-2028年:ビデオ広告が本格化 |
出版日: 2024年03月29日
発行: IDC
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即納可能
|
この調査では、2028年までのモバイルアプリ内広告・ゲーム内広告の動向についての見解を提供しています。関連する市場動向と技術的進歩を評価し、テクノロジーサプライヤーへのアドバイスを提供しています。また、広告がモバイルゲームのUAプラクティスに与える影響についても論じており、ゲーム開発者やパブリッシャーを含むテクノロジーサプライヤーと広告主が戦略を最適化する方法を提案しています。北米、西欧、アジア太平洋、その他の地域(ROW)の4つの地域による予測が含まれています。IDCのGaming, Esports and VR/AR services、リサーチディレクターであるLewis Ward氏は次のように述べています。「モバイルアプリ内広告は、ユーザー獲得を促進し、周回遅れや頻度の低いプレイヤーとの再エンゲージメントを図り、競合他社に差をつけようとする今日の主要モバイルゲームスタジオの多くにとって不可欠です。調査によると、広告在庫を持つゲーム開発者/パブリッシャーへの広告支払額は、2028年には合計でモバイルゲームへの直接支出額の44%に上昇する見込みです」
This IDC study provides a view into mobile in-app and in-game advertising dynamics through 2028. It assesses related market trends and technological advancements, and it offers advice to technology suppliers. It also discusses the impact that ads have on mobile game UA practices and suggests how tech suppliers and advertisers, including game developers and publishers, can optimize their strategies. Four regional forecast breakouts are included for North America, Western Europe, Asia/Pacific, and a combined rest of the world (ROW) region."Mobile in-app ads are essential for most of the top mobile game studios today that are seeking to drive user acquisition and to re-engage with lapsed or infrequent players to stay ahead of the competition. Our research shows that ad payouts to game developers/publishers with ad inventory will, in aggregate, rise to 44% of the direct mobile game spending total in 2028." - Lewis Ward, research director, IDC's Gaming, Esports and VR/AR services