表紙:世界の中型・大型電気トラック用プラットフォームのOEM戦略
市場調査レポート
商品コード
1165565

世界の中型・大型電気トラック用プラットフォームのOEM戦略

Global OEM Strategies for Electric Medium- and Heavy-Duty Truck Platforms

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 92 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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世界の中型・大型電気トラック用プラットフォームのOEM戦略
出版日: 2022年11月07日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 92 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2030年の電気トラックの普及率は、北米・欧州ともに45.3%と予想されており、その70%はeAxle、残りの30%は集中駆動モーターを使用するとされています。主要OEMグループであるDaimler、Volvo、Traton、Paccarは、2030年までに新車販売台数の25%~35%を電気トラックにすると予測しています。

当レポートでは、世界の中型・大型電気トラック用プラットフォームOEMについて調査分析し、成長への影響因子、主要企業の動向、市場戦略などの考察を提供しています。

目次

戦略的必須事項

  • 成長がますます困難になっているのはなぜか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 上位3つの戦略的課題がトラック業界に与える影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長環境:世界の中型・大型トラック市場

  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

中型・大型トラックプラットフォーム

  • プラットフォーム:定義とコンポーネント
  • プラットフォームの種類の比較
  • プラットフォームバッテリーの配置
  • 主なプラットフォームコンポーネントの技術ロードマップ:中型トラック
  • 主なプラットフォームコンポーネントの技術ロードマップ:大型トラック

中型・大型電気トラックプラットフォームのドライブトレインアーキテクチャ

  • ドライブトレインのアーキテクチャ
  • OEM:ドライブトレインアーキテクチャマッピング
  • ドライブトレインアーキテクチャのロードマップ

Daimler

  • 中型・大型トラックのプラットフォームとモデル
  • 主要なプラットフォームの詳細と計画
  • 地域およびアプリケーションでのプレゼンス
  • トラックプラットフォームの仕様

Volvo

  • 中型・大型トラックのプラットフォームとモデル
  • 主要なプラットフォームの詳細と計画
  • 分析範囲

Traton

  • 中型・大型トラックのプラットフォームとモデル
  • 主要なプラットフォームの詳細と計画
  • 地域およびアプリケーションのプレゼンス
  • トラックプラットフォームの仕様

Paccer

  • 中型・大型トラックのプラットフォームとモデル
  • 主要なプラットフォームの詳細と計画
  • 地域およびアプリケーションのプレゼンス
  • トラックプラットフォームの仕様

BYD

  • 中型・大型トラックプラットフォームの詳細
  • 地域およびアプリケーションのプレゼンス
  • トラックプラットフォームの仕様

Nikola

  • 中型・大型トラックプラットフォームの詳細
  • 地域およびアプリケーションのプレゼンス
  • トラックプラットフォームの仕様

Hyzon

  • 中型・大型トラックプラットフォームの詳細
  • 地域およびアプリケーションのプレゼンス
  • トラックプラットフォームの仕様

主な中型・大型電気トラックモデル

  • EVモデルプラットフォームとドライブトレインアーキテクチャ
  • EVモデルの適用範囲
  • 市街地配送:バッテリーと航続距離
  • 市街地配送:GVWRとモーター
  • 地域輸送:バッテリーと航続距離
  • 地域輸送:GVWRとモーター
  • ごみ収集 / 公益事業:バッテリーと航続距離
  • ごみ収集 / 公益事業:GVWRとモーター
  • 長距離輸送:バッテリーと航続距離
  • 長距離輸送:GVWRとモーター
  • トラックモデルの発売スケジュール

電気の浸透予測

  • 中型・大型トラック販売とEV普及率
  • ドライブトレインアーキテクチャの浸透
  • OEM別の電気プラットフォーム普及率の推定値
  • OEM別の電気プラットフォームの普及

成長機会領域

  • 成長機会1:トラック向け電動プラットフォームの開発
  • 成長機会2:トラック向けBEV・FCEV技術の協業
  • 成長機会3:トラック向けの高度な充電機能の要件

付録

次のステップ

目次
Product Code: PDA9-42

Dedicated Electric Platforms Set to Ensure Transformational Growth of the NA and European M&HD Truck Market by 2030

OEMs in the electric truck space are currently pursuing two types of platforms: one based on the internal combustion engine (ICE) platform and the other on a dedicated electric platform. Established OEMs are primarily pursuing the former, while most new-age pure-play EV start-ups prefer the latter; however, established OEMs are also simultaneously working on dedicated electric platforms which will be out on roads only after 2025.

Battery placement and electric motor architecture are the most important design elements in an electric truck platform. Many models use the battery-on-the-side and the battery-in-the-middle designs in existing ICE platforms; however, the battery-on-the-bottom design-suitable for a skateboard platform-will come into use after 2025. As far as motor architecture is concerned, most of the models use central drive motors, while some use eAxles: eCarrier and eCrown. The eAxle: Wheel Hub (two motors each at the rear wheels), an advanced architecture, will come into use in another 2 to 3 years.

The penetration rate of electric trucks in both North America and Europe is expected to be 45.3% by 2030, with 70% of that volume set to use eAxles, while the remaining 30% use centrally driven motors. All the leading OEM groups-Daimler, Volvo, Traton, and Paccar-are anticipating 25%-35% of their new truck sales to be electric by 2030.

Key Issues Addressed:

  • What are the major truck OEMs doing in the electrification space?
  • Which are the up and coming new-age pure-play electric truck companies?
  • What are the various battery placement and electric drivetrain architectures?
  • What is the penetration of electric trucks in overall sales in the future?
  • What will be the penetration rate of electric-platform-based trucks in the overall OEM sales by 2030?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Truck Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment: Global M&HD Truck Market

  • Research Scope
  • Market Segmentation

M&HD Truck Platforms

  • Platform: Definition and Components
  • Platform Types Comparison
  • Platform Battery Placements
  • Main Platform Component Technology Roadmap: MD Truck
  • Main Platform Component Technology Roadmap: HD Truck

Drivetrain Architecture in Electric M&HD Truck Platforms

  • Drivetrain Architecture
  • OEMs: Drivetrain Architecture Mapping
  • OEMs: Drivetrain Architecture Mapping (continued)
  • Drivetrain Architecture Roadmap

Daimler

  • Daimler: M&HD Truck Platforms and Models
  • Daimler: Key Platform Details and Plans
  • Daimler: Regional and Application Presence
  • Daimler: Truck Platform Specs

Volvo

  • Volvo: M&HD Truck Platforms and Models
  • Volvo: Key Platform Details and Plans
  • Scope of Analysis
  • Scope of Analysis

Traton

  • Traton: M&HD Truck Platforms and Models
  • Traton: Key Platform Details and Plans
  • Traton: Regional and Application Presence
  • Traton: Truck Platform Specs

Paccar

  • Paccar: M&HD Truck Platforms and Models
  • Paccar: Key Platform Details and Plans
  • Paccar: Regional and Application Presence
  • Paccar: Truck Platform Specs

BYD

  • BYD: M&HD Truck Platform Details
  • BYD: Regional And Application Presence
  • BYD: Truck Platform Specs

Nikola

  • Nikola: M&HD Truck Platform Details
  • Nikola: Regional and Application Presence
  • Nikola: Truck Platform Specs

Hyzon

  • Hyzon: M&HD Truck Platform Details
  • Hyzon: Regional and Application Presence
  • Hyzon: Truck Platform Specs

Key Electric M&HD Truck Models

  • EV Model Platforms and Drivetrain Architecture
  • EV Models Application Spread
  • EV Models Application Spread (continued)
  • EV Models Application Spread (continued)
  • Urban Delivery: Battery and Range
  • Urban Delivery: GVWR and Motor
  • Regional Haul: Battery and Range
  • Regional Haul: GVWR and Motor
  • Refuse/Utility: Battery and Range
  • Refuse/Utility: GVWR and Motor
  • Long Haul: Battery and Range
  • Long Haul: GVWR And Motor
  • Truck Model Launch Timeline
  • Truck Model Launch Timeline (continued)

Electric Penetration Forecast

  • M&HD Truck Sales and EV Penetration
  • Drivetrain Architecture Penetration
  • Estimated Electric Platform Penetration by OEM
  • Electric Platform Penetration by OEM

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Development of Dedicated Electric Platform for Trucks
  • Growth Opportunity 1: Development of Dedicated Electric Platform for Trucks (continued)
  • Growth Opportunity 2: Collaboration on BEV and FCEV Technologies for Trucks
  • Growth Opportunity 2: Collaboration on BEV and FCEV Technologies for Trucks (continued)
  • Growth Opportunity 3: Requirement for High Level Charging Capabilities for Trucks
  • Growth Opportunity 3: Requirement for High Level Charging Capabilities for Trucks (continued)

Appendix

  • Abbreviations and Acronyms

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer