市場調査レポート
商品コード
1341956
中国乗用車OEMの世界展開戦略Chinese Passenger Vehicle OEMs' Global Expansion Strategies |
中国乗用車OEMの世界展開戦略 |
出版日: 2023年08月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 即日から翌営業日
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海外市場への輸出を牽引する中国OEMの成長戦略
この調査サービスは、特に中国の海外市場への輸出と海外拠点での生産能力に焦点を当て、中国の乗用車OEM(相手先商標製品製造会社)の世界展開戦略について概説しています。中国のOEMを含む中国の自動車産業は、世界の電動パワートレイン採用のメガ動向に合わせて、急速な電気自動車(EV)販売を目の当たりにしてきました。2022年は中国自動車産業にとって特に高成長の年でした。パリ協定、世界の環境目標、それに対応するゼロ・エミッション目標のような要因は、EVの市場需要を引き続き押し上げ、EVの採用を拡大する国をさらに増やすと思われます。EV発展の主要な貢献者の1つとして、中国OEMの成長機会は今後も増え続けると思われます。海外市場における中国OEMの自動車バリューチェーン、生産、販売店、流通、アフターマーケット・サービスは、さらなる進化を遂げると思われます。さらに、コラボレーションやパートナーシップは、中国OEMの世界拡大戦略を強化し続けると思われます。
本調査では、輸出市場のスナップショットを提供し、輸出台数、平均輸出価格、パワートレイン別輸出セグメント、OEM別輸出シェア、主要輸出国について取り上げています。また、アジア太平洋、北米、南米、中東、インドの市場における中国OEMのブランド戦略や主要な洞察、特定地域の規制政策や税制優遇措置についても取り上げています。異なる市場に参入する主要な中国OEMをベンチマークし、地域別のケーススタディを提供し、市場成長を抑制する要因と促進する要因を特定しています。基準年は2022年、予測期間は2023年と2030年です。
Chinese OEMs' Growth Strategies are Driving Exports to Overseas Markets
This research service outlines the global expansion strategies of Chinese passenger vehicle original equipment manufacturers (OEMs), focusing particularly on China's exports to overseas markets and production capabilities in offshore locations. China's automotive industry, including Chinese OEMs, has been witnessing rapid electric vehicle (EV) sales, aligned with the Mega Trend of global electric powertrain adoption. 2022 was a particularly high-growth year for the Chinese automotive industry. Factors like the Paris Agreement, global environmental goals, and corresponding zero-emission targets will continue to boost market demand for EVs, driving more countries to increase EV adoption. As one of the major contributors to the development of EVs, the growth opportunities for Chinese OEMs will continue to increase. The automotive value chain, production, dealerships, distribution, and aftermarket services of Chinese OEMs in overseas markets will witness further advancements. Moreover, collaborations and partnerships will continue to strengthen the global expansion strategies of Chinese OEMs.
The study provides a snapshot of the export market, covering export volume, average export price, export segment by powertrain, export share by OEMs, and major exporting countries. The study also covers the brand strategies and key insights of Chinese OEMs in markets in the Asia-Pacific, Europe, North America, South America, the Middle East, and India, along with the regulatory policies and tax incentives in specific regions. It benchmarks key Chinese OEMs entering different markets and provides region-wise case studies, identifying the factors restraining and driving the market growth. The base year is 2022, and the forecast period is 2023 and 2030.