表紙:中国乗用車OEMの世界展開戦略
市場調査レポート
商品コード
1341956

中国乗用車OEMの世界展開戦略

Chinese Passenger Vehicle OEMs' Global Expansion Strategies

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 101 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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中国乗用車OEMの世界展開戦略
出版日: 2023年08月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

海外市場への輸出を牽引する中国OEMの成長戦略

この調査サービスは、特に中国の海外市場への輸出と海外拠点での生産能力に焦点を当て、中国の乗用車OEM(相手先商標製品製造会社)の世界展開戦略について概説しています。中国のOEMを含む中国の自動車産業は、世界の電動パワートレイン採用のメガ動向に合わせて、急速な電気自動車(EV)販売を目の当たりにしてきました。2022年は中国自動車産業にとって特に高成長の年でした。パリ協定、世界の環境目標、それに対応するゼロ・エミッション目標のような要因は、EVの市場需要を引き続き押し上げ、EVの採用を拡大する国をさらに増やすと思われます。EV発展の主要な貢献者の1つとして、中国OEMの成長機会は今後も増え続けると思われます。海外市場における中国OEMの自動車バリューチェーン、生産、販売店、流通、アフターマーケット・サービスは、さらなる進化を遂げると思われます。さらに、コラボレーションやパートナーシップは、中国OEMの世界拡大戦略を強化し続けると思われます。

本調査では、輸出市場のスナップショットを提供し、輸出台数、平均輸出価格、パワートレイン別輸出セグメント、OEM別輸出シェア、主要輸出国について取り上げています。また、アジア太平洋、北米、南米、中東、インドの市場における中国OEMのブランド戦略や主要な洞察、特定地域の規制政策や税制優遇措置についても取り上げています。異なる市場に参入する主要な中国OEMをベンチマークし、地域別のケーススタディを提供し、市場成長を抑制する要因と促進する要因を特定しています。基準年は2022年、予測期間は2023年と2030年です。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 中国乗用車(PV)相手先商標製品メーカー(OEM)に対するトップ3の戦略的重要事項のインパクト
  • Growth Pipeline Engine(TM)を後押しする成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • 主要競合企業
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • 本調査が回答する主な質問

中国PV輸出市場

  • PV輸出市場の概要
  • PV輸出の上位地域と国
  • パワートレイン別PV輸出市場
  • 競合環境
  • PV OEMの輸出市場シェア
  • SWOT分析

中国PVメーカーの世界展開戦略

  • 国際事業の概要
  • 主要OEMのトップ成長戦略
  • 主要パートナーシップ
  • ケーススタディ-チェリーの輸出活動

中国PVメーカーのブランド戦略

  • ブランド戦略
  • 中国OEMがマルチブランド戦略を採用する主な市場要因
  • ケーススタディ-中国政府の主要政策と税制優遇措置
  • ケーススタディ-新規株式公開(IPO)までの道のり
  • ケーススタディ-EVの株式投資
  • ケーススタディ-ASEAN政府の主要政策と税制優遇措置

中国PV輸出市場-2030年までの予測

  • 成長指標
  • 予測の前提条件
  • 中国PV輸出数量予測
  • 予測分析

中国PVメーカーの海外進出-アジア太平洋地域

  • 主な進出国
  • 中国OEMのアジア太平洋進出ベンチマーキング
  • 主要戦略
  • 主要洞察
  • ケーススタディ:日本市場への参入に成功したBYD

中国PVメーカーの海外進出-欧州

  • 主な進出国
  • 中国OEMの欧州進出に関するベンチマーク
  • 主要戦略
  • 主要洞察
  • ケーススタディ-Nioの欧州市場参入成功

中国PVメーカーの海外進出-中東

  • 主要参入国
  • 中国OEMの中東進出ベンチマーキング
  • 主要戦略
  • 主要洞察
  • ケーススタディ:中東市場への参入に成功したAIC

中国PVメーカーの海外進出-北米

  • 主な進出国
  • 中国OEMの北米進出に関するベンチマーク
  • 主要戦略
  • 主要洞察
  • ケーススタディ:メキシコ市場への参入に成功したAIC

中国PVメーカーの海外進出-南米

  • 主な進出国
  • 南米に進出する中国メーカーのベンチマーキング
  • 主要戦略
  • 主な洞察
  • ケーススタディ:南米市場への参入に成功したチェリー

中国PVメーカーの海外進出-インド

  • 主な進出国
  • 中国OEMのインド進出のベンチマーク
  • 主要戦略
  • ケーススタディ:インド市場への参入に成功したSAIC

成長機会ユニバース

  • 成長機会1-電化、地球環境保護、ゼロエミッション目標
  • 成長機会2-自動車バリューチェーンの統合
  • 成長機会3-技術競争力の向上とインテリジェント・ビークルへの転換
  • 成長機会4-規制選好と地域需要
  • 成長機会5-ブランド戦略

付録

  • 略語表

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PF05-44

Chinese OEMs' Growth Strategies are Driving Exports to Overseas Markets

This research service outlines the global expansion strategies of Chinese passenger vehicle original equipment manufacturers (OEMs), focusing particularly on China's exports to overseas markets and production capabilities in offshore locations. China's automotive industry, including Chinese OEMs, has been witnessing rapid electric vehicle (EV) sales, aligned with the Mega Trend of global electric powertrain adoption. 2022 was a particularly high-growth year for the Chinese automotive industry. Factors like the Paris Agreement, global environmental goals, and corresponding zero-emission targets will continue to boost market demand for EVs, driving more countries to increase EV adoption. As one of the major contributors to the development of EVs, the growth opportunities for Chinese OEMs will continue to increase. The automotive value chain, production, dealerships, distribution, and aftermarket services of Chinese OEMs in overseas markets will witness further advancements. Moreover, collaborations and partnerships will continue to strengthen the global expansion strategies of Chinese OEMs.

The study provides a snapshot of the export market, covering export volume, average export price, export segment by powertrain, export share by OEMs, and major exporting countries. The study also covers the brand strategies and key insights of Chinese OEMs in markets in the Asia-Pacific, Europe, North America, South America, the Middle East, and India, along with the regulatory policies and tax incentives in specific regions. It benchmarks key Chinese OEMs entering different markets and provides region-wise case studies, identifying the factors restraining and driving the market growth. The base year is 2022, and the forecast period is 2023 and 2030.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Chinese Passenger Vehicle (PV) Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Key Competitors
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Question This Study Will Answer

Chinese PV Export Market

  • PV Export Market Overview
  • Top PV Export Regions and Countries
  • PV Export Market by Powertrain
  • Competitive Environment
  • PV OEMs Export Market Share
  • SWOT Analysis

Chinese PV OEMs' Global Expansion Strategies

  • Snapshot of International Operations
  • Top Growth Strategies of Key OEMs
  • Key Partnerships
  • Case Study-Chery's Export Activities

Chinese PV OEMs' Branding Strategies

  • Branding Strategies
  • Key Market Forces Drive Chinese OEMs to Apply Multi-brand Strategies
  • Case Study-The Chinese Government's Key Policies and Tax Incentives
  • Case Study-Route to Initial Public Offering (IPO)
  • Case Study-EV Equity Investment
  • Case Study-ASEAN Governments' Key Policies and Tax Incentives

Chinese PV Export Market-Forecast to 2030

  • Growth Metrics
  • Forecast Assumptions
  • Chinese PV Export Unit Shipment Forecast
  • Forecast Analysis

Chinese PV OEMs' Overseas Expansion-Asia-Pacific

  • Key Penetration Countries
  • Benchmarking of Chinese OEMs Entering the Asia-Pacific
  • Key Strategies
  • Key Insights
  • Case Study-BYD's Successful Entry into the Japanese Market

Chinese PV OEMs' Overseas Expansion-Europe

  • Key Penetration Countries
  • Benchmarking of Chinese OEMs Entering Europe
  • Key Strategies
  • Key Insights
  • Case Study-Nio's Successful Entry into the European Market

Chinese PV OEMs' Overseas Expansion-Middle East

  • Key Penetration Countries
  • Benchmarking of Chinese OEMs Entering the Middle East
  • Key Strategies
  • Key Insights
  • Case Study-SAIC's Successful Entry into the Middle Eastern Market

Chinese PV OEMs' Overseas Expansion-North America

  • Key Penetration Countries
  • Benchmarking of Chinese OEMs Entering North America
  • Key Strategies
  • Key Insights
  • Case Study-SAIC's Successfully Entry into the Mexican Market

Chinese PV OEMs' Overseas Expansion-South America

  • Key Penetration Countries
  • Benchmarking of Chinese OEMs Entering South America
  • Key Strategies
  • Key Insights
  • Case Study-Chery's Successful Entrance into the South American Market

Chinese PV OEMs' Overseas Expansion-India

  • Key Penetration Countries
  • Benchmarking of Chinese OEMs Entering India
  • Key Strategies
  • Case Study-SAIC's Successful Entrance into the Indian Market

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Electrification, Global Environmental Protection, and Zero-emission Goals
  • Growth Opportunity 2-Integration of the Automotive Value Chain
  • Growth Opportunity 3-Improved Technical Competitiveness and Transformation to Intelligent Vehicles
  • Growth Opportunity 4-Regulatory Preferences and Local Demand
  • Growth Opportunity 5-Branding Strategy

Appendix

  • Table of Acronyms Used

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer