表紙:世界の自動車OEMによるサステナビリティに関する取り組み
市場調査レポート
商品コード
1420254

世界の自動車OEMによるサステナビリティに関する取り組み

Global Automotive OEMs' Sustainability Practices

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 107 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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世界の自動車OEMによるサステナビリティに関する取り組み
出版日: 2023年12月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

「世界の主要な自動車OEMは、2050年までにカーボンニュートラルを達成するために、ディスラプティブ技術とサステナブルな取り組みを採用している」

調査では、世界の自動車OEM 9社のサステナブルな取り組みについて掘り下げ、2025年までにカーボンニュートラルを達成するためにバリューチェーン全体で行われている施策を包括的に分析しています。サステナブルな取り組みが、調達、製造、設計、材料、耐用年数終了など、製品ライフサイクルのあらゆる側面にどのように組み込まれているかを検証しています。また、OEMがサプライチェーンにおいてサステナブルな調達を優先し、弾力性と倫理基準を重視しているかを明らかにしています。

調査では、これらのOEMが採用しているグリーン製造の取り組みが、製造段階におけるカーボンフットプリントの削減と資源の最適化にどのように貢献しているかを示しています。環境への配慮と製造効率のバランスを取りながら、短期的なコストと長期的な影響の両方、そして導入の複雑さを考察しています。9社のOEMがサステナブルな材料を革新的に使用し、循環型経済の原則に沿い、長期的なサステナビリティ目標に貢献していることを紹介しています。また、これらのOEMが環境に優しい材料を自動車に組み込む際に採用した多様なアプローチを紹介しています。さらに、これらのOEMが使用済み車両の廃棄、再製造、再利用活動が環境に与える影響をどのように管理しているかについても明らかにしています。また、部品の再製造、さまざまなリサイクル方法、耐用年数終了活動における最近の実績など、革新的な取り組みについても詳述しています。調査では、これらの大手自動車メーカーが、サステナビリティと業界の効率性の交差点をどのように乗り越えているかについての微妙な理解を提供するものです。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車業界のサステナビリティに関する取り組みに対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 主な競合企業
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

成長アナリティクス

  • 要点
  • 自動車ブランドとサステナビリティのロードマップ
  • 自動車のサステナビリティに関する取り組みのセグメンテーション

Stellantis

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

Ford

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

GM

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

Hyundai & Kia

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

Mercedes-Benz

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

Nissan

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

Renault

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

Toyota

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

VW

  • サステナビリティの概要
  • サステナビリティの発展とパートナーシップエコシステム
  • サステナブルな原材料調達
  • サステナブルなサプライチェーン
  • サステナブルな設計・製造
  • サステナブルな材料使用の概要
  • リサイクルとEOLの実践

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:循環型経済とEOL戦略
  • 成長機会2:サステナブルなサプライチェーン管理
  • 成長機会3:サステナブルオペレーションのデジタル化

次のステップ

目次
Product Code: PF98-44

"Key Global Automotive OEMs are Employing Disruptive Technologies and Sustainable Practices to Achieve Carbon Neutrality by 2050."

This report delves into the sustainable practices of 9 global automotive original equipment manufacturers (OEMs), providing a comprehensive analysis of the measures being taken across the entire value chain to achieve carbon neutrality by 2025. The study examines the way sustainable practices are being integrated into all aspects of the product life cycle, including sourcing, manufacturing, design, materials, and end-of-life. It reveals the degree to which OEMs prioritize sustainable sourcing in their supply chains, emphasizing resilience and ethical standards.

The study depicts how the green manufacturing practices employed by these OEMs contribute to reducing carbon footprints and optimizing resources during the manufacturing stage. Striking a balance between environmental consciousness and manufacturing efficiency, the study considers both short-term costs and long-term impacts, as well as the complexities of implementation. The report highlights the innovative use of sustainable materials by the 9 OEMs, aligning with circular economy principles and contributing to long-term sustainability goals. It showcases the diverse approaches adopted by these manufacturers in incorporating eco-friendly materials into their vehicles. Furthermore, the report sheds light on how these OEMs manage the environmental impact of end-of-life vehicle disposal, remanufacturing, and reuse activities. It details innovative practices such as parts remanufacturing, various recycling methods, and recent achievements in end-of-life activities. The study provides a nuanced understanding of how these automotive giants are navigating the intersection of sustainability and industry efficiency across their operations.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Sustainable Practices Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Key Competitors
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Growth Analytics

  • Key Takeaways
  • Automotive Brands and Their Sustainability Roadmaps
  • Automotive Sustainability Practices Segmentation

Stellantis

  • Sustainability Overview: Stellantis Group
  • Stellantis Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Stellantis
  • Sustainable Supply Chain: Stellantis
  • Sustainable Design and Manufacturing: Stellantis
  • Sustainable Material Usage Overview: Stellantis
  • Recycling and EOL Practices: Stellantis

Ford

  • Sustainability Overview: Ford
  • Ford Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Ford
  • Sustainable Supply Chain: Ford
  • Sustainable Design and Manufacturing: Ford
  • Sustainable Material Usage Overview: Ford
  • Recycling and EOL Practices: Ford

GM

  • Sustainability Overview: GM
  • GM Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: GM
  • Sustainable Supply Chain: GM
  • Sustainable Design and Manufacturing: GM
  • Sustainable Material Usage Overview: GM
  • Recycling and EOL Practices: GM

Hyundai & Kia

  • Sustainability Overview: Hyundai & Kia
  • Hyundai & Kia Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Hyundai & Kia
  • Sustainable Supply Chain: Hyundai & Kia
  • Sustainable Design and Manufacturing: Hyundai & Kia
  • Sustainable Material Usage Overview: Hyundai & Kia
  • Recycling and EOL Practices: Hyundai & Kia

Mercedes-Benz

  • Sustainability Overview: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Mercedes-Benz
  • Sustainable Supply Chain: Mercedes-Benz
  • Sustainable Design and Manufacturing: Mercedes-Benz
  • Sustainable Material Usage Overview: Mercedes-Benz
  • Recycling and EOL Practices: Mercedes-Benz

Nissan

  • Sustainability Overview: Nissan
  • Nissan Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Nissan
  • Sustainable Supply Chain: Nissan
  • Sustainable Design and Manufacturing: Nissan
  • Sustainable Material Usage Overview: Nissan
  • Recycling and EOL Practices: Nissan

Renault

  • Sustainability Overview: Renault
  • Renault Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Renault
  • Sustainable Supply Chain: Renault
  • Sustainable Design and Manufacturing: Renault
  • Sustainable Material Usage Overview: Renault
  • Recycling and EOL Practices: Renault

Toyota

  • Sustainability Overview: Toyota
  • Toyota Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: Toyota
  • Sustainable Supply Chain: Toyota
  • Sustainable Design and Manufacturing: Toyota
  • Sustainable Material Usage Overview: Toyota
  • Recycling and EOL Practices: Toyota

VW

  • Sustainability Overview: VW
  • VW Sustainability Developments and Partnership Ecosystem
  • Sustainable Raw Material Sourcing: VW
  • Sustainable Supply Chain: VW
  • Sustainable Design and Manufacturing: VW
  • Sustainable Material Usage Overview: VW
  • Recycling and EOL Practices: VW

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Circular Economy and EOL Strategies
  • Growth Opportunity 2: Sustainable Supply Chain Management
  • Growth Opportunity 3: Digitalization for Sustainable Operations

Next Steps

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