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市場調査レポート
商品コード
1559484
欧州OEMのSDV(Software-Defined Vehicle)戦略のベンチマーク、2024年Benchmarking of European OEM Software-defined Vehicle Strategies, 2024 |
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欧州OEMのSDV(Software-Defined Vehicle)戦略のベンチマーク、2024年 |
出版日: 2024年08月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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変革的なメガトレンドにより、欧州OEMはエコシステム全体でより深いレベルでの競合前コラボレーションに注力する必要に迫られています。
かつてOEM(相手先ブランド製造)は、機械的な機能で製品を差別化していました。しかし今日、消費者は運転支援、コネクティビティ、快適な利便性サービスなど、ソフトウェアによって定義された機能を求めるようになっています。電動化、自律走行、共有モビリティ、コネクティビティなどの技術の融合により、OEMは従来のハードポイント定義のアーキテクチャからソフトウェア指向のアーキテクチャに移行しつつあります。その一方で、こうした動向は顧客の期待を再構築し、OEMは新世代の自動車でその期待に応えることを余儀なくされ、自動車は車輪の上のソフトウェアと化しています。
携帯電話業界と同様、自動車業界も一種の再生を経験しています。周期的に収益を上げるという従来のビジネスモデルは、自動車のライフサイクルを通じて継続的にキャッシュフローを生み出すという課題に直面しています。新たな安全性、快適性、利便性を実現するだけでなく、ソフトウェア定義の自動車(SDV)には、ハードウェア定義のものと比べていくつかの利点があります。SDVでは、ファームウェアのパッチ、改良を受けるインフォテインメント、パワートレインやビークルダイナミクスなどのコア機能のモニタリングとチューニング、機能オンデマンドの快適性・利便性サービスなどをカバーするOTA(Over-the-Air)アップデートが顧客に提供されます。これにより、OEMは、オンデマンドサービスから収益を得ながら、車両のライフサイクル全体を通じて車両を改善し、アップグレードすることができます。
SDVは、自動車業界における記念碑的な変化の最前線にあります。この調査では、欧州 OEMのSDV戦略をベンチマークすることを目的としています。これらの動向が、欧州のさまざまなOEMの市場の成長と展開戦略に与える影響について論じています。
Transformative Megatrends Forcing European OEMs to Focus on Pre-competitive Collaboration at a Deeper Level Across their Ecosystem; Previously Unseen in the Automotive Industry
Original equipment manufacturers (OEMs) used to differentiate their products based on mechanical features. Today, however, consumers are increasingly looking for features defined by software, such as driver assistance, connectivity, and comfort-convenience services. The convergence of technologies including electrification, autonomous driving, shared mobility, and connectivity is causing OEMs to migrate from the traditional hardpoint-defined architecture to a software-oriented architecture. Meanwhile, these trends are reshaping customer expectations and forcing OEMs to address them in new-generation vehicles, thereby turning vehicles into software on wheels.
Similar to the mobile phone industry, the automotive industry is experiencing a sort of rebirth. The traditional business models of generating revenue cyclically are being challenged by continuous cash flow generation throughout the vehicle life cycle. Beyond unlocking new safety, comfort, and convenience features, software-defined vehicles (SDVs) have several advantages compared to their hardware-defined counterpart. SDVs allow customers over-the-air (OTA) updates that cover firmware patches; infotainment to receive improvements; monitoring and tuning of core functional capabilities, such as powertrain and vehicle dynamics; and feature-on-demand comfort-convenience services. This allows OEMs the opportunity to improve and upgrade vehicles on the go throughout their life cycle while generating revenue from feature-on-demand services, which culminates in deeper, more connected relationships with customers.
SDVs are at the forefront of monumental changes in the automotive industry. This research service aims to benchmark European OEM SDV strategy. It discusses the impact of these trends on the growth and deployment strategies of different European OEMs in the market.