市場調査レポート
商品コード
1559485

アジアOEMのSDV(Software-Defined Vehicle)戦略のベンチマーク、2024年

Benchmarking Asian OEMs' Software-defined Vehicle Strategies, 2024


出版日
ページ情報
英文 69 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アジアOEMのSDV(Software-Defined Vehicle)戦略のベンチマーク、2024年
出版日: 2024年08月14日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

SDV(Software-Defined Vehicle)の社内研究開発を推進するOEMが主役になる見込み

自動車業界は、ハードウェアからソフトウェアへのアプローチに移行しつつあります。自動車はますます複雑化し、ソフトウェアコードの行数は以前よりも増えています。SDV(Software-Defined Vehicle)のコンセプトは業界の支持を集め、製品や機能の開発哲学に影響を与えています。

SDVは車両の設計と開発の方法を変えつつあります。アーキテクチャの変化は明らかで、OEMは従来のプラットフォームアーキテクチャよりも新しいアーキテクチャを好んでいます。この分析では、BYD、Honda、Hyundai、NIO、ToyotaといったアジアのOEMのSDV分野における戦略を調査し、それらを相互にベンチマークしています。また、SDV分野のOEMとサプライヤーを取り巻くエコシステムについても取り上げます。

主要課題

-OEMはどのような戦略でハードウェアを標準化しているのか?

-ソフトウェアを標準化するためにOEMはどのような戦略を導入しているか?

-OEMはSDVにどのような戦略を採用しているか?

-OEMはSDVを実現するために既存のエコシステムをどのように活用しているのか?

-SDVレースをリードしているアジアのOEMグループは?

目次

成長環境

  • 主な調査結果
  • OEM比較分析-ハードウェア戦略
  • OEM比較分析-ソフトウェア戦略
  • 比較分析-SDV戦略と実装

ソフトウェア自動車分野における変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • アジアOEMのSDV戦略ベンチマーキングにおける上位3つの戦略的課題の影響

エコシステム

  • 調査範囲
  • 定義-車両アーキテクチャ
  • 主要競合企業

成長要因

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

OEMのSoftware-defined Vehicle戦略:BYD

  • BYDのハードウェア戦略
  • 新アーキテクチャのBYDモデル候補リスト
  • BYDソフトウェア開発戦略
  • BYDソフトウェア戦略-BYD OSソフトウェアプラットフォーム
  • BYDの重点領域-SDVエコシステムと戦略

OEMのSoftware-defined Vehicle戦略:Honda

  • Hondaのハードウェア戦略
  • Hondaの新アーキテクチャ搭載車種リスト
  • Hondaのソフトウェア開発戦略
  • Hondaのソフトウェア戦略-ソフトウェアプラットフォーム
  • HondaSDVのエコシステムと戦略

OEMのSoftware-defined Vehicle戦略:Hyundai

  • Hyundaiのハードウェア戦略
  • 新アーキテクチャによるHyundaiグループモデルの可能性リスト
  • Hyundaiのソフトウェア開発戦略
  • Hyundaiのソフトウェア戦略-ccOSソフトウェアプラットフォーム
  • Hyundaiの注力分野-SDVエコシステムと戦略

OEMのSoftware-defined Vehicle戦略:NIO

  • NIOハードウェア戦略
  • 新アーキテクチャのNIOモデル候補一覧
  • NIOソフトウェア開発戦略
  • NIOソフトウェア戦略-ソフトウェアプラットフォーム
  • NIOのSDVエコシステムと戦略

OEMのSoftware-defined Vehicle戦略:Toyota

  • Toyotaのハードウェア戦略
  • 新アーキテクチャのToyota車候補一覧
  • Toyota ソフトウェア開発戦略
  • Toyota ソフトウェア戦略-ToyotaArene OSソフトウェアプラットフォーム
  • Toyota SDVエコシステムと戦略

成長機会領域

  • 成長機会1-HPCの機能集約とEthernetのデータ混在によるサイバーセキュリティ需要の増大
  • 成長機会2-クラウドコンピューティングと機能仮想化がクラウド技術開発者にチャンスをもたらす
  • 成長機会3-OEMのソフトウェア組織化

ベストプラクティスの認識

  • ベストプラクティスの評価

フロストレーダー

  • フロストレーダー

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 次のステップへ
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFPU-46

OEMs Driving In-house R&D of Software-defined Vehicles Expected to Take Center Stage

The automotive industry is transitioning from a hardware to software approach to building vehicles. Vehicles are increasingly complex, with more lines of software code than in previous years. The concept of software-defined vehicles (SDVs) has gained industry traction, impacting product and feature development philosophies.

SDVs are changing the way vehicles are designed and developed. The changes in the architecture are evident, with OEMs preferring newer architecture over traditional platform architecture. This analysis investigates the strategies of Asian OEMs, such as BYD, Honda, Hyundai, NIO, and Toyota, in the SDV space and benchmarks them against each other. It also covers the ecosystem surrounding the OEMs and suppliers in the SDV space.

Key Issues Addressed

•       What strategies are OEMs using to standardize hardware?

•       What strategies are OEMs implementing to standardize software?

•       What strategies are OEMs adopting for SDVs?

•       How are OEMs utilizing their existing ecosystems to achieve SDVs?

•       Which Asian OEM group is leading the SDV race?

Table of Contents

Growth Environment

  • Key Findings
  • OEM Comparative Analysis-Hardware Strategy
  • OEM Comparative Analysis-Software Strategy
  • Comparative Analysis-SDV Strategy and Implementation

Transformation in the Software-defined Vehicles Sector

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Benchmarking Asian OEMs' SDV Strategies

Ecosystem

  • Research Scope
  • Definitions-Vehicle Architecture
  • Key Competitors

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

OEM Software-defined Vehicle Strategy-BYD

  • BYD Hardware Strategy
  • Potential List of BYD Models on New Architecture
  • BYD Software Development Strategy
  • BYD Software Strategy-BYD OS Software Platform
  • BYD Focus Areas-SDV Ecosystem and Strategy

OEM Software-defined Vehicle Strategy- Honda

  • Honda Hardware Strategy
  • Potential List of Honda Models on New Architecture
  • Honda Software Development Strategy
  • Honda Software Strategy-Software Platform
  • Honda SDV Ecosystem and Strategy

OEM Software-defined Vehicle Strategy- Hyundai

  • Hyundai Hardware Strategy
  • Potential List of Hyundai Group Models on New Architecture
  • Hyundai Software Development Strategy
  • Hyundai Software Strategy-ccOS Software Platform
  • Hyundai Focus Areas-SDV Ecosystem and Strategy

OEM Software-defined Vehicle Strategy-NIO

  • NIO Hardware Strategy
  • Potential List of NIO Models on New Architecture
  • NIO Software Development Strategy
  • NIO Software Strategy-Software Platform
  • NIO SDV Ecosystem and Strategy

OEM Software-defined Vehicle Strategy-Toyota

  • Toyota Hardware Strategy
  • Potential List of Toyota Models on New Architecture
  • Toyota Software Development Strategy
  • Toyota Software Strategy-Toyota Arene OS Software Platform
  • Toyota SDV Ecosystem and Strategy

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Consolidating Functions in HPC and Mixing Data Traffic in Ethernet Increasing Demand for Cybersecurity
  • Growth Opportunity 2-Cloud Computing and Functional Virtualization Will Open Opportunities for Cloud Technology Developers
  • Growth Opportunity 3-OEMs are Becoming Software Organizations

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer