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市場調査レポート
商品コード
1490868

中国EV OEMにおける世界の小売アプローチ:戦略概観

Strategic Overview of Chinese EV OEMs' Global Retail Approach


出版日
ページ情報
英文 106 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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中国EV OEMにおける世界の小売アプローチ:戦略概観
出版日: 2024年04月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

地域密着、デジタル優先の小売チャネルへのシフトが成長機会を促進

電気自動車(EV)産業の進化に伴い、中国EV OEMは世界の優位性を高める態勢を整えています。中国のEV産業では競争が激化しており、中国のほとんどの既存EVメーカーや新興OEMメーカーにとって、地理的拡大は避けられない状況になっています。Frost & Sullivanの本分析では、欧州、北米、アジアに焦点を当て、中国EV OEMの世界の小売アプローチを概観しています。多様な地域で事業を展開する中国EVプレイヤーの小売・アフターセールス戦略を明らかにし、OEMとアフターセールスの利害関係者にとってのビジネスチャンス領域について論じています。中国EV OEMによる小売アプローチの採用は、地域的な目標に基づき、自国セグメントと世界セグメントで異なっています。この分析では、これらの戦略が中国のEV自動車メーカーの成長の可能性に与える影響を検証します。この分析が回答する質問 - 中国EV OEMは地域ごとにどのような小売戦略を採用しているか?中国EV OEMの産業浸透を促進する主な動向は何か?各地域の競合他社に対する中国のOEMの立ち位置は?中国のEV販売台数の伸びが現地の自動車メーカーに与える影響とは?各地域の政治・規制環境は、中国のEVの成長にどのような影響を与えるのか?中国EV OEMの戦略実行評価の一環として、この分析では、地域の望ましい姿、製品の整合性、産業の促進要因と抑制要因を管理する能力についても取り上げています。

目次

中国EV OEMにおける世界の小売アプローチの変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 中国EV OEMにおける世界の小売アプローチ上位3戦略の影響

エコシステム

  • 中国EV OEMの小売戦略 - 概要
  • 定義
  • 調査手法
  • 本調査が回答する質問
  • セグメンテーション - 販売チャネル/OEMカテゴリー/地域
  • 競合環境
  • OEM競合:地域別

成長要因

  • 主要成長指標
  • EV OEM上位5の市場シェア:地域別
  • 中国EV OEM上位企業の市場シェア:地域別
  • 中国EV OEMの小売チャネル導入:地域別 - 比較概要
  • 従来型OEMと中国EV OEMの小売アプローチ - 比較概要
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 世界の中国EV OEMの成長に影響を与える潜在動向
  • 中国EV OEMの革新的な自動車小売アプローチ
  • 主な調査結果 - 現在と将来の展望

中国EV OEMにおける世界の小売アプローチ - 概要

  • 中国EV OEMにおける世界小売戦略 - 概要
  • EV販売動向 - 中国
  • 中国で事業を展開するEV OEM - 概要
  • 中国で事業を展開する中国EV OEM - 主なハイライト
  • 中国EV OEMのGo-to-Marketアプローチ
  • 国内市場(中国)における小売アプローチの合理性/意味合い
  • 中国EV OEMが世界で採用する小売モデルの種類
  • 中国EV OEMにおける小売モデル別アフターセールスアプローチ
  • 中国EV OEMの世界のビジネスチャンス:地域別
  • 中国EV OEMの世界展開に注目

中国EV OEMにおける世界の小売アプローチ - 欧州

  • EV販売動向:OEM供給元・カテゴリー別 - 欧州
  • 政治情勢・地域規制 - 欧州
  • 欧州における中国EV OEMの実力
  • 中国EV OEMのGo-to-Marketアプローチ - 欧州
  • 中国EV OEMの顧客エンゲージメントアプローチ - 欧州
  • 中国EV OEMの小売アプローチ - 欧州
  • 価格分析 - 欧州
  • アフターマーケットの利害関係者にとっての潜在的収益機会 - 欧州
  • 欧州に進出している中国EV OEMの概要
  • 中国EV OEMの戦略実行評価 - 欧州
  • 中国EV OEMの小売が現地の利害関係者に与える影響 - 欧州

中国EV OEMにおける世界の小売アプローチ - 北米・アジア

  • EV販売動向:OEM供給元・カテゴリー別 - 北米(米国)
  • EV販売動向:OEM供給元・カテゴリー別 - 北米(カナダ)
  • EV販売動向:OEM供給元・カテゴリー別 - アジア(インド)
  • EV販売動向:OEM供給元・カテゴリー別 - アジア(日本)
  • 北米・アジアにおける中国EV OEMの実力
  • 政治情勢・地域規制 - 北米
  • 政治情勢・地域規制 - アジア
  • 中国EV OEMのGo-to-Marketアプローチ - 北米・アジア
  • 中国EV OEMの顧客エンゲージメントアプローチ - 北米・アジア
  • 中国EV OEMの小売アプローチの合理性/意味 - 北米
  • 中国EV OEMの小売アプローチの合理性/意味 - アジア
  • 価格分析 - 北米・アジア
  • 北米・アジアに進出している中国EV OEMの概要
  • 中国EV OEMの戦略実行評価 - 北米
  • 中国EV OEMの戦略実行評価 - アジア(インド/日本)
  • 中国EV OEMの小売が現地利害関係者に与える影響 - 北米・アジア

事例紹介

  • 事例 - 欧州
  • 事例 - 北米・アジア

成長機会ユニバース

  • 成長機会1 - オーナーシップの選択とサービス革新
  • 成長機会2 - ブランド認知を高める地域密着型オペレーション
  • 成長機会3 - データの収益化

主な結論

  • 主な結論

付録

ベストプラクティスの評価

Frost Radar

次のステップ

目次
Product Code: MH37-41

Shift Toward Localized, Digital-first Retail Channels Drive Growth Opportunities

As the electric vehicle (EV) industry evolves, Chinese EV OEMs are poised to enhance their dominance globally. Geographic expansion is becoming inevitable for most established Chinese EVs and start-up OEMs as competition intensifies in China's EV industry. This Frost & Sullivan analysis provides an overview of the global retail approaches of Chinese EV OEMs, focusing on Europe, North America, and Asia. It highlights the retail and aftersales strategies of Chinese EV players operating in diverse geographies and discusses areas of opportunities for OEMs and aftersales stakeholders. Chinese EV OEMs' adoption of retail approaches differs between home and global segments based on their regional goals. This analysis examines the implications of these strategies on Chinese EV automakers' growth potential. Questions This Analysis Will Answer What are the retail strategies Chinese EV OEMs adopt in different regions? What are the main trends driving industry penetration for Chinese EV OEMs? Where do the Chinese OEMs stand against competitors in their respective regions? What is the impact of Chinese EV sales growth on local automakers? How will the political and regulatory environments in the respective regions impact the growth of Chinese EVs? As part of the strategy execution evaluation of Chinese EV OEMs, the analysis also covers regional desirability, product alignment, and capability to manage industry drivers and restraints.

Table of Contents

Transformation in Chinese EV OEMs' Global Retail Approach

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Chinese EV OEMs' Global Retail Approach

Ecosystem

  • Chinese EV OEMs' Retail Strategy-Overview
  • Definitions
  • Research Methodology
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation-Sales Channels/OEM Categories/Regions
  • Competitive Environment
  • OEM Competitors by Region

Growth Generator

  • Key Growth Metrics
  • Market Share of Top 5 EV OEMs by Region
  • Market Share of Top Chinese EV OEMs by Region
  • Retail Channel Adoption of Chinese EV OEMs by Region-Comparison Summary
  • Retail Approach of Native Traditional OEMs vs Chinese EV OEMs-Comparison Summary
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Potential Trends Impacting the Growth of Chinese EV OEMs Globally
  • Chinese EV OEMs' Innovative Vehicle Retailing Approaches
  • Key Findings-Current and Future Outlook

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-Overview

  • Chinese EV OEMs' Global Retail Strategy-Summary
  • EV Sales Trend-China
  • Chinese EV OEMs Operating in China-An Overview
  • Chinese EV OEMs Operating in China-Key Highlights
  • Chinese EV OEMs' Go-to-Market Approach in China
  • Rationale/Implications of Retail Approaches in the Domestic Market (China)
  • Types of Retail Models Chinese EV OEMs Adopt Globally
  • Aftersales Approaches of Chinese EV OEMs by Retail Models
  • Opportunities for Chinese EV OEMs Globally by Region
  • Chinese EV OEMs to Watch in Global Expansion

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-Europe

  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-Europe
  • Political Climate/Regional Regulations-Europe
  • Chinese EV OEMs' Capabilities in Europe
  • Chinese EV OEMs' Go-to-Market Approach-Europe
  • Chinese EV OEMs' Customer Engagement Approach-Europe
  • Rationale/Implications of Chinese EV OEMs' Retail Approaches-Europe
  • Price Analysis-Europe
  • Potential Revenue Opportunities for Aftermarket Stakeholders-Europe
  • Overview of Chinese EV OEMs Operating in Europe
  • Evaluation of Chinese EV OEMs' Strategy Execution-Europe
  • Chinese EV OEMs' Retail Impact on Local Industry Stakeholders-Europe

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-North America and Asia

  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-North America (United States)
  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-North America (Canada)
  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-Asia (India)
  • EV Sales Trend by OEM Origin and Category-Asia (Japan)
  • Chinese EV OEMs' Capabilities in North America and Asia
  • Political Climate/Regional Regulations-North America
  • Political Climate/Regional Regulations-Asia
  • Chinese EV OEMs' Go-to-Market Approach-North America and Asia
  • Chinese EV OEMs' Customer Engagement Approach-North America and Asia
  • Rationale/Implications of Chinese EV OEMs' Retail Approaches-North America
  • Rationale/Implications of Chinese EV OEMs' Retail Approaches-Asia
  • Price Analysis-North America and Asia
  • Overview of Chinese EV OEMs Operating in North America and Asia
  • Evaluation of Chinese EV OEMs' Strategy Execution-North America
  • Evaluation of Chinese EV OEMs' Strategy Execution-Asia (India/Japan)
  • Chinese EV OEMs' Retail Impact on Local Industry Stakeholders-North America and Asia

Case Examples

  • Case Examples-Europe
  • Case Examples-North America and Asia

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Ownership Choices and Service Innovation
  • Growth Opportunity 2-Localized Operations to Enhance Brand Recognition
  • Growth Opportunity 3-Data Monetization

Key Conclusions

  • Key Conclusions

Appendix

  • Appendix-OEMs Operating by Region/Country

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • List of Exhibits
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