市場調査レポート
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1319189

新車オンライン販売における世界の自動車メーカーの成長機会

Growth Opportunities for the Global Vehicle Original Equipment Manufacturers in New Vehicle Online Retailing

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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新車オンライン販売における世界の自動車メーカーの成長機会
出版日: 2023年07月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

購入オプションの拡大が牽引する新車オンライン販売

Frost & Sullivanのこの調査サービスは、欧州・北米・アジア・南米・中国の新車乗用車市場に焦点を当て、新車のオンライン販売を分析しています。小売デジタル化がOEMや小売バリューチェーンの他の利害関係者に与える影響の概要を提供しています。

この調査では、潜在的なデジタル化の動向とその影響について議論し、欧州、北米、アジア、南米、中国の規制状況を調査し、オンラインとオフラインのチャネルを通じた販売動向について詳述しています。さらに、顧客のオンラインジャーニー、各小売活動へのデジタル化の影響、オンライン販売の実施と顧客の購買プロセスのデジタル化レベルに関する主要OEMのスタンスについても評価しています。

当レポートでは、OEMが関与する既存のデジタル/オンライン販売モデル (OEMオンライン、ディーラーオンライン、代理店販売 (製品ベースのハイブリッドモデル)、OEMの直接顧客 (D2C) オンライン) について幅広く論じています。さらに、さまざまなオンライン販売モデルのコスト分析 (OEMとディーラーの長所と短所) についての情報を提供しております。

最後に、この調査サービスでは、新車オンライン販売の成長機会について考察し、市場参入企業がこれらの機会を活用するための実用的な洞察を提供しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8 (TM)
  • 自動車メーカー (OEM) の新車オンライン販売戦略における戦略的重要事項:上位3項目の影響
  • Growth Pipeline Engine (TM) を後押しする成長機会

成長機会の分析

  • OEMのオンライン小売戦略:市場概要
  • 調査手法
  • 当レポートが回答する質問
  • セグメンテーション/地域フォーカス:OEMの新しいオンライン小売戦略
  • カスタマージャーニーとデジタル化の要件
  • OEMの競合企業:地域別
  • 小売販売チャネル:定義
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 競合環境

オンライン新車販売の概要

  • オンライン新車販売:市場概略
  • オンライン新車販売:主な調査結果
  • オンライン新車販売:ステークホルダーのエコシステム
  • オンライン/デジタル化販売:流通アプローチ
  • サードパーティのオンラインチャネル:流通アプローチ
  • ステークホルダーの販売チャネルへの関与
  • 新車オンライン小売に影響を与える可能性のある動向
  • 新車オンライン小売への潜在的な動向の影響
  • 関連規制と法規
  • 世界の新車販売動向
  • OEM販売チャネルの採用状況:地域別
  • コストタイプ比較:販売モデル別
  • コストセグメント比較:販売モデル別
  • テクノロジーイネーブラーの世界的ホワイトスペース機会
  • 地域別の比較
  • 技術イネイブラーと注目すべき新興企業

オンライン小売の概要:欧州

  • 欧州の新車オンライン販売動向
  • 欧州のオンライン小売の現状と概要
  • 欧州のオンライン小売:OEMのベンチマーク
  • 欧州の地域別の展望
  • 欧州のOEMのビジネスチャンスとオンライン/デジタル販売の必要性:地域別

オンライン小売の概要:北米

  • 北米の新車オンライン販売動向
  • 北米のオンライン小売の現状と概要
  • 北米のオンライン小売:OEMのベンチマーク
  • 北米の地域別の展望
  • 北米のOEMのビジネスチャンスとオンライン/デジタル販売の必要性:地域別

オンライン小売の概要:アジア

  • アジアの新車オンライン販売動向
  • アジアのオンライン小売の現状と概要
  • アジアのオンライン小売:OEMのベンチマーク
  • アジアの地域別の展望
  • アジアのOEMのビジネスチャンスとオンライン/デジタル販売の必要性:地域別

オンライン小売の概要:南米

  • 南米の新車オンライン販売動向
  • 南米のオンライン小売の現状と概要
  • 南米のオンライン小売:OEMのベンチマーク
  • 南米の地域別の展望
  • 南米のOEMのビジネスチャンスとオンライン/デジタル販売の必要性:地域別

オンライン小売の概要:中国

  • 中国の新車オンライン販売動向
  • 中国のオンライン小売の現状と概要
  • 中国のオンライン小売:OEMのベンチマーク
  • 中国の地域別の展望
  • 中国のOEMのビジネスチャンスとオンライン/デジタル販売の必要性:地域別

販売モデル別のコスト分析

  • 前提条件と考察
  • ディーラーのコスト分割:従来型モデル
  • 時間経過によるコストへの影響
  • コスト分析:OEMオンライン (オムニチャネル)
  • コスト分析:ディーラーオンライン (オムニチャネル)
  • コスト分析:代理店モデル
  • コスト分析:OEM D2Cオンライン

展示会

  • 展示会の製品検索と在庫検索
  • 展示会:下取り・試乗予約
  • 展示会:ファイナンスオプション、クレジットチェック、オンライン車両予約
  • 展示会:車両代金の決済と納車
  • 展示会:Teslaの社内ITシステムとデジタル小売戦略

成長機会

  • 成長機会1:ディーラーの機能効率の向上
  • 成長機会2:流通バリューチェーンにおける複数の利害関係者の関与の制限
  • 成長機会3:顧客データへのアクセス

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜFrost & Sullivanなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE86-41

New Car Online Sales Driven by Expanding Buying Options

This Frost & Sullivan research service analyzes new vehicle online retailing, focusing on the European, North American, Asian, South American, and Chinese new passenger vehicle market. It provides an overview of the retail digitalization influence on OEMs and other stakeholders in the retail value chain.

This study discusses potential digital trends and implications, examines the European, North American, Asian, South American, and Chinese regulatory landscape, and elaborates on sales trends through online and offline channels. In addition, it assesses customers' online journeys, digitalization impact on each retail activity, and the stance of important OEMs regarding online sales implementation and level of digitalization of customer purchase process.

Existing digital and online sales models that involve OEMs-OEM online, dealer online, agency sales (product-based hybrid model), and OEM direct-to-customer (D2C) online-are extensively discussed in the study. Additionally, the report provides cost analysis (pros and cons for OEM and dealers) for different online sales models.

Finally, this research service discusses growth opportunities for new vehicle online retailing and offers actionable insight to market participants to leverage these opportunities.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of Top 3 Strategic Imperatives on Original Equipment Manufacturer New Vehicle Online Retailing Strategies
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • OEM Online Retail Strategies: Market Overview
  • Research Methodology
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation/Regional Focus: OEMs New Online Retail Strategies
  • Customer Journey and Digitalization Requirements
  • OEM Competitors by Region
  • Retail Sales Channels: Definitions
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Competitive Environment

Online New Car Retailing Overview

  • Online New Car Retailing: Market Summary
  • Online New Car Retailing: Key Findings
  • Online Retailing Stakeholder Ecosystem
  • Online/Digitalized Sales: Distribution Approach
  • Third-party Online Channel: Distribution Approach
  • Stakeholder Sales Channel Involvement
  • Potential Trends Impacting New Car Online Retail
  • Implications of Potential Trends on New Car Online Retail
  • Relevant Regulations and Legislations
  • Global New Vehicle Sales Trends
  • OEM Sales Channel Adoption by Region
  • Cost Type Comparison by Sales Model
  • Cost Segment Comparison by Sales Model
  • Global Whitespace Opportunities for Technology Enablers
  • Regional Comparison
  • Technology Enablers and Start-ups To Watch

Online Retail Overview: Europe

  • European New Car Online Sales Trends
  • European Online Retail Status and Overview
  • European Online Retail OEM Benchmarking
  • European Regional Outlook
  • European Regional OEM Opportunities and the Need for Online/Digitalized Sales

Online Retail Overview: North America

  • North American New Car Online Sales Trends
  • North American Online Retail Status and Overview
  • North American Online Retail OEM Benchmarking
  • North American Regional Outlook
  • North American Regional OEM Opportunities and the Need for Online/Digitalized Sales

Online Retail Overview: Asia

  • Asian New Car Online Sales Trends
  • Asian Online Retail Status and Overview
  • Asian Online Retail OEM Benchmarking
  • Asian Regional Outlook
  • Asian Regional OEM Opportunities and the Need for Online/Digitalized Sales

Online Retail Review: South America

  • South American New Car Online Sales Trends
  • South American Online Retail Status and Overview
  • South American Online Retail OEM Benchmarking
  • South American Regional Outlook
  • South American Regional OEM Opportunities and the Need for Online/Digitalized Sales

Online Retail Review: China

  • Chinese New Car Online Sales Trends
  • Chinese Online Retail Status and Overview
  • Chinese Online Retail OEM Benchmarking
  • Chinese Regional Outlook
  • Chinese Regional OEM Opportunities and the Need for Online/Digitalized Sales

Cost Analysis by Sales Models

  • Assumptions and Considerations
  • Dealer Cost Split: Traditional Model
  • Cost Implications Over Time
  • Cost Analysis: OEM Online (Omnichannel)
  • Cost Analysis: Dealer Online (Omnichannel)
  • Cost Analysis: Agency Model
  • Cost Analysis: OEM D2C Online

Exhibits

  • Exhibits: Product Finders and Stock Locators
  • Exhibits: Trade-in and Test Drive Bookings
  • Exhibits: Finance Options, Credit Checks, and Online Vehicle Booking
  • Exhibits: Vehicle Payment and Car Delivery
  • Exhibit: Tesla's In-house IT Systems and Digital Retail Strategy

Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1: Improved Functional Efficiency of Dealerships
  • Growth Opportunity 2: Limiting Multiple Stakeholder Involvement in the Distribution Value Chain
  • Growth Opportunity 3: Customer Data Access

Next Steps

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