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市場調査レポート
商品コード
1375383
自動車用オペレーティングシステム(OS)向け乗用車のOEM戦略Passenger Vehicle OEM Strategies for Automotive Operating Systems |
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自動車用オペレーティングシステム(OS)向け乗用車のOEM戦略 |
出版日: 2023年10月12日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 79 Pages
納期: 即日から翌営業日
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OEMは、将来のソフトウェア定義車両(SDV)向けに自社標準のOSを提供できるようになるまで、ティアサプライヤーの組込みハードウェア・ソフトウェアソリューションに依存する
自動車業界は大きな転換期を迎えており、車両開発プロセスを再定義しています。CASEモビリティのコンセプトに関連する数多くのテクノロジーを組込むために、OEMはソフトウェア定義車両(SDV)開発アプローチの採用を選択しました。SDVアプローチでは、OEMは車両のライフサイクルを通じて更新可能な機能や特徴を拡張し、定期的かつ持続可能な収益を得る機会を提供します。
SDVを達成するために、OEMはドメインやゾーンに機能を統合することで、車両の電気/電子(EE)アーキテクチャを再設計しています。OEMは、ソフトウェア開発、特に車両オペレーティングシステム(OS)と呼ばれるソフトウェア主導の特徴や機能を拡張することを可能にするベースソフトウェアプラットフォームに巨額の投資を行っています。
OEMs to Rely on Tier Suppliers' Embedded Hardware and Software Solutions Until Capable of Delivering In-house Standardized OS for Future Software-defined Vehicles
The automotive industry is undergoing a major transition and redefining the vehicle development process. To include numerous technologies tied to the concept of connected, autonomous, shared, and electric (CASE) mobility, OEMs have chosen to adopt the software-defined vehicle (SDV) development approach. With the SDV approach, OEMs extend features and function that they can update throughout the vehicle life cycle, which provides opportunities for recurring and sustainable revenue.
To achieve an SDV, OEM are redesigning vehicle electrical/electronic (EE) architecture by consolidating functions in domains and zones. They are making huge investments in software development, and specifically in a base software platform, that will enable them to extend software-driven features and functions called the vehicle operating system (OS).