![]() |
市場調査レポート
商品コード
1368212
車両電動化におけるOEM投資の競合分析Competitive Analysis of Original Equipment Manufacturer (OEM) Investments in Vehicle Electrification |
||||||
|
車両電動化におけるOEM投資の競合分析 |
出版日: 2023年09月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
将来の地域の電気自動車(EV)需要に対応するため、現地での電池開発・生産を優先
Frost & Sullivanの予測によると、世界のEV市場は2023年に前年比44%以上の販売台数の伸びを記録すると予想されます。中国、欧州、北米がこの急成長に重要な役割を果たすと思われます。二酸化炭素排出量削減への関心の高まりが、今後数年間のEV需要を牽引すると予想されます。OEM各社は、新製品の発売や将来の成長に向けた大規模な投資を通じて、競争の激しいEV市場でのシェア獲得を急いでいます。
EVの主要OEMであるBYD、Tesla、Volkswagenは、2022年の400万台から2023年には570万台のEVを販売する予定です。需要の高まりは、10年後までに数倍になると予想されており、EVが今後の主流であることをOEMに証明しています。そのため、OEM各社はEV販売でトップの座を確保するために、EV開発への莫大な投資を発表しています。
投資の大半は、EV生産に必要な重要な材料/製品の将来的なサプライチェーンの確保と、技術革新の共同開発に向けたものです。さらに、OEM各社は、顧客の要求に応じてEVを製造することの重要性を理解しています。このため、中国のような競争市場を獲得するために、現地化された開発・製造戦略を採用するようになっています。また、EVの充電を容易にするため、充電インフラ網の整備に取り組んでいるOEMも少なくありません。ただし、充電インフラの導入は依然として、必要な数に追いつく必要があります。
地域別では、有利な政府政策とEV需要の急増により、多くのOEMが北米への投資を発表しています。この地域は、今後数年間でかなりの投資を集めると思われます。他の2つの主要市場である中国と欧州は、中程度から多額の投資を記録すると予想しています。
このレポートでは、Frost & Sullivanは、OEMによるEV投資と世界市場での販売について説明しています。2022年を基準年として、調査期間は2022~2030年、予測期間は2023~2030年です。対象地域は北米、中国、欧州です。OEMは、BMW、Ford、General Motors、Honda、Hyundai-Kia、Mercedes-Benz、Nissan、Stellantis、Tesla、Toyota、Volkswagenです。OEMの電動化投資、将来の販売目標、個々の目標達成に向けたロードマップに関する情報を含め、このダイナミックな領域における利害関係者の洞察を提供しています。
Localized Battery Development and Production Prioritized to Cater to Future Regional Electric Vehicle (EV) Demand
Frost & Sullivan's projection indicates that the global EV market will record over 44% year-on-year unit sales growth in 2023. China, Europe, and North America will be important contributors to this surge. Increased focus on reducing carbon emissions will drive EV demand in coming years. OEMs have been rushing to gain a share of the competitive EV market through fresh launches and extensive investments for future growth.
Top EV OEMs BYD, Tesla, and Volkswagen will sell 5.7 million EVs in 2023, up from 4 million in 2022. Rising demand-expected to multiply several times by the decade's end-proves to OEMs that EVs are the way to go. As such, OEMs are announcing enormous investments in EV development to secure the top spot in EV sales.
Most investments are toward securing the future supply chain of critical materials/products necessary for EV production and co-development of technological innovations. In addition, OEMs understand the importance of making EVs per customer requirements. This has prompted them to adopt localized development and manufacturing strategies to capture competitive markets like China. A few OEMs are also working to improve their charging infrastructure network to ease EV charging. However, charging infrastructure deployments still need to catch up to the required numbers.
Region-wise, many OEMs have announced investments in North America due to favorable government policies and a surge in EV demand. The region will likely attract considerable investments in the coming years. We expect two other key markets, China and Europe, to register moderate to high investments.
In this report, Frost & Sullivan discusses EV investments by OEMs and their sales in global markets. With 2022 as the base year, the study period is 2022-2030 and the forecast period is 2023-2030. The geographic scope is North America, China, and Europe. OEMs profiled are BMW, Ford, General Motors, Honda, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz, Nissan, Stellantis, Tesla, Toyota, and Volkswagen. We include information about OEMs' electrification investments, future sales targets, and roadmaps to achieve the individual targets to provide stakeholders insights into this dynamic space.