市場調査レポート
商品コード
1466574
広告・マーケティング市場:タイプ別、用途別 - 2024年~2030年の世界予測Advertising & Marketing Market by Type (Content Creation and Management, Digital Marketing, Public Relations), Application (Automotive, Education, Fashion & Beauty) - Global Forecast 2024-2030 |
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広告・マーケティング市場:タイプ別、用途別 - 2024年~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 即日から翌営業日
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広告・マーケティング市場規模は2023年に9,007億5,000万米ドルと推定され、2024年には9,625億4,000万米ドルに達し、CAGR 7.12%で2030年には1兆4,586億1,000万米ドルに達すると予測されています。
広告・マーケティング市場には、さまざまなチャネルを通じてターゲットオーディエンスにプロモーションコンテンツを作成、伝達、配信するためのソリューションが含まれます。これらの広告・マーケティングプラットフォームの主な目的は、顧客に製品やサービスを知らせ、試用や購入を促し、最終的にブランド・ロイヤルティを確立することです。広告・マーケティングのプラットフォームには、オンライン広告、伝統的なメディアチャネル、屋外広告、ダイレクトメールキャンペーン、イベントスポンサー、広報活動などが含まれます。スマートフォン、タブレット、パソコンなどのデジタル機器から情報にアクセスする人が増え、デジタル化が進むにつれ、広告・マーケティングプラットフォームの需要は拡大しています。ターゲットを絞ったソーシャルメディア広告/コンテンツを通じて潜在顧客にリーチすることに注力する企業が増えているため、さまざまな広告・マーケティングプラットフォームの利用が増加すると予想されます。しかし、広告・マーケティングプラットフォームの使用におけるプライバシーとセキュリティの懸念が、市場成長の妨げとなっています。消費者行動の分析、広告予算の最適化、エンゲージメント率を向上させるコンテンツのパーソナライズなどに役立つ人工知能や機械学習などの先進技術の統合が進んでいるため、市場成長の機会が生まれると期待されています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 9,007億5,000万米ドル |
予測年[2024] | 9,625億4,000万米ドル |
予測年 [2030] | 1兆4,586億1,000万米ドル |
CAGR(%) | 7.12% |
タイプパフォーマンス重視の企業によるデジタルマーケティングの採用拡大
コンテンツの作成と管理は、ブランドの認知度を高めながら、オーディエンスを惹きつける価値ある情報を開発することに重点を置いています。デジタルマーケティングには、検索エンジン最適化(SEO)、ペイパークリック(PPC)、Eメールマーケティング、モバイルマーケティングなど、オンラインチャネルを活用して潜在顧客にアプローチするさまざまな戦術が含まれます。オンライン上で強い存在感を示している企業や、パフォーマンス重視のゴールを目指している企業は、デジタルマーケティングの手法から大きな恩恵を受けることができます。パブリック・リレーションズ(PR)は、組織と利害関係者とのコミュニケーションを管理することで、好意的なイメージを維持することを目的としています。ソーシャルメディア・マネジメントでは、Facebook、Twitter、Instagram、LinkedInなどのソーシャルメディア・プラットフォーム上でコンテンツを作成、公開、分析します。視聴者と直接関わりたい企業や、バイラル・マーケティング・キャンペーンを展開したい企業は、このアプローチを検討します。伝統的な広告は、新聞や雑誌の印刷広告、ビルボード、ラジオスポット、テレビコマーシャルなど、オフラインの広告手法を含みます。
アプリケーション:ファッション&ビューティー業界における広告・マーケティングのターゲット層へのアプローチの増加
自動車業界では、広告・マーケティングは、テレビコマーシャル、オンライン広告、スポンサーシップなど、様々なチャネルを通じて、自動車の販売促進に力を入れています。教育分野では、学生を惹きつけ、教育プログラムを促進するために、広告・マーケティングに大きく依存しています。ファッション&ビューティーブランドは、ターゲット層にリーチするための主要戦略としてインフルエンサーマーケティングを活用しています。インスタグラムのようなソーシャルメディアプラットフォームは、製品を支持するインフルエンサーを通じて製品を紹介する重要なチャネルとなっています。金融・銀行業界は、財務管理というデリケートな性質のため、広告キャンペーンを作成する際に信頼性を重視します。企業は、Eメールマーケティング、ソーシャルメディアプロモーション、コンテンツマーケティングなどのデジタルマーケティング戦略を用いて新規顧客を獲得し、ロイヤルティ報奨プログラムや同様のインセンティブを通じて既存顧客を維持します。飲食品業界の広告・マーケティングは、ターゲットとなる消費者のために、味、品質、利便性を強調することに重点を置いています。ヘルスケア業界では、広告主は医療サービスや製品に関する認知度を高めることを優先し、規制ガイドラインの遵守を徹底しています。旅行・観光業界では、潜在的な旅行者を惹きつけるために、魅力的な観光地や体験を競争力のある価格で紹介する広告キャンペーンが重要視されています。
地域別インサイト
南北アメリカは、産業・商業セクターの着実な成長と、斬新な製品開発に対する認知度を高める広告需要の高まりを特徴とする、広告・マーケティング市場の新興国情勢を象徴する市場です。スマートフォン、タブレット、スマートデバイスの普及が進んでいるため、製品メーカーはデジタル広告プラットフォームで製品を発表し、売上と収益性を高める傾向にあり、南北アメリカにおける広告・マーケティング市場の基盤となっています。アジア太平洋地域は、様々な企業によるモバイル広告やその他のデジタル広告システムの利用が増加しており、インターネットユーザーの普及が進んでいるため、広告・マーケティング市場の成長が見込まれています。中小企業の存在感が高まり、デジタル広告を通じて積極的に消費者を惹きつけ、より多くの消費者にリーチすることに注目が集まっていることから、EMEAおよびAPAC地域における広告・マーケティング市場のプラットフォームとなることが期待されています。欧州委員会(EC)によると、中小企業(SME)は欧州経済の屋台骨であり、欧州連合(EU)の全企業の99%を占めています。約1億人が中小企業に雇用されており、欧州のGDPの半分以上を占め、あらゆる経済分野の付加価値を高める上で重要な役割を果たしています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、広告・マーケティング市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、広告・マーケティング市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.広告・マーケティング市場の市場規模および予測は?
2.広告・マーケティング市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.広告・マーケティング市場の技術動向と規制枠組みは?
4.広告・マーケティング市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.広告・マーケティング市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[188 Pages Report] The Advertising & Marketing Market size was estimated at USD 900.75 billion in 2023 and expected to reach USD 962.54 billion in 2024, at a CAGR 7.12% to reach USD 1,458.61 billion by 2030.
The advertising & marketing market includes solutions that help to create, communicate, and deliver promotional content to target audiences through various channels. The primary goal of these advertising and marketing platforms is to inform customers about products and services, persuade them to try or purchase those offerings, and ultimately establish brand loyalty. The advertising & marketing platforms include online advertising, traditional media channels, outdoor advertising, direct mail campaigns, event sponsorships, and public relations activities. Rising digital transformations with more people accessing information via digital devices such as smartphones, tablets, and computers are expanding the demand for advertising & marketing platforms. The growing focus among organizations toward reaching potential customers through targeted social media ads/content is expected to elevate the usage of various advertising & marketing platforms. However, privacy & security concerns with the usage of advertising & marketing platforms hamper the market growth. The growing integration of advanced technologies such as artificial intelligence and machine learning that help in analyzing consumer behavior, optimizing ad budgets, and personalizing content to improve engagement rates is expected to create opportunities for market growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 900.75 billion |
Estimated Year [2024] | USD 962.54 billion |
Forecast Year [2030] | USD 1,458.61 billion |
CAGR (%) | 7.12% |
Type: Growing adoption of digital marketing by performance-driven businesses
Content creation & management focuses on developing valuable information that engages audiences while building brand recognition. Digital marketing encompasses a range of tactics, such as search engine optimization (SEO), pay-per-click (PPC), email marketing, and mobile marketing, that leverage online channels to reach potential customers. Businesses with a strong online presence or aiming for performance-driven goals benefit significantly from digital marketing techniques. Public relations (PR) aims to maintain a favorable image by managing communication between an organization and its stakeholders. Social media management involves creating, publishing, and analyzing content on social media platforms such as Facebook, Twitter, Instagram, and LinkedIn. Businesses looking to engage directly with their audience or create viral marketing campaigns consider this approach. Traditional advertising encompasses offline advertising methods, including print ads in newspapers or magazines, billboards, radio spots, and TV commercials.
Application: Rising application of advertising & marketing across the fashion & beauty sector for reaching their target audience
In the automotive industry, advertising & marketing efforts focus on promoting vehicle sales through various channels, such as television commercials, online advertisements, and sponsorships. The education sector relies heavily on advertising & marketing to attract students and promote educational programs. Fashion & beauty brands utilize influencer marketing as a primary strategy for reaching their target audience. Social media platforms such as Instagram have become crucial channels for showcasing products through influencers who endorse them. Finance & banking industries emphasize trustworthiness when crafting their advertising campaigns due to the sensitive nature of financial management. Companies use digital marketing strategies such as email marketing, social media promotions, and content marketing to acquire new clients while retaining existing ones through loyalty rewards programs or similar incentives. Advertising & marketing within the food and beverage industry focus on emphasizing taste, quality, and convenience for target consumers. In the healthcare sector, advertisers prioritize raising awareness about medical services and products while ensuring compliance with regulatory guidelines. Travel & tourism companies rely on advertising campaigns that showcase enticing destinations or experiences at competitive prices to attract potential tourists.
Regional Insights
Americas represents a highly developing landscape for the advertising & marketing market characterized by steady growth in the industrial and commercial sectors with rising demand for advertisements to create awareness toward novel product development. The overgrowing penetration of smartphones, tablets, and smart devices encourages product manufacturers to launch their products over digital advertising platforms to boost sales and profitability, creating a platform for the advertising & marketing market in the Americas. Asia-Pacific region represents a growing landscape for the advertising & marketing market with the increasing usage of mobile and other digital advertising systems by various business enterprises combined with the increasing penetration of internet users. The rising presence of small and medium-sized enterprises (SMEs) with a growing focus on actively engaging, attracting, and reaching larger consumer bases through digital advertisements in the region is expected to create a platform for the advertising & marketing market in the EMEA and APAC region. According to the European Commission (EC), small and medium-sized enterprises (SMEs) are the backbone of Europe's economy, representing 99% of all European Union (EU) businesses. Around 100 million people are employed by small and medium-sized businesses (SMEs), which account for more than half of Europe's GDP and play a critical role in adding value to every economic sector.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Advertising & Marketing Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Advertising & Marketing Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Advertising & Marketing Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Accenture PLC, Adobe Inc., Amazon.com, Inc., Apple Inc., Bartle Bogle Hegarty, Inc. by Publicis Groupe S.A., BidVertiser, BuySellAds.com Inc., Daniel J. Edelman Holdings, Inc., Dentsu International Limited, E29 Marketing, LLC, Google LLC by Alphabet Inc., Havas SA by Vivendi SE, Mediaplus Group by Serviceplan Group SE & Co KG, Meta Platforms, Inc., Microsoft Corporation, Moburst Ltd., Mynt Agency, NextRoll, Inc., Omnicom Group Inc., One Media Group, One Media Marketing, OpenX Technologies Inc., Pinterest, Inc., Razorfish, LLC, Rheindigital GmbH, Salesforce, Inc., TBWA Worldwide Inc., The Interpublic Group of Companies, Inc., VCCP Madrid, Viola Communications, X Corp., Yahoo! Inc., and Zerotrillion.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Advertising & Marketing Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Advertising & Marketing Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Advertising & Marketing Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Advertising & Marketing Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Advertising & Marketing Market?