表紙:食品甘味料市場、タイプ別(スクロース、デンプン甘味料および糖アルコール、高強度甘味料)、用途別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1149842

食品甘味料市場、タイプ別(スクロース、デンプン甘味料および糖アルコール、高強度甘味料)、用途別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年

Food Sweetener Market, By Type (Sucrose, Starch Sweeteners and Sugar Alcohols, High Intensity Sweeteners ), By Application, By Region - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
食品甘味料市場、タイプ別(スクロース、デンプン甘味料および糖アルコール、高強度甘味料)、用途別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
出版日: 2022年10月19日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

食品甘味料とは、食品の味や香りを引き立てる働きを持つ物質です。砂糖や炭水化物由来の甘味化合物から作られます。食品中に存在することで、食品の色や食感に影響を与え、浸透圧や水分活性に影響を与えることができます。その中には、スクロース、グルコースシロップ、イソマルチュロースなどがあります。いくつかの糖類は、食品中に自然に存在します。ショ糖から作られたものは、1食あたり1キロカロリー未満です。一方、加工食品に多く含まれる糖アルコールは、人によっては消化不良を起こす可能性があります。しかし、スクラロースなどの人工甘味料は、フルーツジュース、シリアル、焼き菓子などの食品に含まれていることがあります。

市場力学。

世界の食品甘味料市場は、低カロリーの消費財に対する需要の高まりが大きな要因となっています。また、消費者の健康志向の高まりが市場の成長を後押ししています。このため、従来の砂糖の味を模倣した天然甘味料が出現しています。さらに、メーカーは製品ポートフォリオの拡充に注力し、研究開発への投資を増やしています。

反対に、砂糖に対する税金やラベル規制の増加は、市場の成長を制限すると予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界の食品甘味料市場を詳細に分析し、2021年を基準年とした予測期間(2022-2030年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を提供しています。
  • 異なるセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売または承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競合戦略などに関する重要な考察を提供しています。
  • それは、次のパラメータに基づいて、世界の食品甘味料市場の主要企業のプロファイル- 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、および戦略。
  • この研究の一部としてカバーされている主要企業は、Tate & Lyle PLC, Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, DuPont de Nemours Inc., Ingredion Incorporated, Ajinomoto Co. Inc., S&W Seed Company, Manus Bio Inc.(NutraSweet), GLG Life Tech Corporation, Tereos SA, Celanese Corporation, and Foodchem International Corporation
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣は、彼らの将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場の拡大、およびマーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができると思われます。
  • 世界の食品甘味料市場のレポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の食品甘味料市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて意思決定の容易さを持つことになります。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語の説明

第2章 市場の展望

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場内訳:タイプ別
    • 市場内訳:アプリケーション別
    • 市場内訳、地域別
  • コヒーレントオポチュニティマップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 天然甘味料に対する需要の高まり
    • 糖質への課税と表示規制の強化
    • 低/ゼロカロリー甘味料のイノベーション
  • インパクト分析
  • 主なハイライト
  • 規制のシナリオ
  • 製品の発売と承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 食品甘味料の世界市場:コロナウイルス(COVID-19)の大流行の影響

  • COVID-19の疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 食品甘味料の世界市場:タイプ別、2017年~2030年

  • スクロース(一般糖質)
  • デンプン甘味料と糖アルコール
  • 高濃度甘味料(HIS)

第6章 食品甘味料の世界市場:用途別、2017年~2030年

  • ベーカリー・菓子類
  • 乳製品・デザート
  • 飲料
  • 食肉、食肉製品
  • スープ・ソース・ドレッシング
  • その他の用途

第7章 食品甘味料の世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • Cargill Incorporated
  • Archer Daniels Midland Company
  • DuPont de Nemours Inc.
  • Ingredion Incorporated
  • Ajinomoto Co. Inc.
  • S&W Seed Company
  • Manus Bio Inc.(NutraSweet)
  • GLG Life Tech Corporation
  • Tereos SA
  • Others

第9章 セクション

  • 調査手法の紹介
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5289

Food sweeteners are substances that have the capacity to enhance the taste and aroma of foods. They are made from sugar or carbohydrate-derived sweet tasting compounds. Their presence in food affects the colour and texture of food and can influence osmotic pressure and water activity. Among them are sucrose, glucose syrups, and isomaltulose. Several sugars are naturally occurring in food. Those made from sucrose have less than 1 calorie per serving. In contrast, sugar alcohols, which are often found in processed foods, can cause digestive problems in some people. However, artificial sweeteners, such as sucralose, can be found in foods, including fruit juices, cereals, and baked goods.

Market Dynamics:

The global food sweetener market is largely driven by increasing demand for low-calorie consumer goods. In addition, the increasing health consciousness of consumers is driving the growth of the market. This has led to the emergence of natural sweeteners that mimic the taste of conventional sugar. In addition, manufacturers are concentrating on expanding their product portfolios and investing more in R&D.

On contrary, increasing taxes and label regulations on sugar is expected to restrict the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global food sweetener market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2022-2030), considering 2021 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global food sweetener market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Tate & Lyle PLC, Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, DuPont de Nemours Inc., Ingredion Incorporated, Ajinomoto Co. Inc., S&W Seed Company, Manus Bio Inc. (NutraSweet), GLG Life Tech Corporation, Tereos SA, Celanese Corporation, and Foodchem International Corporation
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global food sweetener market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global food sweetener market

Detailed Segmentation:

  • Global Food Sweetener Market, By Type:
    • Sucrose (Common Sugar)
    • Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
    • High Intensity Sweeteners (HIS)
  • Global Food Sweetener Market, By Application:
    • Bakery and Confectionery
    • Dairy and Desserts
    • Beverages
    • Meat and Meat Products
    • Soups, Sauces, and Dressings
    • Other Applications
  • Global Food Sweetener Market, By Geography:
    • North America
    • Europe
    • Asia-Pacific
    • South America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • Tate & Lyle PLC
    • Cargill Incorporated
    • Archer Daniels Midland Company
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Ingredion Incorporated
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • S&W Seed Company
    • Manus Bio Inc. (NutraSweet)
    • GLG Life Tech Corporation
    • Tereos SA
    • Celanese Corporation
    • Foodchem International Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Type
    • Market Snippet, By Application
    • Market Snippet, By Geography
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Growing demand for natural food sweeteners
    • Increasing taxes on sugars and label regulations
    • Innovation in low/zero calorie sweeteners
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Food Sweetener Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Food Sweetener Market, By Type, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Sucrose (Common Sugar)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • High Intensity Sweeteners (HIS)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

6. Global Food Sweetener Market, By Application, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Bakery and Confectionery
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Dairy and Desserts
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Meat and Meat Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Soups, Sauces, and Dressings
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Other application
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)

7. Global Food Sweetener Market, By Region, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2017-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Rest of World
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)

8. Competitive Landscape

  • Cargill Incorporated
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Archer Daniels Midland Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • DuPont de Nemours Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Ingredion Incorporated
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Ajinomoto Co. Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • S&W Seed Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Manus Bio Inc. (NutraSweet)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • GLG Life Tech Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Tereos SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Others
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

9. Section

  • Research Methodology
  • About us