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市場調査レポート
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1693576

欧州の一般航空:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe General Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 230 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の一般航空:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の一般航空市場規模は2025年に68億4,000万米ドルと推定され、2030年には92億9,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.32%で成長すると予測されています。

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パンデミック後の出張フライト時間の増加がビジネスジェットへの高い需要を生む

  • ビジネスジェット機は、欧州のエグゼクティブや企業に小規模な空港への直接アクセスを提供し、民間フライトに関連する時間のかかるプロセスを回避します。これらのジェット機は、多忙なエグゼクティブの生産性を最大限に高め、出張に伴う混乱を軽減することができます。2022年12月現在、欧州は世界のビジネスジェット機保有台数の約16%を占めています。ドイツが欧州のビジネスジェット機保有台数全体の18%を占めてこの地域をリードし、英国が約12%、フランスが約7%でこれに続いた。
  • COVID-19の流行は、この地域のビジネスジェット機の納入に悪影響を及ぼし、2020年には2021年比で26%減少しました。同地域の富裕層の間では、より安全な移動手段として自家用ジェット機への移行が進み、ビジネスジェット機の調達を後押ししています。しかし、市場はパンデミックから徐々に回復し、2022年には2020年比で34%の成長を記録しました。
  • 納入実績では、2017年から2022年にかけて、大型ジェット機セグメントが53%のシェアを占め、次いで小型ジェット機が35%、中型ジェット機が12%でした。同期間中、ビジネスジェットを最も多く納入したOEMはエンブラエルで、同地域で納入されたジェット機全体の11%を占め、次いでセスナが10%、ボンバルディアが9%、ガルフストリームが7%でした。2022年12月現在の欧州のビジネスジェット機保有台数では、セスナが30%を占め、ボンバルディアが19%、ダッソーが14%と続いた。同地域におけるUHNWIの急増は、ビジネスジェット・セグメントを後押しすると予想されます。2023年から2030年の間に約1,244機の航空機が納入される見込み。

同地域におけるビジネス航空需要は、欧州の一般航空部門を支援すると予想されます。

  • 欧州では、個人旅行や出張にプライベートジェットやヘリコプターを好むHNWIやUHNWIが増加し、一般航空部門の航空機調達に貢献しました。2017年から2022年にかけて、この地域のHNWI人口は67%増加しました。HNIW人口の急増は、同地域の一般航空セクターの成長にも寄与しています。2022年、欧州のUHNWI数は2021年比で5%増加しました。これはユーロ圏の公益事業、ハイテク株、高級品セクターが好調に推移し、堅調な伸びを記録したためです。欧州は2017年から2022年にかけて世界のHNWI人口の67%を記録し、超富裕層の3番目の大幅な増加を記録しました。
  • 2021年、エアチャーターサービスプロバイダーは、ビジネスアビエーションの新規加盟の急増に伴い、欧州全域で高い需要を目の当たりにしました。例えば、欧州を拠点とする大手航空チャーターサービス・プロバイダーのビスタジェットは、2021年上半期の新規会員数が2020年上半期と比較して約53%の伸びを記録しました。新規会員数のうち、50%以上が欧州地域に属しています。
  • 欧州の主要チャーターサービスプロバイダーによると、2021年末にかけて需要が大幅に増加し、2019年のトラフィックレベルを上回ることができました。ビジネス航空のトラフィックは、2021年8月以降、2019年に比べて約20~30%増加しています。このような旺盛な需要のため、チャータージェットサービス会社は増大する需要に対応するため、運航機材を拡大しています。
  • 現在の運航機材については、ドイツが欧州ビジネスジェット機の約18%を占める主要国となっています。2022年12月時点では、英国とフランスがそれぞれ約11%と9%を占めています。2023年から2030年の間に、約5,062機の一般航空機が納入される見込みです。

欧州の一般航空機市場の動向

HNWI人口の増加が市場の主要成長促進要因に

  • HNWI(富裕層)やUHNWI(超富裕層)は、個人旅行や出張のためにプライベートジェットを所有することが多いです。欧州には、民間便では簡単にアクセスできないような、風光明媚で高級な目的地が数多くあります。ビジネスジェットは、混雑した空港や時間のかかる乗り継ぎを避け、HNWIが遠隔地へ直行する機会を提供します。2022年、欧州のUHNWIの数は2021年に比べ5%増加しました。これは、ユーロ圏の公益事業、ハイテク株、高級品セクターが好調に推移し、堅調な伸びを記録したためです。欧州は2017年から2022年にかけて、世界のHNWI人口の67%を記録し、超富裕層の3番目の大幅な増加を記録しました。
  • HNWIの数と資産の面で欧州が主導的地位を占めるのは、主にドイツ、フランス、英国に起因します。2022年には、これら3カ国だけで欧州のHNWI総数の67%を記録しました。HNWI人口はドイツが350万人でトップ、次いでフランスが307万人、英国が290万人となっています。英国はアフリカ、アジア、中東からの富裕層を安定的に惹きつけています。HNWI人口の伸びが最も少なかったのはロシアで、2%を記録しました。これは過去10年間、富裕層が毎年ロシア国外に流出しているためで、ロシアが現在直面している問題の表れです。ウクライナ危機は世界経済、特にインフレと金融市場にリスクをもたらしました。しかし、市場は予測期間中に回復すると予想されます。2030年には、HNWI人口は1,840万人増加すると予想されます。

欧州の一般航空産業の概要

欧州の一般航空市場はかなり統合されており、上位5社で74.10%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc.(アルファベット順)

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 富裕層(hnwi)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ航空機タイプ
    • ビジネスジェット
      • 大型ジェット機
      • 小型ジェット機
      • 中型ジェット機
    • ピストン固定翼機
    • その他
  • 国名
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Bombardier Inc.
    • Cirrus Design Corporation
    • Daher
    • Dassault Aviation
    • Diamond Aircraft
    • Embraer
    • General Dynamics Corporation
    • Leonardo S.p.A
    • PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A
    • Pilatus Aircraft Ltd
    • Robinson Helicopter Company Inc.
    • Tecnam Aircraft
    • Textron Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92725

The Europe General Aviation Market size is estimated at 6.84 billion USD in 2025, and is expected to reach 9.29 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.32% during the forecast period (2025-2030).

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Increase In Business Travel Flight Hours After The Pandemic Generated A High Demand For Business Jets

  • Business jets offer European executives and corporations direct access to smaller airports and avoid the time-consuming processes associated with commercial flights. These jets enable busy executives to maximize their productivity and reduce travel-related disruptions. As of December 2022, Europe accounted for around 16% of the global business jet fleet. Germany led the region with 18% of the total European business jet fleet, followed by the United Kingdom and France, with around 12% and 7%, respectively.
  • The COVID-19 pandemic adversely impacted business jet deliveries in the region, with a decline of 26% in 2020 compared to 2021. There has been a shift toward private flying as a safer mode of transportation among the HNWI population in the region, aiding in procuring business jets. However, the market gradually recovered from the pandemic, and in 2022, the region recorded 34% growth compared to 2020.
  • In terms of deliveries, during 2017-2022, the large jet segment dominated the region with 53% of the share, followed by light and mid-size jets with 35% and 12%, respectively. During the same period, the OEM that delivered most of the business jets was Embraer, with 11% of the total jets delivered in the region, followed by Cessna with 10% of jets delivered, Bombardier delivered 9% of the jets, and Gulfstream delivered 7% of the jets. Cessna was the leading OEM, with 30% of the current operational fleet size, followed by Bombardier and Dassault, with 19% and 14%, respectively, in the European business jet fleet as of December 2022. The surge in UHNWI individuals in the region is expected to aid the business jet segment. Around 1,244 aircraft are expected to be delivered between 2023 and 2030

The Demand For Business Aviation In The Region Is Expected To Aid The European General Aviation Sector

  • The rise of HNWIs and UHNWIs, who prefer private jets and helicopters for personal or business travel in Europe, aided in the procurement of aircraft in the general aviation sector. From 2017 to 2022, the HNWI population in the region increased by 67%. The surge in the HNIW population has also aided in the growth of the general aviation sector in the region. In 2022, the number of UHNWIs in Europe increased by 5% compared to 2021. This was because the Eurozone utilities, tech stocks, and luxury goods sectors performed well, registering solid gains. Europe recorded the third significant rise in the ultra-wealthy population, which recorded 67% of the global HNWI population during 2017-2022.
  • In 2021, air charter service providers witnessed high demand across Europe with the surge in new memberships for business aviation. For instance, in 2021, a major Europe-based air charter service provider, VistaJet, registered a growth of around 53% in new memberships during H1 2021 compared to H1 2020. Out of the new memberships, more than 50% belong to the European region.
  • According to the major charter service providers in Europe, demand increased significantly toward the end of 2021 and managed to surpass 2019 levels of traffic. Business aviation traffic has been approximately 20-30% more than in 2019 since August 2021. Due to such strong demand, charter jet service companies are expanding their fleets to meet the growing demand.
  • Regarding the current operational fleet, Germany is the leading country with around 18% of the European business jet fleet. The United Kingdom and France accounted for approximately 11% and 9%, respectively, of the European fleet as of December 2022. During 2023-2030, around 5,062 general aviation aircraft are expected to be delivered.

Europe General Aviation Market Trends

Rise in the HNWI population acting as the major growth driver for the market

  • HNWIs and UHNWIs often own private jets for personal or business travel. Europe is home to a multitude of scenic and exclusive destinations that may not be easily accessible through commercial flights. Business jets provide the opportunity for HNWIs to fly directly to remote locations, avoiding congested airports and time-consuming connections. In 2022, the number of UHNWIs in Europe increased by 5% compared to 2021. This was because the Eurozone utilities, tech stocks, and luxury goods sectors performed well, registering solid gains. Europe recorded the third significant rise in the ultra-wealthy population, which recorded 67% of the global HNWI population during 2017-2022.
  • The leading position of Europe in terms of the number and assets of HNWIs is mainly attributed to Germany, France, and the United Kingdom. In 2022, these three countries alone recorded 67% of the total HNWIs in Europe. Germany led the HNWI population with 3.5 million HNWIs, followed by France with 3.07 million and the United Kingdom with 2.9 million. The United Kingdom attracts a steady stream of high-net-worth individuals from Africa, Asia, and the Middle East. Russia saw the least growth in the HNWI population, which recorded 2%. This was because well-off people have been moving out of Russia every year for the past 10 years, a sign of the current issues the country is facing. The crisis in Ukraine posed risks to the global economy, especially to inflation and financial markets. However, the market is expected to recover during the forecast period. In 2030, the HNWI population is expected to grow by 18.4 million.

Europe General Aviation Industry Overview

The Europe General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 74.10%. The major players in this market are Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 High-net-worth Individual (hnwi)
  • 4.2 Regulatory Framework
  • 4.3 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Aircraft Type
    • 5.1.1 Business Jets
      • 5.1.1.1 Large Jet
      • 5.1.1.2 Light Jet
      • 5.1.1.3 Mid-Size Jet
    • 5.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 France
    • 5.2.2 Germany
    • 5.2.3 Italy
    • 5.2.4 Netherlands
    • 5.2.5 Russia
    • 5.2.6 Spain
    • 5.2.7 Turkey
    • 5.2.8 UK
    • 5.2.9 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Bombardier Inc.
    • 6.4.3 Cirrus Design Corporation
    • 6.4.4 Daher
    • 6.4.5 Dassault Aviation
    • 6.4.6 Diamond Aircraft
    • 6.4.7 Embraer
    • 6.4.8 General Dynamics Corporation
    • 6.4.9 Leonardo S.p.A
    • 6.4.10 PIAGGIO AERO INDUSTRIES S.p.A
    • 6.4.11 Pilatus Aircraft Ltd
    • 6.4.12 Robinson Helicopter Company Inc.
    • 6.4.13 Tecnam Aircraft
    • 6.4.14 Textron Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms