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市場調査レポート
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1693588

一般航空- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

General Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 354 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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一般航空- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 354 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

一般航空市場規模は2025年に351億5,000万米ドルと推定・予測され、2030年には431億1,000万米ドルに達し、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.17%で成長すると予測されます。

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HNWIの増加が個人旅行需要増加の起爆剤に

  • HNWIとUHNWI人口の世界の増加は、プライベート旅行の需要増加の触媒として作用しており、その後、客室内装を強化したヘリコプターやビジネスジェットの調達を促進しています。例えば、2017~2022年にかけて、HNWI人口は世界全体で83%増加しました。
  • 様々な地域における観光セクタの成長に伴い、多くのチャーター・オペレーターや観光会社は、新しいピストンエンジン機、ターボプロップ機、ヘリコプターを導入することで、保有機の拡大を計画しています。この動向は、世界的プレゼンスのさらなる拡大に役立っています。航空機の排ガスに対する懸念の高まりを受けて、メーカーの焦点は全電気航空機の開発に移りました。今後、新たな電気航空機モデルが開発される可能性が高いです。
  • ピストン固定翼機は、2017~2022年にかけて世界的に納入された一般航空機全体の約35%のシェアを維持しました。今後20年間で、世界の航空機を運航・維持するために、新たに763万人の民間航空パイロットが必要になります。農薬や肥料の空中散布、ハイドロシーディングなどの農業用途も、ピストン型航空機の調達を後押ししています。
  • 金額ベースでは、ビジネスジェット機が最大のシェアを占めています。現存するビジネスジェット機全体のうち、93%近くが完全所有であり、残りは共有所有と分数所有です。市場はライトジェット機が46%を占め、次いで大型ジェット機が26%、中型ジェット機が24%となっています。2023~2030年にかけて、世界中で約6,000機のビジネスジェットが納入される見込みです。

北米が納入機数の55.7%を占める展望

  • 世界の一般航空セクタは、COVID-19パンデミックの影響を受けました。短期的には、2020年と2021年の納入実績は13%減少しました。しかし、ヘリコプター、ビジネスジェット機、その他の航空機の利用が急増し、輸送やチャーター運航のために新たなジェット機を調達する計画があることから、長期的には影響を受けないと予想され、予測期間中の一般航空市場の成長を助長する可能性があります。
  • 世界のHNWIとUHNWIの増加により、プライベート旅行の需要が増加し、それに伴い機内インテリアが強化されたヘリコプターやビジネスジェットの調達が促進されています。2016~2021年にかけて、世界のUHNWI人口は2016年の34万8,355人から2021年には61万569人へと約75%増加しました。
  • 北米は、2021年の世界のビジネスジェット納入台数の約71%を占め、納入台数で世界的に最も優位な地域でした。同様に、ターボプロップ機とピストン機は、それぞれのカテゴリーで世界の納入数の53%と69%を占めています。
  • 欧州では、人員不足に伴う民間航空会社の域内便の欠航により、多くの富裕層が域内旅行にプライベートジェットを採用する傾向が強まっています。北米、欧州、中東といった主要市場におけるパンデミック後の大幅な回復に伴い、一般航空サービスへの需要が世界的に高まっていることが、世界の一般航空市場を後押しすると予想されます。
  • ビジネスジェット機、ヘリコプター、ターボプロップ機、ピストン機で構成される約29,000機の航空機が、2022~2028年にかけて世界的に納入される見込みです。

世界の一般航空市場の動向

HNWI人口が急増しており、市場の最大の成長促進要因になると予想されます。

  • HNWIは100万米ドル以上の流動性金融資産を有し、UHNWIは少なくとも3,000万米ドルの純資産を有します。2017~2022年にかけて、この地域のHNWI人口は約90%急増しました。2022年には、アジア太平洋のHNWI数は2020年比で2%増加します。
  • 日本は2022年に15%の成長率を記録しました。主要国におけるHNWI人口の伸びの鈍化は、アジア太平洋全体の富の増加に影響を及ぼしています。中国では、平均的な富の増加により、億万長者の数が70%以上増加しました。アジア太平洋は、同地域における富の増加、HNWI人口の増加、財務アドバイスへのニーズによって、世界的にウェルスマネジメントとプライベートバンキングの主要な目的地として台頭しつつあります。
  • 政治指導者の交代やパンデミック時の消費低迷といった要因が日本の株式市場(日経平均株価)に影響を与え、同国のHNWIの成長を阻害しました。インド、ベトナム、タイなどの新興諸国は、アジア太平洋の主要国と比べてHNWIの成長を示しました。202年、インドのHNWI人口は292%以上の伸びを示しました。タイとベトナムは、それぞれ約21%と13%の成長を示しました。中央銀行による高い流動性支援、支持的な国内施策、株式市場の安定が、これらの国々のHNWIの成長を後押ししました。技術、産業コングロマリット、エネルギー、不動産が、アジア太平洋のHNWIの大半を占める主要セクタでした。

一般航空産業概要

一般航空市場はかなり統合されており、上位5社で66.92%を占めています。この市場の主要企業は、Bombardier Inc.、Dassault Aviation、Embraer、General Dynamics Corporation、Textron Inc.などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 富裕層(HNWI)
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ航空機タイプ
    • ビジネスジェット
      • 大型ジェット機
      • 小型ジェット機
      • 中型ジェット機
    • ピストン固定翼機
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • シンガポール
      • 韓国
      • タイ
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東・アフリカ
      • アルジェリア
      • エジプト
      • カタール
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他の北米地域
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • コロンビア
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Bombardier Inc.
    • Cirrus Design Corporation
    • Dassault Aviation
    • Embraer
    • General Dynamics Corporation
    • Honda Motor Co., Ltd.
    • Leonardo S.p.A
    • Pilatus Aircraft Ltd
    • Robinson Helicopter Company Inc.
    • Textron Inc.

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92738

The General Aviation Market size is estimated at 35.15 billion USD in 2025, and is expected to reach 43.11 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.17% during the forecast period (2025-2030).

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The Increasing Number Of HNWIs Is Acting As A Catalyst For The Increased Demand For Private Travel

  • Growth in the HNWI and UHNWI populations globally is acting as a catalyst for the increased demand for private travel, subsequently driving the procurement of helicopters and business jets with enhanced cabin interiors. For instance, from 2017 to 2022, the HNWI population increased by 83% globally.
  • With the growth in the tourism sector in various regions, many charter operators and tourism companies are planning to expand their fleets by introducing new piston-engine aircraft, turboprop aircraft, and helicopters. This trend is helping them further expand their presence globally. The growing concerns over aviation emissions shifted the focus of manufacturers toward the development of all-electric aircraft. New electric aircraft models are likely to be developed in the future.
  • The piston fixed-wing aircraft maintained a share of around 35% of the overall general aviation aircraft delivered globally during 2017-2022. Over the next 20 years, 7,63,000 new civil aviation pilots will be required to operate and maintain the world fleet. Agricultural applications, such as aerial application of pesticides or fertilizers and hydro-seeding, have also aided the procurement of piston aircraft.
  • In terms of value, business jets have the largest share. Of the total business jets present, nearly 93% are wholly owned, while the rest have shared and fractional ownership. The light jet segment dominated the market with 46%, followed by large jets with 26%, and mid-size jets with 24%. During 2023-2030, approximately 6000 business jets are expected to be delivered globally.

North America Set to Command 55.7% Share of Market Deliveries

  • The global general aviation sector was impacted by the COVID-19 pandemic. In the shorter term, deliveries declined by 13% in 2020 and 2021. However, the surge in the utilization of helicopters, business jets, and other aircraft and the plans to procure new jets for transportation and charter operations are expected to remain unaffected in the long term, which may aid the growth of the general aviation market during the forecast period.
  • Due to the growth of HNWIs and UHNWIs globally, there has been an increase in the demand for private travel, subsequently driving the procurement of helicopters and business jets with enhanced cabin interiors. From 2016 to 2021, the global UHNWI population increased from 348,355 in 2016 to 610,569 in 2021, a growth of around 75%.
  • North America was the most dominating region globally in terms of deliveries, accounting for around 71% of the global business jet deliveries in 2021. Similarly, turboprop and piston aircraft accounted for 53% and 69% of the global deliveries in their category.
  • In Europe, there is an increasing adoption of private jets for intra-region travel by most HNWIs due to the commercial airlines' cancellations of intra-region flights amid staff shortages. The growing demand for general aviation services globally, with significant recovery after the pandemic in the major markets, such as North America, Europe, and the Middle East, is expected to aid the global general aviation market.
  • Around 29,000 aircraft comprising business jets, helicopters, turboprops, and piston aircraft are expected to be delivered globally during 2022-2028.

Global General Aviation Market Trends

The HNWI population is booming and is expected to be the biggest growth driver for the market

  • HNWIs have over USD 1 million in liquid financial assets, while UHNWIs have a net worth of at least USD 30 million. From 2017 to 2022, there was a surge of around 90% in the HNWI population in the region. In 2022, the number of HNWIs in Asia-Pacific increased by 2% compared to 2020.
  • Japan witnessed a growth rate of 15% in 2022. The slow growth of the HNWI population in major countries has affected the overall wealth growth in Asia-Pacific. In China, the increase in average wealth led to more than 70% in the number of millionaires. Asia-Pacific is emerging as the leading destination for wealth management and private banking globally, driven by the growing wealth in the region, the increasing HNWI population, and its need for financial advice.
  • Factors such as a change in political leadership and low consumption during the pandemic impacted the Japanese Stock market, Nikkei 225, and hampered the growth of HNWIs in the country. Developing countries such as India, Vietnam, and Thailand witnessed growth in HNWIs compared to the leading Asia-Pacific countries. In 202, India witnessed a growth of over 292% in its HNWI population. Thailand and Vietnam witnessed a growth of around 21% and 13%, respectively. High liquidity support by central banks, supportive domestic policy, and stability in the stock markets aided the growth of HNWIs in these countries. Technology, industrial conglomerates, energy, and real estate were the major sectors that accounted for most of the Asia-Pacific HNWI population.

General Aviation Industry Overview

The General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 66.92%. The major players in this market are Bombardier Inc., Dassault Aviation, Embraer, General Dynamics Corporation and Textron Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 High-net-worth Individual (hnwi)
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East and Africa
    • 4.1.4 North America
    • 4.1.5 South America
  • 4.2 Regulatory Framework
  • 4.3 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Aircraft Type
    • 5.1.1 Business Jets
      • 5.1.1.1 Large Jet
      • 5.1.1.2 Light Jet
      • 5.1.1.3 Mid-Size Jet
    • 5.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 Australia
      • 5.2.1.2 China
      • 5.2.1.3 India
      • 5.2.1.4 Indonesia
      • 5.2.1.5 Japan
      • 5.2.1.6 Malaysia
      • 5.2.1.7 Philippines
      • 5.2.1.8 Singapore
      • 5.2.1.9 South Korea
      • 5.2.1.10 Thailand
      • 5.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 France
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Netherlands
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Turkey
      • 5.2.2.8 UK
      • 5.2.2.9 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East and Africa
      • 5.2.3.1 Algeria
      • 5.2.3.2 Egypt
      • 5.2.3.3 Qatar
      • 5.2.3.4 Saudi Arabia
      • 5.2.3.5 South Africa
      • 5.2.3.6 United Arab Emirates
      • 5.2.3.7 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 Canada
      • 5.2.4.2 Mexico
      • 5.2.4.3 United States
      • 5.2.4.4 Rest of North America
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Chile
      • 5.2.5.3 Colombia
      • 5.2.5.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Bombardier Inc.
    • 6.4.3 Cirrus Design Corporation
    • 6.4.4 Dassault Aviation
    • 6.4.5 Embraer
    • 6.4.6 General Dynamics Corporation
    • 6.4.7 Honda Motor Co., Ltd.
    • 6.4.8 Leonardo S.p.A
    • 6.4.9 Pilatus Aircraft Ltd
    • 6.4.10 Robinson Helicopter Company Inc.
    • 6.4.11 Textron Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms