デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1693580

アジア太平洋地域の一般航空機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific General Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 216 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
アジア太平洋地域の一般航空機:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 216 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋地域の一般航空機市場規模は2025年に31億3,000万米ドルと推定・予測され、2030年には42億7,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.40%で成長すると予測されます。

Asia-Pacific General Aviation-Market-IMG1

アジア太平洋地域における富裕層(HNWIS)の増加、個人またはビジネス目的のプライベートジェット機やヘリコプター旅行の嗜好も、ビジネスジェット機やピストン固定翼機の調達増加の一因となっています。

  • アジア太平洋地域は、2022年の世界のビジネスジェット機納入台数の約5%を占めました。同様に、ピストン固定翼機は2022年の世界納入機の10%を占めました。
  • 同地域では富裕層が増加しており、彼らが個人旅行や出張でプライベートジェットやヘリコプターを好むことも、一般航空分野におけるプライベートジェットの調達を後押ししています。例えば、同地域のHNWI人口は2017年の877万人から2022年には1,390万人に増加しました。
  • COVID-19パンデミックはアジア太平洋地域の一般航空セクターに悪影響を与えました。世界の渡航制限とパンデミックによる封鎖が需要に影響を与えました。2020年のビジネスジェット機の納入は2019年に比べ27%減少しました。同様に、ターボプロップ機の納入は19%減少し、ヘリコプター部門は約14%の落ち込みを示しました。しかし、渡航制限が緩和されたことで、プライベートジェットを利用する旅行者数や導入の機運が高まっています。
  • 2022年7月現在のアジア太平洋地域のビジネスジェット機保有台数では、ボンバルディアが24%でトップ、次いでガルフストリームが21.2%、テキストロンが20.3%となっています。ビジネスジェット・カテゴリーにおける現在の運航フリート規模については、大型ジェット機が565機と圧倒的に多く、次いで小型ジェット機が364機、中型ジェット機が133機となっています。2023年から2030年にかけて、この地域では約4,533機の一般旅客機が納入される見込みです。

中国がアジア太平洋地域一般航空機市場の主要市場になる見込み

  • 一般航空部門全体の航空機納入数は、COVID-19パンデミック時に影響を受け、2019年から2021年にかけての成長率は-7.8%でした。アジア太平洋地域における経済活動の縮小は、旅行関連の制限とともに、同地域におけるビジネスジェット機、ヘリコプター、ターボプロップ機の利用および調達に影響を与えました。
  • アジア太平洋地域では、個人旅行や出張にプライベートジェット機やヘリコプターを好むHNWIやUHNWIが増加し、一般航空セクターの航空機調達を後押ししました。2016年から2021年にかけて、この地域のHNWI人口は117%増加しました。現在の運航機体では、中国がアジア太平洋地域全体のビジネスジェット機保有台数の約21%を占めトップで、オーストラリア、インド、日本がそれぞれ約18%、約13%、約9%(2022年7月現在)で続いた。ヘリコプター・カテゴリーでは、2022年7月現在、オーストラリアがヘリコプター保有台数全体の約32%でトップ、次いで中国が約18%、日本が約12%、ニュージーランドが約11%でした。
  • ヘリコプターのカテゴリーでは、単発式ヘリコプターが大半を占め、現在運航されているアジア太平洋地域のヘリコプターの70%を占めています。単発ヘリコプターの調達は、コーポレート・アビエーションにおける単発ヘリコプターの大規模な利用が後押ししています。中国では2022~2028年に約1,600機の納入が見込まれています。中国やインドなどの新興経済諸国における景気回復は、予測期間中、アジア太平洋地域の一般航空セクターの成長を助長すると予想されます。

アジア太平洋地域の一般航空市場の動向

HNWI人口が急増しており、市場の最大の成長促進要因になると予想される

  • HNWIは100万米ドル以上の流動性金融資産を有し、UHNWIは少なくとも3,000万米ドルの純資産を有します。2017年から2022年にかけて、この地域のHNWI人口は約90%急増しました。2022年には、アジア太平洋地域のHNWI数は2020年比で2%増加します。
  • 日本は2022年に15%の成長率を記録しました。主要国におけるHNWI人口の伸びの鈍化は、アジア太平洋地域全体の富の増加に影響を及ぼしています。中国では、平均的な富の増加により、億万長者の数が70%以上増加しました。アジア太平洋地域は、同地域における富の増加、HNWI人口の増加、財務アドバイスへのニーズによって、世界的にウェルス・マネジメントとプライベート・バンキングの主要な目的地として台頭しつつあります。
  • 政治指導者の交代やパンデミック時の消費低迷といった要因が日本の株式市場(日経平均株価)に影響を与え、同国のHNWIの成長を阻害しました。インド、ベトナム、タイなどの新興諸国は、アジア太平洋地域の主要国と比べてHNWIの成長を示しました。202年、インドのHNWI人口は292%以上の伸びを示しました。タイとベトナムは、それぞれ約21%と13%の成長を示しました。中央銀行による高い流動性支援、支持的な国内政策、株式市場の安定が、これらの国々のHNWIの成長を後押ししました。テクノロジー、産業コングロマリット、エネルギー、不動産が、アジア太平洋地域のHNWIの大半を占める主要セクターでした。

アジア太平洋地域の一般航空産業の概要

アジア太平洋地域の一般航空市場はかなり統合されており、上位5社で66.97%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Airbus SE, Bombardier Inc., General Dynamics Corporation, Robinson Helicopter Company Inc. and Textron Inc.(アルファベット順)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 個人富裕層(hnwi)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ航空機タイプ
    • ビジネスジェット
      • 大型ジェット機
      • 小型ジェット機
      • 中型ジェット機
    • ピストン固定翼機
    • その他
  • 国名
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • フィリピン
    • シンガポール
    • 韓国
    • タイ
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Bombardier Inc.
    • Cirrus Design Corporation
    • Dassault Aviation
    • General Dynamics Corporation
    • Honda Motor Co., Ltd.
    • Leonardo S.p.A
    • MD Helicopters LLC.
    • Robinson Helicopter Company Inc.
    • Textron Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92730

The Asia-Pacific General Aviation Market size is estimated at 3.13 billion USD in 2025, and is expected to reach 4.27 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.40% during the forecast period (2025-2030).

Asia-Pacific General Aviation - Market - IMG1

The Increasing Number Of High Net-Worth Individuals (HNWIS) In The Region And Their Preference For Private Jet And Helicopter Travel For Personal Or Business Purposes Also Contribute To The Increased Procurement Of Business Jets And Piston Fixed-Wing Aircraft

  • Asia-Pacific accounted for around 5% of the global business jet deliveries in 2022. Similarly, piston fixed-wing aircraft accounted for 10% of global deliveries in 2022.
  • The rising number of HNWIs in the region and their preference for private jets and helicopters for personal or business travel are also helping boost the procurement of private jets in the general aviation sector. For instance, the HNWI population in the region increased from 8.77 million in 2017 to 13.9 million in 2022.
  • The COVID-19 pandemic adversely impacted the general aviation sector in the Asia-Pacific region. Global restrictions on travel and pandemic-induced lockdown affected demand. The deliveries of business jets declined by 27% in 2020 compared to 2019. Similarly, the deliveries of turboprop aircraft declined by 19%, and the helicopters category witnessed a fall of around 14%. However, with the ease of travel restrictions, there is an increasing momentum in the number of people traveling and adopting private jets.
  • Bombardier was the leading OEM, with 24% of the current operational fleet size, followed by Gulfstream and Textron, with 21.2% and 20.3%, respectively, in the Asia-Pacific business jet fleet as of July 2022. Regarding current operational fleet size in the business jet category, large jets dominated with a fleet size of 565 aircraft, followed by light jets and mid-size jets with 364 and 133 aircraft, respectively. During 2023-2030, around 4,533 general aviation aircraft are expected to be delivered in the region.

China is expected to be the major market in the Asia-Pacific general aviation market

  • The overall aircraft deliveries in the general aviation sector were affected during the COVID-19 pandemic, and the growth between 2019 and 2021 was -7.8%. The reduced economic activities in Asia-Pacific, along with travel-related restrictions, affected the utilization and procurement of business jets, helicopters, and turboprop aircraft in the region.
  • The rise of HNWIs and UHNWIs, who prefer private jets and helicopters for personal or business travel in Asia-Pacific, aided in the procurement of aircraft in the general aviation sector. From 2016 to 2021, the HNWI population in the region increased by 117%. In terms of the current operational fleet, China was the leading country with around 21% of the overall Asia-Pacific business jet fleet, followed by Australia, India, and Japan with around 18%, 13%, and 9% of the deliveries, respectively, as of July 2022. In the helicopter category, Australia was the leading country with around 32% of the overall helicopter fleet, followed by China, Japan, and New Zealand with around 18%, 12%, and 11% of the deliveries, respectively, as of July 2022.
  • The helicopter category was dominated by single-engine helicopters, which accounted for 70% of the current operational Asia-Pacific helicopter fleet. The large-scale utilization of single-engine helicopters in corporate aviation aided in the procurement of single-engine helicopters. Approximately 1,600 aircraft are expected to be delivered in China during 2022-2028. The economic recovery in the developing economies in the region, such as China and India, is expected to aid the growth of the general aviation sector in Asia-Pacific during the forecast period.

Asia-Pacific General Aviation Market Trends

The HNWI population is booming and is expected to be the biggest growth driver for the market

  • HNWIs have over USD 1 million in liquid financial assets, while UHNWIs have a net worth of at least USD 30 million. From 2017 to 2022, there was a surge of around 90% in the HNWI population in the region. In 2022, the number of HNWIs in Asia-Pacific increased by 2% compared to 2020.
  • Japan witnessed a growth rate of 15% in 2022. The slow growth of the HNWI population in major countries has affected the overall wealth growth in Asia-Pacific. In China, the increase in average wealth led to more than 70% in the number of millionaires. Asia-Pacific is emerging as the leading destination for wealth management and private banking globally, driven by the growing wealth in the region, the increasing HNWI population, and its need for financial advice.
  • Factors such as a change in political leadership and low consumption during the pandemic impacted the Japanese Stock market, Nikkei 225, and hampered the growth of HNWIs in the country. Developing countries such as India, Vietnam, and Thailand witnessed growth in HNWIs compared to the leading Asia-Pacific countries. In 202, India witnessed a growth of over 292% in its HNWI population. Thailand and Vietnam witnessed a growth of around 21% and 13%, respectively. High liquidity support by central banks, supportive domestic policy, and stability in the stock markets aided the growth of HNWIs in these countries. Technology, industrial conglomerates, energy, and real estate were the major sectors that accounted for most of the Asia-Pacific HNWI population.

Asia-Pacific General Aviation Industry Overview

The Asia-Pacific General Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 66.97%. The major players in this market are Airbus SE, Bombardier Inc., General Dynamics Corporation, Robinson Helicopter Company Inc. and Textron Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 High-net-worth Individual (hnwi)
  • 4.2 Regulatory Framework
  • 4.3 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Aircraft Type
    • 5.1.1 Business Jets
      • 5.1.1.1 Large Jet
      • 5.1.1.2 Light Jet
      • 5.1.1.3 Mid-Size Jet
    • 5.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Australia
    • 5.2.2 China
    • 5.2.3 India
    • 5.2.4 Indonesia
    • 5.2.5 Japan
    • 5.2.6 Malaysia
    • 5.2.7 Philippines
    • 5.2.8 Singapore
    • 5.2.9 South Korea
    • 5.2.10 Thailand
    • 5.2.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Bombardier Inc.
    • 6.4.3 Cirrus Design Corporation
    • 6.4.4 Dassault Aviation
    • 6.4.5 General Dynamics Corporation
    • 6.4.6 Honda Motor Co., Ltd.
    • 6.4.7 Leonardo S.p.A
    • 6.4.8 MD Helicopters LLC.
    • 6.4.9 Robinson Helicopter Company Inc.
    • 6.4.10 Textron Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms