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市場調査レポート
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1693562

英国の航空:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

UK Aviation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 241 Pages
納期
2~3営業日
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英国の航空:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 241 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国の航空市場規模は2025年に53億1,000万米ドルと推定され、2030年には76億米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.42%で成長すると予測されています。

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民間航空産業は今後大幅な成長が見込まれる

  • 英国では、航空会社とそのサプライチェーンを含む航空産業のGDPは860億米ドルになると予測されています。同国のGDPのうち、さらに340億米ドル、合計1,200億米ドルは、海外からの観光客の消費によって支えられています。航空輸送産業へのインプットと、航空便で到着する外国人観光客は、同国のGDPの4.5%に貢献しています。
  • 一般航空産業は、英国で約1万2,000人を雇用しています。英国で登録されている2万1,000機の民間航空機の約96%が一般航空に使用されており、年間125万~135万時間の飛行時間が記録されています。グライダーの公認パイロットは1万人、プライベートパイロット・ライセンス(PPL)を持つ人は2万8,000人います。マイクロライト、地元で製造された飛行機、小型ヘリコプターなど、より身近な航空機の使用は過去20年間で増加しました。
  • 2022年の同国の軍事予算は685億米ドルで、3.7%の増加でした。総政府支出のうち2.2%を軍事費に充てています。NATO加盟国である英国は、年間GDPの2%を国防に充てることを義務づけられています。現在、英国はGDPの2%以上を軍事費に充てています。同国は航空能力を向上させるために新世代の航空機を購入しており、その結果、軍事費が増加しています。
  • 英国の航空会社は、航空旅客率の上昇による需要に応えるため、また老朽化した航空機を燃費の良いモデルに置き換えるため、新しい航空機を調達しています。イージージェットはA320neoを128機、A321neoを33機発注しました。ヴァージン・アトランティック航空はAirbusA330-900neoを15機、A350-1,000を5機発注しました。ブリティッシュ・エアウェイズは、A320neo型機5機とBoeing787-10型機9機の計40機を発注しました。

英国の航空市場の動向

国内旅行をする人が増え、国内旅行者の需要が増加

  • 英国を拠点とする航空会社は、2021年の1億8,964万人に対し、2022年には合計2億635万人の英国を経由する航空旅客を増加させました。2022年と2021年の成長率は8.8%、2022年と2020年の成長率は566%でした。
  • 2022年のブリティッシュ・エアウェイズの旅客数は1,166万人で、英国を拠点とする航空会社の中で最多でした。次いでイージージェットが約1,140万人でした。全体として、2022年、国家航空交通サービス(NATS)は、2020年の102万8,254便と同様の106万2,945便を管理したが、いずれも250万便を超えた2019年の便数を大幅に下回りました。英国の回復が欧州で遅れているのは、主に政府の規制と欧州の英国旅行に対する制限によるものです。
  • ウクライナとロシアの戦争により、英国はロシア航空機に対して独自の上空飛行・着陸禁止措置を講じた。この制裁措置により、英国の航空会社はロシア領空を避けるために飛行ルートを迂回しなければならなくなり、飛行時間が長くなります。例えば、ヴァージン・アトランティック航空は、ロシア領空を回避することで、英国、パキスタン、インド間のフライトが最大1時間増えると発表しました。
  • 飛行時間が長くなると燃料消費量が増え、特定の路線では運航コストが急増する可能性があります。燃料費の増加は特に航空会社に影響を与えるため、航空券価格の上昇を通じて乗客のコスト増につながります。また、経路変更とフライトの長時間化は、航空旅客に不便をもたらし、フライトが完全にキャンセルされるリスクが高まり、旅客の信頼を低下させる可能性があります。ウクライナ情勢の予断を許さない状況は、英国の航空会社にとって大きな課題となり、航空旅客数の回復をさらに遅らせる可能性が高いです。

地政学的脅威の高まりが国防費増加の原動力

  • NATO加盟国である英国は、毎年GDPの2%を国防費として支出することを約束しています。2022年の同国の軍事予算は685億米ドルで、3.7%の増加です。政府支出全体のうち、2.2%を軍事費に充てています。現在、英国は国内総生産(GDP)の2%以上を軍事費に費やしています。
  • 最近発表された2021~2031年の国防装備計画によると、英国は将来の脅威と戦うために軍事の近代化を計画しています。2021~2022年までの今後10年間で、装備品の調達と支援に3,210億米ドル(2,380億英ポンド)を費やす計画です。陸軍司令部は、AH-64アパッチ攻撃ヘリコプターの割り当てを含む航空機調達に557億米ドル(413億英ポンド)を割り当てました。
  • 海軍艦隊の拡大を目的として、英海軍は432億米ドル(381億ユーロ)の支出を計画しています。英国戦略司令部、国防原子力機構、戦略・戦闘航空プログラムには、それぞれ397億米ドル(350億ユーロ)、588億米ドル(581億ユーロ)、244億米ドル(215億ユーロ)の資金が提供されました。英国国防省はまた、今後数年間にF-35とA400Mを追加調達する計画を発表しました。空軍司令部は、デジタル化や将来の作戦環境において陳腐化が進む装備品の退役を計画しています。

英国の航空産業概要

英国の航空市場はかなり統合されており、上位5社で88.21%を占めています。この市場の主要企業は、Airbus SE、Bombardier Inc.、Embraer、Lockheed Martin Corporation、The Boeing Companyなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 航空貨物輸送量
  • 国内総生産
  • 収入旅客キロ(rpk)
  • インフレ率
  • アクティブフリートデータ
  • 国防支出
  • 個人富裕層(hnwi)
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • 民間航空機
      • サブ航空機タイプ別
      • 貨物機
      • 旅客機
      • ボディタイプ別
      • ナローボディ機
      • ワイドボディ機
    • 一般旅客機
      • サブ航空機タイプ別
      • ビジネスジェット
      • ボディタイプ別
      • 大型ジェット機
      • 小型ジェット機
      • 中型ジェット機
      • ピストン固定翼機
      • その他
    • 軍用機
      • サブ航空機タイプ別
      • 固定翼機
      • ボディタイプ別
      • 多用途航空機
      • 訓練用航空機
      • 輸送機
      • その他
      • 回転翼機
      • ボディタイプ別
      • マルチミッションヘリコプター
      • 輸送用ヘリコプター
      • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Airbus SE
    • Bombardier Inc.
    • Cirrus Design Corporation
    • Embraer
    • Leonardo S.p.A
    • Lockheed Martin Corporation
    • MD Helicopters LLC
    • Robinson Helicopter Company Inc.
    • Textron Inc.
    • The Boeing Company

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92656

The UK Aviation Market size is estimated at 5.31 billion USD in 2025, and is expected to reach 7.6 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.42% during the forecast period (2025-2030).

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The commercial aviation industry is expected to experience substantial growth in the future

  • In the United Kingdom, the GDP of the aviation industry, including airlines and their supply chains, is projected to be USD 86 billion. An additional USD 34 billion, totaling USD 120 billion of the country's GDP, is supported by international visitor spending. The inputs to the air transport industry and foreign visitors who arrive by air contribute 4.5% to the country's GDP.
  • General aviation employs around 12,000 people in the United Kingdom. About 96% of the 21,000 civilian aircraft registered in the United Kingdom are used for general aviation, and the GA fleet logs between 1.25 million and 1.35 million hours of flight time yearly. There are 10,000 certified glider pilots and 28,000 people with Private Pilot Licenses (PPL). The use of more accessible aircraft, such as microlights, locally built airplanes, and smaller helicopters, saw a rise in the past 20 years.
  • The country's military budget for 2022 was USD 68.5 billion, a rise of 3.7%. Out of the total government spending, the country has allocated 2.2% of its share to the military. Its NATO membership commits the United Kingdom to devote 2% of its annual GDP to defense. Currently, the United Kingdom dedicates more than 2% of its GDP to the military. The country is buying new-generation aircraft to improve its aviation capabilities, thus resulting in increased military spending.
  • UK airlines are procuring new aircraft to cater to the demand generated by the rising rates of air travel and to replace aging aircraft with fuel-efficient models. Easyjet has ordered 128 A320neo and 33 A321neo models. Virgin Atlantic has ordered 15 Airbus A330-900neo and five A350-1000 aircraft. British Airways ordered 40 aircraft, comprising five A320neo and nine Boeing 787-10 aircraft.

UK Aviation Market Trends

More people are traveling domestically now, leading to an increase in demand from domestic travelers

  • The UK-based airlines were responsible for uplifting a total of 206.35 million air passengers who traveled through the UK in 2022, compared to 189.64 million in 2021. The growth between 2022 and 2021 was 8.8%, and the growth between 2022 and 2020 was 566%.
  • In 2022, British Airways handled 11.66 million passengers, the most among all UK-based airlines. It was followed by EasyJet, which handled about 11.4 million passengers. Overall, in 2022, National Air Traffic Services (NATS) managed 1,062,945 flights, similar to the 1,028,254 flights in 2020, both significantly less than 2019 flight numbers, which were more than 2.5 million. The UK's recovery has lagged in Europe, primarily due to government restrictions and European restrictions on UK travel.
  • The war between Ukraine and Russia resulted in the UK imposing its own overflight and landing ban on Russian aircraft. The sanctions mean that UK airlines will have to divert flight routes to avoid Russian airspace, resulting in longer flight times. For instance, Virgin Atlantic announced that avoiding Russian airspace will add up to an hour to its flights between the UK, Pakistan, and India.
  • Longer flights will cause an increase in fuel consumption and can result in a sharp increase in operating costs for certain routes. The increasing fuel costs will particularly impact airlines, thus resulting in increased costs to passengers through higher ticket prices. Re-routing and longer flights may also cause inconvenience for air passengers, with an increased risk of flights being canceled completely and may decrease passenger confidence. The unpredictability of the situation in Ukraine is likely to be a major challenge for UK airlines and further delay the recovery in air passenger numbers.

Rising geopolitical threats are the driving factor for rising defense expenditure

  • As a member of NATO, the United Kingdom is committed to spending 2% of its GDP on defense each year. The country's military budget for 2022 was USD 68.5 billion, a rise of 3.7%. Out of the total government spending, the country has allocated 2.2% of its share to the military. At present, the United Kingdom spends more than 2% of its gross domestic product (GDP) on military expenses.
  • According to the recently published Defense Equipment Plan for 2021-2031, the United Kingdom plans to modernize its armed forces to combat future threats. The nation plans to spend USD 321 billion (GBP 238 billion) on equipment procurement and support over the next 10 years, starting from 2021 to 2022. The Army Command allocated USD 55.7 billion (GBP 41.3 billion) to aircraft procurement, including an allocation for AH-64 Apache attack helicopters.
  • For the purpose of expanding the naval fleet, the British Navy plans to spend USD 43.2 billion (EUR 38.1 billion). Fundings of USD 39.7 billion (EUR 35 billion), USD 58.8 billion (EUR 58.1 billion), and USD 24.4 billion (EUR 21.5 billion) were provided to the UK Strategic Command, the Defence Nuclear Organization, and the Strategic and Combat Air Program, respectively. The UK Ministry of Defence also announced its plans to procure additional F-35s and A400M aircraft in the coming years. The Air Command plans to retire equipment that is becoming increasingly obsolete in the digital and future operational environments.

UK Aviation Industry Overview

The UK Aviation Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 88.21%. The major players in this market are Airbus SE, Bombardier Inc., Embraer, Lockheed Martin Corporation and The Boeing Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 Air Transport Freight
  • 4.3 Gross Domestic Product
  • 4.4 Revenue Passenger Kilometers (rpk)
  • 4.5 Inflation Rate
  • 4.6 Active Fleet Data
  • 4.7 Defense Spending
  • 4.8 High-net-worth Individual (hnwi)
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Commercial Aviation
      • 5.1.1.1 By Sub Aircraft Type
      • 5.1.1.1.1 Freighter Aircraft
      • 5.1.1.1.2 Passenger Aircraft
      • 5.1.1.1.2.1 By Body Type
      • 5.1.1.1.2.1.1 Narrowbody Aircraft
      • 5.1.1.1.2.1.2 Widebody Aircraft
    • 5.1.2 General Aviation
      • 5.1.2.1 By Sub Aircraft Type
      • 5.1.2.1.1 Business Jets
      • 5.1.2.1.1.1 By Body Type
      • 5.1.2.1.1.1.1 Large Jet
      • 5.1.2.1.1.1.2 Light Jet
      • 5.1.2.1.1.1.3 Mid-Size Jet
      • 5.1.2.1.2 Piston Fixed-Wing Aircraft
      • 5.1.2.1.3 Others
    • 5.1.3 Military Aviation
      • 5.1.3.1 By Sub Aircraft Type
      • 5.1.3.1.1 Fixed-Wing Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1 By Body Type
      • 5.1.3.1.1.1.1 Multi-Role Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1.2 Training Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1.3 Transport Aircraft
      • 5.1.3.1.1.1.4 Others
      • 5.1.3.1.2 Rotorcraft
      • 5.1.3.1.2.1 By Body Type
      • 5.1.3.1.2.1.1 Multi-Mission Helicopter
      • 5.1.3.1.2.1.2 Transport Helicopter
      • 5.1.3.1.2.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Bombardier Inc.
    • 6.4.3 Cirrus Design Corporation
    • 6.4.4 Embraer
    • 6.4.5 Leonardo S.p.A
    • 6.4.6 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.7 MD Helicopters LLC
    • 6.4.8 Robinson Helicopter Company Inc.
    • 6.4.9 Textron Inc.
    • 6.4.10 The Boeing Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AVIATION CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms