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市場調査レポート
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1692138

北米の道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 325 Pages
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2~3営業日
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北米の道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 325 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の道路貨物輸送市場規模は2025年に6,602億米ドルと推定・予測され、2030年には7,973億米ドルに達し、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは3.84%で成長すると予測されます。

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製造業と卸売・小売業が道路貨物市場の成長を支える

  • トラック貨物の主要な牽引役である米国の製造業部門は、2024年初頭に拡大基調に戻り、産業活動の回復と輸送サービスへの需要増加を示しています。さらに、製造品輸出は2024年5月の1,119億米ドルから2024年6月には1,130億米ドルに達しました。同様に、2024年上半期の製造品輸出は6,580億米ドルに達し、前年同期比で2.62%増加しました。製造業輸出の好転は、道路貨物需要の増加に大きく寄与しています。
  • 米国政府は2024年7月、環境製品宣言(EPD)を開発し、低炭素建設資材の使用を進め、建設業界の持続可能性を高めるために、1億6,000万米ドルの助成金を割り当てた。この投資は、新築物件の二酸化炭素排出量を削減し、2050年までに純排出量をゼロにするという国家目標を支援することを目的としています。米国は、コンクリートや鉄鋼のような炭素集約型材料のEPDの推進に注力しています。2023年だけで、GSAのパイロット・プログラムは17,000のEPDを作成しました。業界が低炭素材料の使用にシフトするにつれ、トラック運送業界ではこうした特殊製品の輸送が増加すると予想されます。

米国が北米トラック輸送市場を独占、道路インフラへの投資によりさらなる改善が期待される

  • 2022~2023年の北米道路貨物輸送市場は米国が支配。メキシコは2022年に米国にとって最大の貿易相手国となりました。北米における主要な道路貨物業務は、実質的に米国、メキシコ、カナダで行われています。2023年1月の国境を越える貨物総額は1,258億米ドルで、前年比10%の成長を記録しました。トラックによる貨物輸送は全体の62%近くを占めている(金額ベース)。デトロイト、ポート・ヒューロン、バッファローが米国・カナダ間の貨物輸送でトップのトラック港であり、ラレード、エル・パソ、オタイ・メサがメキシコ国内のトラック港です。
  • 今後数年のうちに完成する可能性のある道路インフラ・プロジェクトがあり、トラック輸送業界をさらに向上させると思われます。これらのプロジェクトには、カナダのゴーディ・ハウ国際橋が含まれ、米国とカナダ間の輸送の改善が期待されています。米国では、ピラミッド・ハイウェイ改良が提案され、2025年までに完成すると予測されています。州間高速道路680号線と舗装の改修は、i-680の貨物輸送の機動性を向上させ、交通システムの状態を維持し、システムの性能を向上させる可能性があります。大手企業による電気自動車への多額の投資もあります。これらすべての要因が、今後数年間の道路貨物を牽引することになります。

北米の道路貨物輸送市場動向

港湾とサプライチェーンを強化するインフラ計画に後押しされ、米国がこの地域のGDPに最大限の貢献をしています。

  • 効率的で信頼性の高い輸送システムは経済にとって極めて重要です。カナダ政府は、国家貿易回廊基金(National Trade Corridors Fund)を通じて、サプライチェーンの改善、貿易障壁の削減、将来の経済機会のためのビジネス成長の促進に投資しています。2024年5月、運輸大臣はこの基金の下、19のデジタル・インフラ・プロジェクトに最大5,120万米ドルを拠出すると発表しました。カナダ政府は、革新的な技術でサプライチェーンを強化し、カナダ国民の迅速化とコスト削減を目指します。このイニシアティブは、輸送のボトルネックや脆弱性、港湾の混雑に効果的に対処するためのデジタル・プロジェクトについて、全国の利害関係者との協力を推進します。
  • 米国では、インフラ開発とeコマースの台頭により、輸送・保管部門の雇用が増加すると予想されています。労働統計局(BLS)によると、この部門は2022年から2032年まで毎年0.8%の成長率で成長し、その結果、その期間中に57万人近くの雇用が増加すると予測されています。宅配便・メッセンジャー産業は、倉庫・保管業とともに、この部門の予測雇用増加の約80%に大きく貢献すると予想されます。

中東における緊張の高まりが原油供給に影響を及ぼし、同地域での急激な価格上昇が予想されます。

  • 大統領選挙を控えた2024年10月までに、米国のガソリン価格は3年以上ぶりに1ガロン当たり3米ドルを下回ると予測されました。需要の減退と原油価格の下落を主因とするこの燃料価格の下落は、インフレを助長するコスト上昇に悩まされていた消費者に救いの手を差し伸べた。このような開発は、カマラ・ハリス副大統領をはじめとする民主党が、高騰するガソリン価格に関する共和党の批判に対処する際の支えになったと思われます。2024年9月現在、レギュラーガソリンの平均価格は1ガロン3.25米ドルで、前月から19セント下がり、前年同月比では58セント下がりました。
  • 2024年のカナダのオイルサンド・プラントの年次メンテナンスは通常通り行われる見込みです。しかし、労働組合の幹部は、アルバータ州の2025年のターンアラウンド・シーズンには、2つの新規産業プロジェクトによる労働力不足が発生すると警告しています。アルバータ州の生産者は毎年、オイルサンドのアップグレード工場、火力発電プロジェクト、製油所の重要なメンテナンスのために数千人の熟練労働者を雇用しています。世界第4位の産油国であるカナダは、日量490万バレルの原油の約3分の2をアルバータ州北部のオイルサンドから調達しています。この不足により、2025年には燃料価格が上昇する可能性があります。

北米の道路貨物輸送業界の概要

北米の道路貨物輸送市場は断片化されており、この市場の主要企業は、C.H.ロビンソン、フェデックス、J.B.ハント・トランスポート、ナイト・スイフト・トランスポーテーション・ホールディングス、オールド・ドミニオン・フレイト・ラインの5社である(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 物流実績
  • 道路の長さ
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格動向
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 主要トラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • 道路貨物価格動向
  • モーダルシェア
  • インフレ率
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 輸出先
    • 国内
    • 国際貨物
  • トラック積載量
    • 全トラック積載(FTL)
    • 小口貨物(LTL)
  • コンテナ輸送
    • コンテナ輸送
    • コンテナなし
  • 距離
    • 長距離輸送
    • 短距離輸送
  • 商品構成
    • 流体商品
    • 固体商品
  • 温度制御
    • 非温度制御
    • 温度制御
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • A.P. Moller-Maersk
    • ArcBest
    • C.H. Robinson
    • CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • FedEx
    • J.B. Hunt Transport, Inc.
    • Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
    • Landstar System Inc.
    • Old Dominion Freight Line
    • Ryder System, Inc.
    • Schneider National, Inc.
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Werner Enterprises Inc.
    • XPO, Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の物流市場の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 90832

The North America Road Freight Transport Market size is estimated at 660.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 797.3 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.84% during the forecast period (2025-2030).

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The manufacturing and wholesale & retail trade sectors support the growth of the road freight market

  • The United States manufacturing sector, a major driver of truck freight, returned to expansion in early 2024, signaling a recovery in industrial activity and increased demand for transportation services. Moreover, manufactured goods exports reached USD 113 billion in June 2024, up from USD 111.9 billion in May 2024. Similarly, in the first six months of 2024, manufactured goods exports reached USD 658 billion, up 2.62% compared to the same period last year. The upturn in manufacturing exports is significantly contributing to increased road freight demand.
  • In July 2024, the US government allocated USD 160 million in grants to develop environmental product declarations (EPDs) and advance the use of low-carbon construction materials, enhancing sustainability in the construction industry. This investment aims to cut the carbon footprint of new constructions, supporting the national goal of net-zero emissions by 2050. The US is focusing on advancing EPDs for carbon-intensive materials like concrete and steel. In 2023 alone, the GSA's pilot program created 17,000 EPDs. As the industry shifts towards using low-carbon materials, the trucking industry is expected to see a rise in the transportation of these specialized products.

United States dominates the North American trucking market, which is expected to improve further due to investments in road infrastructure

  • The US dominated the North American road freight transport market in 2022-2023. Mexico was the largest trade partner to the US in 2022. Substantially, major road freight operations in North America take place in the United States, Mexico, and Canada. The total trans-border freight amounted to USD 125.8 billion in January 2023, registering a growth of 10% YoY. Trucks moved nearly 62% of the total freight (in value). Detroit, Port Huron, and Buffalo are the top truck ports for the freight flows between the United States and Canada, while Laredo, El Paso, and Otay Mesa are the top truck ports within Mexico.
  • There are road infrastructure projects that may be completed in the coming years, which would further improve the trucking industry. These projects include the Gordie Howe International Bridge in Canada, which is expected to improve the transportation between the United States and Canada. In the United States, Pyramid Highway Improvement was proposed, which is forecast to be complete by 2025. The Interstate 680 Express Lane and Pavement Rehabilitation may improve the freight mobility of I-680, preserve the transportation system's condition, and improve system performance. There is also a substantial investment in electric vehicles by major companies. All these factors are set to drive the road freight in coming years.

North America Road Freight Transport Market Trends

The US dominates with maximum regional GDP contribution, fueled by an infrastructure program that boosts ports and supply chains

  • An efficient and reliable transportation system is crucial for the economy. Through the National Trade Corridors Fund, the Government of Canada invests in improving supply chains, reducing trade barriers, and fostering business growth for future economic opportunities. In May 2024, the Minister of Transport announced up to USD 51.2 million for 19 digital infrastructure projects under this fund. The Canadian government aims to enhance supply chains with innovative technologies to expedite and reduce costs for Canadians. This initiative will drive collaboration with stakeholders nationwide on digital projects to address transportation bottlenecks, vulnerabilities, and port congestion effectively.
  • In United States, infrastructure development and the rise of e-commerce are anticipated to boost employment in the transportation and storage sector. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), this sector is projected to grow at a rate of 0.8% annually from 2022 to 2032, resulting in the addition of nearly 570,000 jobs during that timeframe. The couriers and messengers industry, along with warehousing and storage, are expected to contribute significantly to about 80% of the sector's projected job growth.

Rising tensions in the Middle East are expected to affect crude oil supplies and lead to sudden price hikes in the region

  • By October 2024, just ahead of the presidential election, gasoline prices in the US were projected to dip below USD 3 a gallon for the first time in over 3 years. This decline in fuel prices, primarily driven by waning demand and decreasing oil prices, offered a reprieve to consumers who had been grappling with elevated costs contributing to inflation. Such a development could have bolstered Vice President Kamala Harris and other Democrats in addressing Republican critiques regarding soaring gas prices. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent drop from the previous month and a 58-cent YoY decrease.
  • Annual maintenance on Canada's oil sands plants in 2024 is expected to proceed normally. However, trade union officials warn of a labor shortage in Alberta's 2025 turnaround season due to two new industrial projects. Alberta producers annually hire thousands of skilled workers for essential maintenance on oil sands upgraders, thermal projects, and refineries. As the world's fourth-largest oil producer, Canada gets about two-thirds of its 4.9 million barrels per day of crude from the northern Alberta oil sands. This shortage might raise fuel prices in 2025.

North America Road Freight Transport Industry Overview

The North America Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being C.H. Robinson, FedEx, J.B. Hunt Transport, Inc., Knight-Swift Transportation Holdings Inc. and Old Dominion Freight Line (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 Truckload Specification
    • 5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
    • 5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
  • 5.4 Containerization
    • 5.4.1 Containerized
    • 5.4.2 Non-Containerized
  • 5.5 Distance
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Goods Configuration
    • 5.6.1 Fluid Goods
    • 5.6.2 Solid Goods
  • 5.7 Temperature Control
    • 5.7.1 Non-Temperature Controlled
    • 5.7.2 Temperature Controlled
  • 5.8 Country
    • 5.8.1 Canada
    • 5.8.2 Mexico
    • 5.8.3 United States
    • 5.8.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 A.P. Moller - Maersk
    • 6.4.2 ArcBest
    • 6.4.3 C.H. Robinson
    • 6.4.4 CMA CGM Group (including CEVA Logistics)
    • 6.4.5 DHL Group
    • 6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.7 FedEx
    • 6.4.8 J.B. Hunt Transport, Inc.
    • 6.4.9 Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
    • 6.4.10 Landstar System Inc.
    • 6.4.11 Old Dominion Freight Line
    • 6.4.12 Ryder System, Inc.
    • 6.4.13 Schneider National, Inc.
    • 6.4.14 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.15 Werner Enterprises Inc.
    • 6.4.16 XPO, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate