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市場調査レポート
商品コード
1692562

タイの道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Thailand Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 251 Pages
納期
2~3営業日
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タイの道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 251 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タイの道路貨物輸送市場規模は2025年に216億3,000万米ドルと推定され、2030年には289億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5.98%で成長する見込みです。

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オンライン流通チャネルを通じた小売商品の販売拡大が、道路貨物サービスの需要を促進しています。

  • タイは東南アジアで最も経済的に繁栄している国のひとつです。消費財小売売上高は2023年に5%成長し、2024年には推定3%成長したが、これは主に外国人観光客の消費に牽引されたものです。さらに、タイは中国から4,700億バーツ(135億7,000万米ドル)相当の消費財を輸入し、2023年には前年比2.8%増となり、輸入消費財全体の41%を占めました。消費財の輸入と販売の増加が道路貨物市場の成長を牽引しました。さらに、最近ではオンライン流通チャネルを通じて販売される小売商品の数が大幅に増加しています。
  • タイは2026年に南西部の鉱山からリチウムの生産を開始する予定で、地域の電気自動車生産ハブになるという野心を後押ししています。Reung Kiet鉱区では、電気自動車用のリン酸鉄リチウム電池に使用される炭酸リチウムを約16万4,500トン生産できると予測されています。鉱業では、資材、サンプル、機器、機械などを拠点となる場所との間で運搬することが、仕事を成し遂げるために不可欠です。その結果、鉱業活動の増加が市場の需要を押し上げると予想されます。

タイの道路貨物輸送市場動向

タイの運輸・倉庫部門は2022年に国際貿易とeコマースに牽引されて成長を遂げる

  • 2023年の経済成長率は低下したもの、政府は景気刺激策としてFDIと観光を後押しし、タイが特に電気トラックの製造拠点となることに貢献しました。さらに、2023年に最終決定された「EV 3.5パッケージ」では、車両1台当たり2,889.23米ドルの購入補助金が減額され、この分野からのGDP貢献をさらに後押しします。
  • 2024年2月、運輸省は国のインフラを強化するため、2025年末までに約150の運輸プロジェクトに188億3,000万米ドルを投資する計画を発表しました。2024年には64のプロジェクトが開始され、さらに31のプロジェクト(112億3,000万米ドル相当)が進行中です。2025年には57の新規プロジェクトが計画されており、総額は75億9,000万米ドルにのぼる。これらの構想には、18の高速道路プロジェクト、9の鉄道プロジェクト、地域の港湾開発計画が含まれ、これらはすべて、将来の輸送・貯蔵部門のGDPへの貢献を強化することを目的としています。

燃料費補助のための2023年国家基金として23億5,000万米ドルが閣議決定されました。

  • タイ政府は世界の原油価格高騰の影響を緩和するため、2022年2月からディーゼル消費税を免除することを決定したが、これにより政府は45億6,000万米ドルの歳入を失うことになりました。2022年2月から2024年3月までの間、国内ディーゼル価格を1リットル当たり1.01米ドル前後に維持する上で、免税と基金によるディーゼル価格補助が重要な役割を果たしました。世界の原油価格の下落を受けて、ディーゼル価格は2023年2月以降徐々に下がり、1リットル当たり0.92米ドルとなっています。タイ政府は高インフレとの戦いの中、燃料費補助のための国家基金として2023年にも23億5,000万米ドルの新規借り入れを閣議決定しました。
  • 経済成長の低迷が予想されるにもかかわらず、タイの精製油需要、特にジェット燃料の需要は2024年に増加すると予測されています。ジェット燃料の消費量は、2023年の1,350万LDから24.2%増の1日平均1,680万LDになると予測されます。ディーゼル、ガソリン、ガソホールは現在、国の価格補助制度の対象となっています。さらに、2024年にはLNG価格の下落が予想され、発電所経営者は重油への依存度を下げることになります。

タイの道路貨物輸送業界の概要

タイの道路貨物輸送市場は断片化されており、主要5社はDHLグループ、JWDグループ、Linfox Pty Ltd.、日本郵船、WHA GC Logistics Company Ltd.(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 物流実績
  • 道路の長さ
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格動向
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 主要トラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • 道路貨物価格動向
  • モーダルシェア
  • インフレ率
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 輸出先
    • 国内貨物
    • 国際貨物
  • トラック積載量
    • 全トラック積載(FTL)
    • 小口貨物(LTL)
  • コンテナ輸送
    • コンテナ輸送
    • コンテナなし
  • 距離
    • 長距離輸送
    • 短距離輸送
  • 商品構成
    • 流体商品
    • 固体商品
  • 温度制御
    • 非温度制御
    • 温度制御

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • CTI Logistics Company Ltd.
    • DHL Group
    • GEODIS
    • JWD Group
    • Kiattana Transport Public Company Limited
    • Leo Global Logistics Public Company Limited
    • Linfox Pty Ltd.
    • NYK(Nippon Yusen Kaisha)Line
    • Profreight Group
    • WHA GC Logistics Company Ltd.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の物流市場の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 92379

The Thailand Road Freight Transport Market size is estimated at 21.63 billion USD in 2025, and is expected to reach 28.91 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.98% during the forecast period (2025-2030).

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Growing sales of retail products through the online distribution channel are driving the demand for road freight services

  • Thailand is one of the most economically thriving countries in Southeast Asia. Consumer product retail sales grew by 5% in 2023 and grew by an estimated 3% in 2024, driven largely by foreign tourist spending. In addition, Thailand imported consumer goods worth THB 470 billion (USD 13.57 billion) from China, up 2.8% YoY in 2023, accounting for 41% of total imported consumer goods. The rise in imports and sales of consumer goods drove the growth of the road freight market. Moreover, the number of retail products sold through the online distribution channel has grown substantially in recent times.
  • Thailand expects to start producing lithium from a mine in its southwest in 2026, boosting its ambitions to become a regional electric vehicle production hub. It is forecasted that the Reung Kiet site could produce about 164,500 metric tons of lithium carbonate, used in lithium iron phosphate batteries for EVs. In the mining industry, the courier of materials, samples, equipment, and machinery to and from a base location is essential for getting the job done. As a result, the increase in mining activities is expected to boost the market demand.

Thailand Road Freight Transport Market Trends

Thailand's transport and storage sector experienced growth in 2022 driven by international trade and e-commerce

  • Despite a decline in economic growth in 2023, the government boosted FDI and tourism to act as economic stimulus and contribute towards Thailand becoming a manufacturing hub especially for electric trucks. Furthermore, the recently finalized "EV 3.5 package" in 2023 offers a reduced purchase subsidy of USD 2,889.23 per vehicle, further supporting GDP contribution from the sector.
  • In February 2024, the Transport Ministry announced plans to invest USD 18.83 billion in around 150 transport projects by the end of 2025 to enhance the country's infrastructure. In 2024, 64 projects will commence, with an additional 31 projects valued at USD 11.23 billion in the pipeline. For 2025, there are 57 new projects planned, totaling USD 7.59 billion. These initiatives include 18 motorway projects, 9 railway projects, and plans for regional port development, all aimed at bolstering the transport and storage sector's contribution to GDP in the future.

USD 2.35 billion was approved by Thailand's cabinet for the 2023 state fund to subsidize fuel costs

  • The Thai government decided to waive the diesel excise tax from February 2022 to relieve the impact of the global oil price surge, but this led the government to lose USD 4.56 billion in revenue. The tax exemption and the diesel price subsidy under the fund played a key role in keeping the domestic diesel price at around USD 1.01 a liter since Feb 2022 till March 2024. The diesel price has gradually fallen since February 2023 to USD 0.92 a liter in response to declining global oil prices. Thailand's cabinet approved another USD 2.35 billion of new borrowing in 2023 for a state fund to subsidize fuel costs as the government battles high inflation.
  • Despite an anticipated sluggish economic growth, demand for refined oil in Thailand, particularly jet fuel, is predicted to rise in 2024. Jet fuel consumption is forecasted to grow by 24.2% to an average of 16.8 million litres per day (MLD), up from 13.5 MLD in 2023. Diesel, gasoline, and gasohol are currently part of a state price subsidy program. Additionally, LNG prices are expected to decrease in 2024, leading power plant operators to rely less on fuel oil.

Thailand Road Freight Transport Industry Overview

The Thailand Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being DHL Group, JWD Group, Linfox Pty Ltd., NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line and WHA GC Logistics Company Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 Truckload Specification
    • 5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
    • 5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
  • 5.4 Containerization
    • 5.4.1 Containerized
    • 5.4.2 Non-Containerized
  • 5.5 Distance
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Goods Configuration
    • 5.6.1 Fluid Goods
    • 5.6.2 Solid Goods
  • 5.7 Temperature Control
    • 5.7.1 Non-Temperature Controlled
    • 5.7.2 Temperature Controlled

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 CTI Logistics Company Ltd.
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 GEODIS
    • 6.4.4 JWD Group
    • 6.4.5 Kiattana Transport Public Company Limited
    • 6.4.6 Leo Global Logistics Public Company Limited
    • 6.4.7 Linfox Pty Ltd.
    • 6.4.8 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
    • 6.4.9 Profreight Group
    • 6.4.10 WHA GC Logistics Company Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate