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市場調査レポート
商品コード
1692561

インドネシアの道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indonesia Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 263 Pages
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2~3営業日
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インドネシアの道路貨物輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 263 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアの道路貨物輸送市場規模は2025年に538億8,000万米ドルと推定・予測され、2030年には722億5,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.04%で成長すると予測されます。

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卸売・小売業が製造業とともに市場の成長を牽引

  • インドネシアの小売セクターは、アジアで最も有望なセクターの1つであり、膨大な人口、購買力を増した中間層の拡大、近代的な消費習慣の進化に支えられています。2024年7月のインドネシアの小売売上高は前年同月比4.5%増と、6月の同2.7%増から顕著な伸びを示しました。この上昇は、小売売上高の3ヵ月連続の上昇を示すだけでなく、3月以来の急ピッチでもあります。この勢いは、政府による現金給付の継続が個人消費を押し上げたことが主因です。特筆すべきは、2024年7月の食品売上高が6.5%増と好調だったことです。この小売売上高の増加は、その後、道路貨物サービスの需要増に拍車をかけた。
  • インドネシアでは、農業部門は、特にテクノロジーの導入によって成長する態勢が整っています。農業省は、農業検疫庁(Barantan)を通じて、「アグロ・ジェミラン(Agro Gemilang)」イニシアティブを発表しました。さらにインドネシアは、自給自足とバイオエタノールの目標強化のため、2030年までに砂糖の生産量を約300%増加させることを目標としています。

インドネシアの道路貨物輸送市場動向

輸送・保管セクターは、インフラプロジェクトの増加に後押しされ、GDP貢献の増加が見込まれる

  • 2024年5月、日本政府はインドネシアのジャカルタにおける高速鉄道建設に約1,407億円(9億米ドル)の融資を実行しました。総延長84.1kmに及ぶこの東西鉄道プロジェクトは、2026年から2031年までの2期に分けて実施されます。この鉄道路線には、列車と信号システムの両方に日本の先進技術が導入されます。これらの構想は、輸送・貯蔵部門からのGDP貢献を強化する態勢を整えています。
  • 輸送は、国のインフラ拡大努力の最前線にあります。この分野では、現在進行中および今後予定されているイニシアチブの総額の29%が道路プロジェクトに、22%が鉄道プロジェクトに、23%が港湾インフラに割り当てられています。これらのプロジェクトは、連結性を強化し、経済成長を後押しするために極めて重要です。インドネシアで重要な事業は、135kmに及ぶロクスマウェ~ランサ有料道路です。この野心的なプロジェクトは2024年初頭に開始され、交通渋滞の緩和と移動時間の短縮を目標に、2027年後半までに完成する予定です。この有料道路は、物流を最適化し、輸送・貯蔵部門のGDPへの寄与を高めるのに役立つと思われます。

インドネシアは2022年、原油価格の高騰と補助金圧力の中で財政課題に直面したが、税率は2024年まで据え置かれました。

  • 2024年11月、インドネシアは燃料補助金制度を改革しました。新大統領は、2023年に政府支出の約16%を占めていた補助金の削減を目指しています。LPGの補助金は据え置かれるが、政府は燃料と電力の補助金の調整を決定中です。インドネシアのエネルギー補助金はインフレを抑えるのに役立っているが、世界の原油価格の変動にさらされています。政府は、これらの補助金を貧困家庭への現金給付で置き換えることを計画しており、より的を絞った支援によって約129億9,000万米ドルの節約を目指しています。
  • 2024年6月の時点で、インドネシア・エネルギー鉱物資源省(ESDM)は、グリーン水素産業の成長を促進するため、グリーン水素開発業者に対するインセンティブと減税を提供するための規制を起草していました。ESDMは、2060年までに年間990万トンの水素を生産し、産業(3.9 Mtpa)、輸送(1.1 Mtpa)、電力(4.6 Mtpa)、家庭用ガスネットワーク(0.28 Mtpa)のニーズを満たすことを目指しています。これらの分野は輸出商品にもなりうる。

インドネシアの道路貨物輸送産業の概要

インドネシアの道路貨物輸送市場は断片化されており、この市場の主要企業は、日本郵船、Pancaran Group、PT ABM Investama TBK(PT Cipta Krida Bahariを含む)、PT Repex Wahana(RPX)、PT Siba Suryaの5社である(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 物流実績
  • 道路の長さ
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格動向
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 主要トラックサプライヤー
  • 道路貨物トン数の動向
  • 道路貨物価格動向
  • モーダルシェア
  • インフレ率
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 輸出先
    • 国内貨物
    • 国際貨物
  • トラック積載量
    • 全トラック積載(FTL)
    • 小口貨物(LTL)
  • コンテナ輸送
    • コンテナ輸送
    • コンテナなし
  • 輸送距離
    • 長距離輸送
    • 短距離輸送
  • 商品構成
    • 流体商品
    • 固体商品
  • 温度制御
    • 非温度制御
    • 温度制御

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • CJ Logistics Corporation
    • DHL Group
    • NYK(Nippon Yusen Kaisha)Line
    • Pancaran Group
    • PT ABM Investama TBK(including PT Cipta Krida Bahari)
    • PT Citrabati Logistik International
    • PT Prima International Cargo
    • PT Repex Wahana(RPX)
    • PT Samudera Indonesia Tangguh
    • PT Siba Surya

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の物流市場の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 92378

The Indonesia Road Freight Transport Market size is estimated at 53.88 billion USD in 2025, and is expected to reach 72.25 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.04% during the forecast period (2025-2030).

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Wholesale and retail trade, along with manufacturing, are leading the growth of the market

  • Indonesia's retail sector stands out as one of the most promising in Asia, bolstered by its vast population, an expanding middle class with increased purchasing power and evolving modern spending habits. In July 2024, retail sales in Indonesia surged by 4.5% YoY, a notable leap from June's 2.7% uptick. This uptick not only marked the third straight month of rising retail turnover but also represented the swiftest pace since March. The momentum was largely driven by ongoing government cash transfers, which bolstered consumer spending. Notably, food sales saw a robust 6.5% increase in July 2024. This uptick in retail sales subsequently spurred a heightened demand for road freight services.
  • In Indonesia, the agriculture sector is poised for growth, especially with the infusion of technology. The Ministry of Agriculture, through its Agricultural Quarantine Agency (Barantan), unveiled the "Agro Gemilang" initiative, dubbed "Let's Encourage Exports of the Nation's Millennial Generation," to bolster agricultural exports in the years ahead. Furthermore, Indonesia is targeting a nearly 300% increase in sugar production by 2030, with aspirations of self-sufficiency and bolstering its bioethanol objectives.

Indonesia Road Freight Transport Market Trends

The transportation and storage sector expected to witness boost in GDP contributions, fueled by rising infrastructure projects

  • In May 2024, the Japanese government extended a loan of approximately JPY140.7 billion (USD 900 million) for the construction of a high-speed rail line in Jakarta, Indonesia. Spanning 84.1 km, the East-West rail project will be executed in two phases, commencing in 2026 and concluding by 2031. The rail line will incorporate advanced Japanese technology for both trains and signaling systems. These initiatives are poised to enhance the GDP contribution from the transport and storage sector.
  • Transportation is at the forefront of the nation's infrastructure expansion efforts. In this domain, ongoing and upcoming initiatives allocate 29% of their overall value to road projects, 22% to rail, and 23% to port infrastructure. These projects are crucial for enhancing connectivity and boosting economic growth. A significant undertaking in Indonesia is the Lhokseumawe to Langsa Toll Road, spanning 135 km. Commencing in early 2024, this ambitious project is slated for completion by late 2027, with the goal of alleviating traffic congestion and shortening travel times. This toll road will be instrumental in optimizing logistics and boosting the transport and storage sector's contribution to GDP.

Indonesia faced fiscal challenges amid surging crude oil prices and subsidy pressures in 2022, however the rates remained unchanged till 2024

  • In November 2024, Indonesia reformed its fuel subsidy system. The new president is targeting a reduction in subsidies, which constituted roughly 16% of government spending in 2023. While the subsidy for LPG will stay the same, the government is still determining adjustments for fuel and electricity subsidies. Indonesia's energy subsidies help keep inflation low but expose the nation to global oil price swings. The government plans to replace these subsidies with cash transfers for needy families, aiming to save about USD 12.99 billion through more targeted support.
  • As of June 2024, the Indonesian Ministry of Energy and Mineral Resources (ESDM) was drafting regulations to provide incentives and tax relief for green hydrogen developers to boost the industry's growth. ESDM aimed to produce 9.9 million tons of hydrogen per year by 2060 to meet the needs of industry (3.9 Mtpa), transportation (1.1 Mtpa), electricity (4.6 Mtpa), and household gas networks (0.28 Mtpa). These sectors could also become export commodities.

Indonesia Road Freight Transport Industry Overview

The Indonesia Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line, Pancaran Group, PT ABM Investama TBK (including PT Cipta Krida Bahari), PT Repex Wahana (RPX) and PT Siba Surya (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 Truckload Specification
    • 5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
    • 5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
  • 5.4 Containerization
    • 5.4.1 Containerized
    • 5.4.2 Non-Containerized
  • 5.5 Distance
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Goods Configuration
    • 5.6.1 Fluid Goods
    • 5.6.2 Solid Goods
  • 5.7 Temperature Control
    • 5.7.1 Non-Temperature Controlled
    • 5.7.2 Temperature Controlled

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 CJ Logistics Corporation
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
    • 6.4.4 Pancaran Group
    • 6.4.5 PT ABM Investama TBK (including PT Cipta Krida Bahari)
    • 6.4.6 PT Citrabati Logistik International
    • 6.4.7 PT Prima International Cargo
    • 6.4.8 PT Repex Wahana (RPX)
    • 6.4.9 PT Samudera Indonesia Tangguh
    • 6.4.10 PT Siba Surya

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate