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市場調査レポート
商品コード
1687414

インドの外食産業:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Foodservice - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 223 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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インドの外食産業:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 223 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの外食産業市場規模は2025年に851億9,000万米ドルと推定され、2030年には1,398億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは10.41%で成長する見込みです。

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新しい料理や食体験を試す人々の意欲の高まりが市場の売上を促進

  • インドは豊かな食の伝統を持つ多様な国であり、人々は新しい料理や食体験を試そうとする傾向が強まっています。そのため、ユニークで革新的な食事体験を提供する専門レストランが成長しています。インド料理以外にも、レバノン料理、中華料理、日本料理などがインドでは人気があります。寿司の注文数は2019年から2021年にかけて50%増加しました。外食人気の高まり、ライフスタイルの変化、都市化の進展がインドの外食産業市場の成長を促進しています。2021年には4,500万人以上のインド人がレストランでの外食を好みます。
  • 2022年現在、インド人口の約24%がベジタリアンであり、約9%がビーガンです。そのため、外食企業はインドのベジタリアンやビーガンの人口に対応するため、ビーガンメニューを提供しています。多くのクイックサービスレストランがこの動向に適応し、ビーガンメニューを提供しています。例えば、バーガーキング、ピザハット、タコベル、KFCはビーガンメニューを提供しています。
  • インドにおけるクラウドキッチンの成長は、主に、多忙なライフスタイル、利便性、COVID-19の流行といった要因に後押しされたフードデリバリーサービスに対する需要の増加によるものです。インドにおけるクラウドキッチンの成長を促進するもう一つの要因は、SwiggyやZomatoといった食品注文・配達用のデジタルプラットフォームの台頭です。これらのプラットフォームは、顧客が幅広いクラウドキッチンの選択肢を発見して注文できる便利な方法を提供し、クラウドキッチンは大規模なマーケティングや広告を行うことなく多くの顧客層にリーチできます。したがって、クラウドキッチンは予測期間中、金額ベースでCAGR 16.67%と最も速い成長を記録すると予測されます。

インドの外食産業市場動向

インドでは可処分所得の増加と社会化需要に牽引され、カフェとバーの人気が引き続き高まる

  • 2017年から2022年にかけて、クイックサービスレストランの数は増加し、CAGRは0.20%を記録。若年人口の流入が市場を牽引。若年層(18~35歳)は外食が好きで、ファストフードをおいしいとさえ思っており、収入のかなりの部分を外食に費やしています。高所得家庭のティーンエイジャーは、現金の24%を食費に費やしています。この年齢層の人々は、QSRチェーンにとって理想的な顧客であり、このセグメントの成長をより大きくしています。インドでは、人口の50%以上が25歳以下、65%以上が35歳以下です。マクドナルド、バーガーキング、ドミノなどのクイック・サービス・チェーンは、インドの小都市でリーチを広げ、若年層から利益を得ています。
  • クラウドキッチンの店舗は最も急成長しており、予測期間中のCAGRは6.10%と予測されます。クラウドキッチンは、顧客にサービスを提供するために完全にテクノロジーに依存しています。クラウドキッチンは顧客フィードバック技術の導入でかなりの成功を収めています。ZomatoやSwiggyのような大手企業の成長により、インドのフードテック、特にクラウドキッチンの成長は著しいです。Zomatoは毎分7,100件の注文を記録し、Swiggyは毎分9,000件を超えました。
  • 2022年には、カフェとバーのサブセグメントが市場の48%と大きなシェアを占めていました。インドでは、バンガロールにアルコールを提供するバーやクラブが800以上あります。IT企業の増加により若い世代の可処分所得が増え、それが結果的にインドのパブやバー文化への需要を高めています。客の大半は、食事とアルコールの両方を提供する業態を好みます。人々はカフェやバーの雰囲気に惹かれ、顧客は社交しやすくなります。

インドではシェフ主導のフルサービス・レストランがテクノロジーを活用して効率と収益性を改善

  • インドでは、2022年にフルサービス・レストランの平均注文額が他の外食産業業態と比べて最も高く、6.03米ドルであることが観察されました。専門的な訓練を受けたシェフや有名シェフが増え、FSRが提供する成長の恩恵を受けることに注力するようになったため、シェフ主導の外食レストランが増加傾向にあります。インドのフルサービス・レストランの多くは、厨房ディスプレイ・システム、注文管理システム、在庫管理システムなどの厨房自動化技術を導入しています。これらのテクノロジーは、食事の準備にかかる時間を合理化し、全体的な効率を向上させるのに役立ちます。
  • オンラインでの食事デリバリー需要の増加が、クラウドキッチンサブセグメントの拡大を促進しています。インド人は2022年に、持ち帰り食品の宅配に注文1件当たり平均4.70米ドルを費やしました。パンデミックの後、オンライン食事注文と配達サービスの人気が高まりました。Swiggy、Zomato、Uber Eatsなどのオンライン食品デリバリー・プラットフォームが業界の成長に大きな役割を果たしています。インドのクラウドキッチンが提供する人気料理は、ジーラ・ライスとパラタで、価格はどちらも300g当たり平均1.51米ドルです。2022年には、最も人気のある料理のコストは平均注文額の50%に固定されました。2022年、インドではアジア料理が市場シェアの50%以上を占めました。消費者行動の変化と郷土料理への需要により、フルサービスレストランの需要は増加すると予想されます。現在、消費者は料理と技術に革新を求めています。インド料理は主にパニールバターマサラやビリヤニといった料理が特徴です。2021年には、インド人は1分間に115個のビリヤニを注文しています。このように、FSRはインド料理を提供しており、2022年のインドカレーの平均価格は300gあたり3.9米ドルでした。

インド外食産業の概要

インドの外食産業市場は断片化されており、上位5社で2.02%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Doctor's Associate, Inc., Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation, Jubilant FoodWorks Limited, McDonald's Corporation and Yum!Brands, Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • アウトレット数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • インド
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 外食産業タイプ
    • カフェ&バー
      • 料理別
      • バー&パブ
      • カフェ
      • ジュース/スムージー/デザートバー
      • コーヒー&ティー専門店
    • クラウドキッチン
    • フルサービスレストラン
      • 料理別
      • アジア料理
      • ヨーロピアン
      • ラテンアメリカ料理
      • 中東料理
      • 北米料理
      • その他のFSR料理
    • クイックサービスレストラン
      • 料理別
      • ベーカリー
      • ハンバーガー
      • アイスクリーム
      • 肉料理
      • ピザ
      • その他QSR料理
  • アウトレット
    • チェーン店
    • 独立店舗
  • ロケーション
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Barbeque Nation Hospitality Ltd
    • Barista Coffee Company Limited
    • Coffee Day Enterprises Limited
    • Doctor's Associate, Inc.
    • Graviss Foods Private Limited
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation
    • Haldiram Food Private Limited
    • Hotel Saravana Bhavan
    • Impresario Entertainment and Hospitality Pvt. Ltd.
    • Jubilant FoodWorks Limited
    • McDonald's Corporation
    • Mountain Trail Foods Private Limited
    • Rebel Foods
    • Restaurant Brands Asia Limited
    • Tata Starbucks Private Limited
    • Wow!Momo Foods Private Limited
    • Yum!Brands, Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 62572

The India Foodservice Market size is estimated at 85.19 billion USD in 2025, and is expected to reach 139.8 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.41% during the forecast period (2025-2030).

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Increased willingness of people to experiment with new cuisines and dining experiences propelling the market sales

  • India is a diverse country with a rich culinary heritage, and people are increasingly willing to experiment with new cuisines and dining experiences. This has led to the growth of specialized restaurants offering unique and innovative dining experiences. Apart from Indian cuisine, other cuisines, such as Lebanese, Chinese, and Japanese, are popular in India. The number of sushi orders increased by 50% from 2019 to 2021. The growing popularity of eating out, changing lifestyles, and increased urbanization are driving the growth of the foodservice market in India. More than 45 million Indians preferred eating out at restaurants in 2021.
  • As of 2022, around 24% of the Indian population was vegetarian, and around 9% was vegan. Hence, foodservice players are offering vegan menus to cater to the vegetarian and vegan populations in India. Many quick service restaurants are adapting to this trend and offering vegan menus. For instance, Burger King, Pizza Hut, Taco Bell, and KFC offer vegan dishes.
  • The growth of cloud kitchens in India is mainly due to the increasing demand for food delivery services, driven by factors such as busy lifestyles, convenience, and the COVID-19 pandemic. Another factor driving the growth of cloud kitchens in India is the rise of digital platforms for food ordering and delivery, such as Swiggy and Zomato. These platforms provide a convenient way for customers to discover and order from a wide range of cloud kitchen options and for cloud kitchens to reach a large customer base without extensive marketing and advertising. Hence, cloud kitchens are anticipated to register the fastest growth during the forecast period, with a CAGR of 16.67%, by value.

India Foodservice Market Trends

Cafes and bars in India continue to grow in popularity, driven by rising disposable incomes and demand for socialization

  • From 2017 to 2022, the number of quick service restaurants increased, registering a CAGR of 0.20%. An influx of the young population drives the market. Young adults (18-35 years) enjoy eating out and even consider fast food to be delectable, and they spend a significant amount of their income on it. Teenagers from upper-income families are spending 24% of their cash on food. People in this age range are ideal customers for the QSR chains, which makes the growth of this segment more significant. In India, more than 50% of the population is under 25 years and more than 65% is under 35 years. Quick service chains, such as McDonald's, Burger King, and Domino's, deepen their reach in India's smaller cities, benefiting from a younger demographic.
  • Cloud kitchen outlets are the fastest-growing, and the sub-segment is projected to register a CAGR of 6.10% during the forecast period. Cloud kitchens rely entirely on technology to serve their customers. Cloud kitchens have been quite successful in implementing customer feedback technology. The growth of Indian food tech, especially the cloud kitchens in India, has been tremendous, with the growth of giants like Zomato and Swiggy. Zomato registered a high of 7,100 orders per minute, and Swiggy crossed 9,000 orders per minute.
  • The cafes and bars sub-segment held the major share of the market, at 48%, in 2022. In India, Bangalore has more than 800 bars and clubs that provide alcohol. The rise in the number of IT businesses has helped the younger generation hold more disposable income, which has ultimately increased demand for India's pub and bar cultures. The majority of customers prefer to visit businesses that serve both food and alcohol. People are drawn to the ambiance of cafes and bars, making socializing easier for customers.

Chef-driven full service restaurants in India leverage technology to improve efficiency and profitability

  • In India, the average orders were observed to be highest among full service restaurants in 2022 compared to other foodservice types, with a price of USD 6.03. Chef-driven dining-out restaurants are on the rise as more and more professionally trained chefs and celebrity chefs are now focusing on benefiting from the growth provided by FSRs. Many full service restaurants in India are adopting kitchen automation technologies, such as kitchen display systems, order management systems, and inventory management systems. These technologies help streamline the time it takes to prepare meals and improve overall efficiency.
  • An increase in demand for online meal delivery is driving the expansion of the cloud kitchen sub-segment. Indians spent an average of USD 4.70 per order on takeaway food delivery in 2022. Online meal ordering and delivery services grew in popularity after the pandemic. Online food delivery platforms such as Swiggy, Zomato, and Uber Eats have played a significant role in the growth of the industry. Popular dishes offered by cloud kitchens in India are Jeera Rice and Paratha, both priced at an average of USD 1.51 per 300 grams. In 2022, the cost of their most popular dishes was fixed at 50% of the average order value. Asian cuisine held more than 50% of the market share in India in 2022. The demand for full service restaurants is expected to increase due to changes in consumer behavior and demand for local cuisines. Consumers, at present, are looking for innovation in food and technology. Indian food is characterized mainly by dishes like Paneer Butter Masala and Biryani. In 2021, Indians ordered 115 biryanis per minute. Thus, FSRs offer Indian cuisines, and the average price of Indian curries was USD 3.9 per 300 grams in 2022.

India Foodservice Industry Overview

The India Foodservice Market is fragmented, with the top five companies occupying 2.02%. The major players in this market are Doctor's Associate, Inc., Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation, Jubilant FoodWorks Limited, McDonald's Corporation and Yum! Brands, Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 India
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Foodservice Type
    • 5.1.1 Cafes & Bars
      • 5.1.1.1 By Cuisine
      • 5.1.1.1.1 Bars & Pubs
      • 5.1.1.1.2 Cafes
      • 5.1.1.1.3 Juice/Smoothie/Desserts Bars
      • 5.1.1.1.4 Specialist Coffee & Tea Shops
    • 5.1.2 Cloud Kitchen
    • 5.1.3 Full Service Restaurants
      • 5.1.3.1 By Cuisine
      • 5.1.3.1.1 Asian
      • 5.1.3.1.2 European
      • 5.1.3.1.3 Latin American
      • 5.1.3.1.4 Middle Eastern
      • 5.1.3.1.5 North American
      • 5.1.3.1.6 Other FSR Cuisines
    • 5.1.4 Quick Service Restaurants
      • 5.1.4.1 By Cuisine
      • 5.1.4.1.1 Bakeries
      • 5.1.4.1.2 Burger
      • 5.1.4.1.3 Ice Cream
      • 5.1.4.1.4 Meat-based Cuisines
      • 5.1.4.1.5 Pizza
      • 5.1.4.1.6 Other QSR Cuisines
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Barbeque Nation Hospitality Ltd
    • 6.4.2 Barista Coffee Company Limited
    • 6.4.3 Coffee Day Enterprises Limited
    • 6.4.4 Doctor's Associate, Inc.
    • 6.4.5 Graviss Foods Private Limited
    • 6.4.6 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation
    • 6.4.7 Haldiram Food Private Limited
    • 6.4.8 Hotel Saravana Bhavan
    • 6.4.9 Impresario Entertainment and Hospitality Pvt. Ltd.
    • 6.4.10 Jubilant FoodWorks Limited
    • 6.4.11 McDonald's Corporation
    • 6.4.12 Mountain Trail Foods Private Limited
    • 6.4.13 Rebel Foods
    • 6.4.14 Restaurant Brands Asia Limited
    • 6.4.15 Tata Starbucks Private Limited
    • 6.4.16 Wow! Momo Foods Private Limited
    • 6.4.17 Yum! Brands, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms