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市場調査レポート
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1687841

タイのフードサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Thailand Foodservice - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
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英文 195 Pages
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2~3営業日
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タイのフードサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タイのフードサービス市場規模は2024年に328億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には477億9,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは7.78%で成長すると予測されます。

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国内における菜食主義やベジタリアンの増加により、植物性メニューの選択肢が拡大

  • 2022年の市場シェアはクイックサービスレストランが最大。このセグメントは、予測期間中に金額ベースでCAGR 8.22%を記録し、成長すると予測されています。同市場の拡大は、パンデミック後に同国が引き続き健康志向の食生活を志向していることに起因しています。2022年には、タイの消費者の65%が健康上の懸念からフレキシタリアン食を採用し、20%が体重を減らしました。
  • さらに、近年の菜食主義やベジタリアニズムの台頭は、レストランが植物ベースのメニューを拡大することを促しました。そのため、食品ブランドは、より健康志向の消費者を引きつけるために、フレキシタリアンやビーガンの選択肢に沿った食品の開発をますます進めています。例えば、2021年にパーデュー・フーズ社のチキン・プラス製品には、鶏肉、野菜、植物性タンパク質がブレンドされていました。Farm Food USA Inc.は、25~30%植物性のフレキシタリアン向け肉製品を発表しました。
  • フルサービスレストランは、予測期間中に金額ベースでCAGR 7.46%を記録すると予測されます。成長を支えるのは、観光客の増加と本格的なアジア料理を求める旅行者の増加です。タイでは、日本食レストランが消費者に好まれており、次いでイタリアン、中華、アメリカン、ベトナム料理の順となっています。地元の人々や観光客に好まれる人気のタイ料理は、トムヤムクン(エビの辛いスープ)、ラーブ(辛いサラダ)、ソムタム(辛い青パパイヤのサラダ)、パッタイです。
  • クラウドキッチン分野は最も急速に成長しており、予測期間中にCAGR 25.40%を記録すると予想されます。この成長は、スマートフォンアプリケーションを通じたオンラインフードデリバリーの増加によるものです。2022年1月現在、タイのインターネットユーザーは約5,450万人で、インターネット普及率は全人口の77.8%に達しています。

タイのフードサービス市場動向

タイのクイックサービスレストラン市場は若年人口とファーストフード需要を追い風に成長中

  • タイのQSR店舗数は2017年から2022年にかけて1.97%増加しました。タイでは、マクドナルド、KFC、バーガーキングなどのファーストフード店が有名で、都市部に普及しています。スウェンセンズ(Swensen's)、MKレストラン(MK Restaurant)、ヤムヤム(Yum Yum)は、タイ料理やその他のエスニック料理を提供する地域のQSRブランドの一部です。市場を牽引しているのは、若い人口の流入です。若年層(18~35歳)はフードサービスを好み、ファストフードをおいしいと考えます。この年齢層の人々はQSRチェーンにとって理想的な顧客であり、この分野の成長をより重要なものにしています。ファストフードの消費は2020年にタイで最も高くなることが観察され、東南アジアの消費者の40%が週に4回以上ファストフードを消費しています。
  • クラウド・キッチン・店舗が最も急速に成長しています。予測期間中のCAGRは15.65%と予測されます。これを支えるのは、この分野への拡張と投資です。タイの大手ファーストフードレストランチェーンCentral Restaurant Groupは、2024年までに全国で100店舗のクラウドキッチンの設置を計画しています。SET上場のデベロッパーSiamese Assetは、2022年から2026年の間にクラウドキッチン事業を拡大するために4億3,740万米ドルの投資を計画しています。
  • カフェ&バー店舗は、2022年の市場において10.55%の第2位のシェアを占めています。コーヒーの消費量は増加傾向にあり、平均的な人の年間消費量は300杯であることから、毎年15%増加しています。カフェやバーの需要増加により、観光業が拡大しています。タイは人気の旅行先であり、多くの旅行者が活気あるタイ料理業界に魅了されています。

フルサービスレストランは、パッタイ、トムヤム、トム・コー・ガイといった人気のアジア料理でリードしています。

  • タイでは2022年、フルサービスレストランの平均注文額は12.8米ドルと、他のフードサービス業態と比べて最も高いことが観察されました。タイの顧客はアジア料理を好むため、アジアのフルサービスレストランの需要は高いです。フードサービス産業の拡大に影響を与える主な要因の一つは、過去2~3年の間に人気が高まったしゃぶしゃぶや鍋料理の動向です。高級レストランは独特の料理と食事体験を提供します。シェフや顧客は商品や料理の原産地に関心を持つようになり、「ファーム・トゥ・テーブル(農場から食卓へ)」が顕著なマーケティング要因となっています。FSR料理が提供する人気料理はパッタイ、トムヤム、トムコーガイで、それぞれ300g当たり3.6米ドル、6.5米ドル、4.4米ドルです。
  • タイのフードサービス市場は、顧客の要求と消費者行動に合わせて進化し、変化してきました。QSRは、都市化の進展、人口動態と所得の変化、欧米のライフスタイルの影響の拡大により、タイでますます人気が高まっています。同国では近年、クイックサービスの平均注文額が大きく伸びています。2019年から2022年にかけて、クイックサービスレストランの平均注文額は9.53%の伸びを記録しました。チェーン店の拡大もQSR業界を助けています。タイの食品フランチャイズの約80%は、マクドナルド、KFC、ピザハット、タコベル、ドミノピザ、オーボンパン、スターバックス、カールスジュニア、バーガーキング、バスキン・ロビンス、デイリークイーン、アンティ・アンズ、ちゃぶとんラーメンなど、アメリカやアメリカ以外のブランドと関連しています。QSRで提供される人気料理にはハンバーガーやケバブがあり、価格はそれぞれ300g当たり6.8米ドル、8.15米ドルです。

タイのフードサービス産業の概要

タイのフードサービス市場は断片化されており、上位5社で1.40%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。CP All PCL, Minor International PCL, MK Restaurant Group Public Company Limited, PTT Public Company Limited and Yum!Brands, Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 店舗数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • タイ
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • フードサービスタイプ
    • カフェ&バー
      • 料理別
      • バー&パブ
      • カフェ
      • ジュース/スムージー/デザートバー
      • コーヒー&ティー専門店
    • クラウドキッチン
    • フルサービスレストラン
      • 料理別
      • アジア料理
      • 欧州料理
      • ラテンアメリカ料理
      • 中東料理
      • 北米料理
      • その他のFSR料理
    • クイックサービスレストラン
      • 料理別
      • ベーカリー
      • ハンバーガー
      • アイスクリーム
      • 肉料理
      • ピザ
      • その他QSR料理
  • 店舗
    • チェーン店
    • 独立店舗
  • ロケーション
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Central Plaza Hotel Public Company Limited
    • CP All PCL
    • Food Capitals Public Company Limited
    • Global Franchise Architects Company Limited
    • Maxim's Caterers Limited
    • McThai Company Limited
    • Minor International PCL
    • MK Restaurant Group Public Company Limited
    • Panthera Group Company Limited
    • PTT Public Company Limited
    • Thai Beverage PCL
    • Yum!Brands, Inc.
    • Zen Corporation Group PCL

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 66449

The Thailand Foodservice Market size is estimated at 32.85 billion USD in 2024, and is expected to reach 47.79 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 7.78% during the forecast period (2024-2029).

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The rise in veganism and vegetarianism in the country led to the expansion of plant-based menu options

  • Quick service restaurants held the largest market share in the market in 2022. The segment is projected to grow, registering a CAGR of 8.22%, by value, during the forecast period. The market's expansion can be attributed to the country's continued inclination for health-conscious diets after the pandemic. In 2022, 65% of Thai consumers adopted a flexitarian diet due to health concerns, while 20% put down weight.
  • Moreover, the rise of veganism and vegetarianism in recent years encouraged restaurants to expand their plant-based menu items. Thus, food brands are increasingly developing foods in line with flexitarian and vegan options to attract more health-conscious consumers. For instance, in 2021, Perdue Foods Chicken Plus products included a blend of chicken, vegetables, and plant-based protein. Farm Food USA Inc. introduced a variety of flexitarian meat products that are 25-30% plant-based.
  • Full-service restaurants are projected to register a CAGR of 7.46%, by value, during the forecast period. The growth will be supported by increased tourism and visitors looking for authentic Asian cuisines. In Thailand, Japanese restaurants are highly preferred by consumers, followed by Italian, Chinese, American, and Vietnamese. Popular Thai dishes preferred by locals and tourists are Tom Yum Goong (the spicy shrimp soup), Laab (spicy salad), Som Tam (spicy green papaya salad), and Pad Thai.
  • The cloud kitchen segment is the fastest growing and is anticipated to register a CAGR of 25.40% during the forecast period. The growth will be due to rising online food deliveries through smartphone applications. As of January 2022, there were around 54.50 million internet users in Thailand, and internet penetration stood at 77.8% of the total population.

Thailand Foodservice Market Trends

Thailand's quick service restaurant market is growing, driven by the young population and demand for fast food

  • The number of QSR outlets in Thailand grew by 1.97% between 2017 and 2022. In Thailand, fast-food restaurants like McDonald's, KFC, and Burger King are well-known and prevalent in urban areas. Swensen's, MK Restaurant, and Yum Yum are a few of the regional QSR brands that serve Thai and other ethnic cuisines. The market is being driven by an influx of the young population. Young adults (18-35 years) enjoy eating out and consider fast food delectable. People in this age bracket are ideal customers for the QSR chain, making the growth of this sector more significant. The consumption of fast food was observed to be highest in Thailand in 2020, with 40% of consumers consuming fast food at least four times a week among Southeast Asians.
  • Cloud kitchen outlets are the fastest growing. It is projected to register a CAGR of 15.65% during the forecast period. This will be supported by expansions and investments in the sector. Thailand's leading fast-food restaurant chain, Central Restaurant Group, plans to set up 100 cloud kitchens by 2024 across the country. SET-listed developer Siamese Asset planned to invest USD 437.4 million to expand its cloud kitchen business between 2022 and 2026.
  • Cafes & bars outlets held the second major share at 10.55% in the market in 2022. Coffee consumption is on the increase, as 15% more coffee is being consumed in the country every year, as an average person consumes 300 cups per annum. The tourism sector has expanded due to increased demand for cafes and bars. Thailand is a popular travel destination, and a significant number of visitors are attracted by the vibrant culinary industry there.

Full service restaurants lead the way with popular Asian dishes like pad thai, tom yum, and tom kho gai

  • In Thailand, the average order was observed to be highest among the full service restaurants in 2022, compared to other foodservice types with a price of USD 12.8. Thai customers prefer Asian cuisine, thereby Asian full service restaurants are in high demand. One of the major factors influencing the expansion of the restaurant industry is the shabu and hot pot dining trend, which has grown in popularity during the previous two to three years. High-end or fine dining establishments provide distinctive cuisine and eating experiences. Chefs and customers are becoming more concerned with the origins of their products and cuisine, with "farm-to-table" becoming a prominent marketing factor. Popular dishes offered by the FSR cuisines are Pad Thai, Tom Yum, and Tom Kho Gai priced at USD 3.6, USD 6.5, and USD 4.4 per 300 gm, respectively.
  • The Thai foodservice market has evolved and changed to meet customer demands and consumer behavior. QSRs have become increasingly popular in Thailand due to the growth of urbanization, the change in demographics and income, and the growing influence of Western lifestyles. Quick service average order value has seen a huge growth in the recent year in the country. Between 2019 and 2022, quick service restaurants registered an average order value growth of 9.53% in the country. The expansion of chained outlets has also helped the QSR industry. About 80% of Thailand's food franchises are associated with American and non-American brands, including McDonald's, KFC, Pizza Hut, Taco Bell, Domino Pizza, Au Bon Pain, Starbucks, Carl's Junior, Burger King, Baskin-Robbins, Dairy Queen, Auntie Anne's, and Chabuton Ramen. Popular dishes offered through QSRs include burgers and kebabs, priced at USD 6.8 and USD 8.15 per 300 grams, respectively.

Thailand Foodservice Industry Overview

The Thailand Foodservice Market is fragmented, with the top five companies occupying 1.40%. The major players in this market are CP All PCL, Minor International PCL, MK Restaurant Group Public Company Limited, PTT Public Company Limited and Yum! Brands, Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Thailand
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Foodservice Type
    • 5.1.1 Cafes & Bars
      • 5.1.1.1 By Cuisine
      • 5.1.1.1.1 Bars & Pubs
      • 5.1.1.1.2 Cafes
      • 5.1.1.1.3 Juice/Smoothie/Desserts Bars
      • 5.1.1.1.4 Specialist Coffee & Tea Shops
    • 5.1.2 Cloud Kitchen
    • 5.1.3 Full Service Restaurants
      • 5.1.3.1 By Cuisine
      • 5.1.3.1.1 Asian
      • 5.1.3.1.2 European
      • 5.1.3.1.3 Latin American
      • 5.1.3.1.4 Middle Eastern
      • 5.1.3.1.5 North American
      • 5.1.3.1.6 Other FSR Cuisines
    • 5.1.4 Quick Service Restaurants
      • 5.1.4.1 By Cuisine
      • 5.1.4.1.1 Bakeries
      • 5.1.4.1.2 Burger
      • 5.1.4.1.3 Ice Cream
      • 5.1.4.1.4 Meat-based Cuisines
      • 5.1.4.1.5 Pizza
      • 5.1.4.1.6 Other QSR Cuisines
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Central Plaza Hotel Public Company Limited
    • 6.4.2 CP All PCL
    • 6.4.3 Food Capitals Public Company Limited
    • 6.4.4 Global Franchise Architects Company Limited
    • 6.4.5 Maxim's Caterers Limited
    • 6.4.6 McThai Company Limited
    • 6.4.7 Minor International PCL
    • 6.4.8 MK Restaurant Group Public Company Limited
    • 6.4.9 Panthera Group Company Limited
    • 6.4.10 PTT Public Company Limited
    • 6.4.11 Thai Beverage PCL
    • 6.4.12 Yum! Brands, Inc.
    • 6.4.13 Zen Corporation Group PCL

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms