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市場調査レポート
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シンガポールのフードサービス産業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Singapore Foodservice - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 218 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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シンガポールのフードサービス産業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 218 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

シンガポールのフードサービス市場規模は2025年に289億2,000万米ドルと推定され、2030年には681億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは18.70%で成長する見込みです。

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クイックサービスレストランが市場の主要シェアを占めます。

  • クイックサービスレストランは2022年に最も高い市場シェアを占め、2019~2022年にかけて売上額で25.2%の上昇を示しました。2022年に観光客数が500万人を超えるまでに増加したため、国内の人々のファーストフード消費量も多くなりました。例えば、人口の約40%が少なくとも週に1回はファストフードを消費しています。ピザ、ハンバーガー、肉料理などが国内で人気を集めています。
  • カフェ&バーは、予測期間中に13.45%という高いCAGR値を記録すると予測されています。同セグメントの主要原動力となっているのは、国内の若年層です。若い消費者は、様々な料理スタイルとともに高級なカクテルやアルコール飲料を探求するためにバーを訪れることを好みます。例えば、2021年現在、さまざまな地域から250万人以上の移民労働者がおり、シンガポール人は2022年に1人当たり平均2リットルのアルコールを消費し、これが市場を積極的に刺激しました。
  • フルサービスのレストラン施設も2019~2022年にかけて16.4%増加しました。国民のフードサービス頻度は増加し、2021年には週に数回フードサービスすると回答したシンガポール人の割合は43%に達しました。人々はユニークな食事体験を求め、ラテンアメリカ料理、中東料理、欧州料理など様々な料理がここ数年で人気を博しています。
  • クラウドキッチンは予測期間中、金額ベースで20.07%のCAGRで推移すると予測されています。オンラインデリバリーアプリのユーザー数は過去数年間で増加しています。例えば、2021年にはシンガポールで約280万人がオンラインフードデリバリーを利用しました。人々がゴーストキッチンを好むのは、価格が安く、包装が改善され、デジタル決済を受け入れて即座に配達されるためです。

シンガポールの食品サービス市場動向

シンガポールのフードサービス産業はフルサービスのレストランとカフェの増加とともに成長します。

  • クラウドキッチンの店舗数は急速に増加すると予測され、予測期間中のCAGRは8.80%。ゴーストキッチン需要の高まりとオンラインデリバリーアプリによる注文数の増加が、低投資・高収益のビジネス機会を生み出しています。しかし、注文総数は2022年には年間8万7,965件に達し、2017~2022年にかけて約40%増加しました。
  • フードサービスの総店舗数は2019~2022年にかけて約800店舗増の2万9,067店舗以上に増加し、年間注文数は2017年の26万件から2022年には35万件以上に増加しました。フルサービスレストランは、そのメニューオプションで顧客を魅了することで、より多くの顧客満足を提供し、国内におけるFSRの需要を高めています。バリューチェーンが幅広いメニューを提供することで、店内での食事体験の価値が高まりました。しかし、2021年には、シンガポールの全フードサービス施設の50.5%はカフェ、フードコート、ホーカーセンターを含むその他の飲食店でした。
  • QSR店舗のシェアは高く、2022年には2万4,585店舗以上を占めました。しかし、クイックサービスのフランチャイジー店舗数は他のフードサービス店舗タイプに比べると少なく、2021年のフードサービス店舗数に占める割合はわずか5.2%でした。2022年12月時点で、サブウェイは50店舗以上、マクドナルドは136店舗、スターバックスは141店舗、ドミノは38店舗、ピザハットは30店舗でした。マクドナルド、KFC、鼎泰豐(ディンタイフォン)、セブンイレブンがチェーン店の中で最も高い市場シェアを占めています。

点心、ローストダック、ホッケンミー、インドカレーなどアジア料理が人気。

  • 2022年のフルサービスの平均価格は30.66で最も高かったです。アジア料理は国内で最も人気があり、2022年の市場シェアは50%を超えました。同国で最も人気のあるアジア料理は、中華料理、インド料理、日本料理、マレーシア料理です。中華料理は主に、点心やローストダックを特徴とする北インド料理へのアプローチが特徴です。2020年現在、シンガポールの居住人口の74.3%を中国人が占め、次いでマレー系が13.5%、インド系が9.0%となっています。そのため、2022年には、広範なフルサービスレストランが、ホッケンミーのようなアジア料理を200g当たり5.3米ドル、インドカレーを11.2米ドルで販売しています。
  • Grabfood、Deliveroo、Foodpandaのようなプラットフォームの導入により、オンライン食事デリバリーの需要が伸びています。オンライン食品注文と宅配の成長率は、2017~2021年にかけて20%を超えています。その結果、クラウドキッチンのニーズが高まっています。クラウドキッチンの2022年の平均注文額は13.34米ドルで、クラウドキッチンを通じて広く利用可能な料理には、フライドポテト、魚飯、ピザ、チキンカツ、チキンポップコーンなどがあります。
  • クイックサービスレストランでは、2022年の平均注文額は10.79米ドルでした。同国では、中国やインドを中心とするアジア地域からの観光客が増加しているため、従来のファストフードとは異なるアジア料理やメキシコ料理を提供するクイックサービスレストランの数が特に増加しています。2022年、シンガポールには中国から360万人以上の観光客が訪れました。さらに、ハンバーガー、フライドチキン、ピザの人気に拍車がかかったのは、店舗が拡大し、顧客がよりエキゾチックなタイプにアップグレードしたため、各店舗の売上が向上したためです。

シンガポールのフードサービス産業概要

シンガポールのフードサービス産業市場はセグメント化されており、上位5社で1.44%を占めています。この市場の主要企業は、DFI Retail Group Holdings Limited、Doctor's Associates Inc.、Hanbaobao Pte Ltd、QSR Brands(M)Holdings Sdn Bhd、Starbucks Corporationなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • アウトレット数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • シンガポール
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • フードサービスタイプ
    • カフェ&バー
      • 料理別
      • バー&パブ
      • カフェ
      • ジュース/スムージー/デザートバー
      • コーヒー&ティー専門店
    • クラウドキッチン
    • フルサービスレストラン
      • 料理別
      • アジア料理
      • ヨーロピアン
      • ラテンアメリカ料理
      • 中東料理
      • 北米料理
      • その他のFSR料理
    • クイックサービスレストラン
      • 料理別
      • ベーカリー
      • ハンバーガー
      • アイスクリーム
      • 肉料理
      • ピザ
      • その他QSR料理
  • アウトレット
    • チェーン店
    • 独立店舗
  • 場所
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Crystal Jade Culinary Concepts Holding
    • DFI Retail Group Holdings Limited
    • Doctor's Associates Inc.
    • Domino's Pizza Enterprises Ltd
    • Hanbaobao Pte Ltd
    • Jollibee Foods Corporation
    • Nandos Chickenland Singapore Pte Ltd
    • Paradise Group Holdings Pte Ltd
    • QSR Brands(M)Holdings Sdn Bhd
    • Restaurant Brands International Inc.
    • Sakae Holdings Ltd
    • Soup Restaurant Group Ltd
    • Starbucks Corporation
    • Taster Food Pte Ltd
    • Tung Lok Restaurants(2,000)Ltd

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000820

The Singapore Foodservice Market size is estimated at 28.92 billion USD in 2025, and is expected to reach 68.14 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 18.70% during the forecast period (2025-2030).

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Quick service restaurants accounted for the major share of the market attributed to the increased preference for fast-food among consumers

  • Quick-service restaurants accounted for the highest market share in 2022, witnessing a hike of 25.2% in sales value from 2019 to 2022. As the number of visitors increased to over 5 million in 2022, fast-food consumption by domestic people was also high. For instance, around 40% of the population consumes fast food at least once per week. Dishes like pizza, burgers, and meat-based cuisines are gaining popularity in the country.
  • Cafes & bars are projected to witness a high CAGR value of 13.45% during the forecast period. The segment is majorly driven by the nation's young population. Young consumers prefer to visit bars to explore upscale cocktails and alcoholic beverages, along with various culinary styles. For instance, as of 2021, there were more than 2.5 million immigrant workers from different regions, Singaporeans consumed, on average, 2 liters of alcohol per person in 2022, which positively fueled the market.
  • Full-service restaurant establishments also increased by 16.4% from 2019 to 2022. The frequency of dine-out by the people in the country increased, which reached 43% of Singaporean respondents who stated they dined out several times a week in 2021. People are looking for unique dining experiences, and different cuisines, like Latin American, Middle Eastern, and European, have gained popularity in the past years.
  • Cloud kitchens are projected to witness a CAGR of 20.07% by value during the forecast period. The number of online delivery app users has increased over the past years. For instance, in 2021, around 2.8 million people used online food delivery in Singapore. People prefer ghost kitchens due to their lower prices and instant delivery with the improved packaging and acceptance of digital payments.

Singapore Foodservice Market Trends

The foodservice industry in Singapore grows with an increase in full service restaurants and cafes

  • The number of cloud kitchen outlets is anticipated to increase rapidly, with a CAGR of 8.80% during the forecast period. The rising demand for ghost kitchens and the increasing number of orders through online delivery apps are creating business opportunities with low investment and high revenue. However, the total number of orders reached 87,965 orders per year in 2022, which increased by around 40% from 2017 to 2022.
  • The total number of foodservice outlets increased to over 29,067 in 2022, a hike of around 800 outlets from 2019 to 2022, as the number of orders per year increased to more than 0.35 million in 2022 from 0.26 million in 2017. By attracting customers with their menu options, full service restaurants provide more customer satisfaction, increasing the demand for FSRs in the country. The value of the on-premise eating experience was enhanced by the provision of a broad range of dishes by full service chains. However, in 2021, 50.5% of all foodservice establishments in Singapore were cafes, food courts, and other eating places, including hawker centers.
  • The share for QSR outlets was high, which accounted for more than 24,585 outlets in 2022. However, the number of quick service franchisee establishments was low compared to other foodservice outlet types, which accounted for just 5.2% of foodservice establishments in 2021. As of December 2022, Subway had more than 50 outlets, McDonald's with 136 outlets, Starbucks with 141 outlets, Domino's with 38 outlets, and Pizza Hut with 30 outlets. McDonald's, KFC, Din Tai Fung, and 7-Eleven accounted for the highest market share among chained outlets.

Asian cuisines dominate with popular dishes like dim sum, roasted duck, Hokkien mee, and Indian curries

  • The average value of full service was priced the highest at 30.66 in 2022. Asian cuisine is the most popular in the country, which held a greater market share of more than 50% in 2022. The most popular Asian cuisines in the country are Chinese, Indian, Japanese, and Malaysian. Chinese cuisine is characterized mainly by the North Indian approach to cuisine featuring dim sum and roasted duck. As of 2020, the Chinese made up 74.3% of the resident population in Singapore, followed by Malays at 13.5% and Indians at 9.0%. Therefore, in 2022, broad full service restaurants sold Asian foods like hokkien mee and Indian curries for USD 5.3 and USD 11.2 per 200 grams, respectively.
  • The demand for online meal delivery has grown with the introduction of platforms like Grabfood, Deliveroo, and Foodpanda. The growth rate for online food ordering and home delivery was over 20% from 2017-2021. As a result, there is an increasing need for cloud kitchens. The average order value of cloud kitchens was USD 13.34 in 2022, and widely available dishes through cloud kitchens include fries, fish rice, pizza, chicken cutlets, and chicken popcorn.
  • In quick service restaurants, the average order value was USD 10.79 in 2022. The number of quick service restaurants is rising in the nation, especially those serving Asian and Mexican cuisines that are different from the more conventional fast-food options, as tourists from the Asian region, mainly from China and India, are increasing in the country. In 2022, Singapore had over 3.6 million visitors from China. Additionally, the popularity of burgers, fried chicken, and pizza was fueled by the expansion of outlets and better sales at each location as customers upgraded to more exotic types.

Singapore Foodservice Industry Overview

The Singapore Foodservice Market is fragmented, with the top five companies occupying 1.44%. The major players in this market are DFI Retail Group Holdings Limited, Doctor's Associates Inc., Hanbaobao Pte Ltd, QSR Brands (M) Holdings Sdn Bhd and Starbucks Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Singapore
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Foodservice Type
    • 5.1.1 Cafes & Bars
      • 5.1.1.1 By Cuisine
      • 5.1.1.1.1 Bars & Pubs
      • 5.1.1.1.2 Cafes
      • 5.1.1.1.3 Juice/Smoothie/Desserts Bars
      • 5.1.1.1.4 Specialist Coffee & Tea Shops
    • 5.1.2 Cloud Kitchen
    • 5.1.3 Full Service Restaurants
      • 5.1.3.1 By Cuisine
      • 5.1.3.1.1 Asian
      • 5.1.3.1.2 European
      • 5.1.3.1.3 Latin American
      • 5.1.3.1.4 Middle Eastern
      • 5.1.3.1.5 North American
      • 5.1.3.1.6 Other FSR Cuisines
    • 5.1.4 Quick Service Restaurants
      • 5.1.4.1 By Cuisine
      • 5.1.4.1.1 Bakeries
      • 5.1.4.1.2 Burger
      • 5.1.4.1.3 Ice Cream
      • 5.1.4.1.4 Meat-based Cuisines
      • 5.1.4.1.5 Pizza
      • 5.1.4.1.6 Other QSR Cuisines
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Crystal Jade Culinary Concepts Holding
    • 6.4.2 DFI Retail Group Holdings Limited
    • 6.4.3 Doctor's Associates Inc.
    • 6.4.4 Domino's Pizza Enterprises Ltd
    • 6.4.5 Hanbaobao Pte Ltd
    • 6.4.6 Jollibee Foods Corporation
    • 6.4.7 Nandos Chickenland Singapore Pte Ltd
    • 6.4.8 Paradise Group Holdings Pte Ltd
    • 6.4.9 QSR Brands (M) Holdings Sdn Bhd
    • 6.4.10 Restaurant Brands International Inc.
    • 6.4.11 Sakae Holdings Ltd
    • 6.4.12 Soup Restaurant Group Ltd
    • 6.4.13 Starbucks Corporation
    • 6.4.14 Taster Food Pte Ltd
    • 6.4.15 Tung Lok Restaurants (2000) Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms