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市場調査レポート
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1687489

インドネシアのフードサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indonesia Foodservice - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 205 Pages
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2~3営業日
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インドネシアのフードサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアのフードサービス市場規模は2025年に624億米ドルと推計され、2030年には1,150億米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは13.00%で成長する見込みです。

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中華、日本、インド料理の人気が市場成長を牽引

  • フルサービス・レストラン(FSR)セグメントがフードサービスタイプ別で主要な市場シェアを占める。予測期間中のCAGRは金額ベースで13.95%と予測されます。美食の多様性に対するニーズの高まりから、特に若年層の間でアジア料理の人気が拡大しています。同国で最も人気のある料理は、中国料理、日本料理、インド料理です。高級レストランでは伝統的な広東料理や台湾料理の需要があるため、中国料理は他のアジア料理の中でも人気を維持しています。
  • クラウドキッチンは予測期間中、金額ベースで13.49%のCAGRで推移すると予測されています。クラウドキッチンは、インドネシアの消費者の多様な味覚に応えるため、多種多様な料理を提供しています。伝統的なインドネシア料理から世界各国の料理まで、クラウドキッチンは消費者を満足させる様々な選択肢を提供しています。Hangryはインドネシアで最も人気のあるクラウドキッチンのひとつです。インドネシア料理、中華料理、和食、洋食など、さまざまな料理を提供しています。同様に、Mama Rozはハラール認証を受けたクラウドキッチンブランドで、中東料理と地中海料理を専門としています。
  • クイックサービスレストラン(QSR)セグメントは、フードサービスのタイプ別で2番目のシェアを占めています。調査期間中のCAGRは5.49%と予測されます。インドネシアでは、消費者が伝統的な地元のファーストフードをより健康的で高品質な食品とともに好むため、クイック・インディペンデントサービスが拡大しています。グラブフード(GrabFood)やゴーフード(GoFood)のようなフードデリバリーサービスの成長により、QSRは実店舗へのアクセスが限られている顧客にも簡単にリーチできるようになりました。このため、QSRはデリバリー機能を拡大し、より多くの顧客を獲得する需要が高まっています。

インドネシアのフードサービス産業の市場動向

フルサービスレストランが市場を独占、クラウドキッチンの台頭はフードデリバリー業界の成長傾向を示す

  • クラウドキッチンは調査対象市場で最も急成長しているフードサービスタイプです。予測期間中のCAGRは6.75%と予測されます。インドネシアでクラウドキッチンが成長している要因の1つは、フードデリバリーサービスの需要が増加していることです。eコマースの台頭やGoFood、GrabFood、Foodpandaといったフードデリバリーアプリの人気上昇に伴い、実店舗のレストランで食事をするよりもフードデリバリーサービスを選ぶ消費者が増えています。インドネシアではすでに、Faasosのブランド名で事業を展開するRebel Foodsや、KONC VenturesとWaresixが提携したKITCHEN by KONCなど、複数の企業がクラウドキッチン市場に参入しています。これらの企業は、拡大するフードデリバリーサービスの需要に応えるため、インドネシア全土の様々な都市で事業を拡大し、新たなクラウドキッチンを開設しています。
  • フルサービス・レストラン(FSR)は2022年に約54.11%の主要市場シェアを占めました。インドネシアは様々な地域や民族が混在する多様な国で、それぞれが独自の料理を持っています。フルサービス・レストランは、インドネシアの郷土料理から世界各国の料理まで、さまざまな嗜好に合わせた料理を提供しています。フランス料理、イタリア料理、タイ料理、中華料理、インド料理など、幅広い料理が国内の主要観光地で楽しめる。QSRは予測期間中、4.20%の安定した売上成長を記録すると予想されます。ハンバーガー、ピザ、フライドチキン、サンドイッチを提供するクイックサービス・チェーンはいずれもインドネシアで大人気です。さらに、これらのチェーンは調査対象市場で急速に拡大しています。マクドナルドはインドネシアで事業を拡大しており、現時点で200店舗を展開しています。同様に、バーガーキングもインドネシアで事業を拡大しており、インドネシアの24都市で約175店舗を展開しています。

ナシ・プティやアヤム・バカールなどの人気郷土料理でリードするフルサービスレストラン

  • インドネシアでは、2022年のフルサービスレストラン(FSR)カテゴリーの平均注文額は21.57米ドルと、他のフードサービス業態と比べて最も高かったです。FSRの需要は、観光客の増加やインドネシアの郷土料理を好む観光客の増加に伴って増加すると予想されます。また、専門的な訓練を受けたシェフが、観光客や健康志向の消費者を満足させるために、革新的なメニューや各国料理、独自のレシピを提供しています。2022年にインドネシアで提供された人気料理には、ナシ・プティとアヤム・バカールがあり、価格はそれぞれ300g当たり6.8米ドルと10米ドルでした。郷土料理に対する観光客の食欲が増すにつれ、FSRの平均注文額は調査期間中に15.16%上昇しました。
  • カフェ&バー・セグメントの2022年の平均注文額は5.54米ドルでした。スペシャルティコーヒーの人気が高まるにつれ、インドネシアのカフェ&バーは提供するコーヒーの種類を増やしています。需要の増加により、多くのカフェ&バーが様々なスペシャルティコーヒーをメニューに載せています。カフェラテ、モカ、エスプレッソ、カプチーノなどのコーヒー飲料は、国内では150mLあたり1.8米ドルです。消費者はまた、カクテルに新しい大胆な風味をブレンドした料理の組み合わせを求めています。革新的でエキゾチックな食品に対する需要は、主にミレニアル世代からもたらされます。その結果、事業者は消費者の需要の変化により、最も魅力的な商品を提供するために競争しなければならなくなる可能性があります。
  • インドネシアでは、GoFood、GrabFood、Segari、Zomato、Chatime Indonesiaといった食事デリバリーアプリが台頭し、フードデリバリー業界における強力な力となっています。クラウドキッチンが提供する人気の料理は、ピザ(300g当たり3.5米ドル)、手羽先(300g当たり2.5米ドル)、ハンバーガー(300g当たり2.8米ドル)、タフ、ナシ・プティなどです。

インドネシアのフードサービス産業の概要

インドネシアのフードサービス産業市場は断片化されており、上位5社で1.48%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 PT Dom Pizza Indonesia, PT Fast Food Indonesia Tbk, PT Mitra Adiperkasa Tbk, PT Rekso Nasional Food and PT Sarimelati Kencana Tbk(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 店舗数
  • 平均注文額
  • 規制の枠組み
    • インドネシア
  • メニュー分析

第5章 市場セグメンテーション

  • フードサービスタイプ
    • カフェ&バー
      • 料理別
      • バー&パブ
      • カフェ
      • ジュース/スムージー/デザートバー
      • コーヒー&ティー専門店
    • クラウドキッチン
    • フルサービスレストラン
      • 料理別
      • アジア料理
      • ヨーロピアン
      • ラテンアメリカ料理
      • 中東料理
      • 北米料理
      • その他のFSR料理
    • クイックサービスレストラン
      • 料理別
      • ベーカリー
      • ハンバーガー
      • アイスクリーム
      • 肉料理
      • ピザ
      • その他QSR料理
  • 店舗
    • チェーン店
    • 独立店舗
  • ロケーション
    • レジャー
    • 宿泊施設
    • 小売
    • 独立型
    • 旅行

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Inspire Brands, Inc.
    • Jiwa Group
    • Kulo Group
    • PT Bumi Berkah Boga
    • PT Dom Pizza Indonesia
    • PT Eka Bogainti
    • PT Fast Food Indonesia Tbk
    • PT JCO Donut & Coffee
    • PT Mitra Adiperkasa Tbk
    • PT Rekso Nasional Food
    • PT Richeese Kuliner Indonesia
    • PT Sarimelati Kencana Tbk
    • Restaurant Brands Asia Limited
    • The Wendy's Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64120

The Indonesia Foodservice Market size is estimated at 62.4 billion USD in 2025, and is expected to reach 115 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 13.00% during the forecast period (2025-2030).

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The popularity of Chinese, Japanese, and India cuisine drives the growth of the market

  • The full-service restaurants (FSRs) segment holds the major market share by foodservice type. It is projected to register a CAGR of 13.95% by value during the forecast period. The popularity of Asian cuisines has expanded, especially among the younger population, due to the growing need for gastronomic diversity. The most popular cuisines in the country are Chinese, Japanese, and Indian. Due to the demand for traditional Cantonese and Taiwanese culinary choices in upscale restaurants, Chinese cuisine has remained popular among all other Asian cuisines.
  • Cloud kitchens are projected to register a CAGR of 13.49% by value during the forecast period. Cloud kitchens offer a wide variety of cuisines to cater to the diverse palate of Indonesian consumers. From traditional Indonesian dishes to international cuisine, cloud kitchens offer a range of options to satisfy consumers. Hangry is one of the most popular cloud kitchens in Indonesia. It offers a variety of cuisine options, including Indonesian, Chinese, Japanese, and Western. Similarly, Mama Roz is a halal-certified cloud kitchen brand that specializes in Middle Eastern and Mediterranean cuisines.
  • The quick service restaurants (QSRs) segment holds the second major share by foodservice type. It is projected to register a CAGR of 5.49% during the study period. In Indonesia, quick independent services are expanding as consumers prefer traditional and local fast food with healthier, high-quality food. The growth of food delivery services such as GrabFood and GoFood has made it easier for QSRs to reach customers with limited access to physical locations. This has increased the demand for QSRs to expand their delivery capabilities and reach more customers.

Indonesia Foodservice Market Trends

Full service restaurants dominate the market and the rise of cloud kitchens indicates a growing trend in the food delivery industry

  • Cloud kitchen is the fastest-growing foodservice type in the market studied. It is projected to register a CAGR of 6.75% during the forecast period. One of the factors contributing to the growth of cloud kitchens in Indonesia is the increasing demand for food delivery services. With the rise of e-commerce and the increasing popularity of food delivery apps such as GoFood, GrabFood, and Foodpanda, more consumers are opting for food delivery services rather than dining in at a physical restaurant. Several companies have already entered the cloud kitchen market in Indonesia, including Rebel Foods, which operates under the brand name Faasos, and KITCHEN by KONC, a partnership between KONC Ventures and Waresix. These companies are expanding their operations and opening new cloud kitchens in various cities across Indonesia to meet the growing demand for food delivery services.
  • Full-service restaurants (FSRs) held a major market share of around 54.11% in 2022. Indonesia is a diverse country with various regions and ethnicities, each with unique cuisine. Full service restaurants offer various cuisines, from local Indonesian to international, catering to different tastes and preferences. A wide range of cuisines, such as French, Italian, Thai, Chinese, and Indian, are available in major tourist places in the country. QSRs are expected to register a steady sales growth of 4.20% during the forecast period. Quick service chains that offer burgers, pizza, fried chicken, and sandwiches are all very popular in Indonesia. Further, these chains are rapidly expanding in the market studied. McDonald's has been expanding its operations in Indonesia, and as of now, it is operating 200 restaurants in the country. Similarly, Burger King has been expanding its operations in the country and has around 175 outlets across 24 cities in Indonesia.

Full service restaurants lead the way with popular local dishes like nasi putih and ayam bakar

  • In Indonesia, the average order was the highest in the full-service restaurant (FSR) category in 2022, compared to other foodservice types, with a price of USD 21.57. The demand for FSRs is expected to increase with the growth in tourism and tourists preferring to explore the local cuisine of Indonesia. Also, professionally trained chefs offer innovative menus, international cuisine, and proprietary recipes to satisfy tourists and health-conscious consumers. In 2022, popular cuisines offered in the country included Nasi Putih and Ayam Bakar, priced at USD 6.8 and USD 10 per 300 g, respectively. As the appetites of the tourists for local cuisine grow, the average order value for FSRs rose by 15.16% over the study period.
  • The average order value for the cafes & bars segment was USD 5.54 in 2022. As specialty coffee has become popular, Indonesian cafes & bars have increased the variety of coffees they offer. Due to the increasing demand, many cafes and bars provide a variety of specialized coffees on their menus. Coffee drinks, including latte, moca, espresso, and cappuccino, cost USD 1.8 per 150 mL in the country. Consumers are also looking for a combination of food with new and bold flavor blends in cocktails. The demand for innovative and exotic foods comes mainly from millennials. As a result, operators may have to compete for the most compelling offering due to the shift in consumer demand.
  • The emergence of meal delivery apps in Indonesia, such as GoFood, GrabFood, Segari, Zomato, and Chatime Indonesia, has become a strong force in the food delivery industry, enabling the cloud kitchen model to scale better. Popular dishes offered by the cloud kitchens are pizza (USD 3.5 per 300 g), chicken wings (USD 2.5 per 300 g), burgers (USD 2.8 per 300 g), Tahu, Nasi Putih, and many more.

Indonesia Foodservice Industry Overview

The Indonesia Foodservice Market is fragmented, with the top five companies occupying 1.48%. The major players in this market are PT Dom Pizza Indonesia, PT Fast Food Indonesia Tbk, PT Mitra Adiperkasa Tbk, PT Rekso Nasional Food and PT Sarimelati Kencana Tbk (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Number Of Outlets
  • 4.2 Average Order Value
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Indonesia
  • 4.4 Menu Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Foodservice Type
    • 5.1.1 Cafes & Bars
      • 5.1.1.1 By Cuisine
      • 5.1.1.1.1 Bars & Pubs
      • 5.1.1.1.2 Cafes
      • 5.1.1.1.3 Juice/Smoothie/Desserts Bars
      • 5.1.1.1.4 Specialist Coffee & Tea Shops
    • 5.1.2 Cloud Kitchen
    • 5.1.3 Full Service Restaurants
      • 5.1.3.1 By Cuisine
      • 5.1.3.1.1 Asian
      • 5.1.3.1.2 European
      • 5.1.3.1.3 Latin American
      • 5.1.3.1.4 Middle Eastern
      • 5.1.3.1.5 North American
      • 5.1.3.1.6 Other FSR Cuisines
    • 5.1.4 Quick Service Restaurants
      • 5.1.4.1 By Cuisine
      • 5.1.4.1.1 Bakeries
      • 5.1.4.1.2 Burger
      • 5.1.4.1.3 Ice Cream
      • 5.1.4.1.4 Meat-based Cuisines
      • 5.1.4.1.5 Pizza
      • 5.1.4.1.6 Other QSR Cuisines
  • 5.2 Outlet
    • 5.2.1 Chained Outlets
    • 5.2.2 Independent Outlets
  • 5.3 Location
    • 5.3.1 Leisure
    • 5.3.2 Lodging
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Standalone
    • 5.3.5 Travel

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Inspire Brands, Inc.
    • 6.4.2 Jiwa Group
    • 6.4.3 Kulo Group
    • 6.4.4 PT Bumi Berkah Boga
    • 6.4.5 PT Dom Pizza Indonesia
    • 6.4.6 PT Eka Bogainti
    • 6.4.7 PT Fast Food Indonesia Tbk
    • 6.4.8 PT JCO Donut & Coffee
    • 6.4.9 PT Mitra Adiperkasa Tbk
    • 6.4.10 PT Rekso Nasional Food
    • 6.4.11 PT Richeese Kuliner Indonesia
    • 6.4.12 PT Sarimelati Kencana Tbk
    • 6.4.13 Restaurant Brands Asia Limited
    • 6.4.14 The Wendy's Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FOODSERVICE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms