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市場調査レポート
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1743665

ライ麦の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測

Global Rye Market Research Report- Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2025 to 2033


出版日
ページ情報
英文 146 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
ライ麦の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測
出版日: 2025年06月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ライ麦の世界市場規模は2024年の44億6,000万米ドルから2033年には60億7,000万米ドルに成長し、2026年から2033年の予測期間中に3.48%のCAGR(年間平均成長率)を記録すると予測されます。

ライ麦市場は、飲食品用途でのライ麦ベースの製品に対する需要の増加や、健康志向の食生活の人気の高まりによって、大きな成長を遂げています。食物繊維が豊富でグリセミック指数が低いなど、ライ麦の栄養面での利点に対する消費者の認識が高まるにつれ、ライ麦強力粉、パン、その他の製品に対する需要が増加しています。ライ麦は伝統的な焼き菓子から現代的な健康食品まで、様々な料理用途の万能食材として支持を集めています。消費者の嗜好の変化に対応するため、メーカー各社が製品ラインナップを革新しているため、全粒穀物を食生活に取り入れる傾向が続いており、市場の成長が促進されると予想されます。

さらに、持続可能性と有機農法が重視されるようになったことで、ライ麦市場の様相が変わりつつあります。消費者が環境にやさしく地元産の製品をますます優先するようになるにつれ、有機ライ麦の需要が増加しています。農家は土壌の健全性と生物多様性を促進する持続可能な農法を採用し、環境への影響を低減する世界の取り組みと歩調を合わせて対応しています。こうした持続可能性への取り組みは、規制要件を満たすだけでなく、環境意識の高い消費者の共感を呼び、市場の成長をさらに後押ししています。ライ麦の栽培と加工を強化する高度な農業技術やテクノロジーの統合もまた、業界の責任ある慣行へのシフトを浮き彫りにし、支持を集めています。

さらに、eコマースとデジタル・マーケティングの台頭もライ麦市場に大きな影響を与えています。オンライン・プラットフォームにより、消費者はライ麦を原料とする幅広い製品に簡単にアクセスできるようになり、選択肢を比較して十分な情報を得た上で購入の意思決定を行うことができます。デジタル・マーケティング戦略を活用して消費者を取り込み、ライ麦の利点をアピールするブランドは、市場でより大きなシェアを獲得する可能性が高いです。このデジタルシフトは、利便性と健康を優先するテクノロジーに精通した消費者の進化する嗜好にメーカーが適応することで、製品提供のイノベーションを促進すると予想されます。ライ麦市場が進化を続けるにつれ、穀物ベースの製品の展望が再定義され、より栄養価が高く、持続可能で、利用しやすいものになると思われます。

当社のレポートは、様々な産業や市場に関する包括的かつ実用的な洞察をお客様に提供するために、綿密に作成されています。各レポートは、市場情勢を完全に理解するために、いくつかの重要な要素を含んでいます:

市場概要:定義、分類、業界の現状など、市場に関する詳細なイントロダクション。

市場力学:市場成長に影響を与える主な促進要因・抑制要因・機会・課題を詳細に分析します。このセクションでは、技術の進歩、規制の変更、新たな動向などの要因を検証します。

セグメンテーション分析:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域などの基準に基づき、市場を明確なセグメントに内訳。この分析により、各セグメントの業績と将来性を明らかにします。

競合情勢:市場シェア、製品ポートフォリオ、戦略的イニシアティブ、財務実績など、主要市場プレイヤーの包括的評価。主要企業が採用する競合力学と主要戦略に関する考察を提供します。

市場予測:過去のデータと現在の市場状況に基づき、一定期間における市場規模と成長動向を予測します。これには、定量的分析と将来の市場軌跡を示すグラフ表示が含まれます。

地域分析:地域ごとの市場パフォーマンスを評価し、主要市場や地域動向を明らかにします。地域の市場力学とビジネスチャンスを理解するのに役立ちます。

新たな動向と機会:現在の市場動向と新たな市場動向、技術革新、潜在的な投資対象分野を特定します。将来の市場開拓と成長見通しに関する洞察を提供します。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ライ麦産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ライ麦の世界市場分析:タイプ別

  • 概要
  • 過去および予測データ分析
  • ホール
  • 加工

第6章 ライ麦の世界市場分析:用途別

  • 概要
  • 過去および予測データ分析
  • 食品
  • 飼料
  • 飲料

第7章 ライ麦の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 ライ麦企業の競合情勢

  • ライ麦市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Agrex Inc.
  • Vandaele Seeds Ltd.
  • The Soufflet Group
  • Olam International Ltd.
  • Louis Dreyfus Co. BV
  • Agrozan Commodities DMCC
  • Archer Daniels Midland Co.
  • Limagrain
  • Malteries Soufflet
  • KWS SAAT SE & Co KGaA
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (K Tons and USD MN)
  • Whole Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Processed Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Analysis By Application (K Tons and USD MN)
  • Food Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Feed Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Beverage Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Global Rye Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • North America Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • United States Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Canada Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Europe Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (K Tons and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • France Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Germany Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Italy Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Russia Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Spain Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • China Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Japan Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • India Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Australia Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Peru Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Chile Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • UAE Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Israel Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (K Tons and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Rye Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Rye Market Size, By Region (K Tons and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (K Tons and USD MN)
  • Whole Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Processed Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (K Tons and USD MN)
  • Food Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Feed Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Beverage Market Sales By Geography (K Tons and USD MN)
  • Global Market Sales (K Tons and USD MN)
  • North America Market Sales (K Tons and USD MN)
  • Europe Market Sales (K Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (K Tons and USD MN)
  • Latin America Market Sales (K Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (K Tons and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11211501

Global Rye Market size is anticipated to grow from USD 4.46 Billion in 2024 to USD 6.07 Billion by 2033, showcasing a robust Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 3.48% during the forecast period of 2026 to 2033.

The rye market is experiencing significant growth, driven by the increasing demand for rye-based products in food and beverage applications, as well as the rising popularity of health-conscious diets. As consumers become more aware of the nutritional benefits of rye, including its high fiber content and low glycemic index, the demand for rye flour, bread, and other products is on the rise. Rye is gaining traction as a versatile ingredient in various culinary applications, from traditional baked goods to modern health foods. The ongoing trend of incorporating whole grains into diets is expected to propel market growth as manufacturers innovate their product offerings to cater to evolving consumer preferences.

Moreover, the growing emphasis on sustainability and organic farming practices is reshaping the rye market landscape. As consumers increasingly prioritize eco-friendly and locally sourced products, the demand for organic rye is on the rise. Farmers are responding by adopting sustainable agricultural practices that promote soil health and biodiversity, aligning with global efforts to reduce environmental impact. This commitment to sustainability not only meets regulatory requirements but also resonates with environmentally conscious consumers, further driving market growth. The integration of advanced farming techniques and technologies that enhance rye cultivation and processing is also gaining traction, highlighting the industry's shift towards responsible practices.

In addition, the rise of e-commerce and digital marketing is significantly influencing the rye market. Online platforms provide consumers with easy access to a wide range of rye-based products, enabling them to compare options and make informed purchasing decisions. Brands that leverage digital marketing strategies to engage with their audience and showcase the benefits of rye are likely to capture a larger share of the market. This digital shift is expected to drive innovation in product offerings, as manufacturers adapt to the evolving preferences of tech-savvy consumers who prioritize convenience and health. As the rye market continues to evolve, it is set to redefine the landscape of grain-based products, making them more nutritious, sustainable, and accessible.

Our reports are meticulously crafted to provide clients with comprehensive and actionable insights into various industries and markets. Each report encompasses several critical components to ensure a thorough understanding of the market landscape:

Market Overview: A detailed introduction to the market, including definitions, classifications, and an overview of the industry's current state.

Market Dynamics: In-depth analysis of key drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. This section examines factors such as technological advancements, regulatory changes, and emerging trends.

Segmentation Analysis: Breakdown of the market into distinct segments based on criteria like product type, application, end-user, and geography. This analysis highlights the performance and potential of each segment.

Competitive Landscape: Comprehensive assessment of major market players, including their market share, product portfolio, strategic initiatives, and financial performance. This section provides insights into the competitive dynamics and key strategies adopted by leading companies.

Market Forecast: Projections of market size and growth trends over a specified period, based on historical data and current market conditions. This includes quantitative analyses and graphical representations to illustrate future market trajectories.

Regional Analysis: Evaluation of market performance across different geographical regions, identifying key markets and regional trends. This helps in understanding regional market dynamics and opportunities.

Emerging Trends and Opportunities: Identification of current and emerging market trends, technological innovations, and potential areas for investment. This section offers insights into future market developments and growth prospects.

SEGMENTATION COVERED IN THE REPORT

By Type

  • Whole
  • Processed

By Application

  • Food
  • Feed
  • Beverage
  • COMPANIES PROFILED
  • Agrex Inc.
  • Vandaele Seeds Ltd.
  • The Soufflet Group
  • Olam International Ltd.
  • Louis Dreyfus Co. BV
  • Agrozan Commodities DMCC
  • Archer Daniels Midland Co.
  • Limagrain
  • Malteries Soufflet
  • KWS SAAT SE & Co KGaA.
  • The above list can be customized.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. RYE INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL RYE MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 5.3. Whole Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Processed Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL RYE MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Application
  • 6.3. Food Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Feed Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Beverage Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL RYE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE RYE COMPANIES

  • 8.1. Rye Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF RYE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Agrex Inc.
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Vandaele Seeds Ltd.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. The Soufflet Group
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Olam International Ltd.
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Louis Dreyfus Co. BV
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Agrozan Commodities DMCC
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Archer Daniels Midland Co.
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Limagrain
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Malteries Soufflet
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. KWS SAAT SE & Co KGaA
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies