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市場調査レポート
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1683967

スペインの自動車用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Spain Automotive LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 170 Pages
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2~3営業日
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スペインの自動車用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スペインの自動車用LED照明市場規模は、2025年に3億9,320万米ドルと推定され、2030年には5億1,870万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.70%で成長します。

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照明不良による事故の増加とEV需要の増加が市場成長を牽引

  • 金額ベースでは、2022年にヘッドライトがシェアの大半を占め、次いでその他、方向指示灯、ストップライト、テールライト、昼間走行用ライトと続きます。予測期間中、ヘッドライト、方向指示灯(DSL)、昼間走行用ライト(DRL)、後退灯、テールライト、ストップライトの市場シェアは変わらず、その他の種類は若干減少すると予想されます。事故動向の増加に伴い、LEDランプの普及率は上昇すると予想されます。2022年の交通事故による死者は833人で、全体の73%を占め、そのうち二車線道路と高速道路での死者は312人で、全体の27%を占める。死者4人のうち3人は一般道で、1人は高速道路や二車線で起きています。交通事故は死亡事故全体の42%を占め、死亡事故全体の半数近くを引き起こしました。2019年と比較すると、この種の事故による死亡者数は2022年に13%増加しました。
  • 拡大と革新という点では、スペインは世界で最も重要な自動車生産国のひとつです。総自動車生産台数は2021年の209万台から2022年には222万台に増加しました。国内自動車生産台数の増加により、LEDライトへの要求も増加しました。
  • 市場の主要自動車メーカーは、市場での電気自動車の拡大に注力しています。スペインは欧州第2位の自動車生産国であるため、テスラは2023年6月にスペインに約45億ユーロ(48億4,000万米ドル)を投資してEV新工場を建設する予定です。このように、NEVの成長は、市場における車載LEDの浸透を高めると思われます。

スペインの自動車用LED照明市場動向

政府の取り組みが自動車生産の成長を促進

  • スペインの自動車総生産台数は2022年に241万台、2023年には245万台に達すると予想されています。パンデミックはスペインの自動車産業に深刻な影響を与えました。2019年の360億ユーロ(387億9,000万米ドル)に比べ、スペインの自動車部品メーカー1,000社の2020年の売上高は前年比20~30%減少しました。自動車生産台数では、2020年に80万台から85万台の自動車が生産され、2019年からおよそ35%減少しました。COVID-19の登場で自動車の輸出がストップし、2020年4月の輸出は前年比87.9%減となりました。パンデミックが自動車部品メーカーやサプライチェーンに悪影響を及ぼしたため、LEDライトの供給はパンデミック中に減少しました。
  • スペインで事業を展開している自動車メーカーには、SEAT、Hurtan、GTA Motors、Peugeot、Hispano-Suizaなどがあります。自動車産業を支援するために政府とメーカーが開始するイニシアティブの数は増加しています。例えば、スペイン政府はCOVID-19の大流行後、その影響を軽減し、低排出ガス車の販売を促進することを目的として、国内の自動車産業のために37億5,000万ユーロ(42億米ドル)の刺激プログラムを設立しました。自動車産業を支援する政府の行動は、自動車におけるLEDの使用を促進すると思われます。
  • EV販売に関しては、スペインは2021年から2022年にかけて21%増加し、10万425台に達しました。完全電気自動車の販売台数は32%増の5万2,224台に急増し、ハイブリッド車の販売台数は11%増の4万8,201台となりました。EV販売台数の増加により、バッテリーや半導体などの部品ニーズが高まりました。この取り組みにより、LED照明の需要増加が見込まれています。

低公害車の販売促進がLED照明の成長を促進する

  • 2023年2月現在、スペインでは電気自動車用の充電ステーションが合計12,149カ所登録されています。2022年のスペインの電気自動車販売台数は10万425台で、自動車販売台数全体が5%減少したにもかかわらず、2021年から21%増加しました。完全電気自動車の販売台数は32%増の5万2,224台、ハイブリッド車の販売台数は11%増の4万8,201台でした。
  • 2022年までにスペインの道路を走るEVは約32万5,000台となります。同国は、2030年に向けた脱炭素化計画のもとで、500万台のEVを普及させるという目標に遅れをとっています。2030年の目標を達成するため、スペインは人口5万人以上のすべての市町村に低排出ガス地帯を設置するプログラムを実施する予定であり、これは2,500万人に影響を与えることになります。
  • スペインの2022年4月の乗用車新車登録台数は前年同月比14%減の7万393台となりました。2022年3月は31%減で、サプライチェーンの制約により同月の販売台数は6万1,225台でした。にもかかわらず、スペインでのプラグイン電気自動車販売は拡大を続けています。4月には、6,365台(前年同月比41%増)が新たに登録され、これは全体の9%にあたる。
  • スペイン政府は、欧州で2番目に大きい同国の自動車製造業を、欧州連合(EU)のパンデミック後の復興計画からの資金で転換することを計画しました。スペインの自動車メーカーSEATは、同国の電気自動車構想への100億ユーロ(107億7,000万米ドル)投資の一環として、スペイン初の電気自動車用バッテリー工場の建設を計画しました。このように、EV需要の高まりによる新しい発電所の開発と生産は、この地域の自動車用LED照明の需要を押し上げると思われます。

スペイン自動車用LED照明産業概要

スペインの自動車用LED照明市場は断片化されており、上位5社で21.53%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A., HELLA GmbH & Co. KGaA(FORVIA), Marelli Holdings, OSRAM GmbH. and Stanley Electric(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入数
  • 世帯数
  • 道路ネットワーク
  • 普及率
  • 規制の枠組み
    • スペイン
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 自動車用ユーティリティ照明
    • デイタイム・ランニング・ライト(DRL)
    • 方向指示器
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • HELLA GmbH & Co. KGaA(FORVIA)
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • OSRAM GmbH.
    • Stanley Electric Co., Ltd.
    • Uno Minda Limited

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001665

The Spain Automotive LED Lighting Market size is estimated at 393.2 million USD in 2025, and is expected to reach 518.7 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.70% during the forecast period (2025-2030).

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Rising accidents due to bad lighting and the growing demand for EVs drive the market growth

  • In terms of value, in 2022, headlights accounted for the majority of the share, followed by others, directional signal lights, stop lights, taillights, and daytime running lights. The market share is expected to remain the same for headlights, directional signal lights (DSLs), daytime running lights (DRLs), reversing lights, taillights, and stop lights during the forecast period, with a small reduction in other kind types. With the rising accident trend, the penetration rate of LED lamps is anticipated to rise. In 2022, 833 people died in traffic accidents, 73% of the total, with 312 deaths occurring on dual carriageways and highways, or 27% of the total. Out of every four fatalities, three happened on regular roads, and one happened on a highway or dual carriageway. Road accidents, which made up 42% of all fatal incidents, caused close to half of all fatalities. When compared to 2019, the number of fatalities in this kind of accident increased by 13% in 2022.
  • In terms of expansion and innovations, Spain is one of the most significant auto-producing nations in the world. The total vehicle production increased from 2.09 million in 2021 up to 2.22 million in 2022. The increase in domestic vehicle production resulted in an increase in the requirement for LED Lights.
  • The key automotive manufacturers in the market are focusing on expanding electric vehicles in the market. In June 2023, Tesla plans to build a new EV plant in Spain with an investment of around EUR 4.5 billion (USD 4.84 billion), as Spain is Europe's second-largest car producer. Thus, the growth in NEVs would increase the penetration of automotive LEDs in the market.

Spain Automotive LED Lighting Market Trends

Government initiatives will drive the growth of automobile production

  • The total automobile vehicle production in Spain was 2.41 million units in 2022, and it is expected to reach 2.45 million units in 2023. The pandemic seriously affected Spain's automotive industry. Compared to EUR 36 billion (USD 38.79 billion) in 2019, Spain's 1,000 car component makers saw a 20-30% Y-o-Y decline in sales in 2020. In terms of car production, the nation produced 800,000 to 850,000 automobiles in 2020, a decrease of roughly 35% from 2019. The advent of COVID-19 stopped the export of cars, which caused an 87.9% yearly reduction in exports in April 2020. The supply of LED lights declined during the pandemic due to the negative effects of the pandemic on vehicle parts manufacturers and the supply chain.
  • Some of the automakers that operate in Spain are SEAT, Hurtan, GTA Motors, Peugeot, and Hispano-Suiza. The number of initiatives being launched by the government and manufacturers to support the automotive industry is rising. For example, the Spanish government established a EUR 3.75 billion (USD 4.2 billion) stimulus program for the nation's automobile industry after the COVID-19 pandemic, with the aim of reducing its effects and promoting the sale of low-emission vehicles. The government's actions to support the automotive industry will drive the usage of LEDs in automobiles.
  • In terms of EV sales, Spain experienced a 21% increase from 2021 to 2022, reaching 100,425 units. Sales of fully electric vehicles surged by 32% to 52,224, while sales of hybrid vehicles rose by 11% to 48,201. The need for batteries, semiconductors, and other components increased due to the rise in EV sales. This initiative is anticipated to increase the demand for LED lighting.

Encouraging sales of low-emission vehicles will drive the growth of LED lights

  • A total of 12,149 charging stations were registered for electric cars in Spain as of February 2023. Spanish electric car sales grew to 100,425 units in 2022, up by 21% from 2021 despite a 5% fall in overall vehicle sales. Fully electric vehicle sales were 52,224, units up by 32%, and hybrid vehicle sales increased by 11% to 48,201.
  • By 2022, there were around 325,000 EVs on Spain's roads. The country is behind in its target of 5 million EVs under its decarbonization plans for 2030. To achieve its target of 2030, Spain planned to implement a program to establish low-emission zones in all towns and cities with a population of more than 50,000, which will impact 25 million people.
  • New passenger car registrations in Spain declined in April 2022 by 14% Y-o-Y, reaching 70,393, after a 31% decrease in March 2022, resulting in 61,225 cars sold that month due to supply chain constraints. Despite this, plug-in electric car sales in Spain continue to expand. In April, 6,365 new plug-in cars were registered (up by 41% Y-o-Y), which is 9% of the total.
  • The Spanish government planned to convert the country's car manufacturing industry, the second-largest in Europe, with funds from the European Union's post-pandemic recovery plan. Spanish carmaker SEAT planned to build Spain's first electric car battery plant as part of a EUR 10-billion (USD 10.77 billion) investment in the country's electric car initiative. Thus, the development and production of new power stations because of the growing demand for EVs will boost the demand for automotive LED lighting in the region.

Spain Automotive LED Lighting Industry Overview

The Spain Automotive LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 21.53%. The major players in this market are GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A., HELLA GmbH & Co. KGaA (FORVIA), Marelli Holdings Co., Ltd., OSRAM GmbH. and Stanley Electric Co., Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 # Of Households
  • 4.9 Road Networks
  • 4.10 Led Penetration
  • 4.11 Regulatory Framework
    • 4.11.1 Spain
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Automotive Utility Lighting
    • 5.1.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.1.2 Directional Signal Lights
    • 5.1.3 Headlights
    • 5.1.4 Reverse Light
    • 5.1.5 Stop Light
    • 5.1.6 Tail Light
    • 5.1.7 Others
  • 5.2 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.2.1 2 Wheelers
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
    • 5.2.3 Passenger Cars

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 GRUPO ANTOLIN IRAUSA, S.A.
    • 6.4.2 HELLA GmbH & Co. KGaA (FORVIA)
    • 6.4.3 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.4 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.5 OSRAM GmbH.
    • 6.4.6 Stanley Electric Co., Ltd.
    • 6.4.7 Uno Minda Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms