デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1683180

中国のスナックバー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

China Snack Bar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 155 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.06円
中国のスナックバー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中国のスナックバーの市場規模は2025年に2億7,870万米ドルと推定・予測され、2030年には6億9,240万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは19.97%で成長すると予測されます。

China Snack Bar-Market-IMG1

専用棚での戦略的な商品ポジショニングにより、スーパーマーケット/ハイパーマーケットとコンビニエンスストアが共にリードし、2023年にはほぼ75%のシェアを占めます。

  • 中国では、スナックバー分野は2023年に2022年比19.9%の成長を維持しました。これは、市場における消費者のコンビニエンス・ショッピング施設への志向の高まりによるものです。中国では、スーパーマーケット/ハイパーマーケットがスナックバーの主要な販売チャネルです。これらの小売チャネルは消費者にとって理想的な買い物の選択肢と考えられており、消費者の好みに応じて様々な企業が製造した様々なタイプのスナックバー、プロテインバー、シリアルバー、フルーツ&ナッツバーを選ぶことができます。スーパーマーケットとハイパーマーケット・セグメントにおけるスナックバーの販売額は、2023年には2022年から19.76%増加しました。
  • コンビニエンスストアは、スーパーマーケットに次いでスナックバーの購入に好まれる流通チャネルです。コンビニエンスストアを通じたスナックバーの販売量は、2024年には2022年比で数量ベースで40%の成長率を記録すると推定されます。菓子類の専用棚における戦略的な製品ポジショニングは、潜在的な消費者の衝動購買行動に影響を与えます。Easy Joy、Meiyijia、7-Eleven Inc.、Family Martは、国内の大手コンビニエンスストアです。これらの事業者の全国的なネットワークにより、地元や主流の菓子類ブランドへのアクセスが容易になっています。2023年現在、易歓は中国で27,800以上の店舗を運営しています。一方、Meiyijiaは2023年1月現在、中国で30,000以上のコンビニエンスストアを展開しています。
  • オンラインチャネルは菓子類の流通チャネルとして最も急成長しており、予測期間(2023~2030年)のCAGRは金額ベースで16.07%と予測されます。食料品購入におけるオンライン小売チャネルの役割が進化しているのは、インターネット利用者の増加が影響しています。2022年、中国では8億4,500万人以上がオンラインで商品またはサービスを購入しました。

中国のスナックバー市場動向

便利で外出先でも食べられる選択肢の増加傾向が市場成長を後押し

  • 外出先で手軽に食べられるスナックバーは、特に忙しい都市部の消費者の間で人気が高まっており、そのため中国ではさまざまな種類のスナックバーの消費頻度が高まっています。
  • パッケージ・デザインは、中国におけるスナックバーの消費者の購買行動にとって重要な要素です。2022年には、中国と東南アジアの消費者は人目を引く斬新なパッケージデザインのスナックバーを好むようになりました。
  • 価格は、中国におけるスナックバーの消費者の購買行動を決定する重要な要因です。高級スナックバーの動向は、市場の成長と消費者の認知を促進し、ひいては同国での購入を増加させると予想されます。
  • また、スナックバーは健康的な代替品として捉えられており、2022年には消費者の3人に2人がシリアル/プロテイン/エナジーバーを健康的と認識しています。この国では、より健康的なスナックバーの選択肢に対する消費者の需要が高まっています。2022年、中国では天然素材と砂糖無添加のスナックバーが人気です。

中国のスナックバー産業の概要

中国のスナックバー市場は適度に統合されており、上位5社で44.98%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Beijing Happy Energy Health Technology, General Mills Inc., Mars Incorporated, Otsuka Holdings and PepsiCo Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • コンフェクショナリー種類別
    • シリアルバー
    • フルーツ&ナッツバー
    • プロテインバー
  • 流通チャネル別
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Adonis Smart Foods Ltd
    • Beijing Happy Energy Health Technology Co. Ltd
    • Ferrero International SA
    • General Mills Inc.
    • Guangdong Wingoo Anime Foods Corporation Ltd
    • Lotus Bakeries
    • Mars Incorporated
    • Mondelez International Inc.
    • Naturell India Pvt. Ltd
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • PepsiCo Inc.
    • Perkier Foods Limited
    • Post Holdings Inc.
    • Qinhuangdao Ocean Food Co. Ltd
    • Riverside Natural foods Ltd
    • Suzhou Joywell Taste Co. Ltd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 61150

The China Snack Bar Market size is estimated at 278.7 million USD in 2025, and is expected to reach 692.4 million USD by 2030, growing at a CAGR of 19.97% during the forecast period (2025-2030).

China Snack Bar - Market - IMG1

Strategic product positioning on the dedicated shelves made supermarkets/ hypermarkets and convenience stores lead together, making almost 75% share in 2023

  • In China, the snack bar segment maintained a growth of 19.9% in 2023 compared to 2022. This was due to the consumers' growing inclination for convenience shopping facilities in the market. Supermarkets/hypermarkets are the primary sales channels for snack bars in China. These retail channels are considered an ideal option for consumers to shop, allowing them to select various types of snack bars, protein bars, cereal bars, and fruit & nut bars made by various companies according to consumer preference. The sales value of snack bars in the supermarket and hypermarket segment increased by 19.76% in 2023 from 2022.
  • Convenience stores are the second most preferred distribution channel after supermarkets for purchasing snack bars. The sales volume of snack bars through convenience stores is estimated to register a growth rate of 40% by volume in 2024 compared to 2022. Strategic product positioning on the dedicated shelves for the confectionery category influences impulse purchase behavior among potential consumers. Easy Joy, Meiyijia, 7-Eleven Inc., and Family Mart are some of the leading convenience stores in the country. A nationwide network of these operators allows easy access to local and mainstream confectionery brands. As of 2023, Easy Joy operated more than 27,800 stores in China. Meanwhile, Meiyijia had over 30,000 convenience stores in China as of January 2023.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing distribution channel for confectionery products, with an anticipated CAGR of 16.07% in terms of value during the forecast period (2023-2030). The evolving role of online retail channels in grocery purchases is influenced by the increasing number of Internet users. In 2022, more than 845 million people in China purchased goods or services online.

China Snack Bar Market Trends

The growing trend of convenient and on-the-go food options propels the market growth

  • Snack bars that are easy to eat on the go are becoming more popular, particularly among busy urban consumers in the country, and hence are increasing the frequency of consumption of different types of snack bars in China.
  • Packaging design is an important factor in consumer buying behavior for snack bars in China. In 2022, consumers in China and Southeast Asia preferred snack bars with eye-catching and innovative packaging designs.
  • Price is a significant factor in determining the consumer buying behavior for snack bars in China. The trend of premium snack bars is expected to drive market growth and consumer recognition, in turn increasing the purchase in this country.
  • Snack bars are also seen as healthy alternatives, with two in three consumers in the country perceiving cereal/protein/energy bars as healthy in 2022. Consumer demand for healthier snack bar options is on the rise in the country. In 2022, snack bars with natural ingredients and no added sugar were popular in China.

China Snack Bar Industry Overview

The China Snack Bar Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 44.98%. The major players in this market are Beijing Happy Energy Health Technology Co. Ltd, General Mills Inc., Mars Incorporated, Otsuka Holdings Co. Ltd and PepsiCo Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Cereal Bar
    • 5.1.2 Fruit & Nut Bar
    • 5.1.3 Protein Bar
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adonis Smart Foods Ltd
    • 6.4.2 Beijing Happy Energy Health Technology Co. Ltd
    • 6.4.3 Ferrero International SA
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Guangdong Wingoo Anime Foods Corporation Ltd
    • 6.4.6 Lotus Bakeries
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Mondelez International Inc.
    • 6.4.9 Naturell India Pvt. Ltd
    • 6.4.10 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.4.11 PepsiCo Inc.
    • 6.4.12 Perkier Foods Limited
    • 6.4.13 Post Holdings Inc.
    • 6.4.14 Qinhuangdao Ocean Food Co. Ltd
    • 6.4.15 Riverside Natural foods Ltd
    • 6.4.16 Suzhou Joywell Taste Co. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms