デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1687283

インドのスナックバー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

India Snack Bar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
インドのスナックバー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

インドのスナックバー市場規模は2025年に2,982万米ドルと推定され、2030年には5,626万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは13.54%で成長する見込みです。

India Snack Bar-Market-IMG1

コンビニエンスストアが市場シェアの80%以上を占めます。コンビニエンスストアの全国的なネットワークにより、地元ブランドと主流ブランドの両方に簡単にアクセスできるからです。

  • インドではコンビニエンスストアがスナックバーの購入チャネルとして最も広く選ばれており、流通チャネル全体を支配しています。コンビニエンスストアを通じたスナックバーの数量は、2022年と比較して2024年には8.3%の数量シェアを記録すると推定されます。コンビニエンスストアは、スナックバーブランドが自社製品を展示する理想的なプラットフォームを提供し、消費者はスナックバーの全種類から選ぶことができます。コンビニエンスストアの全国的なネットワークにより、地元の菓子類ブランドと主流菓子類ブランドの両方に簡単にアクセスすることができます。2022年、24 SEVENグループは100店舗以上のコンビニエンスストアを、スペンサーは120店舗をインドで展開しており、そのほとんどが人通りの多い場所にありました。これらの店舗は、直接消費する商品をどこに置くか、あるいは素早く購入できる「ファストイン・アウト」ゾーンをどう作るかについて戦略を練っています。
  • スーパーマーケットやハイパーマーケットは、インドでコンビニエンスストアに次いでスナックバーを購入するのに好まれるチャネルです。これらの店舗では、クリーンラベル商品やフリーフォーム商品など、さまざまなラベルのスナックバーが販売されています。そのため、消費者は好みに応じて簡単に商品を選ぶことができ、こうした小売店の需要が高まっています。このようなチャネルで自由形式のスナックバーを提供している人気ブランドには、Kellogg's、The Whole Truth、Nature Valley、Nourishなどがあります。
  • オンラインチャネルはスナックバー製品の流通チャネルとして最も急成長しており、2023~2030年のCAGRは金額ベースで4.04%と予測されます。インターネット利用者の増加は、予測期間中のスナックバーのオンライン販売を促進すると予測されます。2023年のインドのインターネット普及率は総人口の48.7%に達しています。

インドのスナックバー市場動向

フィットネス志向の消費者からの強い需要とクリーンラベル製品の入手可能性が市場を牽引

  • インドの消費者は健康への関心から機能的な利点を持つ製品を求めるようになり、スナックバーがインド市場に欠かせない存在となっています。これは、嗜好品がスナックの一次情報であることに変わりはないが、消費者がより健康的な代替品を求めるようになっていることを意味しています。
  • スナックバーには、エネルギーバー、プロテインバー、シリアルバーなど、様々な組成や形態のものがあります。持ち運びに便利な包装と高い栄養価が、市場におけるスナックバー需要を牽引しています。
  • 栄養価の高いスナックへの需要が高まるにつれ、シリアルバーメーカーの数量も増加しています。製品価格の変動は、シリアル、穀物、砂糖などの原料価格の変動と連動しています。
  • 2023年1月現在、消費者の約91%がスナック菓子を求める際に、より健康的な選択肢を探したいという意向を示しています。

インドのスナックバー産業概要

インドのスナックバー市場はかなり統合されており、上位5社で77.42%を占めています。この市場の主要企業は、 General Mills Inc.、Mondelez International Inc.、Naturell India Pvt. Ltd、Sproutlife Foods Pvt. Ltd、UNIBIC Foods India Pvt. Ltdです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 菓子類
    • シリアルバー
    • フルーツ&ナッツバー
    • プロテインバー
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Bagrrys India Private Limited
    • Fitshit Health Solutions Pvt. Ltd
    • FitSport Nutrition Foods Pvt. Ltd
    • General Mills Inc.
    • Happilo International Pvt. Ltd
    • ITC Limited
    • Kellogg Company
    • Mondelez International Inc.
    • Monsoon Harvest
    • Naturell India Pvt. Ltd
    • Nourish Organic Foods Pvt. Ltd
    • Pure Snacks Pvt. Ltd
    • Sproutlife Foods Pvt. Ltd
    • UNIBIC Foods India Pvt. Ltd
    • Wholesome Habits Private Limited
    • WIMWI Foods Private Limited

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 60127

The India Snack Bar Market size is estimated at 29.82 million USD in 2025, and is expected to reach 56.26 million USD by 2030, growing at a CAGR of 13.54% during the forecast period (2025-2030).

India Snack Bar - Market - IMG1

Convenience stores account for more than 80% of the market share as the nationwide network of these operators allows easy access to both local and mainstream brands

  • Convenience stores remain the most widely preferred channel for purchasing snack bars in India, dominating the overall distribution channels. The sales volume of snack bars through convenience stores is estimated to register an 8.3% volume share in 2024 compared to 2022. Convenience stores provide an ideal platform for snack bar brands to showcase their products, allowing consumers to select from a full range of snack bar variants. The nationwide network of these operators allows easy access to both local and mainstream confectionery brands. In 2022, 24 SEVEN Group had more than 100 convenience stores, while Spencer's has 120 stores in India, most of which were in high-traffic locations. These stores strategize on where to place the products for direct consumption or how to create a "fast in-out" zone for quick purchases.
  • Supermarkets and hypermarkets are the second most preferred channels to purchase snack bars after convenience stores in India. These stores are known for offering snack bars under various labels, including clean-label products and free-form varieties. This enables consumers to easily select the products depending on their preferences, resulting in increasing demand for these retailers. The popular brands offering free-from varieties of snack bars through these channels include Kellogg's, The Whole Truth, Nature Valley, and Nourish.
  • The online channel is projected to be the fastest-growing distribution channel for snack bar products, with an anticipated CAGR of 4.04% in terms of value during 2023-2030. The rising number of internet users is anticipated to drive online sales of snack bars during the forecast period. In 2023, India's internet penetration rate stood at 48.7% of the total population.

India Snack Bar Market Trends

Strong demand from fitness-conscious consumers and the availability of clean-label products are driving the market

  • Indian consumers' health concerns have prompted them to look for products with functional advantages, thus making snack bars an essential part of the Indian market. This implies that while indulgences remain the primary source of snacks, consumers are increasingly looking for healthier alternatives.
  • Snack bars are available in various compositions and formats, including energy bars, protein bars, and cereal bars. The portable and convenient packaging of the snack bar, together with the high nutritional content, is driving the demand for snack bars in the market.
  • As the demand for nutritious snack options increases, cereal bar manufacturers are seeing an increase in their sales volume. The fluctuation of the product price is linked to the fluctuation of the prices of their raw materials, such as cereals, grain, sugar, and other ingredients.
  • With the growing popularity of high-protein snacks, there is a growing demand for snack bars in India.; As of January 2023, about 91% of the consumers expressed their desire to explore healthier options while seeking snacks.

India Snack Bar Industry Overview

The India Snack Bar Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 77.42%. The major players in this market are General Mills Inc., Mondelez International Inc., Naturell India Pvt. Ltd, Sproutlife Foods Pvt. Ltd and UNIBIC Foods India Pvt. Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Cereal Bar
    • 5.1.2 Fruit & Nut Bar
    • 5.1.3 Protein Bar
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Bagrrys India Private Limited
    • 6.4.2 Fitshit Health Solutions Pvt. Ltd
    • 6.4.3 FitSport Nutrition Foods Pvt. Ltd
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Happilo International Pvt. Ltd
    • 6.4.6 ITC Limited
    • 6.4.7 Kellogg Company
    • 6.4.8 Mondelez International Inc.
    • 6.4.9 Monsoon Harvest
    • 6.4.10 Naturell India Pvt. Ltd
    • 6.4.11 Nourish Organic Foods Pvt. Ltd
    • 6.4.12 Pure Snacks Pvt. Ltd
    • 6.4.13 Sproutlife Foods Pvt. Ltd
    • 6.4.14 UNIBIC Foods India Pvt. Ltd
    • 6.4.15 Wholesome Habits Private Limited
    • 6.4.16 WIMWI Foods Private Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms